Propojení D7 a D8. Kraj vybírá projektanty další etapy, cílem je stavba v roce 2029

Třetí etapa přeložky silnic mezi dálnicemi D7 a D8. Foto: KSÚSTřetí etapa přeložky silnic mezi dálnicemi D7 a D8. Foto: KSÚS

Odhadované náklady jsou 787 milionů korun.

Odebírat
Upozornit na
guest
55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Kdyby se takto psalo o náhradě nebožky I/30 (degradovaná 1998) mezi D5 a D4. 🙁

Tomáš Záruba

I/16 někdo zboural?

N.N.

Ta nevede přes Vltavu.

Mojmír Sklenář

Proč se vyhazují penize

Slávek

Hlavně tím Kralupy získají druhý most … který potřebují jako prase drbání …

M 474 003

Žádná stavba neodstraní problém přetížení silniční sítě. Jakékoli zlepšení indukuje další nárůst automobilové dopravy.

N.N.

Totéž můžete napsat o přetížení jakékoliv dopravní sítě. Například, že stavba Pravobřežky nevyřeší přetížní pražského uzlu (a v roce 1874 její stavbu zamítnout).

BND30

A funguje to podle Vás stejně i u ostatních druhů dopravy ?

Adam Ř

Ten zásadní rozdíl je že je možné uspokojit veškerou poptávku po chůzí či cyklistice bez zácp, bez mýtného a bez takového množství tunelů, které by stálo několikanásobném ročního rozpočtu. To pro auta možné není

N.N.

A pak tady máme distribuci potravin, která jen s použítím cyklistické a pěší dopravy není možná – jak chcete orat na poli?
Krom dalších sítí, jejihž budování a údržba rovněž není možná jen s pomocí pěší a cyklistické dopravy. Například lávka pro pěší přes Vltavu.

David

Proto teda SZ neprida kolej do Kolina? Boji se indukce a vi, ze by ta investice tak byla zbytecna?

Zlámalík

Nemůžete prosím stavbu železnic převést taky pod ŘSD? (= Ředitelství státních drah)? Okruh kolem Prahy je potřeba i pro nákladní železniční dopravu a – a nic. Tak já jdu zase snít.

Ivan_pha

Tohle ale nestaví ŘSD, ale KSÚS.

Ivan_pha

Tohle ale nestačí ŘSD, ale KSÚS.

Zlámalík

To je aktuálně jedno. Podpora aut je prostě obrovská a podpora železnice minimální, až záporná.

David

maji vice mene stejny investicni rozpocty … na SZ jsou jen proste lempli, ale o tom, ze by jim nekdo skodil a nedaval penize to fakt neni.

Zlámalík

Ale tady nejde o prachy, ale o výsledek.

Don Pedro

Jestli chcete dobré výsledky na železnici, tak se obraťte na Dlážděnou. Tam sedí ropucha na prameni. Silnice nemají žádnou doložku nejvyšších výhod, současné rozdíly jsou výsledkem vyvinutého úsilí a (ne)odvedené práce.

N.N.

Jakože zákaz vjezdu na náměstí nějak ovlivní přípravu železničních staveb v okrese? No tak to nepomůže.
A rozhodně nepomůže zákaz vjezdu silničních vozidel na železniční stavby.

N.N.

V Praze jsou tři infrastrukturní problémy:
a) chybějící libeňský přesmyk
b) jednokolejný tunel v Chuchli
c) napojední Kladna

Plus teda slon v obýváku, ale ten ani v nejmenším nejde za řidiči. UNESCO ani Spolek za starou Prahu fakt nejsou kamioňácké organizace.

Adam Ř

Opravdu je ta kraťoučká jednokolejka v tunelu takový problém? Vzhledem k tomu že všechny vlaky z ní se musí poté narvat na jednu ze dvou o dost delších jednokolejek ze Spořilova (výhybna za Kačerovem), myslím že nebude úzkým hrdlem.

Kdybych měl doplnit třetí problém srovnatelného ranku namísto Tunelu, tak by to byla dvojkolejka do Čakovic, lépe až do Všetat (aby vznikla druhá pořádná trať Praha – Ústí – Děčín pro odklony a náklady)

N.N.

Mosty přes Záběhlickou a Chodovskou jsou připravené pro dvě koleje, pozemky snad v celé délce patří Dráze. Tohle je ten menší problém.
Chuchelský tunel bude časem potřebovat rekonstrukci a to znamená zastavení provozu, náhrada…

S dvojkolejkou do Čakovic souhlas, ta je taky potřeba.

Adam Ř

To je pravda, ovšem do zavedení S71 (které čeká minimálně na nástupiště v Malešicích, spíš ale i na nástupiště na plánovaných zastávkách a možná i má přesmyk na severu Malešic) bude doprava směr Zahradní jen nákladní, tedy bych radši viděl dvojkolejku na Vršovice, která je oficiálně taky v plánu, ale myslím že územní rezerva byla prý narušena. Obávám se že dvojkolejky v Chuchelskem tunelu se dočkáme až v souvislosti s Berounským tunelem, tedy že dlouho sloužit nebude (nebo jako bude, ale po dostavbě Berounského moc důležitá nebude). Lze jen doufat, že to rozfázují tak, aby se příprava na napojení nového… Číst vice »

Karl von Bahnhof

Nejde mi na rozum to, že když předělávali Branický most (most inteligence) a trať tedy byla zavřená, že při tom nerozšířili i ten navazující „tunel v Chuchli“ … prostě mi to hlava nebere…

Karl von Bahnhof

… a ještě doplním, že mi taktéž nejde na rozum, proč př4i té výluce na zdvojkolejnění Branického mostu kromě rozšíření toho navazujícího /tunelu v Chuchli“ na druhé straně toho mostu neudělali nástupiště s přestupem na spodní trať do nádraží Baník – tam jasně chybí přestu8pní vazba mez78i horní a dolní tratí..!

Adam Ř

Jak si ten okruh představujete? Nezapomeňte že podél D0 vést nelze, nákladní vlaky jsou citlivé na stoupání

IMO by okruh byl overkill. Nákladní obchvat z 70. let (Holešovice – Malešice – Radotín) stačí, jen je potřeba ho dokončit (celý dvojkolejný a s přesmyky v Malešicích a Libni), na což je i v současném umístění dost prostoru.

Violka

A nebylo by lepší pospojovat tady rovnou všechny dálnice místo dostavby D0, která stejně ničemu nepomůže a je extrémně drahá? Když už MD nedostane těch 60mld.

Dusanh

Čemu nepomůže D0? Třeba čemu nepomůže v úseku Modletice-Běchovice? 😀

Milan2

D0 pobere celý tranzit, 100% z okraje Prahy a cca 80% z přilehlého území Stč. kraje. Dálniční veleokruh nepobere z Prahy vůbec nic a ze středních Čech jen asi 30%. Zůstává tranzit, ale i z toho to bude jen část, protože pro kamióny je stále nejdůležitější co nejnižší počet kilometrů pod mýtem.

hobbysta

Hlouposti: skutečný VNĚJŠÍ okruh (právě zhruba v trase II/101) by pobral naprostou většinu tranzitu, protože většině kamionům by se (časově) nevyplácelo cpát se na dnešní D0 a tam poskakovat v kolonách. Dostavovaná část D0 má, bohužel, vyhovět mnoha typům frekvence, a tak nakonec nemůže optimálně vyhovět nikomu: v případě existence skutečného VO by D0 mohla být prioritně určena pro pražskou a přípražskou (regionální) dopravu a tomu také lépe přizpůsobena. Připravované propojení D7 a D8 (a v kombinaci s i/61 vlastně i s D6) je dobrým zárodkem právě skutečného VO, bohužel ale přichází příliš pozdě, protože dostavbě D0 měla logicky dávno… Číst vice »

V. F.

4 roky chtějí stavět obchvat nějakých Kralup, to je více, než bude trvat stavba úseku Běchovice – D1 na Pražském okruhu, přičemž cena, tedy náročnost, je asi jedna desetina.. zajímavé.
Jinak už asi vím, proč je zkapacitnění MUK Středokluky stále v nedohlednu, jelikož je to stále v plánování jako součást propojení D7 a D8 🙂

Ferda

mno, tak on uz se take obchvat kralup minimalne 22 let projektuje a resi, to je asi na urovni D1 a my vsichni vime, ze se toho stejne nedozijem. Protoze pak se objevi broucek, motyle, nejaka ta hlinena vaza nebo hroby a pujde to zas dopr…

letmech

nikoliv, původní plán „spojky D7 a D8“ počítal, a snad stále počítá, s novou MÚK mezi exit 3 a 5 s tím, že se tyto zruší. Jejich reko by na tom měla být nezávislá, cílem je dočasně zlepšit parametry krizovatek, ve finále je to realitace zárodků 3+3. Postupná prestavba hodně dlouhým salámem. Kněževes (3) je tak zrekonstruovaná. je to uděláno jako zarodek průběžné dalnice v 3+3. Stejně měl být proveden exit 5. Ale tam to melo probehnout až po přestavbě křižovatky u letiště. Akorát, že ta se opožďuje a exit 5 se posouvá dál a dál v čase. Škoda, dalo… Číst vice »

V. F.

MÚK Středokluky je součást první etapy stavby a příprava na povolení je v plném proudu. Ale možná, že speciálně pro letmecha postaví soukromé MÚKčko 😄
Opět zdejší experti nesklamali 👍🏼

Nehty o tabuli

Na tom je parádní, že se opět zmenší mezera mezi mosty na severu a severně od Prahy. První zmenšení bude D0 a pak toto. V současnosti v této oblasti zoufale mosty chybí. To máte Trojský most a pak až v centru Kralup.

Jirka

Souhlas na jih od Prahy to samé byť je tam ta hustota zalidnění menší.

Bobek

(Ještě je tam tunel, i když jen o kousek níž. :))

Koro

Není vedle propojka D8 a D7 přes Slaný a o pár Km níže ještě severní okruh Prahy?

Vítek

Není. Most směrem na Slaný je 10 km na sever a je už dost vytížený.
Severní okruh Prahy stále není.

Koro

10 km na sever je hodně?

holy.james

Ta propojka přes Slaný ce celkem dost využívaná.

holy.james067

Ta propojka přes Slaný je celkem dost využívaná.

Don Pedro

Obchvat určitě pomůže, o tom žádná, ale opravdu pořádné kapacitní propojení dálnic D6, D7, D8 a D10 by zajistila přestavba I/16 na dálnici D16. Vznikl by tak i jakýsi druhý severní dálniční obchvat pražské aglomerace.

Nehty o tabuli

Jo, nahrazení I/16 dálnicí by bylo ideální trasování a takové nejvíc organické. Současně by bylo nejjednodušší na výstavbu protože terén už tam na to je vlastně připraven (jedinej problém asi u Mělníka). Byla by to ideální trasa pro západní až severovýchodní část tzv. Středočeského okruhu. Jedinou výtku přijímám, že mezi Řevničovem a Slaným je na dálnici malej provoz. Ale i ten bude mírně narůstat s dostavbou D6.

David

Já se těším na propojení d1, d3 a d5 a klidně se to může jmenovat d20

Don Pedro

Souhlas, já bych ji trasoval bych asi takto:
https://mapy.com/s/duduguveku
Poznámka pro perfekcionisty: náčrtek prosím berte jako pouze orientační.
P.S. ŘSD ve své studii (kterou podle všeho úspěšně hodili do koše) něco jako D20 plánovalo, ale měla vést hooodně jižněji, až k Jindřichově Hradci (a to si myslím, že už je příliš na to, aby D20 odlehčila D5 a D1 kolem Prahy a jižní části D0).

David

Tohle dává IMHO mnohem větší smysl než ten druhý okruh okolo Prahy co ŘSD představilo na apríla.

PavelM

Máte to pěkné, jen je třeba to protáhnout dál ke Karlovým Varům s připojením na D6.

zemko

a pokracovat na HavlBrod a pardubice k D35…

Jirka

A myslíte, že se toho dožijete? Mě bude stačit až se dobuduje páteřní dálniční síť.

Don Pedro

Naděje umírá poslední 🙂

David

po 2030 toho RSD zase tolik nebude zbyvat … treba to do 2040 daji … a pak jeste neco na severu (Usti-Decin-Liberec).

Ale mam spise obavu, aby byly v budoucnu penize na cokoliv s vyjimkou splatky dluhu

Don Pedro

Obchvat určitě pomůže, o tom žádnhá, ale opravdu pořádné kapacitní propojení dálnic D6, D7, D8 a D10 by zajistila přestavba I/16 na dálnici D16. Vznikl by tak i jakýsi druhý severní dálniční obchvat pražské aglomerace.

Milan2

Myslím, že zatím potřebujeme ten první. Pak se uvidí. Až v roce 2028 začne konečně fungovat SŽ, tak nebude materiálu ani stavařů nazbyt. Pokračování dálnic až po dokončení aspoň části VRT. Asi tak po roce 2100. Jestli vůbec. V té době už budou konečně fungující autonomní vozidla a ty s 1+1 vystačí.

Don Pedro

Ano, dostavba severní části D0 trochu s kartami zamíchá, ale já třeba kdybych jel z Ml. Boleslavi do KV, tak nebudu chtít si zajíždět až k Praze. O vyhnutí se Praze se snaží mnoho řidičů, ale protože Praha je uprostřed Čech a tak skoro všechny kapacitní cesty logicky vedou do Prahy, není východisko. Proto si myslím, že stavba kapacitních tahů míjících zdaleka Prahu by měla být po dostavbě nyní rozestavěných a naplánovaných dálnic prioritou.