První trať po 15 letech. Ústí soutěží rozšíření trolejbusové sítě
Stavba trolejí má umožnit náhradu autobusů mezi Krásným Březnem a Doběticemi trolejbusy.
Dopravní podnik města Ústí nad Labem chce ještě letos začít se stavbou nové trolejbusové trati, která rozšíří síť trolejového vedení ve městě o dalších 2,5 km. Půjde o dva úseky: spojnici mezi Krásným Březnem a Doběticemi a doplnění trolejové stopy ze zastávky Pod Holoměří s napojením do stávající sítě trakčního vedení v křižovatce ulic Božtěšická – Vinařská.
Zadávací řízení na zhotovitele stavby s odhadovanou cenou 53,8 milionu korun vypsal Dopravní podnik města Ústí nad Labem (DPMÚL) na profilu zadavatele.
K vypsání došlo jen pár týdnů, co projekt stavby zpracovaný společností Stosmol prošel úspěšně u Krajského úřadu Ústeckého kraje zjišťovacím řízením. Podle dokumentace už v závěru loňského roku získala stavba společné povolení.
Trať bude dopravní podnik stavět společně s opravou ulice Výstupní. Nové trakční stožáry poslouží i pro veřejné osvětlení. Celkem trolejbusová trať z Krásného Března do Dobětic bude měřit 2,2 kilometru. Na trase postaví 123 nových trakčních sloupů. Cílem je náhrada autobusů mezi oběma částmi města trolejbusy.
Dopravní podnik do zakázky zahrnul i menší záměr doplnění trolejové stopy ze zastávky Pod Holoměří (u křižovatky Na Rondelu, směr k nemocnici) s napojením do stávající sítě trakčního vedení v křižovatce ulic Božtěšická – Vinařská. Jde o 350 metrů.
V Ústí nad Labem je aktuálně necelých 47 kilometrů trolejbusových tratí. Poslední vznikla v roce 2009.