První ComfortJet začne vozit cestující koncem dubna, vyjede jako Ostravan
ČD už mají v Praze tři ComfortJety (duben 2024). Pramen: České dráhy
V průběhu roku 2026 by měly dráhy mít k dispozici všech 20 souprav v kompletním složení. Turnusováno má být 17, tři budou záložní.
Ach jo, zase velkoprostor… Co je to za šílenou módu? Kam se vytratily staré dobré kupé?
Kupé = nižší kapacita, horší údržba. Dobré pro skupiny, jinak spíše nepraktické. Chápu příznivce, ale prostě doba je jinde a ČD opravdu vědí, po čem je největší poptávka. Může se nám to nelíbit, ale data jsou data
Obecně jo, ale mělo by být kupé pro děti (herna či hrací vůz), tichý oddíl a jupé první třídy (či protože neumíme napočítat do tří tříd, tak to nejlepší prodávat jako 1+)
OBB se k tomu vrací viz článek zde o nových railjetech. Tam se kupé instalují.
Kupé horší bezpečnost, cestující skupinky mají pocit v kupéčku, že mohou řvát a vyvádět, vandalizmus, sednou tak 2 obstaví se batohama – nižší kapacita
České dráhy nic představovat nemusí. Mně by stačilo, kdyby vlak jezdil dle jízdního řádu bez zpoždění a výluk.
Hezké, Interjet je pohodlný, věřím že Comfortjet bude něco podobného, světlý velkoprostor v letadlovém uspořádání se stolečkem, kde nekopu protisedícího + občasná čtyřka pro skupiny je optimum.
Ale hladovlakem do Ostravy? Snad to nebude na dlouho.
Nějak moc happy z těch Comfortjetů nejsem – naopak – přijde mi to v porovnání třeba s ICE-L zbytečně předražené s minimálními výhodami – de facto oproti ICE-L to má za výhody jen: – nižší nápravovou hmotnost (18,79 t/n versus 14,58 t/n s mašinou za celou jednotku), – dají se na druhý konec, kde nebude řazen řídící vůz přidat další osobní vozy s klasickou šroubovkou (je otázka, jak moc se to bude v praxi využívat), – bude to mít možná o fous lepší tlakotěsnost oproti ICE-L (= spekulace). Ale jinak – oproti ICE-L – to má samé nevýhody – viz… Číst vice »
ICE-L je nízkopodlažní pouze k Německým nástupištím 760mm.
Autorvy článku EC141/140 je Praha – Žilina z článku to vypadá, že je jen Praha – Bohumín. EC 510, 511, 512 a 515 nejsou EC, ale IC. https://cd.cz/vlak/141/7.4.2024/5457076/8.19/5434362/10.43/
https://cd.cz/vlak/511/7.4.2024/5457076/15.32/5434362/17.42/
Takovýchto vlaku to chce ovšem podstatně více! Ne jen nějakých par kousku…skutečně vyšší desítky, tak aby mohly nahradit všechny ty starý herky co jezdí jako Expresy a Rychlíky…
Nechce. Na to jsou potřeba naopak takové, co jsou jen na 200, zato jsou aspoň trochu nízkopodlažní.
Proč zase do Ostravy? Nemohlo by jednou jezdit i něco kvalitního do Českých Budějovic nebo Hradce Králové? Proč se pořád podstrojuje věčně ukřivděným Ostravakům?
Do Ostravy se to bude testovat. Jinak ty soupravy do Ostravy jezdit nemají. Jsou určeny na mezinárodní spoje do Německa, Rakouska a Maďarska. Zrovna do Budějovic a Hradce jezdí vcelku nové vlaky. A je logika, že se nejnovější soupravy dají na mezinárodní spoje, než na vlaky, kde většina cestujících jede na PID a podobné jízdenky.
do Českých Budějovic chceme už konečně jedno Pendolino !
Přesněji jedno Pendolino za rok.
Moc často, stačí 29.2.:-).
Je otázkou, jestli by časem ČD nechtěly Pinďu jinam než do Ostravy a zkouší cestujícím podstrčit Comfortjet, který tu JD v pohodě vyjezdí?
Nechtěly, když to nikdo nezaplatí.
Třeba protože do HK to nevyužije rychlost. Ale hlavně že blejete nesmysly.. píšu z HK jako člověk co 2x týdně dojíždí do Prahy. Čus.
Třeba se poučili s Pendolinem.
Na Ostravanech jsou už nyní řazené InterJety https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=%C4%8CD&kategorie=EC&cislo=141&nazev=Ostravan&rok=2024
Díky za potvrzení, měl jsem ten pocit že jsem s ním nedávno jel.
No, nevím, jsem v rozpacích, něco podobného jezdí už v ČR pod jinou značkou, ale interiér v Pendolíno mi připadá příjemnější. Hlavně, ať to alespoň jezdí na všech dálkových expresech ČD a nestává se, jako dosud, že na každý den přijede něco jiného. Opakované se mi třeba u ČD stalo, že jsem si rezervoval jízdenku na bicykl a vagón s číslem dle mé rezervace ve vlaku VŮBEC NEBYL! Lidi si pak strkali bicykl přes jiné a byly v tom ZMATKY!!!
Hlavně proti soupravám složeným z Bmz je to konzerva sardinek a krok zpět.
Souhlas.
Railjet vám taky připadá jako krok zpět?
Krásný článek….no nic, mi na Vysočinách, Svitavách atd….jedeme prakticky za stejné jízdné „po starém“. Takový je život…..
Na Vysočinách bude jezdit Regiojet s novými jednotkami od Pesy
Ten bude mít německrj hnůj
Už se těším ….
No nevím nevím nedávno jsem s synem chtěl zkusit Sirius a jela Regiojet klasika. Pocitově humanizované velkoprostorové Béčko. Špinavý vagon který uklízečku neviděl hodně dlouhou dobu, prosezené sedačky, neřazený vagon 1 třídy. Jako chápu co si objednatel objednal to tam má. Na druhou stranu to má být jako zlepšení za méně peněz? upřímně jako cestujícího mne to nezajímá a takováto kvalita mne do vlaku nepřitáhne. To samé cesta do Všetat s Arrivou motoráček na úrovni těch co nyní budou České dráhy vyřazovat a nahrazovat Regio Foxy. Něco jsem o tom hledal a Arriva ty vlaky vytáhla z kopřiv když stály… Číst vice »
Děkujeme za trolling. Vy potřebujete do Všetat první třídu? Na rozdíl od Vás preferuji na lokálních tratích vyšší kapacitu ve 2. tř., holt nemám režijku.
Arriva repasovaná je pro mne příjemnější než modernizovaný orchestrion /Regionova.
Vážený pane, pokud preferuji 1 třídu nebo vyšší tak na to tu všemi argumentovanou režijku fakt neuplatníte co jsem si zjišťoval, protože jak jsem pochopil tak režijka je v podstatě IN100 karta pro zaměstnance do 2 třídy. Takže já si tu jízdenku vážený kupuji za plnou cenu dokonce nemám ani jakoukoliv IN kartu nebo lítačku a za své peníze na které si vydělávám rukama a hlavou. A jak se říká moje peníze Vaše hloupá starost. Pěkný den.
A na Svitavách jezdí nové Interpantery. Teď chybí nějaké soupravy kvůli doplnění ETCS, ale nové soupravy tam jezdí a jezdit mají.
Teď = už víc jak posledního půl roku. A IP už mají skoro 10 let služby za sebou.
Tak vlaky se kupují na provoz cca 30 let, takže pokud mají za sebou deset let, tak budou jezdit ještě tak 20 let. Nikdo nebude kupovat po deseti letech nové soupravy.
Bude tam jezdit to, co MD napíše do soutěže. Takže nových souprav „někdo“ bude k 2029 kupovat hafo.
Ano, dojde k prodloužení smlouvy výměnou za nové soupravy (které se budou 10 let ladit, opravovat, dovybavovat, testovat….). Jásně 😂
Aha, takže 10 let oprav, vylepšení a poruch OK. Tak až koupíte nové auto, prosím na dva roky do servisu a pěßky, ano??!!
To je teorie. V Německu jdou motoráky pryč už po 20 letech (kupují ČD) a otázka je, co bude se soupravami Škoda NIM Express.
Však já nikde netvrdím, že musí po 10 letech kupovat nové soupravy a že mají vlaky životnost 30 let a více je samozřejmě v pořádku. Ale označovat IP jako nový je opravdu odvážné tvrzení. Jo ve srovnání s klasickým řazením „šrotava“ nový je, ale i tak to je spíše z nouze ctnost.
Zase až tak nové nejsou. Úklid uvnitř nic moc a skvělé chození přes 1. třídu, mizerná sedadla a vnitřní dveře? Jedny na fotobuňku, druhé na tlačítko a třetí kulisové na kliku, to je prostě top. Takže vážně nevím, jestli je lepší tohle nebo koženka.
Interpanter je jeden veliký ,nepohodlný zbastlený omyl.!To procházení skrze první třídu musel vymyslet fakt génius.Souhlas!
Podpis.
Toto, opravdu toto
Příměstská jedbotka s tomu odpovídajícím interiérem nemá na rychlíku co dělat.
Pokud má příměstská jednotka odpovídající technologie, zpracování, ergonomii a podobně, tak proč ne. V Rakousku jezdí Westbahn s příměstskými Stadler Kiss 200km/h z Vídně do Salcburku. V Německu s tím jezdí DB z Drážďan, pŕes Berlín do Rostocku a v Bádensku Württembersku. Z regionálního doplštoku Bombardier Dosto, udělali celkem slušný push pull, tažený Bombardier Traxx, jezdící na vlacích InterCity s Vmax=160km/h. Stadler Flirt jezdí spolehlivě a pohodlně jak u paštikáře Leoše, tak i na vlacích PKPIntercity v Polsku. Regionální vícezdrojové Alstom Corradia Regiolis/Liner Polyvalent ve Francii jezdí jak na příměstu, tak i na rychlíkových linkách, s rychlostmi 160-200 km/h a… Číst vice »
Jenže ten Leoš trošku myslel, když to objednával a má to hlavu a patu. U Interpantera se asi řeklo tolik a tolik sedadel, z toho tolik první třída a výsledek známe.
200 km/h jen někde. V tunelech 160km/, nejsou tlakotěsní. Však to taky ve Wienerwaldutunelu pěkně rve uši.
160 bylo jen krátkou dobu, na počátku. Bylo to z důvodu, že se při míjení s Railjetem, samovolně otevřeli dveře.
Ad. Tlakotěsnost. Měl jsem za to, že Stadler Kiss Westbahnu je tlakotěsný.
Na Svitavách jezdí InterPanteři, ale jenom na některých. Když zrovna nejedete 660, tak se komfort nedá srovnávat s vozy vypravovanými na linkách z Prahy na Olomouc, tedy R18 a ostatní. Vozy jako B tu vážně nemají co dělat. Jestli se našly vozy jako náhrada na 680 na těch vlacích, kde má jezdit pak ten ComfortJet, tak mi neříkejte, že ČD furt nemají nic jiného co vypravit na rychlíky mezi 2 největšími městy ČR.
Teď 5 let!! Interpantera jsem již nepotkal ani nepamatuji. Tradičně B249 a B209 a před ETCS věčně náhradní souprava z důvodu poruchy ..
Ale B209 je náhodou fajn svezení
Ne, není!
Nemelte nesmysly. Dva páry jsou vedeny pravidelně klasickou soupravou, zbytek jezdí panteři. Náhradní souprava je dost velká výjimka. A není to ani tak z důvodu poruch jako proto, že se provádí montáž ETCS ..
Které dva páry prosím? Dva páry jsou možná v současné době vedeny InterPantery, ostatní klasickou soupravou……
Když nevíte, že na Svitavách jezdí Interpantery, tak na Svitavách zjevně nejezdíte „mi“, ale kecáte.
A kde jezdí? Jedu teď (5:23 Ko-Pha) a jede B249. Včera večer ( Praha 18:03 a B249) a tak bych mohl pokračovat…. Vy jste pane mluvka a víte kulové. InterPantery na Svitavách nikdy pořádně nejezdili….buď porucha, nebo teď od grafikonu jen na zlomku výkonů.
Jsou to škodovácké krámy tak se nedivte.
Teď na polovině spojů (hlavně těch méně vyřízených, asi jim zrovna chybí třívozové jednotky)
Za „mi“ se omlouvám, píšu většinou na mob.telefonu a popravdě to tam tluču, hlava-nehlava. Ale omlouvám se….
Za pravopis se omlouvat nemusíte, o to vůbec nešlo, pardon, jestli to tak vyznělo..
Škoda, že tam nejsou aspoň dvě dětské kupé, něco podobného jak jezdí teď do Berlína na cesty ideální, nikoho nerušíte a přitom děti můžou „blbnout“
Je pravda že uřvané děti ve velkoprostoru fakt nejsou dobrý nápad.
Nebojte, teď je novinka, jelikož dítě do 6 let jezdí zdarma, tak maminky berou své děti do 1.třídy (připlatit si 30 procent není dnes nic). Takže děti řvou a běhají v 1.třídách….mezi obsluhou z jídelních vozů, věčně rozcapené dveře (nebo bloklé – proč se obtěžovat) atd… Užijte si pohodlí 1.třídy….. 🙂
Naběhnu si, ale musím 😀 Devítivozová přesvětlená roura označená přídomkem comfort 😀 holt comfort už není co býval, dříve to bývalo o pohodlném posezení, prostoru a jistém soukromí a dnes je to o tom nacpat do vozů co nejvíce míst s tím, že rozdíly mezi třídami se stírají. 1. sekce pro rodiny s dětmi by měla být oddělená a to ne jen nenápadným označením, ale buďto jako to je řešené u Bhmpz a nebo klasicky kupé provedení, neboť děcka nikdo neudrží v tichosti a klidu po delší dobu. 2. alespoň část by měla být v kupé provedení, minimálně v 1.… Číst vice »
Pro mě je etalonem komfortu ICE 1. Široké vozy, výběr mezi velkoprostorem a kupíčkem a také toalety přiměřeně velké a ne ten letecký kamrlík v Railjetu.
Ale už je skoro všechny rekonstruovali
Tento týden. Jsem jel několikrát v ICE 4 generace a ty sedačky v 2 třídě jsou fakt podstatně lepší, než v InterJet (ComforJet)
Jezdím vlakem min. 5 dní v týdnu a jezdil jsem i v době covidu, když byly vlaky poloprázdné. Jezdím tak už více než 60 let. Snažím se vybírat vozy, aby měly kupíčka a proto jsem možná ještě na světě. V těch vás totiž hned tak někdo nenakazí a když tam někomu teče z nosu nebo chrchlá, tak si přesednu. Co se týká pohodlného sezení, tak asi nejlepší co jsem zaregistroval u ČD jsou klasická sedadla vozů Bmz třeba i že 70-tých let. Naopak, když musím jet někdy moderními Siemens/Škoda nově nakupovanými, tak je to pro mě utrpení, protože se v… Číst vice »
Když jsem viděl první soupravu, tak mě zarazila jedna věc, že na rámu vozů je vmax 200km/h. Nemají být na 230??
Mají.
Na druhé straně v ČR trať o rychlosti vyšší 200 km/h do konce životnosti těchto vozů zprovozněna nebude.
A nemůže se to během životnosti podívat i za hranice?
Má to jezdit Právě za hranice….ale u nás nikdo, nikdy neví…..třísystémový drahý zázrak jménem Pendolino jezdí také, jako obyčejný rychlík……
Je to zázrak i uvnitř. Nudle jak pro asiaty….
Berlín-Hamburk je už dlouho na 230 a taky to tam těch 230 jezdit bude
Je to opravdu tutovka?
Musí projít v Německu schválením na tuto rychlost.
Souprava i mašina.
Jelikož to má v pazourách Siemens, tak bych tomu i věřil.
V Rakousku, po dostavbě Koralmbahn a Semmerig Basis Tunnel, to schválení asi obstarají ÖBB.
Nemá byt Koralmbahn na 250? Škoda, chtělo by to něco, aby to tuhle rychlost využilo.
Ani snad nechtělo… nestojí to kvůli takovému kousku za to, shánět loko na 250kmh!
Rakušáci už mají úseky na 250 a jezdí tam s railjety max 230. A evidentně je to nijak netrápí, proč taky.
A vy si myslíte kolego, že v Německu nejsou odpůrci mezi odborníky, co je jim proti srsti nechat jezdit lokomotivu s nápravovou hmotností 22,5 t rychlostí 230 km/h?
Mnoho tratí se v Německu při modernizacích dělá na třídu zatížení E 25t/achse.
Například trať Berlin – Hamburg bude po letošním půlročním Totalsperrungu již témeř celá na tuto třídu zatížení.
Berlin – Hannover má projít do roku 2030 kompletní přestavbou a zečtyřkolejněnim.
Jasně že je. Jako že zejtra v Německu pojedou vlaky. 😀
Jasně, že může. On si jenom Pako chtěl zanadávat, a tohle mu přišlo jako skvělý nápad, jen to nedomyslel do konce.
Za tři roky ČD plánují jezdit po Německu a Dánsku s 230 km/h
Nebude to už dřív?
Nové Nightjety jsou také zatím schválené jen na 200 km/h, alespoň v Německu. I u Vectronů na 230 km/ho to nějak vázne.
Technicky je to způsobilé na 230 km/h po doplnění jednoho tlumiče vrtivých pohybů.
To je děs, co stojí koupit 4 ks tlumičů na masinu a zlepšit ji parametry) . Když to srovnaMe s automotive…
Připadá mi, že řešení zasunovacich stolečků v railjetu je mnohem lepší než klasické překlápěcí, které je na fotkách z comfortjetu.
To je otazka. Ja kdyz se o ten zasouvaci opru, tak zajede :-). Takze ja asi radsi vyklapeci…
Když koukám na foto druhé třídy, už teď mne tlačí zadek. 😀
Však to je ta stejná sedačka jako v IJ, je i polohovací a docela pohodlná
Sice polohovací, ale tvrdá jak kámen. Na hodinu snesitelná, na dálkovků děs. Oproti tomu zlaté sedačky v RailJetu.
Vám mínusářům se na tom fakt sedí tak dobře? Asi mám tedy rozmazlenou zadnici…
Sedí se dobře, jen ty tvrdé a hodně vystouplé opěrky hlavy nejsou úplně ono.
Nemáte. Sedí se v tom na h…
Má zkušenost s tvršími sedačkami je spíše taková, že zpočátku nic moc, ale delší sezení na ní je naopak mnohem příjemnější než na měkké. Ale každý má trochu jiný zadek…
Tie brutalne vystupujuce opierky hlavy sa daju tiez polohovat – sklopit? So sluchadlami v usiach su tie opierky peklo.
To ne, polohovat se dá jenom ta modrá polstrovaná část.
Jo, za dvě hodiny mám zadek čtveratej.
Je pravda, že na Bmz to nemá ani zdaleka, ale velkoprostor je vždy o tom vměstnat do vozu více lidí, nikoliv o nějakém pohodlí. Paradoxně tyhle velkoprostory patří mezi to lepší.
Zrovna Bmz není nic extra pohodlného
Včera jsem v tom jel 5,5 hodiny s jednou hodinovou pauzou a sezení úplně v pohodě.
Zas ty semišové sedačky 👎👎. Zlatý rakouský railjet s koženými sedačkami.
Látkové potahy má ComfortJet, stejně jako všechny railjety, pouze ve 2. třídě
Aaaa…. Hlavně něco, napsat 😁🙄 Aj kdyby to byla neověřená, nejlépe negativní, informace.
No já jsem zase zastáncem obrácené filozofie, tj. že koženka patří do dvojky a semiš do jedničky. Už jen z toho důvodu, že ve dvojce je mnohem častěji potřeba ze sedaček bůhvíco drhnout a v tom je koženka lepší. Jsem „jedničkář“ a ty koženkový potahy mne neskutečně iritují, ono stačí jet v létě a hned se na to nalepíte, protože to není vzdušný, jako semišové potahy a nedej bože, když jste plešatý, tak koženka fakt není nic příjemného pod hlavu… Teď hrr do mě, jaký jsem idiot, že to není koženka, ale kůže… Jo fakt už vidím jak budou dávat… Číst vice »
Oni ty kožené sedačky někdy dost páchnou….
Vypadá to pěkně, ale prostě ten OBB vizuál je proste promakanější a více se k soupravě hodí. Ale vím, na barvu to nejede 🙂
Nejede, ale je to důležité!
Brno, Bratislava, Budapešť – šroty jako obvykle.
Vždyť tohle má jezdit z Prahy do Budapešti.
Závlekem přes Ostravu? 😂
Tak pokud neumíte číst, tak je to těžké. Po zkušebním provozu půjdou tyto soupravy na linku Praha – Budapešť.
On čte jen titulky a pak rovnou hop do diskuze vyplodit nějaké moudro.
Ideálně 👎
A vy máte v depu co? Také bych řekl šrot…
Šrot má v hlavě, když neumí číst.
Není 3 náhradní soupravy trošku moc velkej luxus? Procentuálně je to 15% a to mi subjektivně přijde fakt moc. Řečí peněz nechají stát jako rezervu 1,8 miliardy.
S 15 % rezervou se počítá běžně, takže jim to vychází akorát
Pokud si chcete u klientů prémiového produktu vytvořit důvěru (uživatelský návyk), tak je důležité mít rovnocennou zálohu.
Jinak z toho uděláte loterii.
Ale ty tři soupravy nebudou stát. 1 z 20 bude prakticky stále ve větší údržbě, takže provozní záloha budou 2, to je odpovídající, aby se předešlo improvizacím.
Doufejme že se kvalitativně Comfortjety osvědčí a tříkusová záloha nebude muset být potřebná.
Jedna souprava by se mohla objevovat jako náhrada Pendolina, na trase do Ostravy.
Nebo jako léčba šokem, na rychlících Labe do Děčína.
Léčba šokem by to bylo i na Ex1 kde jezdí furt B-čka 😉
nebo to zařadit za brejlovce a poslat na pacifik, to by teprve byl šok
No, když toužíte dělat ty šoky, nechtěl byste to nasadit rovnou na Rožmberky? 🙂 🙂 🙂
Náhodou tam jel o Velikonocích pěkný autobus (Veselí – Okříšky) a byl všude o 5 minut dřív. 🙂
Ano, ty jsou fakt ostuda. Vlastně poslední šílené vlaky z Plzně. Všechny ostatní směry jsou celkem OK.
Jako náhrada Pendolina mi připadá přirozenější ušetřený Railjet.
Případně i ty mohou ČD nasadit někde
Tak jako u interjetu, kdy snad půl roku bylo turnusovano všech 10 naraz
Ví někdo, jak je to s tím Ostravanem 141/140? Jelikož tento EC jede normálně až do Žiliny a 1. mezinárodní provoz je psaný až na Berlinerech v půlce srpna. Bude tedy končit V Ostravě/Bohumíně?
Ale nebude končit v Ostravě, jenom špatná interpretace pramene při zpracování textu 🙂
O Vánocích uvidíme, zda budou dvě soupravy v občasném zkušebním provozu 😁
V porovnání s nedávno představeným Railjetem by mě zajímal komfort sezení.
Zkušenosti se sedadly vzor Interjet/Comfortjet mám dobré, u Railjetu bylo hodně rozpačitých recenzí. Není zde nějaký nadšenec, který již Railjet nové generace vyzkoušel a mohl by to srovnat?
Nedávno? Ono to docela létí, už je to 10 let 😉
Tak ona už je druhá generace Railjetu.
Tak ona už je třetí generace Railjetu.
Myšlen je Railjet nové generace.
Je to prakticky kopie Railjatu, jen to má jiný CZE a pár drobností.
Sedačky u ČD a ÖBB jsou výrazně rozdílné.
To je super zpráva! Zaujalo mě, že to bude mít 8 vozů. Myslel jsem si že v konečně verzi má mít vozu devět, a když teď nebude řazen bistro a řídící vůz, tak mi to vychází na 7 vozů. Nebo bude jeden vůz druhé třídy nějak extra připojen?
Asi pozapomněli na Bbmpz.
Ne, je tam, takže jich ve finále devět bude.
Budou dva koncové Bdmpz.
Je tam řazen jeden čelní vůz s nárazníky a šroubovkou, který pak bude patřit do jiné soupravy, takže dočasných souprav je možné vytvořit jen deset. Prakticky jen devět protože jeden vůz jezdí v ramci zkoušek s řídícím vozem.
Ta devítivozová souprava má jen 2 vozy s nárazníky, z toho jeden je neschválený řídící vůz. Přechodně lze sestavit jen maximálně 10 souprav ze 160 vozů, aby měly nárazníky na obou koncích. Takže ještě polovina vozů bude odstavená až do doby schválení řídících vozů a sestavení 20 devítivozových souprav.
9 – 1 – 1 + 1 = 8. Talší viz text článku.
Zajímalo by mě jak moc se liší od InterJetu kromě řídícího vozu. Věděl by někdo?
Podle mě bohužel skoro nijak 🙁
Žadný bohužel, konečně se ČD vydaly unifikací vozového parku včetně interiéru.
JE to bohužel. Nejdražší vlak na místo s nejstarší koncepcí ze všech nákupů nového….
Zrovna tato koncepce se na IC/EC hodí. A když už mají Dráhy railjety první generace a InterJety tak proč nepořídit něco na podobné platformě? Však rj i IJ jsou u cestujících velice oblíbené (podle mě nejlepší vlaky na českých kolejích).
A nepřijde vám ta rakouská koncepce lepší?
Má vyšší max.rychlost 230 X 200 u InterJetu, ale nic jiného mě nenapadá.
Interjet může taky 230, po výměně tlumiče vrtivých pohybu za dva s jinou charakteristikou.
Ano a po instalaci tryskového motoru může i lítat.
A ruční vozík přidáním ABS se nebude klouzat
Stejné je to i u comfortjetu kdy je zatím jen na rychlost 200km/h a po výměně tlumičů bude na 230km/h.
Proč myslíte?
Restaurační vůz navíc.
Pro cestujícího se to liší hlavně existencí hospody.
Jestli to bude jak u nové generace Railjetů ÖBB s kapacitou 16 míst, tak to nebude naša oblíbená hospoda ale spíše multikulti street kiosek.
Hospoda je stejná jako ve starém railjetu jen je o jedno okno delší, to znamená plus 8 míst.
To znamená že mé oblíbené 151 nadobro brzo zmizí 🙁
Ano, strojvedoucí tak budou mít větší šanci přežít, při případné srážce na přejezdu, který na korytu nemá co dělat.
A na „korytu“ nemá co dělat ten přejezd nebo 151?
V dnešní době ideálně obojí. Ale bohužel je to jako mít nehodu ve favoritu…
Deformační zóna až po motor – ve Škodě 100. Favorit už deformační zóny měl.
Takže vlastně na tom byly všechny tyhle škodovky od 100 po Favorit stejně: deformační zóna od čumáku po motor 😉
Bohužel je to tak.Ve škodě 120 zahynul můj kamarád
Hlavně na přejezdu, postaveném podle mezinárodních norem (do traťové rychlosti 160 včetně) a uvedeném do výstrahy nemá co dělat uživatel pozemní komunikace
Vectron je oproti 151 vskutku bezpečnější lokomotiva a pro fíru daleko příjemnější pracoviště,to nijak nezpochybňuji.Rozhodnutí ČD k vyřazení těchto lokomotiv považuji za správný krok,vše hovoří proti těmto mašinkám.Můj příspěvek pramení z nostalgie,z lásky k těmto strojům.Nechápu co každý má proti přejezdům.Přejezd jako takový není nikterak nebezpečný,tedy pokud se tam neobjeví nějaký dement který neví že když bliká červené světlo tak tam nemá co dělat,nebo dementi kteří se pokusí o pojistný podvod viz. Vraňany.Veškeré tyto události způsobí člověk ale ne železniční přejezd.
Most bez zabradli take neni nikterak nebezpecny, dokud se neobjevi dement co z nej spadne…
Most bez zábradlí není možné předat do provozu. Přejezd se závorami ano
Zábradlí na mostě je i na tom nejstarším českém v Písku. Už tehdy bylo příliš moc dementů…
Divil by jste se moc,jak most bez zábradlí může být nebezpečný a to nemusí být člověk ani trochu dement.Srovnáváte nesrovnatelné
Blbost, i vectron by to pěkně schytal.
V Dolní Lutyni zcela bez pochyby,ani ve vectronu by neměl fíra šanci přežít
Ve Vectronu by strojvedoucí s pravděpodobností hraničící s jistotou přežil úplně stejně, jako že si strojvedoucí z České Třebové nemusel zlomit ruku, kdyby nevyskakoval v osmdesátikilometrové rychlosti a zapevnil se na stanovišti.
V Dolní Lutyni do toho 151 vlétla cca ve 100km rychlosti.Fíra neměl šanci cokoliv udělat protože na reakci měl jen pár sekund.V době nárazu do podválu by letěl přímo proti čelnímu oknu rychlostí která by ho spolehlivě usmrtila.Neměl by šanci se udržet, rozmázl by se o řídící pult.V České Třebové se zasahující drážní hasiči shodli že kdyby fíra nevyskočil tak neměl šanci přežít
Vlak narazil v rychlosti 140 km/h (max. Traťová rychlost v úseku).
Jen opravuju
Dokonce,toho fíry je mi líto,prý to byl mladý kluk
Možná by mohly působit ještě nějakou dobu v Polsku.
Co vím tak jedna 150 byla prý do Polska prodána
Příští rok budou ještě na R20 do Děčína. Jestli máte o 151 zájem, tak napište na ČD a jednu si domů kupte.
Ví se, kam se po dodáni ComfortJetů přesunou současné Railjety?
Dovolím si zaspekulovat, že 17/20 souprav nemůže, ani s přispěním OBB, pokrýt celou vozbu na Graz, Budapest a Hamburk, navíc s případným navýšením spojů a s plánovaným prodloužením spojů někam za Hamburk. Takže ve vztahu k railjetům si umim představit dvě možnosti: nahrazení rakouských railjetů na některých spojích, nebo na Budapešť bude jezdit kombinace interjet a railjet. Nevěřím ale, že by se railjety uvolnily pro nějaká další ramena. Uvolní se jen ty klasické soupravy z metropolů a berlinerů.
InterJet určitě nebude jezdil na Budapešť.
Pardon, myslel jsem samozřejmě comfortjet.
Já bych spíš očekával, že na rameni do Grazu zůstanou spíš nějaké rakouské RailJety, protože Rakušák bude potřebovat vyrovnat výkony. Psalo se myslím o nasazování RailJetů na lince do Ostravy. Třeba na Košičana mi RailJet přijde lepší než Pendolino. Pro turistické cesty je tam rozhodně více místa na zavazadla.
Vyrovnat výkony
Jak to má treba DB a ČD udělané? DB doplácí ČD za ti ze nemusí dávat svoje vozy ani masiny ?
Co si vzpomínám, tak před lety, když se ČD dohodly s DB na Belinerech na léta dopředu, že si pochvalovaly jak je to dobrý obchod. Zároveň si asi také oddechly, protože se jednalo i o tom, že by to vozil v ČR RegioJet. Tak jim asi platí, protože je to pro ně výhodné. Ale většinou se jednotlivé železnice snaží ty výkony vyrovnávat. Tak uvidí se jak se na to bude dívat do budoucna ÖBB na lince do Grazu. Je fakt, že jejich soupravy se čtyřmi vozy 2. třídy nic moc. Kdyby nasadily ty nové…😀
rj budou jezdit jako dosud, mezi Štýrským Hradcem a Prahou, ne?
Ano, přesně tak.
Po dokončení Rakouské Koralmbahn, budou zajíždět až do Villachu. To se tedy neobejde bez dalších souprav.
Je na čase naučit se nové české exonymum: Bělák. 😛
V článku se píše, že Comfortjety mají jezdit i do Grazu. A přišlo by mi celkem blbé aby na jedné lince jezdily soupravy s diametrálně odlišnou kapacitou (7 vs 9 vozů). Navíc starý Railjet ani nejde trvale posílit dvěma Bmz, protože nemá na konci dveře a můstek. To jedině, že by tam byl domontován v rámci nějaké vyvazovačky.
Za největší kapacitní problém považuji rakouský railjet, který má jen 4 vozy druhé třídy narozdíl od českého který má 5
To není problém rakouského railjetu, ale českých držgrešlí…
Tako on ten koncept na kterém to rakšané postavili počítá s tím, že v místech, kde je vysoká poptávka jezdí dva railjety spřažřené, a rozdělí se to ve vhodném místě. U nás by dávalo smysl takto dohromady vozit napříkald z Prahy Valašský a Slovácký express, rozpojit je v Olomoci, jednen poslat do Hradiště a druhý na Vsetín.
Ale to už jezdí teď. Rakouské rj mají jinou skladbu 1. a 2. třídy.
Od kdy je absence přechodových dveří a můstku překážka připojení dalšího vozu? 810 a 010 je taky nemají.