Ptáci v hlavní roli. Správa železnic zkouší oživit podchod, ve kterém zamalovala díla studentů
Grafický návrh výmalby podchodu v Ústí nad Orlicí. Foto: Správa železnic

Výmalba má proběhnout do konce října.
Výmalba má proběhnout do konce října.
To je komedie… Ještě se do toho začne angažovat generální manekýn Svoboda a je z toho úplná fraška 😂
Mno, mam z toho rozporuplne pocity. Na jednu stranu snaha o jakesi tezce moderni umelecke dilo, na druhe maluvky od mistni stredni skoly, ktere mohou byt poradne infantilni – viz podchod v zst. Moravsky Pisek.
Snad už si pan Svoboda pod stolem chystá kýbl s vápnem, aby to mohl zase zapleskat. 😏
Zajeďte si do Veselí nad Luž, tam bylo travky
Opravdu fantazie, neco zamaluju a pak vyhlasim soutez o novou vymalbu.
At pan buh sa…a blesk uhodi na spravne misto….
Přijde mi škoda, že když se „ze spodu“ udělá taková docela fajn věc, najde se nějaký „Svoboda“ který na to dupne. Přitom se třeba mohli domluvit s tou školou, aby se s toho uděla pravidelná akce, kdy by se to třeba co dva roky měnilo. Ústí by pak mělo pěknou atrakci a buďmě upřímní, podchod, který je vymalován mnohem častěj, než je u dobré správy běžné.
Z tohoto činu Svobodu nepodezírejte, mají tam daleko většího motáka
Kdy už konečně zodpovědní pochopí, že zrovinka v Ústí nad Orlicí je jediná přípustná varianta výmalby podchodu, a to pozitivní vladařské portréty páně Jiřího S… Tu s korunou a se žezlem a jablkem na trůnu, tu majestátně kynoucího davům, tu přátelsky rozmlouvajícího s pracujícími… Prostě celý král Miroslav 😅
Na exkurzi na nádraží – v pozadí lidi s notýskama co si dělají poznámky…:)
Pak jedoucí „již brzy“ po vysokorychlostní trati…:)
To by mohlo přilákat třeba i necestující návštěvníky (jako do galerie), a mohli by tam (SŽ?) v nevyužívané budově aspoň třeba i obnovit „nádražku“ …
Nádržku nelze obnovit, protože se někdo postaral o zrušení příjezdové cesty. Kdo dnes bude zásobovat hospodu s krásnou na zádech? Tatranští nosiči?
A kudy by k tomu objektu podle vás jeli třeba hasiči, kdyby tam žádná příjezdová cesta nebyla? Přístupová cesta tam je, sice přes trvale uzavřené přejezdy a objekt „traťovky“, ale kdyby byl skutečný zájem tohoto poněkud komplikovaného přístupu využít, tak by nějaké schůdné řešení bylo jistě možno dohodnout, protože ty přejezdy nevedou přes hlavní koleje a jsou řádně kryté návěstidly. A ani žádná hospoda nepotřebuje nutně mít možnost zásobování průběžně kdykoli během 24 hodin, takže lze dohodnout nějaké konkrétní časy, kdy by dovoz zboží a odvoz odpadu byl umožněn. Ale není vůle, resp. lépe je nevůle, a to je ten… Číst vice »
A jak zásobovali ten „kavárnobufet“ na rohu budovy, který tam několik měsíců úspěšně fungoval, když tam dokonce i čepovali pivo (takže museli i manipulovat se sudy, byť asi šlo jen o „třicítky“)? Zjevně ten omezený sortiment zvládli zásobovat i podchodem (klasická teplá kuchyně tam pochopitelně nebyla), a to k budově z podchodu ani není žádný výtah, jen dlouhý šikmý zalomený chodník. Takže ani potřeba mít možnost průběžného doplňování velké části běžného sortimentu by asi nemusel být zcela nepřekonatelný problém, jen by to bylo trochu pracnější a asi i náročnější na vhodné manipulační prostředky (zejména v případě provozování i teplé kuchyně).
Jsem myslel, že ukazovat v podchodu ptáky se pokládá za zvrhlé.
🤭
Před několika lety byla na čelní stěně podchodu nádraží Královo Pole obří malba ptáka, jak vlétává do obří jeskyně. I s řadou nemístných anatomických detailů, ale nikomu to nevadilo.
Pan Svoboda zastává názor, který sám vyvrací!
#svobodaven
Proč by za to měli platit firmě?! Ať osloví místní mládež, klidně i z té školy a budou to mít zadarmo. Maximálně za cenu barvy.
Jasně, určitě se jim ta škola pohrne tam po tom fiasku něco malovat.
Po předchozí zkušenosti? Hádám, že škola do toho už nepůjde.
Nedejbože by to nebyly ultrapozitivní omalovánky. Možná školka by to jistila – sice to asi bude trochu abstraktní, ale nejspíš dostatečně vesele barevné.
Třeba zase nějaký kamarád výtvarník potřebuje pár (stovek) tisíc na pivo …
Proč ta závorka…😂? Při běžných cenách SŽ…
Máte pravdu – a možná jsem měl dokonce psát spíše o „melounech“ …
Jenže Bc. GM, MBA šo právě o to, aby to někdo udělal za dlouhé peníze. Když to někdo udělá zadarmo, kde si vezme svůj desátek?
Názorná ukázka plýtvání (původním) uměním i financemi.
1. Mělo se tam nechat to od studentů, když to nebylo v havarijním stavu a až by bylo, tak bysme se o tom mohli bavit.
2. Doufám, že jak šedou, tak ptačí barvu + malíře platí Svoboda ze svého
3. 100 lidí 100 chutí – nikdy se nezavděčíte všem.
Ono se s tou školou mohlo v poho domluvit, že s ohledem na degradaci těch maleb tam prostě co 3-4-5 let prdnou něco nového, opět od žáků té školy.
Obdobně se mohla v rámci té školy uspořádat studentská soutěž a Správa, klidně třeba se zástupci města se mohla podílet na jejím vyhodnocení.
Jenže slovy klasika … když se nechce, tak je to horší, než když to nejde.
Když vás napadla soutěž, tak mě napadlo, že by „nadstavbou“ klidně mohla být i soutěž mezi díly „školních zdobitelů“ i dalších podchodech v různých stanicích – a ještě by z toho měla SŽ zadarmo „půusový bod“ v očích veřejnosti.
Smutné je, že i na vedoucích pozicích jsou lidé s vkusem posledního burana (nebo jsou tak extrémně populističtí, že dají na prvního brblajícího souseda). Doufám, že to aspoň zaplatí pan Svoboda ze svého. A výjimečně bych rád, kdyby tam pan Svoboda dostal nějaký pěkný graffiti feedback.
Jak vlastně vypadá barák GM? Gabiony, modré zábradlí, kulatá okna?
Zbytečnost. Nic se zamalovávat nemělo. Pan Svoboda se asi tehda uhodil do hlavy. Kdyby se radši zapracovalo např. na výměně a vylepšování orientačního a informačního systému!!!
Zbytečnost to je, ale takhle se to může přihrát tomu správném. To samé jako úklid pod oblastním ředitelstvím Praha.
A vvvo to tu de …
Nebo se tak narodil.
To je tak, když potřebujete uměle „oživit“ nádraží mimo město. Kdyby se rozpracovala varianta nástupišť v poloze „město“ (a triangl atd), došlo by úplně přirozeně k integraci nádraží s okolím, nešlo by o „jednoúčelný prostor“.
Právě to tehdy město nechtělo, protože v cestě prý stálo několik málo domů – asi tehdejší městské honoraci namazali med kolem huby tím, že ze stanice udělají „luxusní“ přestupní uzel s autobusy a s velkým parkovištěm „P+R“ … Současná stanice není prakticky vůbec potřebná pro přestupy mezi vlaky stejného směru (R a Os), takže rozšířená zastávka „město“ s odbočkou pro zapojením letohradské trati trianglem by pro místní frekvenci i přestupy bohatě stačila, stanice mohla být bez podchodů (bez osobní dopravy) a průtah po letohradské straně na nesníženou rychlost, a ještě mohli za ušetřené peníze postavit novou zastávku v Kerharticích. Ale… Číst vice »
Fakt nemůžou dat kolem těch maleb na zdi modré zábradlí?
Zábradlí by měli dát kolem pana generálního a jeho nápadů.
Zrovna jsem na k report net trať 280 severni Morava dal příspěvek jak si radnice ve Vsetíně nechala vymalovat podchod…
A v Havířově kde se to dokončuje jsem již avizoval možnost také něco vymyslet pro Radnici po dokončení reko našeho nádraží a výstavby podchodu do městské části Šumbark…