Provoz na trati z Prahy do Lysé nad Labem stál téměř deset hodin, v Horních Počernicích vykolejil vlak

Vykolejení nákladního vlaku v Horních Počernicích. Foto: Drážní inspekceVykolejení nákladního vlaku v Horních Počernicích. Foto: Drážní inspekce

Při události nebyl nikdo zraněn.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
prdlavka

Cestující jezdící denně na této trati si za poslední rok užil takových 20 – 30 dnů, kdy se vlaky aspoň na hodinu zastavily a pokud si sám zajišťoval odvoz autem (NAD do hodiny nebyla nikdy vypravena), přišlo ho to celkem na čtyřmístnou částku. Na kom ji vymáhat, když jezdím na tarif PID? Ropid za tři měsíce nereagoval…

Hodně štěstí

Na nikom. Právně je ošetřené, že na nic nemáte nárok.

mvn

Když se něco stalo tak v Lysý vypravovali NAD jen pro linku S32 a lidi na Nymburk a Čelákovice tam stáli nebo seděli na lavičkách jak trubky dokuď nepustili nějakej vlak linky S2 = takhle krásná cesta z Lysý do Nymburka prodloužena s kocháním se 2 hodiny na koleje.

Petr

To už říkal Burian .. Dráha peníze nevrací.

Joemax

Jestli to bylo na rekonstruovaném úseku, tak asi někdo udělal chybu…

Jakub

Dle snímků to vypadá na výhybce s dřevěnými pražci a jednokolejný provoz.

Jiří Kocurek

Ve vaší úvaze je chyba: Závada může nastat i na voze. A za to fakt nelze hnát stavební firmu na lynč. Nebo ano?

milan

nadruhou stranu ten vůz, i dle Vás, vyjížděl ze stavby – nenapadla Vás možnost, že jeho poškození mohlo vzniknout i na ní a následně to zapříčinilo vykolejení vozu při výjezdu ze stavby? Dokáži si představit zapomenuté nářadí či v kolejišti či více štěrku u kolejnice, na což v rovném úseku koleje najede okolek kola jej držící na kolejnici, čímž se poškodí/ulomí a při změně směru kolejnice z přímé do oblouku přestane držet/vést kolo po ní a kolo z kolejnice sjede ….

Stavba

A od kdy manipulační vlaky jezdí po stavbě (na stavbu/ze stavby)?

Hajnej

Ano, maximální Joe v úvaze.

Jonáš Jiří

Je to fakt zoufalé, už třetí rok je trať v rekonstrukci, denní zpoždění jsou pravidlem a dnes to nejelo vůbec. Těch několik autobusů PID, jsou plné cestujícími z obcí, kde nejazdí vlak. A teď jim elefanty přivezou každou půlhodinu mraky lidí.

Geralt

Vypadnutí jednoho vozu DI šetřit bude. Kompletní shoření motoráku (KŽC, Arriva) však nikoli. Divná logika.

Jiří 3

Vykolejení vozu totiž mohlo způsobit, krom špatného stavu vozu, i výpravčí stanice (Případně dispečer CDP) špatně postavenou vlakovou cestou, čí špatný stav/poškození výhybky. Proto musí DI tohle vyšetřit, aby bylo možné podobným událostem předejít.

Geralt

Zahoření vozu mohla způsobit lajdácká údržba, ale i konstrukční vada dané řady. Proto má DI tohle vyšetřit, aby bylo možné podobným událostem předejít.

Jan Kučera

Já se s Vámi do této diskuze pouštět nebudu; to, co má či nemá šetřit DI, neurčují anonymní uživatelé na webech v diskuzích, ale naše vnitřní pravidla, které jsme si po pečlivé úvaze stanovili. Povinnost šetřit má DI dánu pouze na vážné nehody na dráze železniční (vyjma metra); požár NIKDY vážnou nehodou nebude (ať už si kdokoliv píše cokoliv jiného a hledá v tom senzace). Víc k tomu už nemám.

Kubrt

Proč je takto vyjmuto metro? Děkuji.

Hajnej

Protože je dráhou speciální, která vyžaduje trochu jinou odbornost…?

milan

Proč i v EU jsou státy, kdy pod tzv. drážní zákon a jejich obdobu „naší“ DI spadají i dráhy průmyslové / lesní (většinou úzkorozchodné) právě v kategorii dráhy speciální, ale v ČR jsou dráhy průmyslové a důlní (tyto v ČR i standartně rozchodné – v hnědouhelných povrchových dolech) z pčinnisti zákona o drahách, a tím i DI vyloučeny? Dle mě je to jasné – v ČR někomu na DI se nechce prostě dělat, co v jiných státech (i EU) běžně jeho kolegové dělají, tak si dokázal zařídit, že to dělat v ČR nebude, a nějak jej netrápí, že ve výsledku… Číst vice »

Lukáš F.

Proč požár nikdy nebude vážnou nehodou? Co kdyby k němu došlo třeba v tunelu?

Jan Kučera

Protože definice vážné nehody: „Vážnou nehodou je nehoda způsobená SRÁŽKOU nebo VYKOLEJENÍM drážních vozidel, jejímž následkem je ….“

milan

A je toto správná definice vážné nehody na dráze, kterou v ČR stanovil (a nechal schválit) někdo, komu se nechce zjevně dělat práci (nezávislé posouzení/kontrolu bezpečnosti provozu drah – a to včetně důlních, průmyslových i tzv. speciálních – metra), kterou v jiných státech (i EU) jeho kolegové běžně dělají?

qěcy

Nebo taky jiný dopravce, než ten, který s ním odjížděl jako vlak. Zkrátka nejde jen o problém jedné firmy, ale více firem.

Jan Kučera

Naopak, to logiku má. Požár za stát šetří HZS, tedy nezávislé šetření státem je zaručeno.

Kámo

U každého požáru vyšetřovatel HZS šetří příčinu požáru a zda došlo k porušení pravidel požární ochrany. V Praze mají vyšetřovatele na hlavní stanici v Sokolské ulici na Praze 2.

milan

Nevěřím, že vyšetřovatel HZS má pravomoc jít dál než k zjištění místa vzniku požáru – resp. kdy drážní vozidlo bylo na příslušných revizých a opravných úkonech!

Petr Šťástka

Být internet a takové informační kanály před rokem 89 tak zde mnohým diskutujícím vypadnou oči z důlků a zavaří své founy, jak budou horlivě mudrlovat co je na dráze za bordel. Dříve narození ( a znalí tehdejších drážních reálií) mě jistě dají za pravdu, že takových věcí se na síti ČSD po celém Československu za týden událo tolik, že pokud by měla média psát jen o MU na železnici, tak na nic jiného nezbyde místo. Nemyslím samozřejmě velké hromady typu Balťák u Kopist, náklad do ptg v Hostivaři, Kostiviarska atd.., to se díky relativnímu uvolnění v 80 letech do tisku… Číst vice »

Petr Šimral

Asi tak, Petře. Nářaďáky v depech byly v pernamenci (a to těch dep bylo o hodně více), každý měsíc přibyla do kopřiv za depem pomuchlaná mašina atd., atd.

Radim

V úseku Hulín – Tlumačov je na webu SŽ uvedeno „střed vlaku se silničním vozidlem“ a konec omezení je uvedeno v 9:30

Johan

Už asi 20 hodin byl klid 😀 Tak co bude zítra? Srážka? Projetí? CDP bez proudu? 😀

Stráťa

Vlaky stojí, auta jedou.

B.W.B.

Poslechněte si zelenou vlnu, stojí všechno…
(a nebudu raději říkat za co to stojí…:-) )

Vlakoš

Vlaky stojí, auta také nikdy nic nebude plynulé

jouda

No jo no. Není snad týden, aby na trati 232 (Praha – Lysá nad Labem) nebyla mimořádnost alespoň na několik hodin.

Jirka

Tydnu, kdy se tam nic nestalo, ja vsak pamatuji nespocet… 🙂

jouda

Kdeže ty loňské, předloňské a starší sněhy jsou. Posledních několik měsíců je obzvlášť výživných. Tolik mimořádností takového rozsahu jsme tu neměli za posledních 10 let.

Ivan_pha

To není pravda, jen se teď vše kolem SŽ více medializuje

jouda

Tak to pak asi jezdím po úplně jiné trati.

jouda

Neposuzuji to podle toho, co se kde píše, ale podle toho, jak často vlivem mimořádnosti přijedu později, než bych měl. A zdaleka nejsem sám. Zeptejte se např. lidí dojíždějících z Milovic, jak jsou v posledních měsících spokojeni s dojížděním do Prahy.

Hajnej

A jak byli spokojeni, když museli v Lysé přestupovat z/do šukafonu…?

Hajnej

Jasně, chátrání tehdejší tratě, na které se nemohly potkat dva vlaky ve stanici, aby jeden druhému nejel do lidí, to byl prostě klídek a pohodička.

Hodně štěstí

Už je to tak, vykolejil vlak. 😆

Jirka

Trapné. 🙂

Zdeněk

Prostě zase pr..er na dráze, skoro každý den, už jsme si na to zvyklí, pravděpodobně ČD Cargo?

Radim

Stává se no. Včera zřejmě průser nebyl žádný, protože jsem dojel z Moravy na hlavák o 4 minuty dřív (!) a to v Olomouci bylo +7 minut a v soupravě bylo jedno B takže Vmax 140. Klobouk dolů před fírou (na 380) a vlakovou četou

Jan Neruda

Na dráze jsem od r. 1981 a mohu konstatovat, že mimořádností bývalo mnohem víc. Jen tehdy nebyly mobily a internet. To potvrdí každý starší provozák