Provoz na původní Buštěhradské dráze skončil, z Bubnů do Dejvic začala dlouhá výluka
Poslední den provozu na trati Bubny - Dejvice. Foto: PID
Všechny vlaky Praha - Kladno začínají a končí od neděle v Dejvicích.
Všechny vlaky Praha - Kladno začínají a končí od neděle v Dejvicích.
Ještě jsem něco vyštrachal z Bubnů, dva roky staré:
https://youtu.be/QZ1lg6ORr-0
Poslední osobní vlak, co projel po trati, byla regionova 814 065.
Bude vůbec úsek v kladně na stejnosměr nebo střídavinu? Docela by mě zajímalo jak to bude s přepínáním na Berounsku a Kladensku. JInak si myslím, že dualizace elefantů být se hodila https://sarghe-fean.cms.webnode.cz/l/premiera-filmu-a-zahajeni-elektrizace/
https://sarghe-fean.webnode.cz/l/premiera-filmu-a-zahajeni-elektrizace/
sorry toto je ten správný odkaz
Elefanti se zdualizují přetavením.
Aktuálně je elefantů nedostatek, nasazením panterů na S4 se jen stabilizuje provoz ostatních linek. Opravdu nehrozí, že by se podívaly na S5.
Zároveň se hledá dvousystémová EMU400, která na S5 může nastoupit, jakmile bude trať připravená. O dualizací elefantů nemá smysl ani uvažovat.
a až bude většina česka na 25kv AC
Ono je docela dobře možné, že po dokončení rekonstrukce z Prahy do Kladna tam ČD vůbec jezdit nebudou. Stačí jedna rozumná vláda, která tu černou díru na peníze nechá zkrachovat a vše bude jinak.
Jestli se to bude opravovat po kilometru stylem 2 roky provoz, 2 roky výluka až do Kladna, tak by mohlo být v roce 2147 hotovo.
Je to na 4 etapy. Takže, takže 20 let na jednu etapu, 20 let jezdit a pak ty počty vyjdou. Je to během těch 124 roků bude potřebovat opravu. Trakční vedení z roku 1901 také už nikde není.
Doteď ale nedělalil nic, tak se zeptám jestli to bylo správně. A jestli je správně, že začali, ikdyž teda ten tunel zatím nemá povolení.
To vyjádření Dobré Správy, to je opravdu naprosto z jiného světa.
#svobodaven
17:0 proti Svobodovi
Ale no tak. Pan ředitel Svoboda v nedávném rozhovoru s tehdy ještě premiérem Babišem slíbil, že trať na letiště bude k dispozici v roce 2027. Tak se nechme překvapit.
Dnes byla poslední možnost svézt se na trase Kladno – Praha Masarykovo. n. původní trasou – tzv Buštěhradkou. Společnost Event-Zážitkový vlak pro tuto příležitost vypravila zážitkový vlak KDS, který projel celou trasu z Kladna Ostrovce až na Masaryčku s foto zastávkami v Unhošti a v Praze Bubnech. Na fotografie z této akce se můžete podívat na FB stránce https://www.facebook.com/ZSTKladno
S rekonstrukcí trati zanikne i přejezd se symbolickým označením P1 v ul. Bubenské… A tento pohled od původní staniční budovy na odjíždějící os. vlak směr Praha Mas. n. již bude minulostí:
https://youtu.be/q4Zi3f1JqGk
Tak třeba se po tomto úseku za deset let i projedeme. Pokud začnou v roce 2024 se stavbou Ruzyně – Kladno (jak uvádí oficiální web rekonstrukce https://www.spravazeleznic.cz/zeleznice-na-letiste/useky ) popřípadě se stavbou Ruzyně-Veleslavín (jak uvdádí https://mapy.spravazeleznic.cz/). Nicméně, s ohledem na to jak funguje SŽ a jak úspěšná je v přípravě a realizaci staveb, tak věřím, že se po té trati pár let povozíme než ji znovu zavřou pro další úsek.
Veleslavín-Letiště už mohli dělat dávno, nezávisle na tom jak jsou kousnutí ve Střešovicích.
Stejně tak Veleslavín Kladno, prostě to není a nikdy nebyla priorita. Jak dlouho že mají pravomocné územní rozhodnutí? Ono se to taky nedá držet donekonečna.
Pravomocné územní rozhodnutí rozhodně nestačí k zahájení stavby. Ještě je potřeba stavební povolení.
Územní rozhodnutí 07/2022, máme 03/2023
Mínusáři by měli napsat na Správu Železnic, že DSP zvládnou připravit za méně než 7 měsíců i s výběrem zhotovitele a prováděčkou.
A dodat reference alespoň k přípravě výstavby, aby to nebyli ti, kteří hubou postavili kosmotrom a vrátili se z Měsíce.
S tím jízdním řádem si SŽ dělá prdel?
To tam fakt nejde napsat to samo co bylo minulý rok na trati 260 v úseku Blansko – Brno? Že si to dopravci nepřáli? A co takhle zdravý rozum?
Tak jsem se dneska podíval na jízdní řád trati 120 a je v něm naznačeno, že mezi Masaryčkou a Dejvicema je výluka. Takže nějaký pokrok nastal.
Já bych jen opravil článek. Poslední vlak je 9850 v 00:26 z Hlavního nádraží.
Vážně? Ten už je zítřejší
Výluka začíná oficiálně v 8 ráno.
Já někde četl začátek výluky ve 3:40.
Kdyby začínala až v 8, tak ranní vlaky ještě měly jet (9802, 19734, 9852, 1650, 9812)
ČD ho nenabízí v e-shopu, takže asi už ne
No stojí tu na hlavním připraven k odjezdu, ale všude online je napsaný až z Dejvic
Určitě jede. Vlak 9805 projel na hlavák a vlak 9850 právě odjel z hlaváku +2 min směr Libeň, Bubny, Dejvice a Kladno. 😉
Zřejmě chyba na eshopu a v aplikaci ČD, vlak 9850 skutečně odjel z Prahy hl.n. směr Libeň, Hrabovka, Bubny, Dejvice, Kladno. Naopak nejede ten přes Semmering do Hostivic, který na webu ČD s datem 12.3. visel.
Opatření si dopravci zpracovávají sami (jen dopravci vědí nejlíp, jakým vozovým parkem a v jakém počtu disponují), takže toto nelze vyčítat SŽ. Zkrátka ani ČD nejsou neomylné.
A ten mi eshop nabídl:) v idosu 9850 taky nebyl.
Tak ten byl spojen s vlakem přijíždějícím od Kladna ještě před půlnocí, a jde vlastně o poslední pár spojů.
„proto ani tabulky jízdního řádu pro cestující nedoznávají změn.“
Krystalický důkaz skutečnosti, že dráha je svět pro sebe a cestujcící je nechtěná přítěž.
Copak cestující, ale vědí vůbec o změnách fírové? 😀
Samozřejmě si dělám srandu, ale dobře víme, jak vypadají ty rozkazy.
A co teprve kdyby ta dráha byla pod CDP. JŘ stále stejný, z Dejvic pokračujeme jako vždycky, vlaková cesta postavená… 😛
Ovšem běda, kdyby se zařídil bez dráhy, po svém.
Cožpak běda, ale škoda.
To neměl cestovat vůbec, když to nešlo vlakem?
Tabulkové jízdní řády nikoho nezajímají. Dokonce bych řekl, že většina populace v nich už neumí ani číst.
No na to, že se jedná jen úsek s délkou něco přes kilometr z toho dělá autor článku trochu velkou senzaci. Stopa trati bude i nadále plus minus stejná, jenom se zdvoukolejní, výrazněji se změní leda tak nivelita.
Senzace je asi spíš to, že přestavět kilometr trati má trvat dva roky.
Kdyby to byl 1 km širé trati bez jediné výhybky. Ale ono je na tom kilometru trati celé jedno nádraží, což při zachování provozu prodlužuje dobu stavby na dvojnásobek. Naráz se dá rozkopat maximálně polovina, ta druhá musí čekat.
Dodal bych že ještě z velké části se bude stavět estakada
Násyp by se musel stejně hutnit po 20-30cm vrstvách, což nám dává nějakých 15 záběrů? A pak půl roku čekat na dosednutí, protože zemina pracuje… pomalu.
PS: Až uvidíte v chodníku propadlou rýhu po výkopu, tak ti také na sedání zeminy nevěřili.
Takže se nebude dva roky jezdit po nově opraveném Negrelliho viaduktu který se opravoval snad ještě déle než dva roky..?
Vlaky Praha – Kralupy budou dál jezdit
Takže se dá přebíhat https://mapy.cz/s/ravejuzezu
Linky S4 se opatření netýká, taky proč, stavět nové Bubny lze za provozu s tím, že se pojede po zbývajících kolejích. U S5, R24 a S54 to nejde, protože už jde o jednokolejnou trať.
Ach tak koordinace prací na jednotlvých tratích… Když se podívám na údaje SŽDC zhruba z 2012 až 2015, tak si říkám co dělali odborníci v SŽDC těch 10 let? https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Veda-a-vyzkum/Certifikovane-metodiky/Zeleznicni-metodiky/Optimalizace-vyuziti-trati-s-vycerpanou-kapacitou jak je možné, že dnes hrozí, že vlaky neprojedou Prahou, neboť ani jedna z tratí nebude v pořádku? Např. regionální CityElefanty jezdící do Berouna se možná nedostanou do své garáže v Praze-Vršovicích na nezbytnou údržbu Připomínám, že náměstek SŽDC pro modernizaci od 2012 dodnes je pan Ing. Nejezchleb. Náměstek SŽDC pro provozuschopnost od 2016 byl pan Bc. Svoboda (toho času šéf SŽDC), před ním pan Ing. Navrátil Nejdéle sloužícím členem… Číst vice »
No coby. Sedí a čekají, až jim někdo řekne, co se bude dělat a kdy se to bude dělat. Protože vždycky se takhle sedělo a čekalo i v nejvyšším managementu.
A z toho pak vzniká falešný pocit, že ministr nemá čas na dráhu, protože úkoluje dopravní podniky, jak mají převážet… trolejbus.
Inu, vypadá to, na pěkný Augiášův chlév.
A to ještě druhý bonbónek, patrně protože SŽDC „dělala radost tzv. kámošům“ atd. a např. se pouštěla na zbytečných investic do vedlejších tratích jako Lovosice-Louny, tak nestihli udělat klíčové tratě.
Tož NKÚ konstatoval na adresu SŽDC – po zhodnocení období SŽDC 2016-2021 … cituji:“S ohledem na 95% růst nákladů na realizace prioritních projektů existuje podle NKÚ riziko, že se nepodaří zajistit dostatek peněz na dokončení všech těchto projektů“
https://www.nku.cz/cz/pro-media/tiskove-zpravy/rekonstrukce-vybranych-zeleznicnich-trati-se-vyznamne-zpozduji-a-take-zdrazuji–naklady-na-prioritni-projekty-vzrostly-o-95–id12698/