Propojení D7 a D8. Kraj vybírá projektanty další etapy, cílem je stavba v roce 2029
Třetí etapa přeložky silnic mezi dálnicemi D7 a D8. Foto: KSÚS

Odhadované náklady jsou 787 milionů korun.

Odhadované náklady jsou 787 milionů korun.
Není tu zmíněn úsek u Postoloprt. Přeložka žel. tratě a nový žel. most asi nebude tak rychle, aby byla celá D7 hotová v příštím či přespříštím roce.
Zoufalá je i situace u Slaného. Frekventované spojce s D8 (I/16), momentálně řešené naprosto otřesně kruháčem, by slušel přímý sjezd směr Chomutov. Tohle přejíždění protisměru při odbočování doleva bude docela průser.
Lze vymyslet aby ta auta nejezdila? Např. Clovek z Prahy jede do prace do Kralup, clovek z Kralup jede do prace do Prahy. Treba kdyby nebyla koupe bydleni tak nedostupna, tak by se prestehoval blíž….
Hlavně by bylo užitečné dotáhnout tuhle trasu hned plynule dál nejméně k I/9 a nejlépe až k D10.
Ony kdyby byly dálnice mezi krajskými městy, tak třetí okruh kolem Prahy úplně zas tak potřeba nebude.
Jakto? D0 se nebude stavět?
Kdyby se takto psalo o náhradě nebožky I/30 (degradovaná 1998) mezi D5 a D4. 🙁
I/16 někdo zboural?
Ta nevede přes Vltavu.
Vede přes Labe. Tak už to na Mělníce občas chodí…
Což ovšem třeba pro spojení nejen Kralup n/Vlt. s Neratovicemi (i vlastně ani třeba dál a Kostelcem n/L. a Brandýsem n/L). příliš optimální není.
Proč se vyhazují penize
Protože auto je posvátná kráva.
Vlak není?
Vlak je zpestření krajiny pro šotouše.
Tak jej dnes, bohužel, vnímá hodně velká část společnosti (včetně většiny politiků).
Hlavně tím Kralupy získají druhý most … který potřebují jako prase drbání …
Prase potřebuje hlavně bahno.
a není to problém Kralup?
Ne jen Kralup, protože po tom jediném úzkém mostu tam vede právě i „stojednička“, která tam sice překáží a už dávno nepatří, ale bez adekvátní náhrady ji zrušit nelze.
Žádná stavba neodstraní problém přetížení silniční sítě. Jakékoli zlepšení indukuje další nárůst automobilové dopravy.
Totéž můžete napsat o přetížení jakékoliv dopravní sítě. Například, že stavba Pravobřežky nevyřeší přetížní pražského uzlu (a v roce 1874 její stavbu zamítnout).
A funguje to podle Vás stejně i u ostatních druhů dopravy ?
Ten zásadní rozdíl je že je možné uspokojit veškerou poptávku po chůzí či cyklistice bez zácp, bez mýtného a bez takového množství tunelů, které by stálo několikanásobném ročního rozpočtu. To pro auta možné není
A pak tady máme distribuci potravin, která jen s použítím cyklistické a pěší dopravy není možná – jak chcete orat na poli?
Krom dalších sítí, jejihž budování a údržba rovněž není možná jen s pomocí pěší a cyklistické dopravy. Například lávka pro pěší přes Vltavu.
Já nejsem proti existenci nákladních aut, dokonce ani proti existenci osobních, ani plošně proti jejich vjezdu do Prahy. Jen upozorňuji, že dopravní systém který umožní všem
1) jet všude autem
2) s průměrnou rychlostí alespoň 25km/h
3) bez mýtného
není možný u velkých sídel jako je Praha (leda by stát našel obrovské zásoby zlata nebo tak něco). Tím nechci říct že nemáme stavět nové silnice (už se těším až bude D0), jen že si nemůžeme dávat za cíl vymýcení zácp, protože to není stavbou silnic možné
Nezlobte se ale za špatného počasí cyklistiku neberu. A pochybuju že byste se kdykoliv v tomto století dostal aspoň na 50% veškerého obyvatelstva pro které by to bylo přijatelné…
Já netvrdím že chci cyklistikou chtěl nahradit veškerou dopravu (sám na kole moc rád nejezdím, raději kolejová vozidla + pěšky), jen jsem chtěl upozornit na ten zásadní rozdíl. Nedostatek kapacity u aut je prostě mnohem zásadnější jev než jinde a je potřeba se podle toho o něm bavit
Bohužel je to auto year-around univerzálnější prostředek než třeba to kolo a motorka…
Proto teda SZ neprida kolej do Kolina? Boji se indukce a vi, ze by ta investice tak byla zbytecna?
Srovnáváte nesrovnatelné. Když se vyčerpá na železnici kapacita, nová se prostě nepřidělí, což na silnici tak nějak z principu nejde.
Což je vlastně pro někoho horší… na silnici pojedu, i když s rizikem zácpy, na železnici se budu dívat, jak jiní jedou kolem mne, ale já nedojedu nikam.
Kapacitu na draze muzete dlouho saturovat prodluzovanim souprav.
Jenže snaha nahradit tím frekvenci spojů (méně často, větší/kapacitnější soupravy) se často (ne nutně vždycky) setkává s odmítnutím ze strany cestujících – podíl cestujících klesá protože jim nevyhovuje jet „jenom někdy“ a ostatní módy dopravy jsou povolené…
Nemůžete prosím stavbu železnic převést taky pod ŘSD? (= Ředitelství státních drah)? Okruh kolem Prahy je potřeba i pro nákladní železniční dopravu a – a nic. Tak já jdu zase snít.
Tohle ale nestaví ŘSD, ale KSÚS.
Tohle ale nestačí ŘSD, ale KSÚS.
To je aktuálně jedno. Podpora aut je prostě obrovská a podpora železnice minimální, až záporná.
maji vice mene stejny investicni rozpocty … na SZ jsou jen proste lempli, ale o tom, ze by jim nekdo skodil a nedaval penize to fakt neni.
Ale tady nejde o prachy, ale o výsledek.
Jestli chcete dobré výsledky na železnici, tak se obraťte na Dlážděnou. Tam sedí ropucha na prameni. Silnice nemají žádnou doložku nejvyšších výhod, současné rozdíly jsou výsledkem vyvinutého úsilí a (ne)odvedené práce.
Jakože zákaz vjezdu na náměstí nějak ovlivní přípravu železničních staveb v okrese? No tak to nepomůže.
A rozhodně nepomůže zákaz vjezdu silničních vozidel na železniční stavby.
V Praze jsou tři infrastrukturní problémy:
a) chybějící libeňský přesmyk
b) jednokolejný tunel v Chuchli
c) napojední Kladna
Plus teda slon v obýváku, ale ten ani v nejmenším nejde za řidiči. UNESCO ani Spolek za starou Prahu fakt nejsou kamioňácké organizace.
Opravdu je ta kraťoučká jednokolejka v tunelu takový problém? Vzhledem k tomu že všechny vlaky z ní se musí poté narvat na jednu ze dvou o dost delších jednokolejek ze Spořilova (výhybna za Kačerovem), myslím že nebude úzkým hrdlem.
Kdybych měl doplnit třetí problém srovnatelného ranku namísto Tunelu, tak by to byla dvojkolejka do Čakovic, lépe až do Všetat (aby vznikla druhá pořádná trať Praha – Ústí – Děčín pro odklony a náklady)
Mosty přes Záběhlickou a Chodovskou jsou připravené pro dvě koleje, pozemky snad v celé délce patří Dráze. Tohle je ten menší problém.
Chuchelský tunel bude časem potřebovat rekonstrukci a to znamená zastavení provozu, náhrada…
S dvojkolejkou do Čakovic souhlas, ta je taky potřeba.
To je pravda, ovšem do zavedení S71 (které čeká minimálně na nástupiště v Malešicích, spíš ale i na nástupiště na plánovaných zastávkách a možná i má přesmyk na severu Malešic) bude doprava směr Zahradní jen nákladní, tedy bych radši viděl dvojkolejku na Vršovice, která je oficiálně taky v plánu, ale myslím že územní rezerva byla prý narušena. Obávám se že dvojkolejky v Chuchelskem tunelu se dočkáme až v souvislosti s Berounským tunelem, tedy že dlouho sloužit nebude (nebo jako bude, ale po dostavbě Berounského moc důležitá nebude). Lze jen doufat, že to rozfázují tak, aby se příprava na napojení nového… Číst vice »
Nejde mi na rozum to, že když předělávali Branický most (most inteligence) a trať tedy byla zavřená, že při tom nerozšířili i ten navazující „tunel v Chuchli“ … prostě mi to hlava nebere…
jednak je přeražení na normám odpovídající dvoukolejný průřez //resp, alternativně výstavba paralelního jednokolejného tunelu// časově, materiálně i finančně mnohem náročnější než proběhlá dvouroční oprava Mostu Inteligence a druhak je v tomto místě naplánován mimoúrovňový rozplet s napojením do Berounského tunelu…který btw se zdvoukolejněním Branického tunelu nepočítá….
a co se týče místní geologie, to je děs a běs……..břidlice, voda sesuvy
… a ještě doplním, že mi taktéž nejde na rozum, proč př4i té výluce na zdvojkolejnění Branického mostu kromě rozšíření toho navazujícího /tunelu v Chuchli“ na druhé straně toho mostu neudělali nástupiště s přestupem na spodní trať do nádraží Baník – tam jasně chybí přestu8pní vazba mez78i horní a dolní tratí..!
To by imo dávalo smysl pouze pokud by šlo zároveň udělat přípravu na Berounský tunel, na který ale tehdá myslím ještě nebyla projektová (natož prováděcí, která by se taky pro přípravu hodila) dokumentace
Jak si ten okruh představujete? Nezapomeňte že podél D0 vést nelze, nákladní vlaky jsou citlivé na stoupání
IMO by okruh byl overkill. Nákladní obchvat z 70. let (Holešovice – Malešice – Radotín) stačí, jen je potřeba ho dokončit (celý dvojkolejný a s přesmyky v Malešicích a Libni), na což je i v současném umístění dost prostoru.
A nebylo by lepší pospojovat tady rovnou všechny dálnice místo dostavby D0, která stejně ničemu nepomůže a je extrémně drahá? Když už MD nedostane těch 60mld.
Čemu nepomůže D0? Třeba čemu nepomůže v úseku Modletice-Běchovice? 😀
Jde asi hlavně o tu severní část, která sice něčemu asi pomůže, ale za jakou cenu (nejen v Kč): to bude jen z nouze ctnost, která ve výsledku nebude sloužit skutečně optimálně skoro nikomu.
D0 pobere celý tranzit, 100% z okraje Prahy a cca 80% z přilehlého území Stč. kraje. Dálniční veleokruh nepobere z Prahy vůbec nic a ze středních Čech jen asi 30%. Zůstává tranzit, ale i z toho to bude jen část, protože pro kamióny je stále nejdůležitější co nejnižší počet kilometrů pod mýtem.
Hlouposti: skutečný VNĚJŠÍ okruh (právě zhruba v trase II/101) by pobral naprostou většinu tranzitu, protože většině kamionům by se (časově) nevyplácelo cpát se na dnešní D0 a tam poskakovat v kolonách. Dostavovaná část D0 má, bohužel, vyhovět mnoha typům frekvence, a tak nakonec nemůže optimálně vyhovět nikomu: v případě existence skutečného VO by D0 mohla být prioritně určena pro pražskou a přípražskou (regionální) dopravu a tomu také lépe přizpůsobena. Připravované propojení D7 a D8 (a v kombinaci s i/61 vlastně i s D6) je dobrým zárodkem právě skutečného VO, bohužel ale přichází příliš pozdě, protože dostavbě D0 měla logicky dávno… Číst vice »
Na D0 je ucpaný prakticky jen segment km16-23, a to hlavně proto že území mezi D5 a D4 je prakticky v celé délce neprůjezdné, tak musí každý pěkně až do Prahy…
Na to jste přišel jak? Mezi D5 a D4 se dá úplně v pohodě jezdit po silnicích II/20, II/19, II/118, II/114 a II/116, a to pěknou až velmi pěknou krajinou. Chtěl byste tam snad něco jiného?
Úsek D0 mezi D8 a D10,by bylo lepší udělat jako silnici I. třídy s MÚK ( 4x) plus napojení na okruh. Kapacitně by to spolu se současným okruhem,který vede nedaleko musí stačit a finančně je to daleko dostupnější. Ponechala by se druhá půlka plánované dálnice jako nezastavěná rezerva pro případné další rozšíření.
4 roky chtějí stavět obchvat nějakých Kralup, to je více, než bude trvat stavba úseku Běchovice – D1 na Pražském okruhu, přičemž cena, tedy náročnost, je asi jedna desetina.. zajímavé.
Jinak už asi vím, proč je zkapacitnění MUK Středokluky stále v nedohlednu, jelikož je to stále v plánování jako součást propojení D7 a D8 🙂
mno, tak on uz se take obchvat kralup minimalne 22 let projektuje a resi, to je asi na urovni D1 a my vsichni vime, ze se toho stejne nedozijem. Protoze pak se objevi broucek, motyle, nejaka ta hlinena vaza nebo hroby a pujde to zas dopr…
Neboj, dožiješ se toho. V současnosti je už naštěstí povolování o mnoho jednodušší a rychlejší, než tomu bylo ještě v nedávné minulosti 🙂
nikoliv, původní plán „spojky D7 a D8“ počítal, a snad stále počítá, s novou MÚK mezi exit 3 a 5 s tím, že se tyto zruší. Jejich reko by na tom měla být nezávislá, cílem je dočasně zlepšit parametry krizovatek, ve finále je to realitace zárodků 3+3. Postupná prestavba hodně dlouhým salámem. Kněževes (3) je tak zrekonstruovaná. je to uděláno jako zarodek průběžné dalnice v 3+3. Stejně měl být proveden exit 5. Ale tam to melo probehnout až po přestavbě křižovatky u letiště. Akorát, že ta se opožďuje a exit 5 se posouvá dál a dál v čase. Škoda, dalo… Číst vice »
MÚK Středokluky je součást první etapy stavby a příprava na povolení je v plném proudu. Ale možná, že speciálně pro letmecha postaví soukromé MÚKčko 😄
Opět zdejší experti nesklamali 👍🏼
Současné MÚK Středokluky by se mělo začit přestavovat 2026 a není vůbec součástí první etapy propojení D7 a D8. V první etapě D7 – D8 má opravdu vzniknout nové MŮK Středokluky v nové poloze a poté bude zrušeno staré a MÚK Kněževes. Dokonce v územním plánu obce Středokluky je již zakresleno pokračování propojení D8 – D7 až k D6 či ke skladům Amazonu u Dobrovíze.
Ano, prodlouženi jsme si tam nakreslili. Bohžel ho moc nikdo nebere vážně. Už nyní nám v Nových Středoklukách jezdí víc jak 3 tisíce aut denně co říkal naposledy radar).
Zkratka to bude hlavně na Dobrovíz a Jeneč. Do Prahy bude lepší okruh, na Vary I/16 horem, popř. I/61 u Kladna.
Nový nájezd je výsledek žaloby v Tuchoměřicích a naší snahy udělat rozumný kompromis mezi.
A mimochodem se snažíme i o opatření týkajíci se Černovicek a zeleň okolo silnic.
Na tom je parádní, že se opět zmenší mezera mezi mosty na severu a severně od Prahy. První zmenšení bude D0 a pak toto. V současnosti v této oblasti zoufale mosty chybí. To máte Trojský most a pak až v centru Kralup.
Souhlas na jih od Prahy to samé byť je tam ta hustota zalidnění menší.
(Ještě je tam tunel, i když jen o kousek níž. :))
Jenže ten most na D0 příliš použitelný pro pražskou ani přípražskou dopravu nebude, pro tu bude mít mnohem větší význam ten kralupský (navíc nezatížený potřebou dálniční známky).
Ďáblice – Suchdol bude výhodnější přes Kralupy? Jako fakt?
Není vedle propojka D8 a D7 přes Slaný a o pár Km níže ještě severní okruh Prahy?
Není. Most směrem na Slaný je 10 km na sever a je už dost vytížený.
Severní okruh Prahy stále není.
10 km na sever je hodně?
Ta propojka přes Slaný ce celkem dost využívaná.
Ta propojka přes Slaný je celkem dost využívaná.
Obchvat určitě pomůže, o tom žádná, ale opravdu pořádné kapacitní propojení dálnic D6, D7, D8 a D10 by zajistila přestavba I/16 na dálnici D16. Vznikl by tak i jakýsi druhý severní dálniční obchvat pražské aglomerace.
Jo, nahrazení I/16 dálnicí by bylo ideální trasování a takové nejvíc organické. Současně by bylo nejjednodušší na výstavbu protože terén už tam na to je vlastně připraven (jedinej problém asi u Mělníka). Byla by to ideální trasa pro západní až severovýchodní část tzv. Středočeského okruhu. Jedinou výtku přijímám, že mezi Řevničovem a Slaným je na dálnici malej provoz. Ale i ten bude mírně narůstat s dostavbou D6.
Já se těším na propojení d1, d3 a d5 a klidně se to může jmenovat d20
Souhlas, já bych ji trasoval bych asi takto:
https://mapy.com/s/duduguveku
Poznámka pro perfekcionisty: náčrtek prosím berte jako pouze orientační.
P.S. ŘSD ve své studii (kterou podle všeho úspěšně hodili do koše) něco jako D20 plánovalo, ale měla vést hooodně jižněji, až k Jindřichově Hradci (a to si myslím, že už je příliš na to, aby D20 odlehčila D5 a D1 kolem Prahy a jižní části D0).
Tohle dává IMHO mnohem větší smysl než ten druhý okruh okolo Prahy co ŘSD představilo na apríla.
V obou případech jsem přesvědčen, že by přínos nepřevýšil škody.
Máte to pěkné, jen je třeba to protáhnout dál ke Karlovým Varům s připojením na D6.
a pokracovat na HavlBrod a pardubice k D35…
Asi tak no. Ne že by to bylo k ničemu, ale většině dálkových tras to nepomůže, nanejvýš jako (stejně dlouhá) alternativa k D1+D5.
Křížení D5 x D0 mi vždy připomene, jako to na D1 vypadalo před Prahou tehdy ještě v režimu 2+2.
To byste zničil či silně ovlivnil opravdu velkou část krajiny a mnoho přírodních hodnot, namátkou část údolí Jankovského potoka, údolí Želivky, oblast Chýnovského potoka a Chýnovské naučné stezky, okolí přírodní památky Tábor – Zahrádka, údolí Otavy u hradiště Vrcovice, přírodní rezervaci Sedlická obora nebo její okolí, přírodní rezervace Hořejší rybník a Dolejší rybník u Tchořovic, přírodní památku Nový rybník u Lnář, Šimanovský mlýn u Kasejovic, přírodní park Buková hora – Chýlava, okolí zříceniny Vlčtejn a okolí Radyně.
A myslíte, že se toho dožijete? Mě bude stačit až se dobuduje páteřní dálniční síť.
Naděje umírá poslední 🙂
po 2030 toho RSD zase tolik nebude zbyvat … treba to do 2040 daji … a pak jeste neco na severu (Usti-Decin-Liberec).
Ale mam spise obavu, aby byly v budoucnu penize na cokoliv s vyjimkou splatky dluhu
Ona už tam ta propojka je, „stačilo“ by celkem kdyby nevedla každou chvíli přes dědiny a měla převážně múk…
Obchvat určitě pomůže, o tom žádnhá, ale opravdu pořádné kapacitní propojení dálnic D6, D7, D8 a D10 by zajistila přestavba I/16 na dálnici D16. Vznikl by tak i jakýsi druhý severní dálniční obchvat pražské aglomerace.
Myslím, že zatím potřebujeme ten první. Pak se uvidí. Až v roce 2028 začne konečně fungovat SŽ, tak nebude materiálu ani stavařů nazbyt. Pokračování dálnic až po dokončení aspoň části VRT. Asi tak po roce 2100. Jestli vůbec. V té době už budou konečně fungující autonomní vozidla a ty s 1+1 vystačí.
Ano, dostavba severní části D0 trochu s kartami zamíchá, ale já třeba kdybych jel z Ml. Boleslavi do KV, tak nebudu chtít si zajíždět až k Praze. O vyhnutí se Praze se snaží mnoho řidičů, ale protože Praha je uprostřed Čech a tak skoro všechny kapacitní cesty logicky vedou do Prahy, není východisko. Proto si myslím, že stavba kapacitních tahů míjících zdaleka Prahu by měla být po dostavbě nyní rozestavěných a naplánovaných dálnic prioritou.
Jenže když tady především Suchdolák, ale i několik dalších přispěvatelů kdysi psali, že SOKP (518 a 519) na severu Prahy jako jediná a centru Prahy nejbližší dálnice je blbost, protože pro Pražany a okolí je nevhodná, ale na katastr Prahy natáhne jen zbytečně další kamiony, které by jinak jely raději jinudy, a že je potřeba pro ně postavit skutečný VNĚJŠÍ okruh a místo monstrozní severní části D0 postavit něco užitečnějšího pro Prahu a okolí, tak se tady z nich kde-kdo snažil dělat voly. Škoda, že těm jejich kritikům dochází tak pomalu a pozdě, že na tom něco bylo, ale teď… Číst vice »
Nojo, takže na tom severním okraji Prahy byste raději postavil pěknou, 10m širokou, rovnou „okresku“ na které by samozřejmě zůstal drahý vysoký most přes údolí Vltavy, na přijezdu k němu by zůstal tunel na obou stranách a múk, jo a ještě by tam byla omezená hmotnost do 3,5t a ideálně ještě značka „průjezd zakázán“ ne?
A i bez tranzitu to stejně bude příměstským provozem zacpané…