První krok ke stavbě obchvatu Břeclavi. V jeho trase už kopají archeologové, čekají bohaté nálezy
Přípravné práce na stavbě obchvatu Břeclavi. Foto: ŘSD

Podle aktuálních plánů by mělo dojít ke zprovoznění v roce 2029.
Podle aktuálních plánů by mělo dojít ke zprovoznění v roce 2029.
Níže píšete, že tranzit PL-Ostrava-Viden-jih EU povede „vždy“ kvůli zákazu kamionů přes Brno tj. po D1, a obchvat tak stačí 1+1.
Když to má takto fungovat, tak se musí rozšířit D1 na 3+3 až po 230.km (nyní jen po 210.km). Zároveň by se pak nemusela budovat ani nová dálnice Brno-Olomouc skrz Drahanskou vrchovinu.
Uděláme prostor tranzitu, který na Břeclav nebude mít potřebu jezdit, a 1+1 tam pak bude u Břeclavi stačit.
Jen teda nikdy nepochopím, proč tam nejsou MÚK!
Tranzit kamionů pojede přes Brno. Vše do 3,5t pojede přes Břeclav.
Přes Drahanskou vrchovinu není plánována dálnice Brno Olomouc ale dálniční obchvat Brna
Jo archeologický průzkum. To je jako na I/35 kdy někteří nadávali proč a jestli lidstvo bude chudší když by žádný nebyl. Já říkal, že by se mohlo najít něco co by mělo obrovský význam a mohl by to být třeba unikát a bum prásk jako blesk z čistého nebe ho tady za krátko máme.
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/nejvetsi-mohyla-archeologicky-nalez-d35-sadova.A240617_135916_hradec-zpravy_the
Jinde na D35 zase vykopali nejstarsi studnu v Evrope.
Ano, díky za připomenutí. To bylo snad u Pardubic, ale není nejstarší v Evropě. Je snad nejstarší dokonce na celém světě protože nic podobného s takovou datací ještě objeveno nebylo.
I tak budou jemu podobní blábolit o tom, k čemu je to dobré. Takové nepřesvědčíte, ani kdybyste jim zamával zlatým mečem pred obličejem…
Ale i tak se to musí zkusit a doufat než nad tím mávnout rukou a jen si myslet své 😉
Je to oblast jednoho z nejstarších osídlení na našem území, byla by velká náhoda kdyby se tam nic nenašlo.
Do ted mi neni jasne, proc to neni v dalnicnim profilu a proc se spojeni z Brna na Viden realizuje pres MIkulov a ne odbockou z D2, s ohledem na celou dalnici D55, Kdyby k teto variante D2-D55-A5 byla jeste dostavba D53 na Znojmo misto D52 na Mikulov a tedy D53-S3, tak by na Viden byly 2 trasy, tedy moznost alternativy v dobach oprav a uzavirek (jako u D1 vs D11-D35), zajistilo by se napojeni Znojma na dalnicni sit s vyhledove moznym zkapacitnenim Znojmo – Jihlava. To, co se deje ted, nazene veskerou dopravu na Brno (i to, co bude… Číst vice »
Uz jenom prosadit 2pruh byl velky problem, dalnice by neprosla asi nikdy. S Rakouskem se jednalo o vic moznostech, z nejakeho duvodu to dopadlo takhle. Taky by me to zajimalo, ale dohledat se to moc neda, probihalo to nekdy pred 25 lety. Mozna to souvisi s tim, ze D52 trasa kopiruje “Hitlerovu dalnici”.
Rakousko tehdy trvalo na trasování přes Mikulov…
Netrvalo, bylo jim to jedno a definitivní rozhodnutí bylo na nás – stačí se podívat do mapy – v Rakousku vede dálnice přes zemědělskou krajinu ať s trasováním na Mikulov nebo Břeclav.
Bylo jim to jedno? Oni nemají žádné zájmy, třeba vinohrady, kvalitní půdu, nemají protestující obyvatele atd.?
Netrvalo, Rakušáci to nechali na nás, že se přizpůsobí… Jeden čas se dokonce uvažovalo i o trasování D52 přes Znojmo. My jsme vybrali Mikulov jako nejschůdnější variantu.
To je naprosto správně, že Vám to není jasné – žádnou logiku v tom nehledejte. Vtipné je to, že největší odpůrci trasování do Rakouska přes Břeclav už teď chápou, že všechna osobní auta a dodávky jedoucí na Vídeň z Polska/severu Moravy pojedou přes D55 a I/55 do Břeclavi a z ní přímo do Reintalu. Navíc od prosince odpadne průjezd přes Přerov a bude hotový také most přes Moravu v Napajedlech. Další faktor bude začátek přestavby křížení D1/D2 na podzim.
Předně, nedávno jsem to tady taky psal.
„Kupodivu“ to spousta lidí nepochopilo.
Prostě stáhneme severojižní tranzit k Břeclavi a dál na Vídeň kudy? Zkratkama přes Bratislavu nebo Brno, aby se v Reintalu a Groskrutu nezbláznili?
Až bude obchvat, který nebude stíhat, začne se plánovat čtyřpruh.
Welcome to the country of the future!
Tam nebude 4pruh nikdy.
😀 to je fakt, při českém tempu se ho nedočkají ani vousaté vnučky
Trasování je od roku 1938, stačí si trochu doplnit vzdělání.Tato dálnice dříve názvem Severní dálnice je už téměř 100 let v tomto profilu.Je škoda,že spousta diskutujících,,odborníků,, nezná základní fakta.
Po dokončení D55,která nemá intenzitu a nikdy ji nebude mít pojedete na Blavu a pak jestli potřebujete na Vídeň S8 na A5.To je zadání D55.
Víte, to je právě trochu problém toho našeho plánování. Jednou někdo udělá čáru, pak do toho něco vleze, pak něco dalšího a pak to po padesáti letech někdo opráší, bez reflexe toho, že v podstatě vedle někdo nakreslil další čáry, a třeba by bylo účelnější tu původní vygumovat.
Jednání s Lichtenštejny, co to je? To zase nějaký proces jak s Opočnem, či kde, který bude trvat 30 let?
Patrik to pozoruje z úkrytu
Úrovňová křížení stykovou křižovatkou na výjezdech z města? Vidím dobře? To si zaslouží nominaci na dopravního Ropáka roku.
Ve směru na Hodonín to asi bude jen do té doby, než se to napojí na budoucí D55. Tam asi časem přibude bude MÚK D55 s D2, a nějaký kruháč, jak naznačují ty šedivé náčrtky silnic v pravém horním rohu na obrázku s mapou.
ale ten budoucí navrhovaný kruháč vedle MÚK D55xD2 je bohužel fakt špatně
Nikdo nechápe proč dva pruhy obchvatu nepokračují plynule jako D55
Snad se jim tam podaří najít nějaké dávné znamení, že se ten obchvat má stavět v 2+2 s mimoúrovňovým křížením
a proc tak nutne musi byt 2+2, kdyz na zadnou 2+2 silnici nenavazuje?
Bude navazovat na D55 na východě. Na západě by se to muselo domluvit s rakušany, ale to je pasé
Rakusane jsou zalezitosti 1-2 statni navstevy … zeleni, kteri jsou i proti obchvatu Vidne tam nebudou vecne. Pomohlo by to oboum.
2+2 bych jako nutnost nevidel. MUK ano.
K tomu není důvod. Dálnice na Vídeň vede z Brna přes Mikulov resp. Když Patrik a dědek z Tetčic dají, tak bude vést. No a transit z Polska od Hodonína ať si to frká směrem na Bratislavu. Není nutný to napojovat až na Mistelbach.
Polské osobáky a dodávky z D55 pofrčí přes Reintal na Vídeň, u kamionů Polsko-Rakousko je to otázka, buď D55 a přes Valtice k Mikulovu a nebo spíš při staru přes Brno pokud už v tom roce 2032 společně s kompletní D55 bude i D52 a rozšířená D1 kolem Brna. Průjezd Bratislavou totiž rozhodně není žádná výhra
Jako není to výhra. Ať si osobáky jedou, to problém není. Kamiony bych ale poslal na Bratislavu anebo teda na tangentu. No a přes obce v okolí to omezil.
Nám třeba taky přes obec jezdí kamionový transit z D2 na Mikulov. Když tu ty cesty jsou, tak nemá moc smysl nechávat kamiony sjíždět z dálnic.
souhlasím, jenže je rozdíl nějaká okreska a silnice I.třídy což je I/40 Břeclav-Valtice-Hodonín, tam není tak snadné tranzit zakázat…
Pokud bude rozšířená D1 kolem Brna fungovat, tak bude trasa Ostrava-Vídeň po D1+D52 přes Brno rychlejší než D55 + I/40 přes Valtice či D2 přes Blavu
Jenže ten tranzit z Polska, který pak pošlete do uzkeho hrdla jménem Brno, celou tu situaci dost komplikuje. Jasně, mělo se o tom s rakouskou stranou mluvit mnohem dřív a A5 napojit u Břeclavi na D55, pak by totiž klidně D52 mohla zůstat ve stávající podobě, respektive zanechat od Poysdorfu do Pohořelic takovou nějakou Bundesstraße se střídavým 2+1, samozřejmě s obchvatem Mikulova a MÚK u aquaparku.