Provoz Západních expresů na Chebsku ochromí na několik měsíců výluka
Stanice Mariánské Lázně. Pramen: České dráhy

Náhradní autobusy v úseku z Plané u Mariánských Lázní do Chebu budou mít delší jízdní dobu než vlaky.
Náhradní autobusy v úseku z Plané u Mariánských Lázní do Chebu budou mít delší jízdní dobu než vlaky.
Myslel někdo na chudáky cyklisty?
Tak snad mají kolo ne? 😀
Věřím že klasický pojede i vlek na kola, jak tomu zde bylo obvykle u výluk.
Neskutečný 🙁 Vždycky si představím ten křik, kdyby to takhle fungovalo na silnicích…
Na fotce vlak Arrivy, když Arriva vyjede až někdy za pár let.
ne.. na fotce je ještě panter ve vlastnictví ČD…
Na fotce je panter 650.2, dopravce Arriva provozuje jen 650.0 😉
Jak to může být vlak Arrivy, když je to vyfocené v ML?
Viděl jsem vlak podle polepu Arrivy v Plzeňském kraji.
OK, ne každý ví všechno hned: v Plzeňském kraji mají Pantery v objednávce kraje stejný polep bez ohledu na dopravce.
blbost
A příští rok si to zase zopakujem. Vivat SŽ.
SŽ potřebují konkurenci stejně jako ji potřebovaly ČD v roce 2011.
Tak konkurence v infrastruktuře by tu nějaká i byla – JHMD. To ale není zrovna skvělý příklad. Jiná možnost je trať postavená pomocí PPP.
Jen cca 15 let po „koridorizaci“? 🙁
To víte, tehdy to odflákli tak to teď zase rozkopou. To stejný jsou Drahotuše…
Je to ostuda, že ta trať i po modernizaci zůstala jednokolejna
Bohužel, tady byly dvě možnosti buď modernizovat starou trať ve staré stopě, nebo novou a rychlou úplně jinudy. Vyhrála první možnost, v podstatě vyhrál rozum nad chtíčem.
Nicméně jestli se nepletu, tak ta stávající stopa byla v 90. letech preferována při souběžném předpokladu výroby většího počtu naklápěcích jednotek českým ČKD.
Realita je taková, že tamní nejvyšší rychlost (která tam je o slušný kus vyšší právě pro naklápěčky) tam využívá jen několik málo spojů – a to jen při dohánění zpoždění.
Ano a pak se frekvence klopidel jeste snizila na polovinu nekdy zacatkem valky, protoze do poledniho pendolina se jaksi lidi o vikendech vsichni nevesli, tak jezdi klasika, ted comfortjet, kde zase kapacity je aspon v tydnu nadbytek bych rekl, ve vsedni nicim vyjimecne dny to pendolino stacilo. Zato rano jezdi slusne naslapnute hlavne v pracovni dny.
Nevím, kdo mi dal mínus… Já jezdím z ML do Prahy nebo Plzně pravidelně, tak vím…
Tak pro mínusáře extra matematika. Na PlChu jezdilo před válkou pendolíno 2x denně, jedno zajíždělo v poledne z Plzně tam a ve 3 zpět v čase dnešního Comfortjetu, druhé jezdilo jako dnes v 8 večer z Plzně tam a v půl páté ráno z Varů zpět (předtím jezdilo z FL). A protože ze 2 párů spojů je jeden. Takže frekvence klesla na polovinu (2-1 = 1 a 1 = 1/2 x 2, že) A úplně na začátku jezdila klasika místo pendolina jen v pátek, sobotu a neděli, kdy jezdilo nejvíc našlehané a často si nešlo sednout, ba ani stoupnout, taky… Číst vice »
No už jen jeden pár Pendolin Ostrava – K.Vary
No hlavně se zvedly dvě vlny, jedna vlna odporu proti stavbě nové trati z Pňovan do Plané a druhá vlna proti rušení trati přes Stříbro. Co se týče klopidel, tak zůstal už jeden pár SC Pendolino Ostrava – K. Vary.
Je to tak, at třetí vlna se zvedla proti nápadu postavit 1 kolej jinudy a druhou nechat přes Mies. Pravda, tento nápad nikdy neopustil rovinu úvah a akademických sporů nad padající pěnou a tmou v drážních kuloárech a pajzlících.
V úseku Pňovany – Planá (Brod nad Tichou) by trať musela do úplně nové stopy. V současné poloze to není reálné „zdvoukolejnit.“
Hlavní problém je to rozdělení Sp Karlovy Vary – Plzeň. Sokolov a Karlovy Vary přišli opět na dlouhou dobu o použitelné vlakové spojení s Plzní (KV mají aspoň autobusovou linku 323). Jediné možné spojení je s přestupem v Chebu, kdy ale na Ex6 zanikly krátké přestupní body na Os a musí se čekat půl hodiny na R15.
pak se divte, že kdo má auto, tak ho rovnou vezme. Toto je fakt tragedie
Tak zrovna úsek z Plané do Mariánek by mohl být dvoukolejný, terén tam není nijak dramatický a IC se tam křižují, takže jeden z nich obvykle musí chvilku vytvrdnout v Chodové Plané. Pak to dopadá takto, že kvůli jedné opravě se celý ten západní konec nabourá. Za poslední rok jsem asi 4x jel do Německa přes Cheb a nikdy nebyl problém (to o Schwandorfu říct nemůžu), taková výluka je pak dost nešťastná. Ale není všem dnům konec a třeba jednou někoho ta druhá kolej napadne.
Tam to chce hlavně pořádně narovnat. Znovu a lépe.
Ono tam toho k vylepseni je vic, ty jizdni doby jsou silene navatovane, vecerni pendolino defacto ma jizdni dobu o 45 minut delsi nez je realne schopne zajet. Do ML je schopne dojet z Plzne za 45 minut, jizdni rad ma na hodinu, do Plzne vecerni pendo taky 15 minut rezerva a dalsich 10 se v Plzni procumi. Kdyz ma v Praze hodinu sekeru, tak se do KV da prijet skoro nacas.
Západní expresy jsou navatované zejména kvůli stavební činnosti u Berouna. Před 14 dny jsme jeli do Ostravanem do Mariánek. Na odjezdu z Prahy to mělo 15 minut zpoždění, v Mariánkách jsme byli v čas. U Pendolina je vata ještě mnohem větší, protože JD je dělaná na neklopidla, kvůli taktu. Jinak je škoda, že se koridorizace nedělala velkoryseji. Kolem Plané se to mohlo trochu narovnat a mezi Planou a ML i zdvoukolejnit, aby odpadlo zastavení v Chodovce v jednom směru kvůli křižování. Jinak přístup SŽ v plánování prací a výluk je naprosto tristní. Docela se divím, že po některých tratích ještě… Číst vice »
Po dobu výluky nepoužitelné pro cestu do Německa. Přes FiW nespolehlivé a letenky do FRA nebo DUS drahé. Takže kamkoliv na západ jedině přecpanými EC přes Drážďany.
Ještě zbývá možnost přes Ústí a Karlovy Vary do Chebu
Do FRA bude nově létat Condor myslím, 2x denně, od letošního letního lř, tak snad by mohl mít lepší ceny….
Tak pořád jsou přímé busy do Mnichova a odtamtud třeba Nightjetem.
Never ending story. A schvalne, kolik vyluk letos absolvuji vlaky Praha – Hradec – Trutnov. Uz stihli letos jednu dva tydny po sobe v 10 stupnovych mrazech. Kacelo se krovi…
Hodně… vidím tam březen 2 týdny a říjen/listopad 58 dnů jen z Hradce do Předměřic:)
Teďka je výluka Jaroměř – Česká Skalice/Náchod a příští týden by měla být Česká Skalice – Červený Kostelec. Asi v létě (?) by se pak nějakou dobu mělo jezdit odklonem přes Pha-Libeň kvůli napojování spojky v Čelákovicích. O té výluce do Předmeřic nevím, ale pokud je to pravda, tak se máme na Náchodsku na co těšit. Ve stejnou dobu má být i další výluka na Broumov, jako už je zvykem každý rok.
Poslední výluka na této trati byla z Pňovan do Plané, a sice minulý rok od konce července do zhruba půlky září – to ten krátký úsek nemohli opravit společně? Škoda slov.
Nemohli z důvodu nutnosti obsluhovat pilu v Plané.
Náhradní kamionová doprava neexistuje?
Tak se pak stává dočasnou. A u nás je jednotkou dočasnost jeden furt…. Nebo alespoň 21 či 39 Let
Bohuzel tohle je hlavni argument, na kterym se toci ti, co to takhle vymysleli, objet by to slo pres Tachov ale lokalka po ktery se bezne vozi drivi by to prej nedala z duvodu paragrafu Nikdy se to tak nedelalo a Bylo by to moc slozite. Musel by se rozdelit dlouhy vlak na vic kratsich… Takze flexibilita na draze tragicka, na silnici se protahuje kamion kdejakou mysi dirou a polnackou kdyz je objizdka a vozi nadrozmery a na draze je problem v lete objet vyluku aby se nemusela za necelyho pul roku delat dalsi vyluka.
Aneb jak každoročními výlukami vyhnat lidí do aut úplně
Už zase? Však zhruba dva roky zpátky se jezdilo z Chebu NAD asi hodinu
To bylo loni.
Dokonce, aha 😀
v druhem pololeti… ted mame zacatek dalsiho. Neuplynulo ani pul roku
Už zase? Vloni v létě tam byla taky nekolikatýdenní výluka. Proč to neudělali všecko nejednou?
Je to super, když si člověk plánoval přestup v Chebu na Norimberk🥲
To samé vlaky do Aše. Kvůli výluce ujedou před nosem.
Náklady budou jezdit nějakými odklony? Nebo jak to bude
Jo přes Žatec.
Pobavilo
To chci vidět, nex Most Budějovice loni přes stanici kde sloužím nejely celou dobu výluky, PN nové sedlo Budějovice minimálně, ale diky za odpoved
Melo by byt nasazene dvojce brejlovcu 750. Jestli se nekde po ceste nerozsype, tak se muzes prijit podivat, kdyz to tak moc chces 🙂
Ja nic nechci, nejsem fotograf
Tam jsou taky výluky.