První čínská tramvaj do Evropy. CRRC ukázalo vyrobené vozidlo pro Porto
Nová tramvaj pro Porto. Foto: Metro do Porto
Porto za evropské dotace odebere z Číny 18 tramvají.
Porto za evropské dotace odebere z Číny 18 tramvají.
Siemens nakonec nepodal nabidku, poslali jen dopis, ze se nemuzou zucastnit a Metro do Porto (dopravni podnik) je pak vedli jako uchazece.
Ví někdo, jaké tramvaje nabídla Škoda?
ForCity Smart typu Plzen resp. Brno
Fuj. Postavené na hlavu. Už někdo viděl nějaké rovné podmínky v Číně pro podnikatele? A zákaz dotování soukromého sektoru Oddělení státního a soukromého sektoru? Navíc se právě v podstatě dostáváme do 3 sv. války s Čínou.
Jak to říkal Lenin, „kapitalista nám prodá provaz, na kterém ho pak oběsíme?
Lenin by koukal, že jeho zaostávající socialistická země žije z produktů kapitalismu z celého světa a sami si nevyrobí nic sofistikovanějšího než samotnou karoserii.
Čínská válečná tramvaj, idi na c**j!
Měli by v EU zavést co je za dotace vyroba pochazi 75% z území Eu. Obdoba america build.
To můžou, ale pak nesmí soutěžit na cenu, protože čistě evropské výrobky nebudou konkurenceschopné. Už dnes evropští výrobci skupují zahraniční provozy, třeba v Turecku, aby mohli dodávat levné (a často s horší kvalitou) polotovary do Evropy.
Warum nicht?
místo soutěže: Němec, Francouz, Španěl, Polák a nejlevnější je Čína….
soutěže: Němec, Francouz, Španěl, Polák, Čína vyřazena….. kdo z pozůstalých je nejlevnější?
jinak bych v tom pro Čínu neviděl problém, něco smontujou ve Vosslohu v Kielu, na něco o si koupí jinou fabriku a je to..
Železniční jednotky Siriusy od CRRC se v Cerhenicích testují téměř 3 roky, do provozu nesmí, Leo Express už od koupě odstoupil. Jaktože v Portu nemají pochyby, že se čínských tramvají v provozu někdy dočkají? Testování tramvaje je jednodušší než vlaku?
O hodně. Tramvaje jsou proti vlakům mnohem jednodušší.
Jednodušší v čem, maximálně v certifikaci? On ten vlak nemusí být špatný, vždyť samotní Číňani mají spoustu rychlodrah a na nich adekvátní moderní vlaky. Ale než se to všechno vypapíruje, vyřídí razítka, schválení atd. tak to trvá roky. Prostě se utápíme v byrokracii a smějeme se ostatním, že jim tak dlouho trvá všechno zařídit podle našich vysokých standardů.
Typicky je to jednosystém, bez nějakého sofistikovaného zabezpečovacího zařízení.S mírnějšími normami. Už jen kvůli tomu, že jezdí výrazně nižšími rychlostmi.
Nicméně to není naše specialita, drážní předpisy jsou masakr asi všude v evropě.
Porto má dle wikipedie pouze Heritage tramway, kde tedy budou nové tramvaje jezdit?
Aha, „Tramvaje dopravce nasadí na rozšiřovanou trať mezi S. Bento a Casa da Música a mezi Santo Ovídio a Vila d’Este“. 🙂
„Tramvaje dopravce nasadí na rozšiřovanou trať mezi S. Bento a Casa da Música a mezi Santo Ovídio a Vila d’Este. První dodávky mají začít příští rok.“ Jinak bych doporučoval ke studiu i jiný zdroj než wikipedii.
Ano, díky, na wikipedii jsou totiž tyto tratě označeny jako součást metra.
V Portu tomu říkají metro, ale jsou to tramvaje.
No co, u nás se taky některým tratím říká koridor a přitom je to v podstatě šrotoviště… 😇🤣
Protože metro je obecné označení pro expresní metropolitní dopravu. Jen u nás se metro začalo říkat striktně tomu podzemí, holt specifická republika.
A pak se v Praze v roce 2012 měnilo linkové vedení, byly zavedeny „metrobusy“ a na ROPID chodily stížnosti, že nejezdí k metru… 🤦
Je to systém Porto Metro, v Německu by řekli Stadtbahn, česky částečně podzemní light rail 😉
Škoda. Škodě by zakázka v Portugalsku pomohla proslavit se víc na západě.
No to jo. Ostuda v další zemi..
Jsem zvědavý, jestli se CRRC přihlásí i do nějakých soutěží v Česku.
Doufám, že ne.
Mohla by. Aspoň by se místní bahno soutěží trochu provětralo..
Konečně poctivá globální soutěž.
Průmysl do Číny a plány pro dopravní stavby z vyBrexitovaného Londýna. Aby nám tam mohli strkat revoluční novinky jako třeba hliníkové panely, díky jejichž hořlavosti umírají lidé nejen v Anglických panelácích pro chudé, ale i drahých mrakodrapech v Arábii.
Škodovka úspěšně pokračuje v sebelikvidaci? Po fiasku s lokomotivama se nyní vrací knowhow, které konkurentovi prodala.
Co tam je konkrétně na bázi Škody? Ta licencovaná tramvaj byla/je jiné koncepce.
Škodovka niekde súťažila s vozidlom koncepcie NGTx aka „Kurzgelenkwagen“? Možno to majú iba na interných výkesoch, ale reálne s tým nikde nesúťazili.
Myslím, že si pamatuju, jak se před pár lety Zímenc holedbal, že Číňanům prodal licenci na nějakej kurcgelenk.
CRRC nabidlo koncept vozidla na bazi Combina. Se Skodovkou to nema vubec nic spolecneho.