dkv_obrazok

První letadlo s dvojitou ochranou kokpitu. V USA začne být další bariéra na palubě povinná

Druhá zábrana před vstupem do kokpitu. Foto: Southwest AirlinesDruhá zábrana před vstupem do kokpitu. Foto: Southwest Airlines

Novým zařízením musí být vybaveno od července příštího roku každé nové letadlo pro osobní dopravu v USA.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

Proč vůbec je kabina s kokpitem propojená. Nemohlo by se to udělat jako u vlaku (myslím vlaky složené z vagonů, ne soupravy), tam se z vagónu do mašiny nikdo nedostane, protože prostě takový průchod neexistuje. Teda to nechce vzít venkem.
Kokpit by prostě byl úplně oddělený, žádné dveře by neexistovaly, měl by svůj vchod, svoji toaletu, svoji kuchyňku svoji ložnici nebo co ještě piloti potřebujou. To ještě nikoho za ty roky nenapadlo?

Pepa

Nemohlo. Letadla jsou designovaná na využití každého prostoru a samostatná kabina s wc atd jen pro piloty by byla silně neekonomická. Dříve, když byl svět ještě v pořádku, měli piloti celkem běžně dveře otevřené skoro celý let, cestující mohli nahlédnout, občas i pokecat…Záleželo samozřejmě na lidech, ale u delších letů to bylo časté, u krátkých mají piloti dost práce a není na to čas

SYN

Tohle by mohlo fungovat maximálně na těch největších letadlech, kde by se ty zvýšené nároky na prostor a váhu jakžtakž „ztratily“… začalo by to už jenom tím „vchodem“, on pilotní prostor se nachází v té přední části která ještě není úplně válcová, takže by byl složitější tvar. Pak by tam musely být extra schůdky/jetbridge. Vlastní skluzavka. Jídlo/pití na dlouhých letech by jim museli podávat „okýnkem“ nebo jak. V případě inkapacitace jednoho z pilotů by odpadla možnost „vypomoct“ v kokpitu někým z personálu… atd.

Ivan_pha

U některých konfigurací 737, ale tuším i A320family mají aerolinky sedačky prakticky až ke vstupním dveřím a toaleta je pak vzadu. Jak to chtějí řešit? Těžko.

Pepa

Toaleta vpředu je prakticky u všech běžných letadel co znám, výjimka je Atr +L410

Jacek

Vždy tam je ulička pro dveře. Tam, kde je přepážka, tak se jen přidají ty druhé dveře. Kdo přepážku před první řadou nemá, bude jí muset instalovat. Modifikace jsou již popsané a schválené v AMM i po tyto varianty.

Gajda

Takže u 737-8200 je taková zábrana mission impossible

Hasler

Tak on Ryan zrovna v USA nepodniká, tak mu to může být fu*k…

Renda

Taková přechodová komora 🙂 Jako v ponorce.

SYN

Ano, tak bych to nazýval. Přechodová komora. Základním pravidlem přechodové komory je že by nikdy neměly jít otevřít oboje dveře zaráz…

VíKo

Chápu správně, že to během letu zablokuje i přední vchod? Čili jeden z evakuacnich?

Lukáš

Sloužit má v situacích, kdy jde jeden z pilotů na toaletu nebo palubní posádka nese pilotům občerstvení

VíKo

Aha. Tak to mi uniklo. Díky. 👍

Petr

Na co během letu potřebujete nouzový východ?

Chleba Nakup

Třeba kdybych zapomněl oběd na zapnuté plotýnce.

VíKo

Nouzový východ se používá v nouzi. Neviděl jsem ho používat v letu. A když vidíte tu disciplínu vyskakujicich lidi z letadel na skluzavky s kuframa v ruce, pochybuji, že v panice někdo na konci fronty k východu ustoupí, aby se to pohodlně otevřelo. Tak asi tak. Bezpecaci v CZ jsou schopni zavřít provoz,když někde chybí žlutá cara. Tady panika může udělat slušnej špunt.

SYN

Popravdě, BĚHEM letu bych byl dost rád kdyby byla evakuační funkce potlačena…