Kolumbijská letecká společnost Avianca je prvním z velkých dopravců, který kvůli současné situaci na trhu způsobené pandemií koronaviru, žádá soud o ochranu před věřiteli. Firma dnes oznámila, že kvůli blížící se splatnosti dluhopisů a odmítnutí pomoci od kolumbijské vlády zažádala v USA soud o bankrotovou ochranu před věřiteli podle tzv. Chapter 11. Avianca je druhou nejstarší leteckou společností na světě, která létá celou dobu pod stejnou značkou.
Jde o opatření, která po reorganizaci může umožnit firmě přežít a splatit alespoň část dluhů. Firma oznámila žádost soudu v tiskové zprávě. Podle firmy jde o jediné možné řešení v této situaci. Avianca nelétá od konce března, většina z 21 tisíc zaměstnanců nedostává žádnou mzdu.
Avianca je druhou největší leteckou společností v Latinské Americe, ve flotile má celkem 103 letadel a loni přepravila přes 30 milionů cestujících. Od ochrany před věřiteli očekává, že se jí podaří přežít současnou situací a přefinancovat své dluhy či se části jich zbavit. „Je to nezbytný krok pro to, abychom přežili,“ řekl Anko van der Werff, šéf Aviancy. Akcie dopravce jsou na burze.
Firma žádala kolumbijskou vládu o pomoc, ale zatím neúspěšně. Aerolinka ale nebyla v dobré kondici už před současnou krizí. Firma loni prodělala 893 milionů dolarů a je značně zadlužená.
Druhá nejstarší na světě, důležitá pro celou Jižní Ameriku – přežila revoluce, krize, i Escobarův atentát a virus jí dorazí. Oproti tomu nedůležitá, nepodstatná koupácká SWG se na podporu už těší.
Už jsem se bál že tu nebudeš tlachat svoje kokotiny
z kterého slohu slámy jste vylezl. vaše vyjadřování odpovídá vyjadřování jednoho managera/majitele české letecké společnosti. to jste tam všichni, tak jednoduchý a sprostý.
Je to neprijemna zprava, nicmene verim ze je nejaka jina spolecnost v radech par mesicu plne nahradi. Proste trh si s tim poradi sam
103 letadel a 21 tisic zamestnancu. Smartwings Group 40/50 letadel a 2500 zamestnancu.
Je to celá skupina (včetně údržby a dalších činností) a bez smluv na pár měsíců na DPČ. Porovnáváte neporovnatelné.
Ta ztrata 893 mil. to je nic?
To někde říkám?
Pane Anonymus, použil jste ten nejstupidnější poměrový ukazatel, který rádi využívají neschopní managers působící v airline business. Počet zaměstnanců na letadlo. Už jenom, to, že jste vzal počet letadel bez zohlednění typů je „pitomost“ volající do nebe. A to tady nebudu psát o srovnávaní produktu a myšleno tím komplexního produktu.
Jan Sůra: diky za info. To nevim kde vsude maji zamestnance. Ale vsiml jsem si, ze v poslednich tydnech se roztrhl pytel s udaji o aerolinksch a obecne Smartwings Group ma mnohem mene zamestnancu nez cela rada jinych aerolinek, ackoli pocet letadel tomu neodpovida pomerove.
Tak ono je také důležité si uvědomit, že na začátku krize byl SW mimo sezónu a oni spoustu lidí (převážně letušek/stevardů) nabírají jen na letní sezónu.
https://zdopravy.cz/smartwings-resi-co-se-zamestnanci-v-zime-bude-potrebovat-jen-20-letadel-35477/
https://byznys.ihned.cz/c1-66544960-csa-propusti-az-60-zamestnancu-dotkne-se-to-tech-kteri-nevyuzili-prechodu-pod-smartwings
Ale kdyby jste to přepočítal na počet funkčních motorů u letadla, tak je na tom SWG trošičku hůře.
No to se nebojte, SW už má připravený nový typ letadla pro příští sezónu (hlavně pro pana Veselého).😄
https://pbs.twimg.com/media/EC-i0ecWkAA-AYL.jpg