Řidiče na silnici I/38 mezi Kolínem a Poděbrady čeká od 12. dubna omezení v úseku I/38 Pňov–Předhradí – Nová Ves. V místě, kterým denně projede podle dat ze sčítání dopravy přes deset tisíc vozidel, začne oprava komunikace. Ta potrvá tři měsíce.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) oznámilo chystané omezení v tiskové zprávě. Zakázku získalo sdružení firem Tannaco a Cesty SK. Do soutěže přišlo celkem osm nabídek, vítězná cena 11,76 milionu korun je výrazně nižší než odhadovaná cena 17,6 milionu korun.
„Důvodem opravy je špatný technický stav povrchu vozovky, kdy již byla vyčerpaná životnost krytových vrstev. Na povrchu komunikace vyskytují vyjeté koleje, dochází k vytláčení asfaltových vrstev do stran. Dále je možné pozorovat příčné, podélné, divoké, široké i úzké praskliny a výtluky,“ řekl Martin Buček z týmu komunikace ŘSD.

Opravou projde úsek o celkové délce 2,2 kilometru, který bude začínat před křižovatku na Velim v obci Nová Ves a končit na hranici obce Pňov–Předhradí. Součástí opravy nebude most přes železniční koridor. „V rámci opravy dojde k celoplošné výměně krytu, odebrání a vybudování nových krajnic, obnovení funkčnosti příkopů, výměně a doplnění stávajícího poškozeného záchytného zařízení. Vodorovné a svislé dopravní značení bude obnoveno ve stávajícím rozsahu,“ dodal Buček.
Práce na opravě jsou plánovány za provozu s částečným omezením. V aktuálním místě prací v délce maximálně 800 metrů se předpokládá vedení dopravy v jednom průjezdném jízdním pruhu s kyvadlovým řízením dopravy světelným signalizačním zařízením, v době dopravní špičky pak operativně regulovčíky.
2,2 km budou opravovat 3 měsíce??! 😱
Vzhledem k tomu, že se to bude dělat na šestkrát (800m úseky)
Tím snad hůř, ne?
Jednosměrný provoz v délce 800 metrů se dá ještě nějak uřidít. V délce 2 kilometry už ale nedá, jen vyklízecí doba bude 4 minuty.
A co navrhujete? Plnou uzavírku na několik týdnů?
Tak divokou prasklinu ani výtluk jsem ještě neviděl, musím se tam zajet podívat :-).
Vyjeté koleje tam teda jsou. Možná by je stačilo jen zbrousit. Znám úseky silnic, které potřebují opravu mnohem více, než je tento.
Prvních tříd?
Dokonce dálnic. D6 u Stochova bývala celkem výživná. D7 mezi Letištěm a Kladenským přivaděčem ani nemá cenu popisovat.
Nebo dost jedniček v trasách plánovaných dálnic. Jako třeba průtah Vysokého Mýta stál za opravdové prd.
Nojo, on se nadjezd přes trať dělal asi před 5 lety. Ale to tam ještě koleje nebyly, takže nebyl důvod dělat opravu souběžně.