Provoz na trati z Prahy do Lysé nad Labem stál téměř deset hodin, v Horních Počernicích vykolejil vlak
Vykolejení nákladního vlaku v Horních Počernicích. Foto: Drážní inspekce
Při události nebyl nikdo zraněn.
Při události nebyl nikdo zraněn.
Cestující jezdící denně na této trati si za poslední rok užil takových 20 – 30 dnů, kdy se vlaky aspoň na hodinu zastavily a pokud si sám zajišťoval odvoz autem (NAD do hodiny nebyla nikdy vypravena), přišlo ho to celkem na čtyřmístnou částku. Na kom ji vymáhat, když jezdím na tarif PID? Ropid za tři měsíce nereagoval…
Na nikom. Právně je ošetřené, že na nic nemáte nárok.
Když se něco stalo tak v Lysý vypravovali NAD jen pro linku S32 a lidi na Nymburk a Čelákovice tam stáli nebo seděli na lavičkách jak trubky dokuď nepustili nějakej vlak linky S2 = takhle krásná cesta z Lysý do Nymburka prodloužena s kocháním se 2 hodiny na koleje.
To už říkal Burian .. Dráha peníze nevrací.
Jestli to bylo na rekonstruovaném úseku, tak asi někdo udělal chybu…
Dle snímků to vypadá na výhybce s dřevěnými pražci a jednokolejný provoz.
Ve vaší úvaze je chyba: Závada může nastat i na voze. A za to fakt nelze hnát stavební firmu na lynč. Nebo ano?
nadruhou stranu ten vůz, i dle Vás, vyjížděl ze stavby – nenapadla Vás možnost, že jeho poškození mohlo vzniknout i na ní a následně to zapříčinilo vykolejení vozu při výjezdu ze stavby? Dokáži si představit zapomenuté nářadí či v kolejišti či více štěrku u kolejnice, na což v rovném úseku koleje najede okolek kola jej držící na kolejnici, čímž se poškodí/ulomí a při změně směru kolejnice z přímé do oblouku přestane držet/vést kolo po ní a kolo z kolejnice sjede ….
A od kdy manipulační vlaky jezdí po stavbě (na stavbu/ze stavby)?
Ano, maximální Joe v úvaze.
Je to fakt zoufalé, už třetí rok je trať v rekonstrukci, denní zpoždění jsou pravidlem a dnes to nejelo vůbec. Těch několik autobusů PID, jsou plné cestujícími z obcí, kde nejazdí vlak. A teď jim elefanty přivezou každou půlhodinu mraky lidí.
Vypadnutí jednoho vozu DI šetřit bude. Kompletní shoření motoráku (KŽC, Arriva) však nikoli. Divná logika.
Vykolejení vozu totiž mohlo způsobit, krom špatného stavu vozu, i výpravčí stanice (Případně dispečer CDP) špatně postavenou vlakovou cestou, čí špatný stav/poškození výhybky. Proto musí DI tohle vyšetřit, aby bylo možné podobným událostem předejít.
Zahoření vozu mohla způsobit lajdácká údržba, ale i konstrukční vada dané řady. Proto má DI tohle vyšetřit, aby bylo možné podobným událostem předejít.
Já se s Vámi do této diskuze pouštět nebudu; to, co má či nemá šetřit DI, neurčují anonymní uživatelé na webech v diskuzích, ale naše vnitřní pravidla, které jsme si po pečlivé úvaze stanovili. Povinnost šetřit má DI dánu pouze na vážné nehody na dráze železniční (vyjma metra); požár NIKDY vážnou nehodou nebude (ať už si kdokoliv píše cokoliv jiného a hledá v tom senzace). Víc k tomu už nemám.
Proč je takto vyjmuto metro? Děkuji.
Protože je dráhou speciální, která vyžaduje trochu jinou odbornost…?
Proč i v EU jsou státy, kdy pod tzv. drážní zákon a jejich obdobu „naší“ DI spadají i dráhy průmyslové / lesní (většinou úzkorozchodné) právě v kategorii dráhy speciální, ale v ČR jsou dráhy průmyslové a důlní (tyto v ČR i standartně rozchodné – v hnědouhelných povrchových dolech) z pčinnisti zákona o drahách, a tím i DI vyloučeny? Dle mě je to jasné – v ČR někomu na DI se nechce prostě dělat, co v jiných státech (i EU) běžně jeho kolegové dělají, tak si dokázal zařídit, že to dělat v ČR nebude, a nějak jej netrápí, že ve výsledku… Číst vice »
Proč požár nikdy nebude vážnou nehodou? Co kdyby k němu došlo třeba v tunelu?
Protože definice vážné nehody: „Vážnou nehodou je nehoda způsobená SRÁŽKOU nebo VYKOLEJENÍM drážních vozidel, jejímž následkem je ….“
A je toto správná definice vážné nehody na dráze, kterou v ČR stanovil (a nechal schválit) někdo, komu se nechce zjevně dělat práci (nezávislé posouzení/kontrolu bezpečnosti provozu drah – a to včetně důlních, průmyslových i tzv. speciálních – metra), kterou v jiných státech (i EU) jeho kolegové běžně dělají?
Nebo taky jiný dopravce, než ten, který s ním odjížděl jako vlak. Zkrátka nejde jen o problém jedné firmy, ale více firem.
Naopak, to logiku má. Požár za stát šetří HZS, tedy nezávislé šetření státem je zaručeno.
U každého požáru vyšetřovatel HZS šetří příčinu požáru a zda došlo k porušení pravidel požární ochrany. V Praze mají vyšetřovatele na hlavní stanici v Sokolské ulici na Praze 2.
Nevěřím, že vyšetřovatel HZS má pravomoc jít dál než k zjištění místa vzniku požáru – resp. kdy drážní vozidlo bylo na příslušných revizých a opravných úkonech!
Být internet a takové informační kanály před rokem 89 tak zde mnohým diskutujícím vypadnou oči z důlků a zavaří své founy, jak budou horlivě mudrlovat co je na dráze za bordel. Dříve narození ( a znalí tehdejších drážních reálií) mě jistě dají za pravdu, že takových věcí se na síti ČSD po celém Československu za týden událo tolik, že pokud by měla média psát jen o MU na železnici, tak na nic jiného nezbyde místo. Nemyslím samozřejmě velké hromady typu Balťák u Kopist, náklad do ptg v Hostivaři, Kostiviarska atd.., to se díky relativnímu uvolnění v 80 letech do tisku… Číst vice »
Asi tak, Petře. Nářaďáky v depech byly v pernamenci (a to těch dep bylo o hodně více), každý měsíc přibyla do kopřiv za depem pomuchlaná mašina atd., atd.
V úseku Hulín – Tlumačov je na webu SŽ uvedeno „střed vlaku se silničním vozidlem“ a konec omezení je uvedeno v 9:30
Už asi 20 hodin byl klid 😀 Tak co bude zítra? Srážka? Projetí? CDP bez proudu? 😀
Vlaky stojí, auta jedou.
Poslechněte si zelenou vlnu, stojí všechno…
(a nebudu raději říkat za co to stojí…:-) )
Vlaky stojí, auta také nikdy nic nebude plynulé
No jo no. Není snad týden, aby na trati 232 (Praha – Lysá nad Labem) nebyla mimořádnost alespoň na několik hodin.
Tydnu, kdy se tam nic nestalo, ja vsak pamatuji nespocet… 🙂
Kdeže ty loňské, předloňské a starší sněhy jsou. Posledních několik měsíců je obzvlášť výživných. Tolik mimořádností takového rozsahu jsme tu neměli za posledních 10 let.
To není pravda, jen se teď vše kolem SŽ více medializuje
Tak to pak asi jezdím po úplně jiné trati.
Neposuzuji to podle toho, co se kde píše, ale podle toho, jak často vlivem mimořádnosti přijedu později, než bych měl. A zdaleka nejsem sám. Zeptejte se např. lidí dojíždějících z Milovic, jak jsou v posledních měsících spokojeni s dojížděním do Prahy.
A jak byli spokojeni, když museli v Lysé přestupovat z/do šukafonu…?
Jasně, chátrání tehdejší tratě, na které se nemohly potkat dva vlaky ve stanici, aby jeden druhému nejel do lidí, to byl prostě klídek a pohodička.
Už je to tak, vykolejil vlak. 😆
Trapné. 🙂
Prostě zase pr..er na dráze, skoro každý den, už jsme si na to zvyklí, pravděpodobně ČD Cargo?
Stává se no. Včera zřejmě průser nebyl žádný, protože jsem dojel z Moravy na hlavák o 4 minuty dřív (!) a to v Olomouci bylo +7 minut a v soupravě bylo jedno B takže Vmax 140. Klobouk dolů před fírou (na 380) a vlakovou četou
Na dráze jsem od r. 1981 a mohu konstatovat, že mimořádností bývalo mnohem víc. Jen tehdy nebyly mobily a internet. To potvrdí každý starší provozák