dkv_obrazok

První pantery pro RegioJet jsou téměř hotové, za rok a čtvrt vyjede 23 jednotek

Nové jednotky Škoda pro RegioJet pro provoz v Ústeckém kraji. Foto: Tomáš Rieger / Facebook.comNové jednotky Škoda pro RegioJet pro provoz v Ústeckém kraji. Foto: Tomáš Rieger / Facebook.com

Jednotkám v krajském nátěru zůstane i kus žluté typické pro RegioJet.

125 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
sotous108

Regiopanter je fajn mašina, akorád u čd panterů když si sednete u okna tak kvůli odpadkovému koši sedíte celou cestu na křivo….plus sedačky jsou relativně úzké oproti elefantu např…Počítám že to má asi užší profil než elefant bohužel… Toto kdyby bylo vyřešené tak je to luxusní poježdění.

Koukám

Pro mě je v tuto chvíli důležité bez ohledu na to kdo bude zmiňované tratě obsluhovat že jednotky vyrobí Škoda. Pomůže to národní ekonomice. To je v tuto chvíli zásadní. Jak sežene Jančura personál bůh mu pomahej. Stáří firove a vlakové čety postupně odcházejí a nově prijatým je dle mého úplně fuk kde budou sloužit. Ta poznámka v průběhu diskuze ve smyslu režijní výhod byla trapná a vlastně již bezpředmetná. Jestli se železnice vydala na cestu liberalizace jen pro to aby tim zneplatnila režijní výhody u ČD tak to je ještě trapnejši. Ale asi jako jediný správný krok současné doby.

Hnoják

Doufám, že už vyrábí náhradní autobusy s řidiči a nebude při mimořádnostech všechno rušit.

Nose Peak

Nevyjedou!

Pavel Nocar

Rušení spojů bez náhrady již provádí ČD. Náhradní doprava je u nich luxus.

Gajda

Kdyby v těch Panterech byly látkový Genia, tak by je to nějak likvodačně prodražilo? Ono na U1 se nejezdí jen desetimutový trasy a bylo by to znát

Berhof

A zaplatíte rozdíl ze svého, odhadem nějakých 10 milionů?

RJ objednal 15 dvouvozových panterů, v každém je nějakých 120 sedaček druhé třídy. Dále má být objednáno 8 trojvozových, v každém může být cca 210 sedaček druhé třídy. To je dohromady skoro 3500 sedaček

Pitrys

Nehledě na to, že tahle sedadla nejsou vůbec špatná.

Jarda

tyhle sedačky jsou v pohodě i na dělší trasy

sotous108

Předpokládám že Panter má uzší skříň než elefant, takže problém je asi prostor a to je na pohodlnosti znát, sedačky jsou celkem úzké, nevím kdo z diskutujících s tím reálně jel, ale když člověk sedí u okna a kvůli špatně řešenému odpadkovému koši nakřivo, tak to moc příjemné není…..

Spokojená

U okna sedí děti.

Traveller

Upřímně, na sedadlech Visio se mi sedí lépe než na sedadlech Genio, takže jsem za Visio ve 2. třídě nových RegioPanterů jak pro ČD, tak nyní pro RegioJet, fakt moc rád. Lépe se mi z nabídky Borcadu sedí už jen na Flexio (2. třída InterJetu a ComfortJetu, 1. třída pidPanteru a RegioFoxu), Comfort (třídy Economy, Economy Plus a Business v LEO Expressu, 1. třída v novém RegioPanteru, InterJetu a ComfortJetu, obě třídy v Pendolinu) a Excellent (Premium v LEO Expressu).

Amity Blight

Honekry už nahradily klasické soupravy na U51 a U54, pokud to není panter/elefant. Nejhorší je, že se tohodle ČD dopustity i na R49, dostane tahle linka taky nové jednotky?

vladki

No ja se bavím. Když už nejde nadávat na to, že je to starý ojetý křáp, tak aspoň že ta barva je hnusná. A věštit, že do švestek z toho bude křáp, protože se o to nikdo nebude starat.

Ale kdyby v tom platila „režimka“ tak je to skvělý nadčasový design vozidla, které nás všechny přežije. Že ano.

N.N.

Se divím, že že na tom nesepsuli konstrukční vady. Když je dokázali diagnostikovat na podvozcích pohledem přes Vltavu na Smíchovské nádraží…

Martin

Ono zrovna u 640.2 nadává hodně lidí i tam, kde ta ,,režimka“ platí… Obzvláště ve druhé třídě, kde téměř není místo na nohy na čtyřkách, v PIDubse to trochu zlepšilo odebráním košů pod oknem, ovšem jak koukám, tak vDÚK se to podle fotek ještě vylepší přidáním rozkládacích stolků, což mi přijde jako obrovská zbytečnost

Juraj

Na okruh? Zase?!
Až zase někdy budeme diskutovat, proč má železnice často problém s konkurenceschopností, tak to není jen problém národních specifik a interoperability.

Problém je už to, že existující schválená řada vozidel (640.2/650.2) kvůli minimálním změnám v interiéru musí opět na zkoušky a kolečko schvalování. To prostě není normální.

smasska

Vy víte, co všechno změnili? Klidně EMC, vybavení, SW, komponenty, brzdy, osvětlení, požární bezpečnost, řešení SIL2 a SIL4 systémů atd.? Nebo jenom plácáte domněnky, že jde o barvu sedaček?

***** Petr

A tohle je přesný příklad odpovědi proč to na dráze fungovat nemůže a ještě horší je, že pisatel „smažka“ i věří tomu, že je to tak správně 🙂

Kicruj

Vysvětluje to, proč Je VÚŽ tak zisková firma 😀

Karlos

A není to spíš proto, že ta dvouvozová souprava neumí jezdit ve dvojčeti s třívozovou a tak se to musí schválit spolu?

Daja Nečasová

Konečně bude mít žluťoch pořádné vozy a ne ty vraky, co jezdí do Vídně.

Juraj

Tady se někdo probudil po třech letech z kómatu?

Happy

Brbly brbly…. Za mě je to povedené grafické schéma. 👍. Asi nejméně se mně líbí Pardubického kraje….

vikouš

A teď ty jednotky na R9…je vůbec nějaká vyrobená ?? 🙂

Happy

To je dobrá otázka 😁

vikouš

Aspoň kdyby je někdo viděl za plotem…😅

Karl vB.

Tak jeden a půl roku za plotem v Bydhošti jednotky asi čekat nebudou, ale v lednu se zástupce Pesa v Česku, pan Kupec vyjádřil, že: „Zatím vše běží podle plánu, dokončujeme projekt, běží výroba prvních klíčových dílů, jako jsou podvozky, které půjdou na jaře na testování do VÚŽ.“
https://zdopravy.cz/necele-dva-roky-do-startu-regiojetu-na-r9-vlaky-nikdo-jeste-nevidel-bude-vice-kontrol-233044/
Situace se lhůtami dodávek nových vozidel je dlouhodobě veřejně známá, takže objednatelům (v případě linky R9 MD) nic nebrání vyhlašovat soutěže, ve kterých jsou požadavky na nová vozidla, v předstihu 5+ let před plánovaným vyjetím.

Num

Anebo se konecne na soutěže vykašlat

noerf

No v případě, že by MD přestalo objednávat vlaky, tak by daňový poplatníci ušetřili, část spojů by odjezdili dopravci na vlastní riziko a zbytek autobusy.

Daniel Jablonecký

A síť by se zredukovala jako ve Francii. Ano, i to je řešení. To by ovšem místní šotouše postihnul hromadný infarkt.

Karl vB.

Síť by se asi nezredukovala, protože doposud MD neobjednává vlaky na lokálkách, byť některé tratě, po kterých rychlíky v jejich objednávce jezdí, tak mohou snadno působit.
To, co jste měl na mysli, je v rukou krajů a jejich rozhodnutí, zda ZDO v regionu zajistí vlakem, nebo busem.

factory

Rychlíkovou vrstvu by stát neměl vůbec objednávat. Konečně by trh rozhodl kde a v jakých intervalech se má jezdit. Pokud by to chtěl stát regulovat tak by to mělo být přesně naopak, tam kde by se cpalo moc dopravců zavést platby za ujetý kilometr.

Num

Rychlíky jsou jen zrychleny osobak ty ať klidně stst svým dopravcem zajistí. Expresní vlaky mají být ale ryze komerční záleźitostí

Petr Frýdlant

Zelená uklidňuje. Za mě to bude fajn cestování v UK.

BJH

Všici tady blejou na barvu, přitom to není nic nového a RJ v Ústeckém kraji už od samého začátku jezdí (nejen) s jednotkami PESA Elf.eu v naprosto identickém nátěru, včetně žlutostříbrného čela. Prostě klasika, kecají do toho nejvíc ti, kteří s tím v životě nepojedou a vůbec se jich to netýká.

Nádražák

Nevíte, jak to vypadá s U2? Jasné je, že do 12/2029 zůstane ČD, ale pak by se úplně nabízelo spojení s U51. Ve dvouhodinovém taktu (jako proklad R15) by vyjela z Ústí do Prunéřova souprava dvou panterů, kde by se rozpojily. První by pokračoval do Karlových Varů, kde by udělal ostrý obrat zpět. Druhý by z Průnéřova dojel do Kadaně, odkud by ještě jednou otočil Prunéřov a zpět jako přípoj k R15 a pak by pokračoval zase jako Sp do Ústí s tím, že by z Průnéřova zase jel společně s jednotkou od Varů.

Nádražák

Jo pardon omlouvám se minusářům, ono to bude mít špatnou barvu na ideální dopravní koncept…
Žlutá Karlovarská regionova je přeci ta pravá!

Pan průvodčí

O barvičky tu vůbec nejde. Spíš jste dostal mínusy za to, že je to prostě tak trochu nesmysl. Zkoušel jste si to ,,nakreslit“ ?

dispečer

.. přesně tak..asi bude lepší to nechat na objednavatele..

Nádražák

A co je konkrétně nesmysl? Vlaky nemusí končit na hranicích kraje.
Co se týče jízdních dob, tak opět nevidím žádný problém, dnes jsou prakticky stejné, akorát se v Klášterci přestupuje. Alespoň se využije toho, že máme jednotky a dojde k vytvoření přímých rychlých spojení bez zbytečných přestupů.

Petr Šimek

No, měli zůstat u žluté. Ta zelená je otřesná a ještě k tomu zbytečně připomíná jiného nízkonákladového dopravce.

David

To jsou barvy DÚK ne RegioJetu

TPal.

Koukám, že jsem asi teady jediný, komu se zelené potahy na sedačky líbí. Ta barva je fakt skvělá.

Joe

Nj někteří jedinci mají pocit, že to jezdí na barvu. A většinou ještě tací, kteří s tím vlakem vživotě nepojedou.

Ondra K.

Mě se ty zelený potahy taky líbí. Oproti obvyklé šedé, černé nebo tmavě modré jsou zajímavým oživením. Podobně jako růžová/magenta v JMK.

Jarda

PID má červený a taky to vypadá moc dobře

asfalter

Tak nějak si říkám, že když si vybírám auto, a mám možnost různých barevných prvků, jestli Škoda zákazníka nějak limituje nebo prostě co si zákazník řekne, to tam bude. Čelo se mi líbí, sedačky už třeba ne.

N.N.

Barevné schema bude podle objednatele: Ústeckého kraje.

Hájek

Škoda zákazníka nijak nelimituje, jediným limitem jsou vyráběné odstíny. Kdo platí ten rozhoduje.

javr

Kde bude probíhat údržba tolika jednotek? S tím budou jezdit do Prahy?

Stanislav

Tipuji Malešice, nebo Děčín

pacicka

Je to Regiojet, takže nikde.

Petr

Nic o tom nevíte, jen píšete hlouposti

Num

Jediná údržba u RJ je vapka a štětka se žlutou barvou

Twix

Třeba v Děčíně, kde ČD udržují svoje pantery a RJ už dneska svoje Pesy?

Čurymury

Pesy v Děčíně údržby nemají. Neplatil, tak ho poslali k šípku, takový mám informace já. Poslední Pesa v Děčíně v depu na údržbě/opravě byla tuším rok zpět, možná už déle.

Num

To slyším o žlutých často že neplatí. Otazkou je proč jim to pořád někdo toleruje je li to tak rozsahlý problém jak se proslýchá

TenCotomuNerozumi

Tak je to špatná informace . Problém nastal s polskou pesou. ČD neumožnili vstup do depa ,z důvodu že Poláci kašlali na regiofoxe a ty neplatili pokuty .Takže házet špínu na RJ v tomto případě je směšné.

Avlaky

RJ v následujících přiveze dalších 70+ ex DB vozu

noerf

O jaké typy vagónů se jedná?

Num

Šrot v poslední fázi existence

Karl vB.

Pan Avlaky uvádí „…ex DB vozu“, z toho tedy jasně plyne, že RJ od ČD nic kupovat nebude.
https://zdopravy.cz/pristi-stanice-kovosrot-drahy-se-pochlubily-jak-mizi-stara-becka-k-mani-jsou-dalsi-vozy-252720/

Avlaky

Původní vizualizace – Super, krásný vlak
Fotky dílu (bez žlutého pásku) – ještě taky fajn
Výsledek- máme nový nejhnusnější vlak

Vypadalo to fakt nadějně

Kubista

záleží na vkusu každého soudruha 🙂 mě se to docela líbí, zelená a žlutá barva k sobě poměrně ladí

Karl vB.

Pokud byste váš postoj k prezentovanému vozidlu formuloval třeba: „nelíbí se mi“ a případně to rozšířil o vysvětlení proč, bylo by to možné brát, jako nenapadnutelný osobní názor, na který máte výsostné právo.
Vaše formulace „máme nový nejhnusnější vlak“ ale dává ostatním vědět, že jste se pasoval do funkce samozvaného vrchního estéta. Mně třeba tato výrazná barevná kombinace zelené a žluté nijak nevadí, naopak si myslím, že je to dobré pro zvýšení viditelnosti vlaku a tím i bezpečnosti. Zato mně vůbec neoslovuje např. tato kreativita:
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/03/KDS.jpg

Matyáš

Upřímně, obě barevné realizace působí tak, že se na nich nepodílel žádný grafický expert… bohužel, v případě těch nových vozidel.

jira.h

a ty jsi nějaky vrchni grafik a máš odbornou školu v oboru graficky desing že to odsuzuješ. Mě se panter líbí.

Matyáš

To mě ale vůbec nepřekvapuje, vzhledem k vašemu psanému projevu 🙂

jira.h

tak koukám brouk pytlík co všechno zná a umí nejlépe

Hájek

Vypadá to lépe než na vizualizacich. Já jsem spokojený.

Lukáš Chytil

Na barvu to nejezdí.

Daniel Jablonecký

Výborně, Lukáši! Vy jste ale hlavička. Správně, jezdí to na elektřinu ⚡

Daniel Jablonecký

Ty máš prd. Tohle je vlak RegioJetu.

TomasB

Farebne je to skôr flixtrain, než RJ.

V. K.

To je jednotná barva Dopravy Ústeckého kraje.

Jj.

To znamená že všechno teď jednou musí být ve barvách?

To si Doprava Usteckého kraje namaluje i budovu do zelené?

Zapa

Pokud to má v podmínkách smlouvy s dopravci, tak ano, všechno je a bude zelené. Výjimkou jsou přirozeně vozidla přejíždějící přes hranice kraje. Kraj platí, kraj rozhoduje.
Budova není vozidlo, což pochopí většina normálních lidí.

Jj.

Většina normálních lidí pochopí, že tady se nebavíme o tom kdo rozhoduje a nerozhoduje – ale co je estetické a co není estetické.

Jen proto, že někdo platí, rozhoduje a dává to do smlouvy, ještě neznamená, že to i musí udělat designově neestetické a nevkusné.

Hájek

Mě se to třeba líbí, ty pantery vypadají líp než v modré.
Jinak obecně platí, ze rozhoduje ten kdo platí a vkusnosti taky rozhoduje ten kdo platí. A jestli se vám to nelíbí tak je to jen váš problém a můžete se vztekat já chcete.

Jj.

Tak to je váš krásný omyl. DUK není soukromá firma – zřizovatelem je kraj, je to tedy placené z daní občanů.

O vztékání se píšete vy – asi jste si ale nevšimli, že tohle je diskuse a kádzy může vyjádřit svůj názor, a vztékáním to můžete nazývat kolik jen chcete.

Každý veřejný prostor a také veřejná doprava vlivu na to jak se v ní cítíte i designem. Některé země na to mají koncept, který je estetický. Pokud vám se líbí křiklavá zelená je to také váš názor, který vám neberu. A dokonce to ani nenazývám vztékáním 🙂

Hájek

Vztekaní zkracuje délku života pozor na to. Můžete to tedy změnit u voleb když vám to tak vadí. Já třeba ne protože nejsem rezident Ústeckého kraje. Takže barevně se mi to líbí ale jinak mi je to celkem fuk.

Jj.

Kromě subjektivních názorů, existují i ​​ocenění za design.

Zatímco totožný model vlaku, Coradia Stream, u Nizozemských drah vypadá jako čekárna u dětského lékaře, tak týž vlak Danských drah získal mezinárodní ocenění za design interiéru.

Pokud se ještě stále chcete tvářit, že neexistují objektivní kritéria toho, co je funkční a estetické, a že se o tom nemůže diskutovat, protože nějaký Pepa Hájek to nazve vztekáním, tak ať se líbí. Příjemnou cestu přeji 🙂

55p

Ještě si to případně taky může přeplatit ze svého 😉

Hájek

Řekl bych ze on se na víc než na vztekani nezmůže.

Jj.

Diskuse bez uražení, to už je nad vaše síly 🙂

Daniel Jablonecký

To je jako tvrdit, že České dráhy jsou jako KLM.

Jozef

Preboha, ako môžete porovnávať ČD s KLM ?!?

Karl vB.

Zřejmě podle vnějšího barevného provedení.
Porovnejte si ČD-Najbrt s KLM.
https://cdn.flightsim.to/images/27/tfdi-design-md-11-klm–old-colors-ph-kck-15299-1724030368-zI3G5.jpg?width=1400

Jj.

Barevná a estetická katastrofa.

Německé, Danské a Nórské dráhy designují interiéry nových vlaků v decentních šedých potahech.
V Česku čím více křiklých barev, tím lépe.

vlachjan

Pantery PIDu vypadají zevnitř docela pěkně. Souhlasím ale, sice tam není všude ta příšerná oranžová, co mají na Slovensku, ale jinak to moc dobré není.

Horizon

Sto ľudí, sto chutí.
Oranžová je to posledné čo mi na slovenských panteroch vadí
Oveľa väčší humus sú stanice v podaní ŽSR. A to aj tie rekonštruované, až na výnimky.

vlachjan

To je podobné i u nás. Nejvíce skličujcí na tom je ale, že to ani není otázka peněz. Když se podíváte na staničku na švýcarském venkově, tak to často jsou velmi jednoduché věci. Rozdíl je v tom, že někdo dost přemýšlel nad tím, jak to udělat jednoduché, a aby se to snadno udržovalo.

Jozef

Až na výnimky ? Tak to vy som rád vedel, čo je tá/sú tie výnimky…

Movia

To ovšem není vina Regiojetu, ale DÚK, který nemá jednotný vizuál pro vlaky a ponechává volnou ruku kreativitě dopravců.

Jj.

Někdo zmínil koho je to vina? To je jedno.

Někde mají cit pro design a decentnost interiérů, někde nemají.
V Česku je to modra, červená, žlutá, zelená, …

Pavel S.

No pokud si tedy ty barvy zvolil Regiojet, tak kvalita interiéru jde za ním. Mně se třeba nelíbí to uspořádání interiéru, ale nevím kdo si to určil. Když srovnám ve stejnou dobu pořizované Pantery pro PID a pro Kraj Vysočina, tak to uspořádání pro PID je výrazně lepší, s lepší obsaditelností.

Movia

No já se vlastně divím, jak to s tím jednotným vzhledem v DÚK je, když PESY maj modrej interiér, Desira jsou zvenku bílý a maj taky úplně jinej interiér.

Twix

Interiér podle mě DÚK neřeší vůbec, a přijde mi že i ten odstín zelené zvenku se liší – mezi Pesami RJ, Desiry a RS1 ČD, Regiosprintery AŽD a DLB…

vagonář

Potahech podle vzoru motýlech?

Jj.

Komentář podle vzoru zbytečný?

VCHHA

Takže opět, jako pod každým článkem na toto téma. Smlouva s Regiojetem id roku 2026 se netýká linky U2 Chomutov – Karlovy Vary.

Dan

Bude RegioJet jezdit na lince U2 od prosince 29?

Hoermalmeister

Tak to těžko říct, soutěž Karlovarského kraje ještě vypsaná nebyla, tudíž vítěz taky známý není

HHonza

Vsadím se, že Karlovarský kraj se současným vedením nic soutěžit nebude a zakázku dá opět napřímo ČD, které by na oplátku opět mohly poskytnout stávajícímu náměstkovi hejtmanky pro dopravu nějakou tu trafiku.

VCHHA

To je věc vysoutěženého dopravce v roce 2029, zatím to vypadá tak, že současné vedení kraje velmi upřednostňuje současné řešení s ČD.

Jan

Dotaz trochu mimo téma, ale jak to bude u linky U2? Nedávno jsem četl, že Karlovarský kraj tam má údajně na svém území svého kraje smlouvu pro ČD do 2029.

Hoermalmeister

Četl jste naprosto správně, ve smlouvě ÚK s RJ jak stojí dnes, linka U2 nefiguruje

Tom

Akorát tedy, když ta výroba jde tak pěkně od ruky, v podstatě většinu roku 2026 budou některé jednotky bez jakéhokoli využití.

Říkám si tedy, jestli to RJ, ČD a kraj nějak společně neřeší. Byť by se na každé ze stran muselo potlačit ego, tak v průběhu 2026 už může RJ začít jezdit s Pantery a ČD si můžou na chvíli pronajmout od RJ Pesy. Protože silně pochybuju, že by Regiojet drahám pronajmul tyto nové pantery, které teď bude mít jako nejnovější chloubu, než se pozornost upne na jednotky R9.

Theodor12

Kraj toto s dopravci skutečně řeší a id 07/26 uz potkáme 2 nove pantery na U1

Zapa

Dle dnes vydaného druhého návrhu JŘ, to tak skutečně je.

tarten

Mmch, je v něm chybný odkaz na trať 220 (zobrazí se 221) ale není těžké se strefit do správného https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/182336073/k220.pdf

Jistě se tu bude brzy probírat, jak zmizely „běchovické“ vlaky.

Tom

No, ty brďo! Hodně odvážná ta žlutá vepředu. Přece jen je to oproti animaci dost zásadní změna. Ale zvyknu si 😄👍

Jarda

změna k lepšímu včetně umístění loga DÚK

mlok

Docela si myslím, že Krapinec měl pravdu, když říkal, že těmi požadavky krajů na jednotné zbarvení se ztrácí korporátní identita. Podle mě by stačilo, kdyby ty vlaky měly jen nějaké výrazné logo dopravního systému, ve které jezdí, a zůstat mohl nátěr dopravce. Třeba v tomhle případě se ten RJ úplně ztrácí.

Pan průvodčí

V integrovaných systémech nemá korporátní identita svoje místo.
Na komerčních linkácj ať si natřou vlak třeba na růžovo s puntíkama, ale IDS by skutečně neměl být cirkus.

SpitiPater

Nic proti. Takhle to zní logicky. Jenomže z globálního pohledu je celý ten systém nějakých krajů a IDS jeden velký cirkus v malé zemi…

kuna

Je to požadavek zákazníka, tj. kraje. Až budou ČD, nebo RegioJet jezdit na těchto linkách na své podnikatelské riziko, tak ať mají jakýkoliv nátěr. Mě jako cestujícímu je zcela u zadku, co si o tom myslí nějaký Krapinec, nebo Jančura.

SpitiPater

Mně, jako cestujícímu, je úplně jedno jaké to má barvy, v jakém kraji to jede, kdo to objednává. Je nás tu nějakých deset milionů na devětasedmdesátitisících km2. Celý tenhle systém nějakých třinácti malých království a jejich území, hranic a dvanáct IDS, jejich tarifů a zákonů je jeden velký cirkus.
Celá železniční síť má být propojená s jedním tarifem a zákonem, pro mne, jako koncového zákazníka a cestujícího občana této země. Ať si to jezdí třeba v barvách české státní vlajky.

Karl vB.

Řešení je jednoduché, pokud některý dopravce až tak moc lpí na presentaci svého barevného řešení vozidel, které je v konfliktu s požadavkem zákazníka, může třeba zákazníkovi nabídnout slevu, nebo se nemusí do soutěže hlásit vůbec a může si provozovat svá vozidla na svých komerčních aktivitách.
Zajímavé je, že autobusoví dopravci jezdící pro PID, nebo Plzeňský kraj, takové komplexy nemají.

Pezos

Myslím si, že ani železniční dopravci komplexy nemají. Spíš „fanoušci“ železnice, obvykle s vkusem hodným pětiletého děcka.

Twix

A pokud uvnitř DÚK stejně nemůžu (nebo nebudu moct) jezdit za tarif dopravce, proč bych měl pak na první pohled chtít vidět, co je to za dopravce? Stejně je to kraj, kdo určuje jaký dopravce bude jakou linku podle jakých standardů provozovat, a já s tím nic neudělám.

Jarda

objednatel je kraj, takže to je ten „korporát“, kterého identa má být vidět

Juraj

O korporátní identitu tady vůbec nejde.
Naopak, cestující by ideálně ani neměl poznat, že jede s jiným dopravcem. V PIDu drtivá většina lidí taky netuší, zda je zrovna veze ČSAD nebo Stenbus. Prostě je to linka v integraci a hotovo.

Honnzok

Mohu poprosit o vysvětlení proč by měla být integrace důležitější než dopravce? To že je linka v integraci lze vyřešit pomocí IS, proč by musely být všechno dopravní prostředky v jednom nátěrů, z čeho to vychází?