První trať po 15 letech. Ústí soutěží rozšíření trolejbusové sítě

Trolejbus Škoda 27Tr pro Ústí nad Labem. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda 27Tr pro Ústí nad Labem. Foto: Škoda Group

Stavba trolejí má umožnit náhradu autobusů mezi Krásným Březnem a Doběticemi trolejbusy.

Dopravní podnik města Ústí nad Labem chce ještě letos začít se stavbou nové trolejbusové trati, která rozšíří síť trolejového vedení ve městě o dalších 2,5 km. Půjde o dva úseky: spojnici mezi Krásným Březnem a Doběticemi a doplnění trolejové stopy ze zastávky Pod Holoměří s napojením do stávající sítě trakčního vedení v křižovatce ulic Božtěšická – Vinařská.

Zadávací řízení na zhotovitele stavby s odhadovanou cenou 53,8 milionu korun vypsal Dopravní podnik města Ústí nad Labem (DPMÚL) na profilu zadavatele.

K vypsání došlo jen pár týdnů, co projekt stavby zpracovaný společností Stosmol prošel úspěšně u Krajského úřadu Ústeckého kraje zjišťovacím řízením. Podle dokumentace už v závěru loňského roku získala stavba společné povolení.

Mapa plánovaných trolejbusových tratí v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚL

Trať bude dopravní podnik stavět společně s opravou ulice Výstupní. Nové trakční stožáry poslouží i pro veřejné osvětlení. Celkem trolejbusová trať z Krásného Března do Dobětic bude měřit 2,2 kilometru. Na trase postaví 123 nových trakčních sloupů. Cílem je náhrada autobusů mezi oběma částmi města trolejbusy.

Dopravní podnik do zakázky zahrnul i menší záměr doplnění trolejové stopy ze zastávky Pod Holoměří (u křižovatky Na Rondelu, směr k nemocnici) s napojením do stávající sítě trakčního vedení v křižovatce ulic Božtěšická – Vinařská. Jde o 350 metrů.

V Ústí nad Labem je aktuálně necelých 47 kilometrů trolejbusových tratí. Poslední vznikla v roce 2009.

Tagy Dopravní podnik města Ústí nad Labem DPMÚL rozšíření trolejbusových tratí v Ústí nad Labem
10 komentářů