Průlom v přípravě proměny nymburského nádraží. Spory města se SŽ skončily, součástí bude i parkovací dům
Budoucí podoba nádraží Nymburk autorů Tomáše Hanuse a Jana Holuba. Pramen: Správa železnic

Město mělo výhrady k přesunu cyklověže či podobě autobusového nádraží.
Co udělají s budovou je věc města, mě se tam zásadně nelibý že by měli řidiči autobusu po naložení cestujících s nimi couvat? Promiňte co je to za blbost!
A k ČD, když jsem poprvé vystoupil na nádraží v Nymburku, všiml jsem si že první nástupiště je vlastně až za pjeti nebo šesti kolejemi?! U budovy se nastupuje jen z ostrůvků To je opravdu velmi moderní a bezpečné!!
Vy nebudete nejostrejsi tužka v penále, že? Co mají ČD společného s nádražím? Vždyť jim nepatří. Uspořádání koleji na nádraží? To odpovídá dřívějším standardům. Když Vás to nádraží irituje, jeďte se podívat do Mladé Boleslavi a tam Vám rupne cévka v mozku. Tam vůbec není podchod. Kdybyste ale víc cestoval, věděl byste, ze je úplně normální, že na spouste nádraží, zejmena na tech mensich, nejsou pochody. S tím, jak probíhají rekonstrukce, nádraží se mění, i ty pochody mohou přibývat.
Městu vadilo, že by muselo přesouvat cyklověž? Myslíte tu cyklověž, kterou narychlo letos postavili a otevřeli koncem června? Vždyť se začala stavět až několik let po zveřejnění několika studií SŽ. Tady je evidentní, že městu šlo o něco úplně jiného. Vzniklo několik studií. Jedna byla se zbouráním staré budovy, další s jejím zachováním. U obou variant mělo být nové parkoviště na stávající odstavné ploše. Město se chlubilo, jak vznikne u nádraží důstojné parkování. Pak ale nějaká moudrá hlava přišla s parkovacím domem. A ne ledajakým. On to nebude nejspíš ani tak parkovací dům, jako obchodní centrum, které bude mít na… Číst vice »
Tragédie je, že nádraží není bezbariérové. Posun bude v tom, že si zas chce někdo namastit kapsu a z neudržované plochy, kde se parkuje zdarma je v plánu obchodní centrum s placeným parkovištěm. Vzhledem k tomu, že přestavba nádraží se táhne 20 let a je stále v nedohlednu stejně jako ztrojkolejnění trati, tak zatím vyrostla na městském pozemku cyklověž, která nezapadala do konceptu odkládané rekonstrukce s vybudováním nového podchodu. Prostě udělat na nádraží výtahy a lehce upravit parkoviště, vydrží to dalších 20 let, než se sž rozhodne udělat třetí kolej a všejanskou spojku…
Vsejanska spojka by se za 6 let měla začít stavět. Zároveň by ve stejném roce mělo dojít k přestavbě nádraží, narovnání oblouku na vjezdu do Nymburka, stavbě obchvatu Nymburka.. Dopravních staveb je v okolí Nymburka v plánu hodně najednou. Jsem zvědavý, jestli něco z toho vyjde a začne se opravdu stavět v čase, který je slibovan.
Jaké zdvoukolejnění trati, která dvoukolejná je dávno?
Naučte se počítatt – chystá se ztříkoljenění tzv. pravobřežky snad od Velkého Oseka přes Poděbrady (kde se jim to s rušením úrovňových přejezdů nahrazením méně nadjezdy/podjezdy moc nelíbilo), Nymburk až minimálně po Lysou nad Labem
Asi půjdu proti proudu, ale já jsem rád, že to ještě hned tak nebude. Na současné podobě Nymburk hl.n. mě nic zásadně neuráží, jsou po republice horší nádraží s mnohem horšími (až nulovými) službami. Víc než vizuál nádraží mě zajímá stav kolejí, jestli se tam dá rychle dostat. A v tomhle směru je Nymburk v pohodě.
A parkování na manipulační ploše zdarma je plně vyhovující. Mám obavy, že po dokončení parkovacího domu tam nastřelí takovou cenu, že v součtu s neustále zdražujícím PIDem už se vyplatí parkoviště minout a pokračovat autem až do cíle 🙁
Ten tankodrom, kde si každý parkuje jak chce (mnohdy tak, že nemůžete vyjet z parkovacího místa), Vám přijde v pohodě? Připomíná mi standard parkování v 80. letech. To parkoviště je děsné
Do Nymburka jsem se přistěhoval v roce 1948. Kvůli práci jsem v něm léta nežil, ale stále jsem sem jezdil. A teď žiju kousek odtud. Mám tedy patrně právo říci svůj názor: To, co páni architekti navrhují, je nesmysl. Stará budova tedy zůstane, i když je ostudou „železničářského města“? Vždyť tam je jen pár čtverečních metrů pro čekající cestující! Ta přístavba je jen pro prodejny. Můj návrh – zbourat ostudnou starou budovu, není to žádná památka. A postavit místo ní novou, v jejímž přízemí (celém!) bude vše, co cestující potřebují. Ale rychle, abych se toho dožil. Tyhle plány jsou jen… Číst vice »
To bylo původně v plánu, ale vedení města nechalo obyvatelé odhlasovat, že se stará budova nebude bourat…
Ostudou jste maximálné vy, když nečtete článek…
A to nejde přestavět, aby měla požadované dispozice? Musí se všechno konzumně bourat a stavět nové, když už teď je problém skládkovat odpad a těžit kdekoli v okolí další a další nový materiál?
Problém to být může, když by se muselo zasahovat do nosných zdí, řešit bezbariérovost, a pak by mohl být ekonomický problém v těchto prostorech topit a svítit. Navíc nemluvíme jen o dispozicích budovy, ale celého nádraží. V dnešní době nechceme, aby si cestující otevřel lítačky do budovy, zařadil se do fronty u pokladny a pak čekal na svůj vlak u úrovňových přechodů ke kolejím, případně se po lomených schodech zanořil do podchodu. Dneska je potřeba aby široký podchod vedl především do města, budova je vedlejší – samozřejmě tady je nadále potřeba, ale má to být především přehledný prostor s více… Číst vice »
Neví někdo místní, jaký zázrak způsobil, že po více, než 2 letech tahanic nastal letos před prázdninami „zázračný průlom“ a obě strany, město a SŽ, spolu začaly konstruktivně jednat?
Na stránkách města se o průlomu v jednání píše pravidelně. V čem přesně ten zázrak spočívá se ale neuvádí ani u starších zpráv z let 2017 a 2019. K průlomu dochází zhruba v dvouletém cyklu.
Nezasvěcenému čtenáři by se mohlo zdát, že píšete o výskytu zemětřesných rojů v západních Čechách a ne o spolupráci dvou státnách struktur pro blaho obyvatel. 🙂
Mesto / radnice neni statni struktura.
Je i neni.
Na radnici sedi samosprava i statni sprava.
V Česku je v regionech mix státní správy a samosprávy. Samosprávné orgány v místě konají pro stát mnoho činností za úplatu, která bohužel ne vždy kryje reálné náklady na jejich poskytování.
Ta rekonstrukce měla proběhnout už před 10 lety. Nymburk hl.n. je nejhnusnější nádraží, co znám. I Zlín střed je na tom za mě líp.
Přesně řečeno!
Díky 🙂
Teď když zbourali Ml. Boleslav hl.n., tak souhlasím s vámi, že Nymburk se posunul na 1. místo.
Výšku nástupní hrany, jsem si jako průvodce zdravotně postiženého, ale chodícího člověka úplně užíval…v Nymburce i v MB.
Doporučuji přenastavit si měřítko v Obrnicich. 🙂
Proč začátek až v roce 2031? To je příšerně pozdě.
Na aktuálně je článek s vyjádřením nymburského starosty z roku 2011 o tom, že rekonstrukce nádraží bude dokončena v 2013. Takže nemějte strach, ono se to jednou podaří.
Již brzy -:)
Tři roky po architektonické soutěži se již překotně finalizují základní požadavky, po jejichž bleskovém odsouhlasení bude možné neprodleně zahájit práce na záměru, který vzápětí poslouží jako podklad pro okamžitě dopracování studie a urychlenou přípravu dokumentace. Prostě celé to funguje jako dobře promazaný stroj.
Z clanku to přímo nevyplyva, kdo bude financovat parkovaci dům? SZ?
Tady je neco spatne, nevzpominam si, ze by ŘSD nebo RVC zaplatilo nejakou drazni nebo cyklo infra s vyjimkou prelozek.
My všichni přece, z daní 😉
Viktor Kožený by řekl, že se SŽ máte jistotu desetinásobku.
Z textu:
„Podoba domu zatím nemá podle Macha konkrétnější obrysy, projekt je na začátku. Město ho ale chce mít připravený pro využití případných dotací v dalších letech.“
Řekl bych, že ta druhá věta by vám mohla váš dotaz zodpovědět.
Jedine, co me napada, je zdvihaci most v Luzci. Ten snad platilo RVC, ale mohu se mylit.
Tenhle most patří do těch „přeložek“, obecně se tomu říká vyvolané investice.