obrazok-zdopravy

První tunel s protihlukovým obkladem. ŘSD ho otestuje na stavbě obchvatu Jizerního Vtelna

Vizualizace obchvatu Jizerního Vtelna. Foto: ŘSDVizualizace obchvatu Jizerního Vtelna. Foto: ŘSD

Zmizí komplikovaný průjezd středem obce, hotovo bude do dvou let.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo další velkou silniční stavbu na Mladoboleslavsku. Ve stejný den, kdy otevírá řidičům výrazně proměněnou křižovatku Kosmonosy na D10 začalo stavět 1,3 kilometru dlouhý obchvat Jizerního Vtelna.

Stavba, která má být hotová do dvou let, ulehčí od tranzitní dopravy obyvatelům obce na trase silnice I/16 z Mladé Boleslavi do Mělníka. Cestování současně zrychlí, odpadne nutnost projíždět serpentinami v obci. Silnice dosud vede středem obce. Němým svědkem nevhodného trasování jsou některé domy, jejichž rohy jsou poničené od nákladních aut, které nezvládly dobře průjezd serpentinami.

Obchvat postaví společnost Doprastav za 662 milionů korun bez DPH. Do soutěže přišlo osm nabídek. Oproti odhadu cena klesla o více než čtvrt miliardy korun, předpoklad byl 922 milionů korun.

Přeložka odvede tranzitní dopravu mimo zastavěné území a také podpoří plynulost a bezpečnost silničního provozu. Podle posledního sčítání projede Jizerním Vtelnem denně okolo 6 000 aut, z toho třetinu tvoří nákladní a kamionová doprava. Lidé se většinou zajímají hlavně o stavbu nových dálničních úseků, ale stejně důležité jsou nové části silnic I. tříd a obchvaty měst a obcí. Teď stavíme více než 80 kilometrů nových úseků silnic I. třídy, z toho většinu tvoří právě obchvaty a přeložky,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Další velká stavba v soutěži

Ve směru od Mělníku začne obchvat před obcí Jizerní Vtelno, kde se trasa odkloní severovýchodně od silnice I/16. Obchvat dál povede kolem zemědělského areálu, trasa pak klesne v zářezu k hloubenému 270 metrů dlouhému tunelu. Bude mezi obcí a zámkem Stránov.

V místě stoupání, směrem Mladá Boleslav – Mělník, bude silnice rozšířená o 930 metrů dlouhý stoupací pruh, přičemž uspořádání pruhů 2+1 bude i při průjezdu tunelovou troubou. Stavba skončí napojením na silnici I/16 před Krnskem. Součástí přeložky budou dvě křižovatky, z toho jedna okružní a druhá styková.

Raritou bude protihlukový obklad na stěnách tunelu, což v našich tunelech vyzkoušíme poprvé. Cílem obkladu je snížit hluk při výjezdu vozidel u tunelu. Obklad bude několik desítek metrů od ústí tunelu. Díky tomu, že použijeme akustický obklad, tak utlumíme hlukové vlny. To znamená, že ven z tunelu nevyjde tolik hluku, jako kdyby tam obklad nebyl. Když se tento akustický obklad osvědčí, objeví se i u dalších tunelů. Zvažujeme, že ho využijeme i na stavbě úseku Pražského okruhu Běchovice – D1,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

ŘSD na silnici I/16 chystá další obchvaty jak mezi Mladou Boleslaví a Mělníkem, tak ve směru na Jičín. Půjde o obchvaty Bezna, Byšic, Mělnického Vtelna a Vavřinče, ve východních Čechách pak obchvatu Horky u Staré Paky a zkapacitnění obchvatu Jičína. Soutěží se aktuálně přeložka z Kosmonos do Martinovic.

Vizualizace obchvatu Jizerního Vtelna. Foto: ŘSDVizualizace obchvatu Jizerního Vtelna. Foto: ŘSDVizualizace obchvatu Jizerního Vtelna. Foto: ŘSDTrasa obchvatu Jizerního Vtelna na silnici I/16. Foto: ŘSDVizualizace obchvatu Jizerního Vtelna. Foto: ŘSD

 

Tagy Doprastav I/16 I/16 Jizerní Vtelno Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
11 komentářů