První letadlo s dvojitou ochranou kokpitu. V USA začne být další bariéra na palubě povinná
Druhá zábrana před vstupem do kokpitu. Foto: Southwest Airlines

Novým zařízením musí být vybaveno od července příštího roku každé nové letadlo pro osobní dopravu v USA.
Proč vůbec je kabina s kokpitem propojená. Nemohlo by se to udělat jako u vlaku (myslím vlaky složené z vagonů, ne soupravy), tam se z vagónu do mašiny nikdo nedostane, protože prostě takový průchod neexistuje. Teda to nechce vzít venkem.
Kokpit by prostě byl úplně oddělený, žádné dveře by neexistovaly, měl by svůj vchod, svoji toaletu, svoji kuchyňku svoji ložnici nebo co ještě piloti potřebujou. To ještě nikoho za ty roky nenapadlo?
Nemohlo. Letadla jsou designovaná na využití každého prostoru a samostatná kabina s wc atd jen pro piloty by byla silně neekonomická. Dříve, když byl svět ještě v pořádku, měli piloti celkem běžně dveře otevřené skoro celý let, cestující mohli nahlédnout, občas i pokecat…Záleželo samozřejmě na lidech, ale u delších letů to bylo časté, u krátkých mají piloti dost práce a není na to čas
Tohle by mohlo fungovat maximálně na těch největších letadlech, kde by se ty zvýšené nároky na prostor a váhu jakžtakž „ztratily“… začalo by to už jenom tím „vchodem“, on pilotní prostor se nachází v té přední části která ještě není úplně válcová, takže by byl složitější tvar. Pak by tam musely být extra schůdky/jetbridge. Vlastní skluzavka. Jídlo/pití na dlouhých letech by jim museli podávat „okýnkem“ nebo jak. V případě inkapacitace jednoho z pilotů by odpadla možnost „vypomoct“ v kokpitu někým z personálu… atd.
U některých konfigurací 737, ale tuším i A320family mají aerolinky sedačky prakticky až ke vstupním dveřím a toaleta je pak vzadu. Jak to chtějí řešit? Těžko.
Toaleta vpředu je prakticky u všech běžných letadel co znám, výjimka je Atr +L410
Vždy tam je ulička pro dveře. Tam, kde je přepážka, tak se jen přidají ty druhé dveře. Kdo přepážku před první řadou nemá, bude jí muset instalovat. Modifikace jsou již popsané a schválené v AMM i po tyto varianty.
Takže u 737-8200 je taková zábrana mission impossible
Tak on Ryan zrovna v USA nepodniká, tak mu to může být fu*k…
Taková přechodová komora 🙂 Jako v ponorce.
Ano, tak bych to nazýval. Přechodová komora. Základním pravidlem přechodové komory je že by nikdy neměly jít otevřít oboje dveře zaráz…
Chápu správně, že to během letu zablokuje i přední vchod? Čili jeden z evakuacnich?
Sloužit má v situacích, kdy jde jeden z pilotů na toaletu nebo palubní posádka nese pilotům občerstvení
Aha. Tak to mi uniklo. Díky. 👍
Na co během letu potřebujete nouzový východ?
Třeba kdybych zapomněl oběd na zapnuté plotýnce.
Nouzový východ se používá v nouzi. Neviděl jsem ho používat v letu. A když vidíte tu disciplínu vyskakujicich lidi z letadel na skluzavky s kuframa v ruce, pochybuji, že v panice někdo na konci fronty k východu ustoupí, aby se to pohodlně otevřelo. Tak asi tak. Bezpecaci v CZ jsou schopni zavřít provoz,když někde chybí žlutá cara. Tady panika může udělat slušnej špunt.
Popravdě, BĚHEM letu bych byl dost rád kdyby byla evakuační funkce potlačena…