První oddělená cyklostezka v Brně. Nová čtvrť v areálu Zbrojovky zkusí vyhnat auta z ulic
Vizualizace ulice Nová Šámalova. Zdroj: Nová Zbrojovka
Parkující auta by v Nové Zbrojovce neměla omezovat pěší ani cyklisty, zamíří pod zem.
Tak snad to s parkováním pod zemí nebude tak jak se to dělá v případě většiny developmentu v Praze. Tedy, že ta parkoviště jsou jakoby v podzemí, ale ve skutečnosti jsou uliční úrovni (př. https://goo.gl/maps/bkqD79sPzc73tdhFA) a tak v parteru ulice nenajdete žádné služby, ale jen zásyp, beton, či gabiony.
tímhle se často argumentuje, ale když všichni jezdí všude autem, bo parkují v domě nebo vlevo i vpravo venku, tak by se tam žádné menší (dražší) obchody ani neuživily. Navíc ty domy nejsou obvykle moc vysoké, reálná hustota obyvatel tedy často dost nízká.
Samozřejmě se nejedná o první stavebně oddělenou cyklostezku v Brně. Dávno tu máme Královopolskou, Botanickou-Chodskou, Hlinky, Hněvkovského a pár dalších kousků. A taky smíšené podél řek. Je to však cyklostezka těžce vybojovaná a doufejme nastaví nový standard při rekonstrukcích a výstavbě nových ulic.
Kdyby vaše nenávist nadnášela, tak vy se tady budete vznášet jako holubička.
(tolik hejtění v celé diskuzi, a to jen kvůli jedné ulici typicky západoevropského střihu?)
Parkující automobily pod zem? A co pojmy LPG, CNG? Nic?
Do patricne vybavenych podzemnich garazi muzou.
Pak je třeba aby na to bylo pamatováno i tady.
To povazuju za vec investora, jestli usoudi, ze to za to stoji. Technicky to urcite mozny je.
Hned v dalším článku na této stránce se píše, že ženy CNG prudce klesá s aut c CNG palivem je nyní asi 30 000, což není nikterak velká skupina.
Ale ta Nová Zbrojovka už má taky nějaký brutální časový skluz, ne? Já to teda nesledoval, ale tyhle informace (viz článek) kolem mě prošly bez přehánění před 10 lety.
To nevadí, vidíte, že i po deseti letech je ta Zbrojovka úplně Nová. A dlouho ještě bude.
Zrovna informace o oddělené cyklostezce je nová. Ale ano, plány na přestavbu té čtvrti jsou starší.
Co ale čekat v Česku (jakýkoliv stavební projekt je na 10+ let), nebo přímo v Brně (víte, jak dlouho zde plánujeme ODSun nádraží?)
Stavba Nové Zbrojovky byla zahájena v červnu 2017, a stavět se bude ještě dlouho. Ono přestavět 23 hektarů průmyslovýho areálu na obytný prostory a další občanskou vybavenost není jenom tak. Zvlášť když součástí musí být úplně kompletně nová infrastruktura včetně novýho mostu přes Svitavu.
To víte. Původně tam plánovali luxusní kanceláře, s covidem si i oni uvědomili, že kanceláře nemají v době internetu co zvládá i telekonference budoucnost. Teď tam chtějí stavět kvanta bytů, ale díky tomu že aktuálně statisíce lidí v krizi naráz odchází do předčasného důchodu, a pak nemůžou až pět let oficiálně pracovat, tak většinou prodají byt a přestěhují se do rodinných domů, kde můžou makat na svém. Tudíž už nejsou tolik potřeba ani ty nové nedostupně drahé byty. A nakonec by možná lépe udělali, kdyby tenkrát nechali ty výrobní haly napojené na železnici, a předělali to na opravnu vlaků nebo… Číst vice »
Tím oddělením se myslí od aut nebo i od chodců?
Pokud i od chodců, jak se zajistí, že na cyklostezce někdo z pěších stejně nebude venčit psa, jezdit na bruslích, el.koloběžce či s kočárkem?
Protože takových „oddělených“ míst je v ČR plno a vypadá to tam tak, jak jsem popsal.
Stejně jako je zajištěno, že mě na chodníku nebude ohrožovat cyklista který tam nemá co dělat.
Článek o prvním odděleném chodníku v Brně tu není. : – )
Jsou místa, kde je o hubu jet mezi auty, kdy je vedle kola obrubník téměř nepoužívaného chodníku a z druhé strany buď omezujete řidiče nebo vám olizují zrcátky ramena, když nedodrží 1,5m.
Už z ohledu na řidiče tam jedu po chodníku.
Ty ulice nejsou nafukovací…
Jo a elektro koloběžky a brusle na cyklostezku můžou, dokonce i lyžař tam může 😆
Jak kde. https://www.facebook.com/JasNetPL/photos/a.215328491853954/3907953135924786/?type=3
No jo, Polsko. Tak to je jasné.
A je to tam špatně nebo dobře?
Skoda, ze auta nafukujeme, jako by ulice a vsechno kolem nafukovaci byly…
Škoda, že to nedotáhli na další level, tedy nejen parkování pod zemí, ale IAD kompletně pod zem.
Umožnil bych vjezd pouze Euro 6 a novějším a elektromobilům.
no jako u nafty se skřípěním zubů bych s tím možná i s nějakejma podmínkama souhlasil, ale proč otravovat majitele benzínů od euro1, když jejich emise pevných částic a NOx jsou jaksi z principu minimální, pokud jsou technicky v pořádku. o tom, že na cng a lpg jsou sledovaný emise ještě o galaxii jinde se ani nezmiňuji.
To dopravní propojení Šámalova – Markéty Kuncové – Tomkovo náměstí bude za běžných okolností sloužit pouze pro obsluhu území a případně jako napojení přilehlé části Židenic na okruh. Žádný tranzit kvůli kterému by se musela IAD řešit tam fakt nebude.
Zas tolik dopravy tam nebude, něco takového jsem vyděl v business centru v paříži kde měli obří náměstí kde chodili jen lidi a parkování, zásobování, železnice a dálnice byla pod zemí.