První čínská tramvaj do Evropy. CRRC ukázalo vyrobené vozidlo pro Porto

Nová tramvaj pro Porto. Foto: Metro do PortoNová tramvaj pro Porto. Foto: Metro do Porto

Porto za evropské dotace odebere z Číny 18 tramvají.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Siemens nakonec nepodal nabidku, poslali jen dopis, ze se nemuzou zucastnit a Metro do Porto (dopravni podnik) je pak vedli jako uchazece.

Orbit

Ví někdo, jaké tramvaje nabídla Škoda?

Honza

ForCity Smart typu Plzen resp. Brno

zdeněk

Fuj. Postavené na hlavu. Už někdo viděl nějaké rovné podmínky v Číně pro podnikatele? A zákaz dotování soukromého sektoru Oddělení státního a soukromého sektoru? Navíc se právě v podstatě dostáváme do 3 sv. války s Čínou.

Big Fat Fabulous Woman

Jak to říkal Lenin, „kapitalista nám prodá provaz, na kterém ho pak oběsíme?

Jan

Lenin by koukal, že jeho zaostávající socialistická země žije z produktů kapitalismu z celého světa a sami si nevyrobí nic sofistikovanějšího než samotnou karoserii.

krystof.bohm1

Čínská válečná tramvaj, idi na c**j!

George

Měli by v EU zavést co je za dotace vyroba pochazi 75% z území Eu. Obdoba america build.

Jan

To můžou, ale pak nesmí soutěžit na cenu, protože čistě evropské výrobky nebudou konkurenceschopné. Už dnes evropští výrobci skupují zahraniční provozy, třeba v Turecku, aby mohli dodávat levné (a často s horší kvalitou) polotovary do Evropy.

kakov

Warum nicht?

místo soutěže: Němec, Francouz, Španěl, Polák a nejlevnější je Čína….

soutěže: Němec, Francouz, Španěl, Polák, Čína vyřazena….. kdo z pozůstalých je nejlevnější?

jinak bych v tom pro Čínu neviděl problém, něco smontujou ve Vosslohu v Kielu, na něco o si koupí jinou fabriku a je to..

tomash

Železniční jednotky Siriusy od CRRC se v Cerhenicích testují téměř 3 roky, do provozu nesmí, Leo Express už od koupě odstoupil. Jaktože v Portu nemají pochyby, že se čínských tramvají v provozu někdy dočkají? Testování tramvaje je jednodušší než vlaku?

Jeřdno

O hodně. Tramvaje jsou proti vlakům mnohem jednodušší.

Jan

Jednodušší v čem, maximálně v certifikaci? On ten vlak nemusí být špatný, vždyť samotní Číňani mají spoustu rychlodrah a na nich adekvátní moderní vlaky. Ale než se to všechno vypapíruje, vyřídí razítka, schválení atd. tak to trvá roky. Prostě se utápíme v byrokracii a smějeme se ostatním, že jim tak dlouho trvá všechno zařídit podle našich vysokých standardů.

Jeřdno

Typicky je to jednosystém, bez nějakého sofistikovaného zabezpečovacího zařízení.S mírnějšími normami. Už jen kvůli tomu, že jezdí výrazně nižšími rychlostmi.
Nicméně to není naše specialita, drážní předpisy jsou masakr asi všude v evropě.

tomash

Porto má dle wikipedie pouze Heritage tramway, kde tedy budou nové tramvaje jezdit?

tomash

Aha, „Tramvaje dopravce nasadí na rozšiřovanou trať mezi S. Bento a Casa da Música a mezi Santo Ovídio a Vila d’Este“. 🙂

tomash

Ano, díky, na wikipedii jsou totiž tyto tratě označeny jako součást metra.

M M

V Portu tomu říkají metro, ale jsou to tramvaje.

Martin Prager

No co, u nás se taky některým tratím říká koridor a přitom je to v podstatě šrotoviště… 😇🤣

Hara_Pes

Protože metro je obecné označení pro expresní metropolitní dopravu. Jen u nás se metro začalo říkat striktně tomu podzemí, holt specifická republika.
A pak se v Praze v roce 2012 měnilo linkové vedení, byly zavedeny „metrobusy“ a na ROPID chodily stížnosti, že nejezdí k metru… 🤦

Kubrt

Je to systém Porto Metro, v Německu by řekli Stadtbahn, česky částečně podzemní light rail 😉

Franta Metel

Škoda. Škodě by zakázka v Portugalsku pomohla proslavit se víc na západě.

PvvS

No to jo. Ostuda v další zemi..

Jeřdno

Jsem zvědavý, jestli se CRRC přihlásí i do nějakých soutěží v Česku.

Franta Metel

Doufám, že ne.

PvvS

Mohla by. Aspoň by se místní bahno soutěží trochu provětralo..

Peeetr

Konečně poctivá globální soutěž.
Průmysl do Číny a plány pro dopravní stavby z vyBrexitovaného Londýna. Aby nám tam mohli strkat revoluční novinky jako třeba hliníkové panely, díky jejichž hořlavosti umírají lidé nejen v Anglických panelácích pro chudé, ale i drahých mrakodrapech v Arábii.

P_V

Škodovka úspěšně pokračuje v sebelikvidaci? Po fiasku s lokomotivama se nyní vrací knowhow, které konkurentovi prodala.

Kubrt

Co tam je konkrétně na bázi Škody? Ta licencovaná tramvaj byla/je jiné koncepce.

dopravopat

Škodovka niekde súťažila s vozidlom koncepcie NGTx aka „Kurzgelenkwagen“? Možno to majú iba na interných výkesoch, ale reálne s tým nikde nesúťazili.

Ryk Mat

Myslím, že si pamatuju, jak se před pár lety Zímenc holedbal, že Číňanům prodal licenci na nějakej kurcgelenk.

Honza

CRRC nabidlo koncept vozidla na bazi Combina. Se Skodovkou to nema vubec nic spolecneho.