Letecká společnost United Airlines zahájila o víkendu provoz s novým letadlem Bombardier CRJ-550, které znamená malou revoluci v regionálním létání.
CRJ-550 je novým letadlem, které je na první pohled zvenčí stejné, jako CRJ-700. Bombardier ale uvnitř kompletně proměnil na přání United interiér a je v něm o 26 sedaček méně než je běžné. United letadlo označuje jako jediné proudové letadlo v regionální dopravě, které nabízí i první třídu. Taková konfigurace na krátkých letech nebývá rozhodně obvyklá, ukazuje ale velkou snahu dopravce nalákat do letadla movitější cestující, kteří si neváhají i na hodinovém letu připlatit za větší komfort.
Kromě deseti míst v první třídě nabízí 20 v Economy Plus a dvacet v ekonomické třídě. United si propočítaly, že méně sedaček v letadle za vyšší ceny přinese nakonec dopravci vyšší příjmy než původní verze pro 76 cestujících.
Snížení počtu sedaček má i svoji ekonomickou výhodu: cestující může obsluhovat podle norem jediná letuška či stevard. United umístil na palubě samoobslužný koutek, kde si mohou lidé sami vzít například nápoj nebo drobný snack. Alkoholické nápoje může servírovat pouze letuška. Cestující si mohou vzít velký kufr s sebou na palubu.
Dopravce začíná s deseti letadly CRJ-550, postupně jich bude mít 54. Začíná s lety do svého velkého hubu v Chicagu, provozovat je pro United bude společnost GoJet. Postupně je chce nasadit i na své linky z Newarku a Washingtonu – Dulles.
Z Chicaga firma nasadí letadlo zatím na patnáct linek. Nejkratší je do Grand Rapids, která měří 220 kilometrů. To je zhruba jako z Prahy do Bratislavy.
Kam zatím United létají z Chicaga s novým letadlem:
• Allentown, Pennsylvania (ABE)
• Bentonville, Arkansas (XNA).
• Cedar Rapids, Iowa (CID)
• Cincinnati (CVG)
• Columbus, Ohio (CMH)
• Des Moines, Iowa (DSM)
• Grand Rapids, Michigan (GRR)
• Greensboro, North Carolina (GSO)
• Harrisburg, Pennsylvania (MDT)
• Indianapolis, Indiana (IND),
• Madison, Wisconsin (MSN)
• Oklahoma City (OKC)
• Richmond, Virginia (RIC)
• St. Louis, Missouri (STL)
• Tulsa, Oklahoma (TUL)
Brno – Mnichov, počet sedadel sedí, codeshare na lety LH taky, šup šup, oslovíme United! 😀
Ten samoobslužný koutek mi připadá jako celkem dobrý nápad. Akorát aby tam nepřišli nějaký vyžírkové… Jinak mě to celkem překvapilo. Některé aerolinky nemají v short haul letadlech byznys třídu žádnou nebo pouze 1-3 řady, (třeba ČSA má v ATR pouze 1 řadu byznysu, Air Dolomiti táktéž 1 řada v E190) a najednou UA přijde s tím, že bude mít ve dvou třetinách letadla prémiové třídy. Nedivil bych se, kdyby prémiové třídy zabrali třetinu něho polovinu letadla, ale 2 třetiny, to jsem fakt nečekal. A navíc ještě premium economy. Většina aerolinek opravdu nemá P. economy na short haul. A UA má… Číst vice »
Jsou věci, které se už nevrátí. Jako třeba upgrade do business class na stříbrnou kartu na letu ČSA Praha – Brno v ATR 42 🙂 Ale naštěstí už tolik nelétám a Vídeňské letiště je dnes z Brna o dost dostupnější vlakem i autobusem.
hehe, to byl taky duvod, proc jsem kdysy stribrnou karu mel a pak ji slavnostne hodil do kose 😀
Jednou 220 km, podruhé zas 316 km. Kolik teda?
220. 316 je to Cedar Rapids. Co jsem se tímto koutem světa nastavěl železničních tratí, v Transport Tycoonu.
Ani v přepočtu 220mil na kilometry to nesedí..
316 km bylo Cedar Rapids 220 je do Grand Rapids
Jo, teď už to sedí.
Nejde o prijmy z First Class, ale o Scope Clause…
https://onemileatatime.com/what-is-the-crj550/
Kdyby šlo jenom o scope clause, tak tam můžou nasadit CRJ200, což je originální „50-seater“ a ne tam dávat odlehčenou CRJ700, která je o 5,5 m delší. Oni z toho zjevně chtějí vyrazit něco navíc a přitom to stále mít jako regionální letadlo.
CRJ200 uz se 13 let nevyrabi a UA potrebuje prubezne obnovovat flotilu…
No a není to rychlejší autem 220 km?
jako p2p urcite. ale parkovani v Chicagu asi nebude uplne lahoda (nebyl jsem tam, odhaduji podle NYC) ale tyhle lety jsou hlavne pro prestupujici cestujici…
Na YouTube je už video, je to kvalitní byznys třída. Nazývat to first, když jsou v letadle jen jedny toalety a to na opačné economy straně letadla, je spíše marketingové slovíčko. Ono i to občerstvení first třídě neodpovídá. Lufthansa na obdobně krátké lety servíruje v byznys též jen studené občerstvení, však na porcelánu, v USA milují stále plast.
https://youtu.be/-pvTj1-vb5k
Oni tak té business třídě v té americe fakt říkají 🙂 no , a pak přijdou evropani, a udělají z toho bombastický titulek .)
US prvni trida se nerovna prvni tride ve zbytku sveta. V US maj ty tridy pojmenovane jinak a i ta jejich nejlepsi trida je horsi nez prvni trida u aerolinek ze Zalivu.
Jen malá technická…
Sice se to jmenuje First, ale tady je třeba fungovat v kontextu amerických aerolinek a USA obecně. V USA se tak nějak historicky jako „First“ označuje business class na vnitrostátních letech. Takže ne, fakt to není první třída (a není to jen výsada united, totéž je stejné i u Delty nebo třeba American.
A přítomnost tohoto „First“ produktu (tedy business class) není v USA mimořádnost ani na malých regionálních jetech.
Až se to dozví Gréta…
Menší zátěž = menší spotřeba paliva = „zelenější“ let
to sice ano, ale ne tolik , aby se z toho nestal … ne zrovna eko způsob dopravy.
to letadlo , po přepočtu na pax, bude generovat o dost víc srajd, nez pri „dobytčák“ variante .)
A není to náhodou jedno, kolik srajd to bude vypouštět na pax? To letadlo bude vypouštět srajd stejně, jako kdyby bylo pax 76. Jenom se prostě zvýší cena letenky. Je to věc každé aerolinky jakou zvolí konfiguraci a tedy kolik chce vypouštět srajd na pax
Třeba na vlak nebo autobus určitě případne mnohem více srajd než na osobní automobil a přitom jsou považovány za eko způsob dobravy. Proč asi?
Nebo oteplovací guru Al Gore. Ikdyž ten má vlastní bizjet a spotřebu jako okresní město.
Asi jako by páter kázal střízlivost a sám chlastal jak Keith Moon v nejlepších letech.
Člověk nemusí být Gréta na to aby mu přišlo létat 200 km jako zvrhlost.
proc?