Velká podzimní oprava Osoblažky. Poprvé budou na úzkokolejce betonové pražce i mimo stanici a přejezdy

Přípravy rekonstrukce Osoblažské úzkokolejky. Foto: David ChovančíkPřípravy rekonstrukce Osoblažské úzkokolejky. Foto: David Chovančík

Trať bude zachráněna na další desítky let, tvrdí nový provozovatel pravidelných vlaků.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dzamel

Tak za této konstelace by snad šlo uvažovat i o zvýšení rychlosti na nějakých 70-80 km/h

Alibaba

A na kolika přímích km jste tam schopen vůbec touhle rychlostí jezdit? Vždyť je to tam samý oblouk!

Dzamel

Rovinka před Osoblahou určitě

Martin B

Úseky z Osoblahy k řece, Rudoltice – Amalín, Povelice – Dívčí Hrad a okolí Liptaně, by klidně zrychlení umožňovaly.

Martin B

Nešlo, neboť organizace provozu bude stále podle předpisu SŽ D3, tzn. povolena nejvyšší rychlost 60km/h, a i to je stále s rezervou, když lokomotivy 705.9 s vozy Btú mají konstrukční rychlost 50km/h.

Pete

To je vůl 🤣🤣🤣 Takhle jsem se dlouho nezasmál. Vůz má max. rychlost 50 km/h.

jan_korinek

Dvouměsíční výluka… kvůli opravě 1,2 km. Takže předpokládám příští rok další alespoň měsíc, kvůli dalšímu kilometru.

Martin B

Zajeďte se tam nejdřív podívat než vynesete nějaké soudy. Kromě těch zmíněných 1,2km trati u Osoblahy, jsou stovky dřevěných pražců na výměnu kolem skoro celé trati, místy i kolejnice, hromady štěrku a zeminy atd. A to ani nemluvě o tom, kolik se toho díky atypickému rozchodu musí na takové trati dělat ručně.

Pete

Doporučil bych si tuto trať projet a pochopit psaný text. Bude se měnit 1,2 km kolejového roštu, ale trať se opravuje celá!

Neodrážet Nespouštět

První betonové pražce na úzkokolejce dávno jsou v Obratani na JHMD. Přímo v zastávce… https://mapy.com/s/kazelelude

Kryštof

Dokonce i přímo na osoblažce…

https://mapy.com/s/gazodasode

Scotty

A ještě minimálně na jednou úseku u Stříteže. Zkoušeli se tam jejich vlastnosti.
https://mapy.com/cs/zakladni?pid=84638531&newest=1&yaw=2.433&fov=1.571&pitch=-0.134&x=14.9424722&y=49.3849055&q=%20&z=17&ovl=8

Karel Samec

A taky cca 30 metrů před Lovětínem

Franz

add betonové pražce na úzkokolejce…tyto byly použity již v obvodu stanice Obrataň před několika lety.