První krok ke stavbě obchvatu Břeclavi. V jeho trase už kopají archeologové, čekají bohaté nálezy
Přípravné práce na stavbě obchvatu Břeclavi. Foto: ŘSD

Podle aktuálních plánů by mělo dojít ke zprovoznění v roce 2029.
Podle aktuálních plánů by mělo dojít ke zprovoznění v roce 2029.
Buďme rádi, že bude něco, ale projekt je za mě nedostatečný. Celé se to mělo projektovat jako SMV, nebo min jako pul profil s MÚK, protože ten kruháč a stykovka je pěkná prasárna co na jedniče by nemělo co dělat. Pokračovat novou cestou stejným parametrem až do Mikulova. Sedlec a Valtice by šli obejít nad Nesytem a pak spodem pod Mikulov a napojit MÚK na I/52.
Níže píšete, že tranzit PL-Ostrava-Viden-jih EU povede „vždy“ kvůli zákazu kamionů přes Brno tj. po D1, a obchvat tak stačí 1+1.
Když to má takto fungovat, tak se musí rozšířit D1 na 3+3 až po 230.km (nyní jen po 210.km). Zároveň by se pak nemusela budovat ani nová dálnice Brno-Olomouc skrz Drahanskou vrchovinu.
Uděláme prostor tranzitu, který na Břeclav nebude mít potřebu jezdit, a 1+1 tam pak bude u Břeclavi stačit.
Jen teda nikdy nepochopím, proč tam nejsou MÚK!
Tranzit kamionů pojede přes Brno. Vše do 3,5t pojede přes Břeclav.
Přes Drahanskou vrchovinu není plánována dálnice Brno Olomouc ale dálniční obchvat Brna
Ano, dálnice odnikud nikam, po níž jet vyjde časově hůř než jet po D1.
Jo archeologický průzkum. To je jako na I/35 kdy někteří nadávali proč a jestli lidstvo bude chudší když by žádný nebyl. Já říkal, že by se mohlo najít něco co by mělo obrovský význam a mohl by to být třeba unikát a bum prásk jako blesk z čistého nebe ho tady za krátko máme.
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/nejvetsi-mohyla-archeologicky-nalez-d35-sadova.A240617_135916_hradec-zpravy_the
Jinde na D35 zase vykopali nejstarsi studnu v Evrope.
Ano, díky za připomenutí. To bylo snad u Pardubic, ale není nejstarší v Evropě. Je snad nejstarší dokonce na celém světě protože nic podobného s takovou datací ještě objeveno nebylo.
I tak budou jemu podobní blábolit o tom, k čemu je to dobré. Takové nepřesvědčíte, ani kdybyste jim zamával zlatým mečem pred obličejem…
Ale i tak se to musí zkusit a doufat než nad tím mávnout rukou a jen si myslet své 😉
Je to oblast jednoho z nejstarších osídlení na našem území, byla by velká náhoda kdyby se tam nic nenašlo.
Do ted mi neni jasne, proc to neni v dalnicnim profilu a proc se spojeni z Brna na Viden realizuje pres MIkulov a ne odbockou z D2, s ohledem na celou dalnici D55, Kdyby k teto variante D2-D55-A5 byla jeste dostavba D53 na Znojmo misto D52 na Mikulov a tedy D53-S3, tak by na Viden byly 2 trasy, tedy moznost alternativy v dobach oprav a uzavirek (jako u D1 vs D11-D35), zajistilo by se napojeni Znojma na dalnicni sit s vyhledove moznym zkapacitnenim Znojmo – Jihlava. To, co se deje ted, nazene veskerou dopravu na Brno (i to, co bude… Číst vice »
Uz jenom prosadit 2pruh byl velky problem, dalnice by neprosla asi nikdy. S Rakouskem se jednalo o vic moznostech, z nejakeho duvodu to dopadlo takhle. Taky by me to zajimalo, ale dohledat se to moc neda, probihalo to nekdy pred 25 lety. Mozna to souvisi s tim, ze D52 trasa kopiruje “Hitlerovu dalnici”.
Rakousko tehdy trvalo na trasování přes Mikulov…
Netrvalo, bylo jim to jedno a definitivní rozhodnutí bylo na nás – stačí se podívat do mapy – v Rakousku vede dálnice přes zemědělskou krajinu ať s trasováním na Mikulov nebo Břeclav.
Bylo jim to jedno? Oni nemají žádné zájmy, třeba vinohrady, kvalitní půdu, nemají protestující obyvatele atd.?
Ano, jak píšu, zemědělská krajina na oba směry… tedy obdobný zábor…
Netrvalo, Rakušáci to nechali na nás, že se přizpůsobí… Jeden čas se dokonce uvažovalo i o trasování D52 přes Znojmo. My jsme vybrali Mikulov jako nejschůdnější variantu.
Noo… To jsme tam museli fakt mít úplný d.e.b.i.l.y. Už jsem se zmiňoval dříve – viz most přes Mušov
Ne, debili byli ti co to pak 20 let odkládali! Po Pohořelice to bylo hotovo tryskem, a pak už desetiletí houno kulové.
To je naprosto správně, že Vám to není jasné – žádnou logiku v tom nehledejte. Vtipné je to, že největší odpůrci trasování do Rakouska přes Břeclav už teď chápou, že všechna osobní auta a dodávky jedoucí na Vídeň z Polska/severu Moravy pojedou přes D55 a I/55 do Břeclavi a z ní přímo do Reintalu. Navíc od prosince odpadne průjezd přes Přerov a bude hotový také most přes Moravu v Napajedlech. Další faktor bude začátek přestavby křížení D1/D2 na podzim.
Předně, nedávno jsem to tady taky psal.
„Kupodivu“ to spousta lidí nepochopilo.
Prostě stáhneme severojižní tranzit k Břeclavi a dál na Vídeň kudy? Zkratkama přes Bratislavu nebo Brno, aby se v Reintalu a Groskrutu nezbláznili?
Až bude obchvat, který nebude stíhat, začne se plánovat čtyřpruh.
Welcome to the country of the future!
Tam nebude 4pruh nikdy.
😀 to je fakt, při českém tempu se ho nedočkají ani vousaté vnučky
Co se bude dít v Reintalu a Grosskrutu je v rukou Rakouska, nikoliv ŘSD.
No jistě… Ty tam dají na okrsky stopku auťákům nad 3.5 t, s tím, že příhodný přechod je Mikulov-Drasenhofen.
Trasování je od roku 1938, stačí si trochu doplnit vzdělání.Tato dálnice dříve názvem Severní dálnice je už téměř 100 let v tomto profilu.Je škoda,že spousta diskutujících,,odborníků,, nezná základní fakta.
Po dokončení D55,která nemá intenzitu a nikdy ji nebude mít pojedete na Blavu a pak jestli potřebujete na Vídeň S8 na A5.To je zadání D55.
Víte, to je právě trochu problém toho našeho plánování. Jednou někdo udělá čáru, pak do toho něco vleze, pak něco dalšího a pak to po padesáti letech někdo opráší, bez reflexe toho, že v podstatě vedle někdo nakreslil další čáry, a třeba by bylo účelnější tu původní vygumovat.
Děkujeme za názor a posíláme klíčenku. Nemáte pravdu. Už tady ty kecy opravu vytáčí! Červen a červenec 1999 nejdříve Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlas s D52 kolem Mikulova a následně to Vláda schválila a zařízla tak D55 kolem Břeclavi. Leden 2009 pak definitivní rozhodnutí – mezinárodní smlouva s Rakouskem ohledně propojení D52 a A5. Předchozí historický vývoj nemá smysl řešit, bohužel komunisti rozhodli, že hlavní přechod do Rakouska bude v Mikulově. A když jsme u historie, tak vlakové spojení Vídně a Břeclavi (jako prvního místa v ČR, kam byl vlak přiveden) bylo 6.6.1839 jako Severní dráha císaře Ferdinanda! Odborníci, co… Číst vice »
To jsou argumenty jak noha – začátek není dálnice, ale „jen“ obyčejná silnice první třídy! Co mi to sakra připomíná, počkejte příjdu na to… jo tuhle D4! To je taky potom blbost že se postavila… ostatně i první kilometry D1 byly nedávno degradovány na „obyč“ městskou jedničku… Že D52 nikam nevede jen Mikulov a to je díra?? A co jako Znojmo? A vzdálenost… tak schválně, kolik je D10-D11 někde u Čelákovic… 7km! D6-D7? Dtto… Ta spojka D2-D52 je tam proto aby právě ti co přijíždějí od východu (-severo i -jiho) NEMUSELI hustit úsek D1 194-196, tím na Vídeňské zůstanou „jen“… Číst vice »
Ono je asi rozdil, jestli se to trasuje v roce 1938 podle tehdejsich realii nebo nekdy kolem roku 2009 podle uplne jinych realii. Kdyby nestala D2 a nebyl plan na D55, tak nereknu ani popel, pak je situace jako v roce 1938 a budiz, ma to nejakou logiku. Ale o 70 let pozdeji je situace uplne jina a asi by byvalo stalo za to nejet podle trasy z uplne jine doby a situace ale vzit do uvahy stavajici situaci a plany. I Rakusane cekali jak se rozhodneme a az po rozhodnuti z r 2009 se pustili do stavby smer Mikulov.
Jednání s Lichtenštejny, co to je? To zase nějaký proces jak s Opočnem, či kde, který bude trvat 30 let?
Patrik to pozoruje z úkrytu
Úrovňová křížení stykovou křižovatkou na výjezdech z města? Vidím dobře? To si zaslouží nominaci na dopravního Ropáka roku.
Ve směru na Hodonín to asi bude jen do té doby, než se to napojí na budoucí D55. Tam asi časem přibude bude MÚK D55 s D2, a nějaký kruháč, jak naznačují ty šedivé náčrtky silnic v pravém horním rohu na obrázku s mapou.
ale ten budoucí navrhovaný kruháč vedle MÚK D55xD2 je bohužel fakt špatně
Nikdo nechápe proč dva pruhy obchvatu nepokračují plynule jako D55
Na letáku ŘSD k D55 je to budoucí křížení s D2 a napojení obchvatu Břeclavi nakresleno a popsáno trochu podrobněji: https://letaky.rsd.cz/Upload/Stavby/455/infoletak_d55-5513-luzice-breclav.pdf?t=2025-04-29%2013:53:09.721
Noó… A jako kruháč tam čučí pořád… Takže jaký je rozdíl, po seznámení s detailnějším infoletákem ŘSD, oproti konstatování kolegy: „…ten navrhovaný kruháč…je bohužel fakt špatně“?
Když ono je to tam všechno dost natěsno, musí se tam někde napojit okresky od Hustopeč, původní od Břeclavi a nová cesta z Hrušek (protože traktory a jiné pomalejší vozidla na dálnici nesmí), a k tomu ještě ty 2 dálnice D2 a D55. Jak to na takovém kousku prokřížit mimoúrovňově, to je asi docela oříšek. Ale dokud se nezačalo stavět, snad by se našlo i jiné řešení. Např. kdyby se přestavělo to křížení D2 a D55, aby pak D2 vedla spodem (vrátit ten současný nadjezd do roviny), a nová D55 horem, pak by možná bylo jednodušší i ta další křížení… Číst vice »
Snad se jim tam podaří najít nějaké dávné znamení, že se ten obchvat má stavět v 2+2 s mimoúrovňovým křížením
a proc tak nutne musi byt 2+2, kdyz na zadnou 2+2 silnici nenavazuje?
Bude navazovat na D55 na východě. Na západě by se to muselo domluvit s rakušany, ale to je pasé
Rakusane jsou zalezitosti 1-2 statni navstevy … zeleni, kteri jsou i proti obchvatu Vidne tam nebudou vecne. Pomohlo by to oboum.
2+2 bych jako nutnost nevidel. MUK ano.
K tomu není důvod. Dálnice na Vídeň vede z Brna přes Mikulov resp. Když Patrik a dědek z Tetčic dají, tak bude vést. No a transit z Polska od Hodonína ať si to frká směrem na Bratislavu. Není nutný to napojovat až na Mistelbach.
Polské osobáky a dodávky z D55 pofrčí přes Reintal na Vídeň, u kamionů Polsko-Rakousko je to otázka, buď D55 a přes Valtice k Mikulovu a nebo spíš při staru přes Brno pokud už v tom roce 2032 společně s kompletní D55 bude i D52 a rozšířená D1 kolem Brna. Průjezd Bratislavou totiž rozhodně není žádná výhra
Jako není to výhra. Ať si osobáky jedou, to problém není. Kamiony bych ale poslal na Bratislavu anebo teda na tangentu. No a přes obce v okolí to omezil.
Nám třeba taky přes obec jezdí kamionový transit z D2 na Mikulov. Když tu ty cesty jsou, tak nemá moc smysl nechávat kamiony sjíždět z dálnic.
souhlasím, jenže je rozdíl nějaká okreska a silnice I.třídy což je I/40 Břeclav-Valtice-Hodonín, tam není tak snadné tranzit zakázat…
Pokud bude rozšířená D1 kolem Brna fungovat, tak bude trasa Ostrava-Vídeň po D1+D52 přes Brno rychlejší než D55 + I/40 přes Valtice či D2 přes Blavu
Jenže ten tranzit z Polska, který pak pošlete do uzkeho hrdla jménem Brno, celou tu situaci dost komplikuje. Jasně, mělo se o tom s rakouskou stranou mluvit mnohem dřív a A5 napojit u Břeclavi na D55, pak by totiž klidně D52 mohla zůstat ve stávající podobě, respektive zanechat od Poysdorfu do Pohořelic takovou nějakou Bundesstraße se střídavým 2+1, samozřejmě s obchvatem Mikulova a MÚK u aquaparku.
No…, jenže hoši z ASFiNAGu čekali u Mistelbachu dost dlouho, aby si naši machři zvolili Nikolsburg nebo Reintal. Takže v duchu tradice to bude sice delší (na výstavbu), jistě horší (nezabijeme tolik much jednou ranou v pozitivních externalitách u návaznosti na stávající síť) a bezesporu nákladnější (to bezesporu). Vybrali jsme tedy delší trasu na výstavbu, bez přidané hodnoty v podobě odlehčení provozu formou obchvatu u velké aglomerace (Břeclav, ale i Brno by „vydělalo“ nemalou úlevou) s výhledovým napojení na dvě dálnice, neřku-li nutnost odklonění již nefunkčního obchvatu Mikulova a především „labůž“ při realizaci mostu (to bude všechno, jen ne procházka… Číst vice »