První parní lokomotiva s ETCS. Ve Velké Británii začali s jejím testováním

ETCS na lokomotivě A1 60136 Tornado. Foto: A1 Steam Locomotive TrustETCS na lokomotivě A1 60136 Tornado. Foto: A1 Steam Locomotive Trust

Instalace zabezpečovače byla součástí velké opravy parní lokomotivy.

A1 Steam Locomotive Trust jako majitel parní lokomotivy A1 60136 Tornado zahájil zkušební provoz s evropským zabezpečovačem ETCS. Jde o první případ na světě, kdy je na parní lokomotivu instalováno ETCS.

O posunu s vybavením parní lokomotivy s ETCS informoval na svých stránkách trust. Instalace ETCS byla součástí programu velké opravy lokomotivy, která i přes svůj vzhled není historická. Její výroba byla dokončena po 18 letech v roce 2008, jejím vzorem byla řada A1 Pacific.

ETCS na lokomotivě A1 60136 Tornado. Foto: A1 Steam Locomotive TrustETCS na lokomotivě A1 60136 Tornado. Foto: A1 Steam Locomotive TrustETCS na lokomotivě A1 60136 Tornado. Foto: A1 Steam Locomotive TrustETCS na lokomotivě A1 60136 Tornado. Foto: A1 Steam Locomotive TrustLokomotiva  A1 60136 Tornado. Foto: A1 Steam Locomotive Trust

Výbava ETCS bude znamenat, že zabezpečovač bude mít stejné funkce a schopnosti jako na motorových či elektrických lokomotivách, včetně například okamžitého zastavení vlaku. K testování dochází v noci na trati Cambrian Line mezi městy Shrewsbury a Newton ve Walesu. Technologie ETCS je od Hitachi, náklady na instalaci majitel lokomotivy neuvedl.

O budoucnosti parních lokomotiv v provozu s ETCS se vedou velké debaty, řada provozovatelů se bojí, že nebudou mít se svými historickými stroji kde jezdit.

Správa železnic bude s provozovateli řešit přežití veteránů na kolejích

Tagy A1 Steam Locomotive Trust ETCS parní provoz s ETCS
14 komentářů