První pantery pro RegioJet jsou téměř hotové, za rok a čtvrt vyjede 23 jednotek
Nové jednotky Škoda pro RegioJet pro provoz v Ústeckém kraji. Foto: Tomáš Rieger / Facebook.com

Jednotkám v krajském nátěru zůstane i kus žluté typické pro RegioJet.
Regiopanter je fajn mašina, akorád u čd panterů když si sednete u okna tak kvůli odpadkovému koši sedíte celou cestu na křivo….plus sedačky jsou relativně úzké oproti elefantu např…Počítám že to má asi užší profil než elefant bohužel… Toto kdyby bylo vyřešené tak je to luxusní poježdění.
Pro mě je v tuto chvíli důležité bez ohledu na to kdo bude zmiňované tratě obsluhovat že jednotky vyrobí Škoda. Pomůže to národní ekonomice. To je v tuto chvíli zásadní. Jak sežene Jančura personál bůh mu pomahej. Stáří firove a vlakové čety postupně odcházejí a nově prijatým je dle mého úplně fuk kde budou sloužit. Ta poznámka v průběhu diskuze ve smyslu režijní výhod byla trapná a vlastně již bezpředmetná. Jestli se železnice vydala na cestu liberalizace jen pro to aby tim zneplatnila režijní výhody u ČD tak to je ještě trapnejši. Ale asi jako jediný správný krok současné doby.
Doufám, že už vyrábí náhradní autobusy s řidiči a nebude při mimořádnostech všechno rušit.
Nevyjedou!
Rušení spojů bez náhrady již provádí ČD. Náhradní doprava je u nich luxus.
Kdyby v těch Panterech byly látkový Genia, tak by je to nějak likvodačně prodražilo? Ono na U1 se nejezdí jen desetimutový trasy a bylo by to znát
A zaplatíte rozdíl ze svého, odhadem nějakých 10 milionů?
RJ objednal 15 dvouvozových panterů, v každém je nějakých 120 sedaček druhé třídy. Dále má být objednáno 8 trojvozových, v každém může být cca 210 sedaček druhé třídy. To je dohromady skoro 3500 sedaček
Nehledě na to, že tahle sedadla nejsou vůbec špatná.
tyhle sedačky jsou v pohodě i na dělší trasy
Předpokládám že Panter má uzší skříň než elefant, takže problém je asi prostor a to je na pohodlnosti znát, sedačky jsou celkem úzké, nevím kdo z diskutujících s tím reálně jel, ale když člověk sedí u okna a kvůli špatně řešenému odpadkovému koši nakřivo, tak to moc příjemné není…..
U okna sedí děti.
Upřímně, na sedadlech Visio se mi sedí lépe než na sedadlech Genio, takže jsem za Visio ve 2. třídě nových RegioPanterů jak pro ČD, tak nyní pro RegioJet, fakt moc rád. Lépe se mi z nabídky Borcadu sedí už jen na Flexio (2. třída InterJetu a ComfortJetu, 1. třída pidPanteru a RegioFoxu), Comfort (třídy Economy, Economy Plus a Business v LEO Expressu, 1. třída v novém RegioPanteru, InterJetu a ComfortJetu, obě třídy v Pendolinu) a Excellent (Premium v LEO Expressu).
Honekry už nahradily klasické soupravy na U51 a U54, pokud to není panter/elefant. Nejhorší je, že se tohodle ČD dopustity i na R49, dostane tahle linka taky nové jednotky?
No ja se bavím. Když už nejde nadávat na to, že je to starý ojetý křáp, tak aspoň že ta barva je hnusná. A věštit, že do švestek z toho bude křáp, protože se o to nikdo nebude starat.
Ale kdyby v tom platila „režimka“ tak je to skvělý nadčasový design vozidla, které nás všechny přežije. Že ano.
Se divím, že že na tom nesepsuli konstrukční vady. Když je dokázali diagnostikovat na podvozcích pohledem přes Vltavu na Smíchovské nádraží…
Ono zrovna u 640.2 nadává hodně lidí i tam, kde ta ,,režimka“ platí… Obzvláště ve druhé třídě, kde téměř není místo na nohy na čtyřkách, v PIDubse to trochu zlepšilo odebráním košů pod oknem, ovšem jak koukám, tak vDÚK se to podle fotek ještě vylepší přidáním rozkládacích stolků, což mi přijde jako obrovská zbytečnost
Na okruh? Zase?!
Až zase někdy budeme diskutovat, proč má železnice často problém s konkurenceschopností, tak to není jen problém národních specifik a interoperability.
Problém je už to, že existující schválená řada vozidel (640.2/650.2) kvůli minimálním změnám v interiéru musí opět na zkoušky a kolečko schvalování. To prostě není normální.
Vy víte, co všechno změnili? Klidně EMC, vybavení, SW, komponenty, brzdy, osvětlení, požární bezpečnost, řešení SIL2 a SIL4 systémů atd.? Nebo jenom plácáte domněnky, že jde o barvu sedaček?
A tohle je přesný příklad odpovědi proč to na dráze fungovat nemůže a ještě horší je, že pisatel „smažka“ i věří tomu, že je to tak správně 🙂
Vysvětluje to, proč Je VÚŽ tak zisková firma 😀
A není to spíš proto, že ta dvouvozová souprava neumí jezdit ve dvojčeti s třívozovou a tak se to musí schválit spolu?
Konečně bude mít žluťoch pořádné vozy a ne ty vraky, co jezdí do Vídně.
Tady se někdo probudil po třech letech z kómatu?
Brbly brbly…. Za mě je to povedené grafické schéma. 👍. Asi nejméně se mně líbí Pardubického kraje….
A teď ty jednotky na R9…je vůbec nějaká vyrobená ?? 🙂
To je dobrá otázka 😁
Aspoň kdyby je někdo viděl za plotem…😅
Tak jeden a půl roku za plotem v Bydhošti jednotky asi čekat nebudou, ale v lednu se zástupce Pesa v Česku, pan Kupec vyjádřil, že: „Zatím vše běží podle plánu, dokončujeme projekt, běží výroba prvních klíčových dílů, jako jsou podvozky, které půjdou na jaře na testování do VÚŽ.“
https://zdopravy.cz/necele-dva-roky-do-startu-regiojetu-na-r9-vlaky-nikdo-jeste-nevidel-bude-vice-kontrol-233044/
Situace se lhůtami dodávek nových vozidel je dlouhodobě veřejně známá, takže objednatelům (v případě linky R9 MD) nic nebrání vyhlašovat soutěže, ve kterých jsou požadavky na nová vozidla, v předstihu 5+ let před plánovaným vyjetím.
Anebo se konecne na soutěže vykašlat
No v případě, že by MD přestalo objednávat vlaky, tak by daňový poplatníci ušetřili, část spojů by odjezdili dopravci na vlastní riziko a zbytek autobusy.
A síť by se zredukovala jako ve Francii. Ano, i to je řešení. To by ovšem místní šotouše postihnul hromadný infarkt.
Síť by se asi nezredukovala, protože doposud MD neobjednává vlaky na lokálkách, byť některé tratě, po kterých rychlíky v jejich objednávce jezdí, tak mohou snadno působit.
To, co jste měl na mysli, je v rukou krajů a jejich rozhodnutí, zda ZDO v regionu zajistí vlakem, nebo busem.
Rychlíkovou vrstvu by stát neměl vůbec objednávat. Konečně by trh rozhodl kde a v jakých intervalech se má jezdit. Pokud by to chtěl stát regulovat tak by to mělo být přesně naopak, tam kde by se cpalo moc dopravců zavést platby za ujetý kilometr.
Rychlíky jsou jen zrychleny osobak ty ať klidně stst svým dopravcem zajistí. Expresní vlaky mají být ale ryze komerční záleźitostí
Zelená uklidňuje. Za mě to bude fajn cestování v UK.
Všici tady blejou na barvu, přitom to není nic nového a RJ v Ústeckém kraji už od samého začátku jezdí (nejen) s jednotkami PESA Elf.eu v naprosto identickém nátěru, včetně žlutostříbrného čela. Prostě klasika, kecají do toho nejvíc ti, kteří s tím v životě nepojedou a vůbec se jich to netýká.
Nevíte, jak to vypadá s U2? Jasné je, že do 12/2029 zůstane ČD, ale pak by se úplně nabízelo spojení s U51. Ve dvouhodinovém taktu (jako proklad R15) by vyjela z Ústí do Prunéřova souprava dvou panterů, kde by se rozpojily. První by pokračoval do Karlových Varů, kde by udělal ostrý obrat zpět. Druhý by z Průnéřova dojel do Kadaně, odkud by ještě jednou otočil Prunéřov a zpět jako přípoj k R15 a pak by pokračoval zase jako Sp do Ústí s tím, že by z Průnéřova zase jel společně s jednotkou od Varů.
Jo pardon omlouvám se minusářům, ono to bude mít špatnou barvu na ideální dopravní koncept…
Žlutá Karlovarská regionova je přeci ta pravá!
O barvičky tu vůbec nejde. Spíš jste dostal mínusy za to, že je to prostě tak trochu nesmysl. Zkoušel jste si to ,,nakreslit“ ?
.. přesně tak..asi bude lepší to nechat na objednavatele..
A co je konkrétně nesmysl? Vlaky nemusí končit na hranicích kraje.
Co se týče jízdních dob, tak opět nevidím žádný problém, dnes jsou prakticky stejné, akorát se v Klášterci přestupuje. Alespoň se využije toho, že máme jednotky a dojde k vytvoření přímých rychlých spojení bez zbytečných přestupů.
No, měli zůstat u žluté. Ta zelená je otřesná a ještě k tomu zbytečně připomíná jiného nízkonákladového dopravce.
To jsou barvy DÚK ne RegioJetu
Koukám, že jsem asi teady jediný, komu se zelené potahy na sedačky líbí. Ta barva je fakt skvělá.
Nj někteří jedinci mají pocit, že to jezdí na barvu. A většinou ještě tací, kteří s tím vlakem vživotě nepojedou.
Mě se ty zelený potahy taky líbí. Oproti obvyklé šedé, černé nebo tmavě modré jsou zajímavým oživením. Podobně jako růžová/magenta v JMK.
PID má červený a taky to vypadá moc dobře
Tak nějak si říkám, že když si vybírám auto, a mám možnost různých barevných prvků, jestli Škoda zákazníka nějak limituje nebo prostě co si zákazník řekne, to tam bude. Čelo se mi líbí, sedačky už třeba ne.
Barevné schema bude podle objednatele: Ústeckého kraje.
Škoda zákazníka nijak nelimituje, jediným limitem jsou vyráběné odstíny. Kdo platí ten rozhoduje.
Kde bude probíhat údržba tolika jednotek? S tím budou jezdit do Prahy?
Tipuji Malešice, nebo Děčín
Je to Regiojet, takže nikde.
Nic o tom nevíte, jen píšete hlouposti
Jediná údržba u RJ je vapka a štětka se žlutou barvou
Třeba v Děčíně, kde ČD udržují svoje pantery a RJ už dneska svoje Pesy?
Pesy v Děčíně údržby nemají. Neplatil, tak ho poslali k šípku, takový mám informace já. Poslední Pesa v Děčíně v depu na údržbě/opravě byla tuším rok zpět, možná už déle.
To slyším o žlutých často že neplatí. Otazkou je proč jim to pořád někdo toleruje je li to tak rozsahlý problém jak se proslýchá
Tak je to špatná informace . Problém nastal s polskou pesou. ČD neumožnili vstup do depa ,z důvodu že Poláci kašlali na regiofoxe a ty neplatili pokuty .Takže házet špínu na RJ v tomto případě je směšné.
RJ v následujících přiveze dalších 70+ ex DB vozu
O jaké typy vagónů se jedná?
Šrot v poslední fázi existence
Pan Avlaky uvádí „…ex DB vozu“, z toho tedy jasně plyne, že RJ od ČD nic kupovat nebude.
https://zdopravy.cz/pristi-stanice-kovosrot-drahy-se-pochlubily-jak-mizi-stara-becka-k-mani-jsou-dalsi-vozy-252720/
Původní vizualizace – Super, krásný vlak
Fotky dílu (bez žlutého pásku) – ještě taky fajn
Výsledek- máme nový nejhnusnější vlak
Vypadalo to fakt nadějně
záleží na vkusu každého soudruha 🙂 mě se to docela líbí, zelená a žlutá barva k sobě poměrně ladí
Pokud byste váš postoj k prezentovanému vozidlu formuloval třeba: „nelíbí se mi“ a případně to rozšířil o vysvětlení proč, bylo by to možné brát, jako nenapadnutelný osobní názor, na který máte výsostné právo.
Vaše formulace „máme nový nejhnusnější vlak“ ale dává ostatním vědět, že jste se pasoval do funkce samozvaného vrchního estéta. Mně třeba tato výrazná barevná kombinace zelené a žluté nijak nevadí, naopak si myslím, že je to dobré pro zvýšení viditelnosti vlaku a tím i bezpečnosti. Zato mně vůbec neoslovuje např. tato kreativita:
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/03/KDS.jpg
Upřímně, obě barevné realizace působí tak, že se na nich nepodílel žádný grafický expert… bohužel, v případě těch nových vozidel.
a ty jsi nějaky vrchni grafik a máš odbornou školu v oboru graficky desing že to odsuzuješ. Mě se panter líbí.
To mě ale vůbec nepřekvapuje, vzhledem k vašemu psanému projevu 🙂
tak koukám brouk pytlík co všechno zná a umí nejlépe
Vypadá to lépe než na vizualizacich. Já jsem spokojený.
Na barvu to nejezdí.
Výborně, Lukáši! Vy jste ale hlavička. Správně, jezdí to na elektřinu ⚡
Ty máš prd. Tohle je vlak RegioJetu.
Farebne je to skôr flixtrain, než RJ.
To je jednotná barva Dopravy Ústeckého kraje.
To znamená že všechno teď jednou musí být ve barvách?
To si Doprava Usteckého kraje namaluje i budovu do zelené?
Pokud to má v podmínkách smlouvy s dopravci, tak ano, všechno je a bude zelené. Výjimkou jsou přirozeně vozidla přejíždějící přes hranice kraje. Kraj platí, kraj rozhoduje.
Budova není vozidlo, což pochopí většina normálních lidí.
Většina normálních lidí pochopí, že tady se nebavíme o tom kdo rozhoduje a nerozhoduje – ale co je estetické a co není estetické.
Jen proto, že někdo platí, rozhoduje a dává to do smlouvy, ještě neznamená, že to i musí udělat designově neestetické a nevkusné.
Mě se to třeba líbí, ty pantery vypadají líp než v modré.
Jinak obecně platí, ze rozhoduje ten kdo platí a vkusnosti taky rozhoduje ten kdo platí. A jestli se vám to nelíbí tak je to jen váš problém a můžete se vztekat já chcete.
Tak to je váš krásný omyl. DUK není soukromá firma – zřizovatelem je kraj, je to tedy placené z daní občanů.
O vztékání se píšete vy – asi jste si ale nevšimli, že tohle je diskuse a kádzy může vyjádřit svůj názor, a vztékáním to můžete nazývat kolik jen chcete.
Každý veřejný prostor a také veřejná doprava vlivu na to jak se v ní cítíte i designem. Některé země na to mají koncept, který je estetický. Pokud vám se líbí křiklavá zelená je to také váš názor, který vám neberu. A dokonce to ani nenazývám vztékáním 🙂
Vztekaní zkracuje délku života pozor na to. Můžete to tedy změnit u voleb když vám to tak vadí. Já třeba ne protože nejsem rezident Ústeckého kraje. Takže barevně se mi to líbí ale jinak mi je to celkem fuk.
Kromě subjektivních názorů, existují i ocenění za design.
Zatímco totožný model vlaku, Coradia Stream, u Nizozemských drah vypadá jako čekárna u dětského lékaře, tak týž vlak Danských drah získal mezinárodní ocenění za design interiéru.
Pokud se ještě stále chcete tvářit, že neexistují objektivní kritéria toho, co je funkční a estetické, a že se o tom nemůže diskutovat, protože nějaký Pepa Hájek to nazve vztekáním, tak ať se líbí. Příjemnou cestu přeji 🙂
Ještě si to případně taky může přeplatit ze svého 😉
Řekl bych ze on se na víc než na vztekani nezmůže.
Diskuse bez uražení, to už je nad vaše síly 🙂
To je jako tvrdit, že České dráhy jsou jako KLM.
Preboha, ako môžete porovnávať ČD s KLM ?!?
Zřejmě podle vnějšího barevného provedení.
Porovnejte si ČD-Najbrt s KLM.
https://cdn.flightsim.to/images/27/tfdi-design-md-11-klm–old-colors-ph-kck-15299-1724030368-zI3G5.jpg?width=1400
Barevná a estetická katastrofa.
Německé, Danské a Nórské dráhy designují interiéry nových vlaků v decentních šedých potahech.
V Česku čím více křiklých barev, tím lépe.
Pantery PIDu vypadají zevnitř docela pěkně. Souhlasím ale, sice tam není všude ta příšerná oranžová, co mají na Slovensku, ale jinak to moc dobré není.
Sto ľudí, sto chutí.
Oranžová je to posledné čo mi na slovenských panteroch vadí
Oveľa väčší humus sú stanice v podaní ŽSR. A to aj tie rekonštruované, až na výnimky.
To je podobné i u nás. Nejvíce skličujcí na tom je ale, že to ani není otázka peněz. Když se podíváte na staničku na švýcarském venkově, tak to často jsou velmi jednoduché věci. Rozdíl je v tom, že někdo dost přemýšlel nad tím, jak to udělat jednoduché, a aby se to snadno udržovalo.
Až na výnimky ? Tak to vy som rád vedel, čo je tá/sú tie výnimky…
To ovšem není vina Regiojetu, ale DÚK, který nemá jednotný vizuál pro vlaky a ponechává volnou ruku kreativitě dopravců.
Někdo zmínil koho je to vina? To je jedno.
Někde mají cit pro design a decentnost interiérů, někde nemají.
V Česku je to modra, červená, žlutá, zelená, …
No pokud si tedy ty barvy zvolil Regiojet, tak kvalita interiéru jde za ním. Mně se třeba nelíbí to uspořádání interiéru, ale nevím kdo si to určil. Když srovnám ve stejnou dobu pořizované Pantery pro PID a pro Kraj Vysočina, tak to uspořádání pro PID je výrazně lepší, s lepší obsaditelností.
No já se vlastně divím, jak to s tím jednotným vzhledem v DÚK je, když PESY maj modrej interiér, Desira jsou zvenku bílý a maj taky úplně jinej interiér.
Interiér podle mě DÚK neřeší vůbec, a přijde mi že i ten odstín zelené zvenku se liší – mezi Pesami RJ, Desiry a RS1 ČD, Regiosprintery AŽD a DLB…
Potahech podle vzoru motýlech?
Komentář podle vzoru zbytečný?
Takže opět, jako pod každým článkem na toto téma. Smlouva s Regiojetem id roku 2026 se netýká linky U2 Chomutov – Karlovy Vary.
Bude RegioJet jezdit na lince U2 od prosince 29?
Tak to těžko říct, soutěž Karlovarského kraje ještě vypsaná nebyla, tudíž vítěz taky známý není
Vsadím se, že Karlovarský kraj se současným vedením nic soutěžit nebude a zakázku dá opět napřímo ČD, které by na oplátku opět mohly poskytnout stávajícímu náměstkovi hejtmanky pro dopravu nějakou tu trafiku.
To je věc vysoutěženého dopravce v roce 2029, zatím to vypadá tak, že současné vedení kraje velmi upřednostňuje současné řešení s ČD.
Dotaz trochu mimo téma, ale jak to bude u linky U2? Nedávno jsem četl, že Karlovarský kraj tam má údajně na svém území svého kraje smlouvu pro ČD do 2029.
Četl jste naprosto správně, ve smlouvě ÚK s RJ jak stojí dnes, linka U2 nefiguruje
Akorát tedy, když ta výroba jde tak pěkně od ruky, v podstatě většinu roku 2026 budou některé jednotky bez jakéhokoli využití.
Říkám si tedy, jestli to RJ, ČD a kraj nějak společně neřeší. Byť by se na každé ze stran muselo potlačit ego, tak v průběhu 2026 už může RJ začít jezdit s Pantery a ČD si můžou na chvíli pronajmout od RJ Pesy. Protože silně pochybuju, že by Regiojet drahám pronajmul tyto nové pantery, které teď bude mít jako nejnovější chloubu, než se pozornost upne na jednotky R9.
Kraj toto s dopravci skutečně řeší a id 07/26 uz potkáme 2 nove pantery na U1
Dle dnes vydaného druhého návrhu JŘ, to tak skutečně je.
Mmch, je v něm chybný odkaz na trať 220 (zobrazí se 221) ale není těžké se strefit do správného https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/182336073/k220.pdf
Jistě se tu bude brzy probírat, jak zmizely „běchovické“ vlaky.
No, ty brďo! Hodně odvážná ta žlutá vepředu. Přece jen je to oproti animaci dost zásadní změna. Ale zvyknu si 😄👍
změna k lepšímu včetně umístění loga DÚK
Docela si myslím, že Krapinec měl pravdu, když říkal, že těmi požadavky krajů na jednotné zbarvení se ztrácí korporátní identita. Podle mě by stačilo, kdyby ty vlaky měly jen nějaké výrazné logo dopravního systému, ve které jezdí, a zůstat mohl nátěr dopravce. Třeba v tomhle případě se ten RJ úplně ztrácí.
V integrovaných systémech nemá korporátní identita svoje místo.
Na komerčních linkácj ať si natřou vlak třeba na růžovo s puntíkama, ale IDS by skutečně neměl být cirkus.
Nic proti. Takhle to zní logicky. Jenomže z globálního pohledu je celý ten systém nějakých krajů a IDS jeden velký cirkus v malé zemi…
Je to požadavek zákazníka, tj. kraje. Až budou ČD, nebo RegioJet jezdit na těchto linkách na své podnikatelské riziko, tak ať mají jakýkoliv nátěr. Mě jako cestujícímu je zcela u zadku, co si o tom myslí nějaký Krapinec, nebo Jančura.
Mně, jako cestujícímu, je úplně jedno jaké to má barvy, v jakém kraji to jede, kdo to objednává. Je nás tu nějakých deset milionů na devětasedmdesátitisících km2. Celý tenhle systém nějakých třinácti malých království a jejich území, hranic a dvanáct IDS, jejich tarifů a zákonů je jeden velký cirkus.
Celá železniční síť má být propojená s jedním tarifem a zákonem, pro mne, jako koncového zákazníka a cestujícího občana této země. Ať si to jezdí třeba v barvách české státní vlajky.
Řešení je jednoduché, pokud některý dopravce až tak moc lpí na presentaci svého barevného řešení vozidel, které je v konfliktu s požadavkem zákazníka, může třeba zákazníkovi nabídnout slevu, nebo se nemusí do soutěže hlásit vůbec a může si provozovat svá vozidla na svých komerčních aktivitách.
Zajímavé je, že autobusoví dopravci jezdící pro PID, nebo Plzeňský kraj, takové komplexy nemají.
Myslím si, že ani železniční dopravci komplexy nemají. Spíš „fanoušci“ železnice, obvykle s vkusem hodným pětiletého děcka.
A pokud uvnitř DÚK stejně nemůžu (nebo nebudu moct) jezdit za tarif dopravce, proč bych měl pak na první pohled chtít vidět, co je to za dopravce? Stejně je to kraj, kdo určuje jaký dopravce bude jakou linku podle jakých standardů provozovat, a já s tím nic neudělám.
objednatel je kraj, takže to je ten „korporát“, kterého identa má být vidět
O korporátní identitu tady vůbec nejde.
Naopak, cestující by ideálně ani neměl poznat, že jede s jiným dopravcem. V PIDu drtivá většina lidí taky netuší, zda je zrovna veze ČSAD nebo Stenbus. Prostě je to linka v integraci a hotovo.
Mohu poprosit o vysvětlení proč by měla být integrace důležitější než dopravce? To že je linka v integraci lze vyřešit pomocí IS, proč by musely být všechno dopravní prostředky v jednom nátěrů, z čeho to vychází?