První retro „brejlovec“ řady 750.7 je hotový. Má za sebou zkušební jízdu, zamíří do Brna

Motorová lokomotiva ještě prochází instalací ETCS.
Před pěti lety byla zahájena úprava prvních lokomotiv řady 750.7 pro provoz se soupravami typu push-pull v Moravskoslezském kraji. Takto upravená vozidla je možné ovládat po lince UIC prostřednictvím protokolu WTB z řídicího vozu nově dodaných souprav z produkce ostravské Škoda Vagonky.
Dále došlo k úpravě stranově selektivního ovládání dveří podle standardu UIC 5 8 a dosazení informačního systému. Právě informační panel za oknem v kabině strojvedoucího se stal pro takto upravené stroje typický. Prvotní zakázka počítala s úpravou šesti lokomotiv. Následně bylo ovšem rozhodnuto o unifikaci napříč celou řadou 750.7.
Výše uvedené úpravy doposud provádí společnost CZ LOKO ve svých českotřebovských dílnách. Tato společnost zároveň vyhrála zakázku na hlavní opravy u lokomotiv, které začaly dosahovat předepsaných kilometrických proběhů. V polovině května byla dokončena unifikace souběžně s hlavní opravou na lokomotivě 750.705. Na rozdíl od ostatních lokomotiv však nedošlo k aplikaci jednotného nátěru.
Zvolen byl v tomto případě motiv připomínající éru Československých státních drah vzor 1988. Takovéto řešení je v našich podmínkách
spíše výjimkou. V minulosti byly historickými nátěry opatřeny například modernizované motorové vozy 854.021 a 027.
Dokončená lokomotiva absolvovala dne 18. 6. 2025 zkušební jízdu z Ústí nad Orlicí do Hanušovic a zpět. Následně by měla být opět odstavena, protentokrát za účelem dosazení mobilní části evropského zabezpečovače ETCS. Tento postup byl zvolen z účetních důvodů, kdy jsou jednotlivé činnosti placeny z různých zdrojů a s různými termíny dokončení. V čele pravidelných vlaků by se tak předmětná lokomotiva mohla pod hlavičkou brněnského depa objevit na podzim.
Dalibor Palko, CZ LOKO