Provoz na původní Buštěhradské dráze skončil, z Bubnů do Dejvic začala dlouhá výluka

Poslední den provozu na trati Bubny - Dejvice. Foto: PIDPoslední den provozu na trati Bubny - Dejvice. Foto: PID

Všechny vlaky Praha - Kladno začínají a končí od neděle v Dejvicích.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zesp

Ještě jsem něco vyštrachal z Bubnů, dva roky staré:

https://youtu.be/QZ1lg6ORr-0

Osamělý Vlk

Poslední osobní vlak, co projel po trati, byla regionova 814 065.

bvovka

Bude vůbec úsek v kladně na stejnosměr nebo střídavinu? Docela by mě zajímalo jak to bude s přepínáním na Berounsku a Kladensku. JInak si myslím, že dualizace elefantů být se hodila https://sarghe-fean.cms.webnode.cz/l/premiera-filmu-a-zahajeni-elektrizace/

bvovka
PvvS

Elefanti se zdualizují přetavením.

Juraj

Aktuálně je elefantů nedostatek, nasazením panterů na S4 se jen stabilizuje provoz ostatních linek. Opravdu nehrozí, že by se podívaly na S5.

Zároveň se hledá dvousystémová EMU400, která na S5 může nastoupit, jakmile bude trať připravená. O dualizací elefantů nemá smysl ani uvažovat.

bvovka

a až bude většina česka na 25kv AC

Ryk Mat

Ono je docela dobře možné, že po dokončení rekonstrukce z Prahy do Kladna tam ČD vůbec jezdit nebudou. Stačí jedna rozumná vláda, která tu černou díru na peníze nechá zkrachovat a vše bude jinak.

Vrabec na střeše

Jestli se to bude opravovat po kilometru stylem 2 roky provoz, 2 roky výluka až do Kladna, tak by mohlo být v roce 2147 hotovo.

Jiří Kocurek

Je to na 4 etapy. Takže, takže 20 let na jednu etapu, 20 let jezdit a pak ty počty vyjdou. Je to během těch 124 roků bude potřebovat opravu. Trakční vedení z roku 1901 také už nikde není.

Doteď ale nedělalil nic, tak se zeptám jestli to bylo správně. A jestli je správně, že začali, ikdyž teda ten tunel zatím nemá povolení.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

To vyjádření Dobré Správy, to je opravdu naprosto z jiného světa.
#svobodaven

Petr

17:0 proti Svobodovi

Pavel Skládaný

Ale no tak. Pan ředitel Svoboda v nedávném rozhovoru s tehdy ještě premiérem Babišem slíbil, že trať na letiště bude k dispozici v roce 2027. Tak se nechme překvapit.

Standa

Dnes byla poslední možnost svézt se na trase Kladno – Praha Masarykovo. n. původní trasou – tzv Buštěhradkou. Společnost Event-Zážitkový vlak pro tuto příležitost vypravila zážitkový vlak KDS, který projel celou trasu z Kladna Ostrovce až na Masaryčku s foto zastávkami v Unhošti a v Praze Bubnech. Na fotografie z této akce se můžete podívat na FB stránce https://www.facebook.com/ZSTKladno

zesp

S rekonstrukcí trati zanikne i přejezd se symbolickým označením P1 v ul. Bubenské… A tento pohled od původní staniční budovy na odjíždějící os. vlak směr Praha Mas. n. již bude minulostí:

https://youtu.be/q4Zi3f1JqGk

David

Tak třeba se po tomto úseku za deset let i projedeme. Pokud začnou v roce 2024 se stavbou Ruzyně – Kladno (jak uvádí oficiální web rekonstrukce https://www.spravazeleznic.cz/zeleznice-na-letiste/useky ) popřípadě se stavbou Ruzyně-Veleslavín (jak uvdádí https://mapy.spravazeleznic.cz/). Nicméně, s ohledem na to jak funguje SŽ a jak úspěšná je v přípravě a realizaci staveb, tak věřím, že se po té trati pár let povozíme než ji znovu zavřou pro další úsek.

Frantík

Veleslavín-Letiště už mohli dělat dávno, nezávisle na tom jak jsou kousnutí ve Střešovicích.

David

Stejně tak Veleslavín Kladno, prostě to není a nikdy nebyla priorita. Jak dlouho že mají pravomocné územní rozhodnutí? Ono se to taky nedá držet donekonečna.

Jiří Kocurek

Pravomocné územní rozhodnutí rozhodně nestačí k zahájení stavby. Ještě je potřeba stavební povolení.

Jiří Kocurek

Územní rozhodnutí 07/2022, máme 03/2023

Mínusáři by měli napsat na Správu Železnic, že DSP zvládnou připravit za méně než 7 měsíců i s výběrem zhotovitele a prováděčkou.

Jiří Kocurek

A dodat reference alespoň k přípravě výstavby, aby to nebyli ti, kteří hubou postavili kosmotrom a vrátili se z Měsíce.

Alibaba

S tím jízdním řádem si SŽ dělá prdel?

To tam fakt nejde napsat to samo co bylo minulý rok na trati 260 v úseku Blansko – Brno? Že si to dopravci nepřáli? A co takhle zdravý rozum?

Alibaba

Tak jsem se dneska podíval na jízdní řád trati 120 a je v něm naznačeno, že mezi Masaryčkou a Dejvicema je výluka. Takže nějaký pokrok nastal.

František Kolář

Já bych jen opravil článek. Poslední vlak je 9850 v 00:26 z Hlavního nádraží.

Pavel

Vážně? Ten už je zítřejší

František Kolář

Výluka začíná oficiálně v 8 ráno.

vbb

Já někde četl začátek výluky ve 3:40.
Kdyby začínala až v 8, tak ranní vlaky ještě měly jet (9802, 19734, 9852, 1650, 9812)

8029

No stojí tu na hlavním připraven k odjezdu, ale všude online je napsaný až z Dejvic

František Kolář

Určitě jede. Vlak 9805 projel na hlavák a vlak 9850 právě odjel z hlaváku +2 min směr Libeň, Bubny, Dejvice a Kladno. 😉

G....

Zřejmě chyba na eshopu a v aplikaci ČD, vlak 9850 skutečně odjel z Prahy hl.n. směr Libeň, Hrabovka, Bubny, Dejvice, Kladno. Naopak nejede ten přes Semmering do Hostivic, který na webu ČD s datem 12.3. visel.

Opatření si dopravci zpracovávají sami (jen dopravci vědí nejlíp, jakým vozovým parkem a v jakém počtu disponují), takže toto nelze vyčítat SŽ. Zkrátka ani ČD nejsou neomylné.

Osamělý Vlk

Tak ten byl spojen s vlakem přijíždějícím od Kladna ještě před půlnocí, a jde vlastně o poslední pár spojů.

P_V

„proto ani tabulky jízdního řádu pro cestující nedoznávají změn.“
Krystalický důkaz skutečnosti, že dráha je svět pro sebe a cestujcící je nechtěná přítěž.

Pražec

Copak cestující, ale vědí vůbec o změnách fírové? 😀
Samozřejmě si dělám srandu, ale dobře víme, jak vypadají ty rozkazy.
A co teprve kdyby ta dráha byla pod CDP. JŘ stále stejný, z Dejvic pokračujeme jako vždycky, vlaková cesta postavená… 😛

Jiří Kocurek

Ovšem běda, kdyby se zařídil bez dráhy, po svém.

Frantisek

Cožpak běda, ale škoda.

Jiří Kocurek

To neměl cestovat vůbec, když to nešlo vlakem?

Geralt

Tabulkové jízdní řády nikoho nezajímají. Dokonce bych řekl, že většina populace v nich už neumí ani číst.

XXXD

No na to, že se jedná jen úsek s délkou něco přes kilometr z toho dělá autor článku trochu velkou senzaci. Stopa trati bude i nadále plus minus stejná, jenom se zdvoukolejní, výrazněji se změní leda tak nivelita.

Lukáš F.

Senzace je asi spíš to, že přestavět kilometr trati má trvat dva roky.

Jiří Kocurek

Kdyby to byl 1 km širé trati bez jediné výhybky. Ale ono je na tom kilometru trati celé jedno nádraží, což při zachování provozu prodlužuje dobu stavby na dvojnásobek. Naráz se dá rozkopat maximálně polovina, ta druhá musí čekat.

Tomáš

Dodal bych že ještě z velké části se bude stavět estakada

Jiří Kocurek

Násyp by se musel stejně hutnit po 20-30cm vrstvách, což nám dává nějakých 15 záběrů? A pak půl roku čekat na dosednutí, protože zemina pracuje… pomalu.

PS: Až uvidíte v chodníku propadlou rýhu po výkopu, tak ti také na sedání zeminy nevěřili.

Negrelli nepojede?

Takže se nebude dva roky jezdit po nově opraveném Negrelliho viaduktu který se opravoval snad ještě déle než dva roky..?

jv jv

Takže se dá přebíhat https://mapy.cz/s/ravejuzezu

Osamělý Vlk

Linky S4 se opatření netýká, taky proč, stavět nové Bubny lze za provozu s tím, že se pojede po zbývajících kolejích. U S5, R24 a S54 to nejde, protože už jde o jednokolejnou trať.

Olcit

Ach tak koordinace prací na jednotlvých tratích… Když se podívám na údaje SŽDC zhruba z 2012 až 2015, tak si říkám co dělali odborníci v SŽDC těch 10 let? https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Veda-a-vyzkum/Certifikovane-metodiky/Zeleznicni-metodiky/Optimalizace-vyuziti-trati-s-vycerpanou-kapacitou jak je možné, že dnes hrozí, že vlaky neprojedou Prahou, neboť ani jedna z tratí nebude v pořádku? Např. regionální CityElefanty jezdící do Berouna se možná nedostanou do své garáže v Praze-Vršovicích na nezbytnou údržbu Připomínám, že náměstek SŽDC pro modernizaci od 2012 dodnes je pan Ing. Nejezchleb. Náměstek SŽDC pro provozuschopnost od 2016 byl pan Bc. Svoboda (toho času šéf SŽDC), před ním pan Ing. Navrátil Nejdéle sloužícím členem… Číst vice »

Jiří Kocurek

No coby. Sedí a čekají, až jim někdo řekne, co se bude dělat a kdy se to bude dělat. Protože vždycky se takhle sedělo a čekalo i v nejvyšším managementu.
A z toho pak vzniká falešný pocit, že ministr nemá čas na dráhu, protože úkoluje dopravní podniky, jak mají převážet… trolejbus.

Olcit

Inu, vypadá to, na pěkný Augiášův chlév.

A to ještě druhý bonbónek, patrně protože SŽDC „dělala radost tzv. kámošům“ atd. a např. se pouštěla na zbytečných investic do vedlejších tratích jako Lovosice-Louny, tak nestihli udělat klíčové tratě.

Tož NKÚ konstatoval na adresu SŽDC – po zhodnocení období SŽDC 2016-2021 … cituji:“S ohledem na 95% růst nákladů na realizace prioritních projektů existuje podle NKÚ riziko, že se nepodaří zajistit dostatek peněz na dokončení všech těchto projektů“

https://www.nku.cz/cz/pro-media/tiskove-zpravy/rekonstrukce-vybranych-zeleznicnich-trati-se-vyznamne-zpozduji-a-take-zdrazuji–naklady-na-prioritni-projekty-vzrostly-o-95–id12698/