Velká podzimní oprava Osoblažky. Poprvé budou na úzkokolejce betonové pražce i mimo stanici a přejezdy
Přípravy rekonstrukce Osoblažské úzkokolejky. Foto: David Chovančík

Trať bude zachráněna na další desítky let, tvrdí nový provozovatel pravidelných vlaků.
Tak za této konstelace by snad šlo uvažovat i o zvýšení rychlosti na nějakých 70-80 km/h
A na kolika přímích km jste tam schopen vůbec touhle rychlostí jezdit? Vždyť je to tam samý oblouk!
Rovinka před Osoblahou určitě
Úseky z Osoblahy k řece, Rudoltice – Amalín, Povelice – Dívčí Hrad a okolí Liptaně, by klidně zrychlení umožňovaly.
Nešlo, neboť organizace provozu bude stále podle předpisu SŽ D3, tzn. povolena nejvyšší rychlost 60km/h, a i to je stále s rezervou, když lokomotivy 705.9 s vozy Btú mají konstrukční rychlost 50km/h.
To je vůl 🤣🤣🤣 Takhle jsem se dlouho nezasmál. Vůz má max. rychlost 50 km/h.
Dvouměsíční výluka… kvůli opravě 1,2 km. Takže předpokládám příští rok další alespoň měsíc, kvůli dalšímu kilometru.
Zajeďte se tam nejdřív podívat než vynesete nějaké soudy. Kromě těch zmíněných 1,2km trati u Osoblahy, jsou stovky dřevěných pražců na výměnu kolem skoro celé trati, místy i kolejnice, hromady štěrku a zeminy atd. A to ani nemluvě o tom, kolik se toho díky atypickému rozchodu musí na takové trati dělat ručně.
Doporučil bych si tuto trať projet a pochopit psaný text. Bude se měnit 1,2 km kolejového roštu, ale trať se opravuje celá!
První betonové pražce na úzkokolejce dávno jsou v Obratani na JHMD. Přímo v zastávce… https://mapy.com/s/kazelelude
Dokonce i přímo na osoblažce…
https://mapy.com/s/gazodasode
A ještě minimálně na jednou úseku u Stříteže. Zkoušeli se tam jejich vlastnosti.
https://mapy.com/cs/zakladni?pid=84638531&newest=1&yaw=2.433&fov=1.571&pitch=-0.134&x=14.9424722&y=49.3849055&q=%20&z=17&ovl=8
A taky cca 30 metrů před Lovětínem
add betonové pražce na úzkokolejce…tyto byly použity již v obvodu stanice Obrataň před několika lety.