- Autobusy •
- Město •
- Tramvaje •
- Trolejbusy
Průměrná mzda řidičů v Brně má dosáhnout příští rok 50 000 Kč, ukazuje nová kolektivní smlouva
Nové uniformy pro zaměstnance Dopravního podniku města Brna. Foto: DPMB
Dojde také ke sjednocení benefitů.
Jako zaměstnanec (nejsem řidič v HPP) se musím přiznat, že z těch benefitů využívám… vůbec nic. Tak nějak nevím, co se stane s těmi „mými“ 10.000, které mohu, ale nemusím a nakonec opravdu nevyužiji. Ani na kulturu, ani na sport, ani na masáž nebo rekreaci. Nevím kde zaměstnavatelé pořád berou to přesvědčení, že se na benefity tohoto zaměření všichni třesou a že všichni chodíme někam sportovat nebo jezdíme „s ROH na dovču“. Dostáváme i šeky – poukázky, uplatnitelné ale právě v celkem úzkém sortimentu, jako nějaky wellnesy, optiky a když dobře tak lékárny (ale myslím že ne všechny lékárny). Pod… Číst vice »
Ještě jsem zapomněl zmínit, že nám DPMB do listopadové výplaty nadělil štedré vánoční odměny – abych přímo neřekl částku, tak se jedná o cca třetinu té inzerované průměrné mzdy (já k tomu dostal navíc malou prémii za „20 let u podniku“). Tyto odměny dostaváme v plus mínus podobné častce již několik let. Tedy spravedlivě řečeno si myslím, že se o nás podnik stará dobře. Remcat se dá vždy, ale ohodnocení je PODLE MĚ adekvatní. Vím samozřejmě, kolik berou řidiči a ani zde nemohu říct, že by to byl podřadný výdělek. Přesto se u nás bude samosebou klasicky „dopravácky“ remcat, jak… Číst vice »
Nejlepší benefit jsou prachy…
To bych zase úplně neřekl, typickým dopraváckým benefitem je zvýhodněné jízdné (u nás pro zaměstnance a přímé rodinné příslušníky, tj. v mém případě já plus dvě děcka). Jinak ty věci, o kterých se v článku mluví, jsou takové prachy-neprachy. Jsou kolegové, co to využijou všechno až do vyždímání, a jsou lidi jako já, co aktuálně neodebírají ani ty stravenky, protože by mi na ně sice podnik 900,- přispěl, ale těch zbylých 1100,- co by mi za ně strhli mám radši ve výplatě ponechaných.
Posluché Jožo. není to nějak moc? Šak jen šlapeš na plyn a brzdu…. sem tam se ohlédneš jestli ti nějaký Vasil na kole nevlétne pod kola, báby vykecacající u přechodu protroubíš a na konci šichty při dotanoovani paliva si něco uždíbneš do nádržky aby si zadara dojel domů… Co chcete porád???
50 000 ….???
Ve Zlínské MHD. DSZO. 135.4 kč na hodinu, s prémiemi a tím ostatním je hrubý průměr letos; 196 kč/h. Tj cca 36,000 hrubého.
Ďábel tkví v detailu – „včetně přesčasů“.
To co jsem napsal těch 36,000 hrubého je za 184 odpracovaných hodin (23 pracovních dní). (196kč x 184h).
Opět včetně přesčasů. Takže řidič s pár lety praxe bez přesčasů se standardním časovým fondem kolik? 35 hrubého? 40? To už tak bombasticky nezní že…
Přesně. Bylo by fér uvést to i v titulku článku.
Přehled o mzdách v tomto oboru dle krajů v roce 2021 říká, že v Jihomoravském kraji bylo rozpětí mzdy 32.999 – 41.919 Kč, medián byl 36.819 Kč
Aktuální inzeráty DPMB, na rozdíl od ostatních inzerentů, pro jistotu neuvádějí mzdu (asi vědí proč), nýbrž pouze ohromují náborovým příspěvkem 100 – 150 tis. Kč, který by podle údajů v článku tedy byl pouhý (a necelý) dvoj až trojnásobek jimi uváděné „průměrné mzdy“.
https://www.easy-prace.cz/brno/ridic-autobusu
Ostatní inzerenti hrubou mzdu standardně uvádějí. U RJ mně zaujala poznámka: „vhodné pro cizince“
Ano, průměr. Někdo bere méně, ale někdo musí brát zase více, aby to vyšlo na těch průměrných 50.
A i pokud by to bylo s přesčasy, za ne je příplatek – takže normalizace na 40 hodin by pořád byla zavádějící.
Nic nevypovidajici hodnota. Chce to znát hrubou hodinou sazbu bez příplatků.
Když vám někdo nabízí práci tak Vám řekne plat se 100 hodinami přesčasu?jinak řidiči busu všude cca za 170hod měsíčně 28 000 čist.