Provoz na koridoru mezi Brnem a Břeclaví stál přes hodinu, v Zaječí vykolejila souprava Správy železnic

V Zaječí vykolejila souprava Správy železnic. Foto: Hasiči SŽV Zaječí vykolejila souprava Správy železnic. Foto: Hasiči SŽ

Dálkové vlaky přesouvají České dráhy odklonem přes Přerov.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Podle fotky – nebyla ta jedna kolej v pohodě průjezdná celou dobu?

Ghv

To záleží na dalších vazbách zab zář.
Třeba v predpisu je že za určitých situaci může výpravčí osadit výhybku ambulantním zámkem a povolit jízdu ale raději to nechá na posouzení traťovaku a zabezpecovaku.
To samé slavná deska nouzové obsluhy při výpadku ESA, nezažil jsem že by to kdo použil.
Nakonec dnes je hodně stanic rizeno dálkově takže v nich ani dopravní zaměstnanci nejsou.

Libor

Na DOZ čekají na opravu, je to rychlejší, než shánět člověka do pohovostní místnosti s DNO. Deska nouzové obsluhy je vždy jen pro tu stanici, v které je umístěna, takže výpravčí DOZ přes ní může ovládat jen tu stanici kde sedí. Na místních tratích, kde je ve stanicích přítomna obsluha se deska používá. Třeba zrovna na trati Okříšky – Znojmo, kde se bohužel AK Signal moc nepředvedl ani v jedné jím modernizované stanici a zejména v Moravských Budějovicích není měsíc, kdy by (přes bohužel notně zredukovanou DNO) nejezdili, neboť tamní nová zabezpečovačka má opravdu velkou poruchovost a kolabuje co pár… Číst vice »

Pepa

Tak rozřez vypadá jinak. Tady někdo představoval výhybku od jedoucím posunem. Vidlicová jízda.

hroch.obojzivelny

„Menší vykolejení“ 🙂

John

Vlastní souprava..tak jen menší:-)

Ghv

Tak tak.

Tomáš Záruba

Tak až zase bude debata, že neřešit v ETCS posun je v pohodě, vzpomeňte si na toto a představte si tam vlak jedoucí třeba 200 km/h, protože přece pod plným dohledem.

vladki

Nemělo by ETCS alespoň zastavit ten vlak pod dohledem, pokud mu vjede posun do postavené cesty?

Každopádně je škoda že ETCS posun nezabezpečuje, alespoň na úrovni že by zasáhlo po projetí návěstidla zakazujícího jizdu. Z těch 30 km/h by to daleko nedojelo.

Stráťa

Problém bude až jednou ten posun projede do cesty tomu rozjetému vlaku který už nezabrzdí.

Libor

Vlaky by tak jako tak neměly být ohroženy. Po projetí návěstidla reaguje i SZZ, jednak ihned shazuje volnoznaky na stůj (a to umí už i elektromechanika se světelnými návěstidly, natožpak moderní elektronické SZZ), jednak (v novějších stanicích) pošle automaticky generální stop pomocí VNPN (výstrahy nedovoleného projetí návěstidla). Podhodit „na jopce“ vozidlo ústředním stavěním (tzn. výpravčí/dispečer DOZ staví jízdní cestu) nejde, protože SZZ standartní obsluhou nedovolí přetočit výhybku v obsazeném kolejovém úseku. A než se obsluha prokliká povely pro přetočení obsazené výhybky, tak to chvíli trvá, nehledě na to, že k tomu nemá důvod a šlo by to plně na její… Číst vice »

Tomáš Záruba

Navíc by nebyl problém povolit v blízkosti modré 10-20 km/h a řešit ochrannou dráhu podobně, jako při jízdě k červené.

Libor

Já si nemůžu pomoci, ale pokud opravdu sunul, tak tu k rozřezu nemělo jak dojít. Naopak to vypadá na podhození MVTV a následně vidlicovou jízdu.

Sáček

Na tuhle jednotku se nesmí moc tlačit, no. Hned vyjede ze svých zajetých kolejí.

Dan

Tady se zase sešlo odborníků. 😀 Že vždycky mají nejvíc řečí ti, kteří kulový vědí. 😀

Herold

Žádné drama to není…jen několik set platících cestujících přijede do cíle o hodinu nebo dvě později, ale koho by to zajímalo…

VEL

To je železnici vždycky jedno, cestujici je na posledním místě. Omluva, vracení jízdného sproste slovo…

Martin H.

Tohle jsou akorát blbé kecy. Zpoždění běžně vzniká ve všech druzích dopravy. Ne opravdu nám to není jedno, ale občas se to z různých příčin stane. Chtěl bych vidět váš bezchybný život pane dokonalý. Fakt jenom blbé kecy.

Pezos

Hodina sem, hodina tam. To není žádná míra.

Martin H.

Stejně jako v autě, nebo v letadle, že?

Martin H.

A na dálnicích, nebo v letectví se to nestává? Prostě bohužel zpoždění k cestování patří, je jeho nedílnou součástí a pokud vznikne jenom to zpoždění, vagóny se neválejí kolem trati a na místě nejsou zranění a mrtví tak je to banalita. Prostě nepříjemnost, jakých se životě lidském stanou tisíce. Tak se s tím smiřte…

Neznamy Jarek

Zavedli jsme výhradní provoz ETCS a zvýšili bezpečnost české železnice. A pak jsme při posunu vypadli.

Jan

Jestlipak si dopravce SŽ bude stěžovat u SŽ?

Honza

Ne, bude si stěžovat na České dráhy:-)

Chleba Nakup

Příjem stížností je i na řepné váze.

Jan

Za nás se říkalo v lampárně na hlavním nádraží…

Radim

No jo Skáza Železnic. To je jim podobné .

none

Máte štěstí, že jedu kolem….

Jiří Novotný

👍😆😆😆

55p

Není tam náhodou už výhradní provoz ETCS? Jak se to teda mohlo stát?

LMa

etcs zabezpečuje posun?

55p

Aha, při posunu, nic jsem nepsal.

Jarda

A regiojet opět mlčí, nebo proč nejsou v článku uvedeny i opatření tohoto dopravce ? ČD nejsou jediný dopravce, který tam jezdí.

Hoermalmeister

„Dálkové vlaky mezi Břeclaví a Prahou začínají posílat mimo Brno přes Přerov.“ Stejné opatření pro ČD i pro Regiojet, tak proč ho psát dvakrát, žádné regionální vlaky na této trati nemá

Jarda

Ano, akorát se tam výslovně píše o vlacích ČD.

Chronosphere

Je to škandál,ale kolik vlaků denně tam RJ vlastně jezdí?

xyz

Jestli se to stalo ve 14:01 h, tak předpokládám, že už o cca 10 min. nestihl projet RJ 1043 (Praha – Bratislava).

Hans N.

Ještě, že to nebylo „až 200“ To by stál jeřáb někde v osení. 😁

tarten

Jako 200 m/min? To by tam to osení museli nanosit. 😀

Tonda

SZ jde krasne prikladem….

Lubor

Asi to bude tím že dráteníky a traťovku dopravci nemají.Jen SŽ která není dopravce.

Lubor

SŽ není dopravce.Teda ne správa železnic.Možná SŽ sovětské železnice.Ale ty u nás nejezdí.1435 to jistí.A když výpravčí neví jaký je rozdíl mezi dopravci a SŽ tak měl taky napsat na které trati slouží. Aby cestující věděli které trati se vyhnout.Ten ani neví jaký je rozdíl mezi kolejí a kolejnicí.A mimochodem,není on jako výpravčí zaměstnancem SŽ?🤔

Jira.h

SŽ – Slovenske železnice . Ten by sem dojel v pohodě

Bram

Správa železnic je i dopravce, což pro mnohé je jistě velké překvapení. Aby Správa železnic mohla provádět údržbu a diagnostiku svěřené infrastruktury, musí mít platnou licenci a osvědčení dopravce, což Správa železnic má. Jen tyto dokumenty využívá jen sama pro sebe, tedy pro jízdu svých vozidel se svými strojvedoucími. Nevím nic takového, že by na její licenci a osvědčení jezdily osobní vlaky přepravující cestující a nákladní vlaky přepravující náklady pro různé zákazníky. Teoreticky by to samozřejmě šlo, ale tím se Správa železnic nezabývá a ani v budoucnu zabývat nebude.

Koro

Bože… Největší problém dráhy je vyřešen.

richmond

Záleží kde děláte. Je pravda, že někteří jedinci i se základní radiovou komunikací mají problém, ať už jde o některé strojvedoucí nebo signalisty sž, kteří místo řádného slovního znění říkají jezdi proti…

Libor

Že se strojvedoucí a posunovači baví všelijak, je všeobecně známo, ale co si dělají při posunu přes PSt, to je jejich věc. Pokud ovšem blekotá signalista nesmysly, je to i chyba výpravčího, správná „červená čepice“ si „svoje kusy“ srovná. Já si taky jednoho signála musel vychovat, jak při telefoňáku, tak při posunu, prostě jsem mu to závazná slovní znění vytiskl na A4 a dokud to neřekl správně, nejelo se. Samozřejmě s přátelským upozorněním, že je vše nahráváno a veškerá zpoždění jdou na jeho hlavu (a prémie). A světe div se, za 4 směny už ta závazná slovní znění říkat uměl… Číst vice »

Tomáš Záruba

Protože je to úplná kravina.

Bram

Já se tak ale také ohlašuji. Snažím se o to, aby hovor s výpravčím či dispečerem blížil co nejvíce předpisovému znění. Je to to nejlepší, co lze udělat, protože kdyby se něco stalo, tak si ty nahrávané rozhovory vyšetřovatelé pustí a měl bych zbytečně máslo na hlavě, kdybych na to kašlal.

Tomáš Záruba

To nic nemění na tom, že je to blbost. Až o něco půjde, tak než se všechno to meldování stihne… A stejně to půlka lidí, co se tak hlásí, jen zadrmolí na jeden nádech „ať to mám rychle z krku“ (celkem pochopitelně), takže beztak je rozumět houby a akorát to odvádí pozornost od jízdy delší dobu.

Za mě je důležité se identifikovat jasně = číslo, smysl asi má i místo („12345 v Lipníku“). Nějaké „zde strojvedoucí na koleji…“ je výtvor chorého mozku. Kdo asi jinej se tak může ohlásit, když je volán vlak.

Trapperi

Není pravda, co uvádí mluvčí HZS SŽ, provoz stojí v obou směrech mezi Podivínem a Zaječím. A vykolejený je i vůz MVTV. Byl jsem v R13 Moravan, který přijel ve 14.00 do Zaječí z Brna a dál se (zatím) nehnul.

Alík

Tedy nevzal do Zaječí? Smutné 🙂

Dan

Vykolejený byl jen vůz MVTV.

RičrdPryčrd

Souprava vzala do Zaječích