První úsek VRT ještě nemá vyhráno. Řeší se část u Odry, oříšek budou pozemky i archeologové

VRT Moravská Brána II. Pohled na trať VRT, sjezdovou větev VRT směrem do Hranic na Moravě, ekodukt přes stávající koridorovou železniční trať a další úpravy, vlevo zástavba obce Střítež nad Ludinou. Foto: RT NextVRT Moravská Brána II. Pohled na trať VRT, sjezdovou větev VRT směrem do Hranic na Moravě, ekodukt přes stávající koridorovou železniční trať a další úpravy, vlevo zástavba obce Střítež nad Ludinou. Foto: RT Next

I přes řadu rizik ministr Kupka i SŽ počítají se zahájením stavby v roce 2028.

Odebírat
Upozornit na
guest
44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Jinými slovy, dostali povolení, žádat o povolení, které budou potřebovat k dalšímu povolení. To mi zase tak optimistické nepřijde, a na rok 28 moc nevěřím. Ale na tom nezáleží. Hlavní je, že se postupuje tou džunglí byrokracie, samotná stavba pak asi bude na celém projektu to nejjednodušší.

Jan Sova

Kupka chce VRTat, stůj co stůj. Netuší ale, že jakmile kopnou na Brodek – Prosenice do země a dojdou na lokalitu Čekyňský kopec, bude zde pravděpodobně archeologický problém. Nedaleko něj jsou totiž rozesety vykopávky mamutích ostatků… Co asi najdou….?

Jiří

Nu, udělá se záchranný výzkum. Dálnice se staví i přes slavné Předmostí u Přerova.

tarten

Archeologové budou nadšení, že jim konečně někdo zafinancuje výzkum.

Vladimír

Cena je primo famozni, 1km = 1mild, vite za kolik se stavi VRT v zahranici? V nerovnych terenech max 700mil Kc, na rovnatych usecich 300mil Kc. Co si kluci ze SZ slehlli ze si vymysli takove nesmysle?

Honza

Nejvíce prozrazují stavbu obce v okolí… chceme, požadujeme, musíte – už jsem a to alergický.

Jmeno

To zase dostane česká krajina a příroda na prdel. Nějaký ekodukt po XX km to nevytrhne.

Nemáme dokončenou síť dálnic ani cyklostezek, a teď ještě budeme od nikud-nikam po desítky let budovat VRT.

FrenkyUL

Od trati ke trati. Nejdřív si něco o tématu přečti.

Jmeno

Takže to bude jako koridory – tu se udělá 5km, tu se udělají 2km, a tak dále. Takže ten rychlovlak pojede většinu cesty 100km/h a úsecích VRT se možná stihne rozjet na 160km/h než bude muset zase brzdit. A než se postaví alespoň polovina, první úseky už se budou muset začít rekonstruovat.

Obce, které se tím doslova zazdí z toho nebudou mít nic, jen hluk a zničenou krajinu.

mgr.pavel

„Nemáme dokončenou dálniční síť ani cyklostezky“ – to jako máme se zkapacitňováním železnice laskavě počkat desítky let, až dobudujeme dálnice a cyklostezky?

A to jako proč?

(občas se divím, co všechno za cypoviny jsou schopni lidé myslet vážně)

Jmeno

Tak ono se zkapacitňuje kdeco, jen těch lidí je vlastně tak nějak pořád stejně, a potřeba cestovat za desítky let bude taky úplně jiná. Nebo se počítá s tím, že za 30 let tím lidé budou denně dojíždět přes celou republiku do kanceláře či do kolbenky?

Pro koho to stavíme?

Toms

Souhlas. V Německu mají VRTku a že by to bylo extra vytížené – to není. Lístky budou drahé a dojížděcí infrastruktura si myslím, že nebude už růst, spíš klesat. Takže je to opravdu poměr cena výkon dost o ničem. Ale politicky to vypadá dobře a před fandy do dopravy ještě lépe.

Petr

Na ceně lístků to stojí a padá (taky to může dopadnout tak, že vlaky VRT budou poloprázdné a lidi se budou tísnit v osobákách nebo jezdit autobusem). Já teda nemám nějaké statistiky, ale jel jsem párkrát VRT v Itálii a tam byly ty vlaky dost narvané. Skoro do posledního místa. A jak někdo vystoupil, hned za něj nastoupil někdo jiný. Situaci v Německu neznám.
VRT jistě nebude na denní dojíždění (nebo maximálně pro pár chudáků). To nejsou ani vlaky jako Západní expres nebo Vindobona a taky jezdí plné, co plné, doslova narvané.

huou

na co ciklostesky když je potřeba VRT

Zlámalík

Aby Jméno mohlo jezdit do Ostravy z Přerova na kole 🙂

Jmeno

Co bych tam dělal?

Jmeno

Není potřeba mít cyklostezku z Ostravy do Přerova, mohu jet autobusem, vlakem, nebo i tím autem. Aktuálně ale pořádně nelze na kole jezdit ani po většině českých měst a v jejich okolí. Běžné denní dojíždění v okruku několika kilometrů – tragédie. A vy tu řešíte spojení mezi Ostravou a Přerovem, kdo tam denně jezdí a proč?

tarten

Je to spojení do Ostravy z Olomouce, Brna, Pardubic, Prahy a Vídně. Kdopak asi po té přetížené trase jezdí?

Petr

Takže bychom měli se stavbou tratí počkat, až budou postavené aspoň všechny dálnice? To asi nebudou nikdy. Naopak je dobré, že po dlouhotrvajícím období „VRT nepotřebujeme“ jsem se do stavby VRT nebo aspoň do jejich vážnějšího plánování konečně dali.
Tohle zrovna je překvapivě dlouhý úsek, ne jako nějaké ty kousíčky typu Běchovice-Vršovice.

Lukáš Kníže

Nemohl jsem si nevšimnout, že v posledním odstavci, kde jsou vyjmenovány všechny úseky, které jsou s přípravami nejdál, zcela chybí úsek VRT Polabí, která se začala připravovat jako úplně první a měla být vlajkovou lodí VRT.
Je mi to velmi líto a vlastně by mě zajímalo, co je důvodem. Posouvá se příprava vůbec kupředu? Spíše zaznamenávám kroky zpět jako např. zrušení sjezdů z VRT Polabí na koridor ku Kolínu. NESMYSL!

tarten

Zaznamenal jsem snahu spojit to do jednoho PPP projektu společně s VRT do Světlé.

Jan

To nejde, tak dlouhý úsek žádný soukromník nezaplatí. Bude se to muset kouskovat

tarten

Právě naopak. O krátký úsek soukromník nebude mít zájem. Jako třeba o NemaŠe.

tarten

Pochopte, že to je jen 60-80 miliard (asi v dnešních cenách). Pro velký holding by to byla jen jedna z mnoha investic.

Honza

Sjezd do Kolína- z 5. koleji to napojime na 2 koleje = kapacitně si moc nepolepsim. Jo a usetreni času? Je to 6 minut bez zastavení v Nehvizdech. Se zastavením je úspora zanedbatelná. A ten sjezd taky zadarmo není, je to celý na estakade.

tarten

„Podle Jiřího Svobody se však po trati v úseku VRT Moravské brány Prosenice – Ostrava bude jezdit ještě v tomto desetiletí.“

To je taková kuriozitka. 🙂 Na stránkách své instituce inzeruje dokončení 2033-4, což do tohoto desetiletí zrovna dvakrát nespadá…

mgr.pavel

„Zprovoznění ještě v tomto desetiletí“ is the new „zahájení stavby v 2028“ 🙂

MajsterN

Již brzy vlakem na letiště

mgr.pavel

.. letiště Mošnov. Mysleli.

😉

none

Je tam překlep. Má tam být století.

Zlámalík

Není to moc ambiciózní? 🙂

Náhodný Kolemjdoucí

To mě také zarazilo, ale považoval jsem to za úryvek z delšího rozhovoru, kde se mohlo mluvit o 30. letech a tedy to odkazovalo na ně.

vlachjan

Já bych předpokládáal, že tím pan Svoboda myslí během následujcích deseti let, což je optimistické, a při vypnutí všech sil splnitelné.

SYN

Vypjetí, napnutí nebo vypnutí…? Při vypnutí se nic nepohne 🙂

SYN

Tak žejo, asi podle jeho představ lze koncem roku 2029 poslat po zpola hotové trati papalášský vlak…

a8n

Svinov má být předstihová stavba uzlu, ale součást VRT. Takže by to ještě vyjít mohlo.

Jiří Urban

„První viditelný krok“ si tedy představuji jinak..

Péťa

Pro mě bude první viditelný krok až tam uvidím bagry.

Vojtěch

Mně se ještě líbí ta neúmyslná reflexe: Doposud se o VRT jen mluvilo, toto je první viditelný krok.
Já myslel, že nás pan Svoboda už 7 let přesvědčuje, že SŽ na VRT neustále dělá 🙂

tarten

To nebude sebereflexe, spíš ministrova kritika podřízeného.

Vojtěch

Pokud by to tak bylo, tak Svoboda už není GŘ.

tarten

Musí si ho držet trochu v napětí.

Pavel

Bez sance na zahajeni pred zacatkem roku 2030.

Tom

Zobrazeno uživatelem Univerzita Hradec Králové