První aerolinky převzaly největší dreamliner. 787-10 začne u Singapore Airlines
„Rodina“ dreamlinerů je kompletní. Po verzích 787-8 a 787-9 dokončil a předal Boeing nový model 787-10 prvnímu zákazníkovi. Tím je
„Rodina“ dreamlinerů je kompletní. Po verzích 787-8 a 787-9 dokončil a předal Boeing nový model 787-10 prvnímu zákazníkovi. Tím je letecká společnost Singapore Airlines.
Letadlo předal Boeing aerolinkám při slavnostním ceremoniálu ve svém závodě v North Charlestonu v Jižní Karolíně. Singapore Airlines (se započítáním jejich nízkonákladové odnože Scoot) jsou prvním dopravcem, který má ve flotile všechny tři typy dreamlinerů.
Právě Asie se ukazuje jako hlavní odbytiště nového typu. Boeing má na nové letadlo zatím 171 objednávek. Jen Singapore Airlines mají objednáno celkem 48 letadel tohoto typu.
787-10 je oproti svým starším sourozencům největší: měří 68,28 metrů, 787-9 měří 62,81 metrů, 787-8 56.72 metrů. Vejít se do něj může až 440 cestujících, většina aerolinek ale volí méně míst. Ze všech dreamlinerů má nejkratší dolet: 11 908 kilometrů. Kvůli své velikosti vyrábí 787-10 pouze v závodě v North Charlestonu, protože by bylo obtížné převážet některé díly k finální montáži do hlavního závodu v Rentonu na okraji Seattlu, kde probíhá finální montáž jiných typů dreamlinerů.
Katalogová cena nového letadla je 326 milionů dolarů, podobně jako další modely této řady láká výrobce hlavně na výrazně nižší spotřebu a pohodlnější interiér. Nejbližším konkurentem u tohoto typu letadla je Airbus A330neo. Boeing může v této kategorii brzy zaznamenat velké vítězství: podle Bloombergu American Airlines už rozhodly o nákupu dvou desítek dreamlinerů namísto A330neo.