Trať bude na estakádě nad úrovní těch ulic, průchod tam bude naopak pod ní, stoupat na lávku by bylo zbytečný.
Tomáš Záruba
1 rok
1) Pokud skutečně odpovídá místo konce stavby dle mapky, kdy přijde na řadu ten poslední ani ne kilometr „mezi PRaKem a koridorem“? Nebo se podobně jako z Holešovic do Libně budeme tvářit, že neexistuje?
2) Jak dopadly úvahy o odstavných kolejích mezi rozvětvujícími se tratěmi?
Honza
1 rok
Na 11.obrázku je pohled z ptačí perspektivy od (kurtů) Štvanice na Troju. V tomto místě by snad měla někdy v budoucnu stát Vltavská filharmonie, ne? Počítá se s tím v tomto projektu? Nebo si pak někdo vzpomene, že „MY“ (myslím tím město s IPR) to tam chtěli dřív a „ONI“(SŽ) nám vyfoukli skvělý flek. https://vltavskafilharmonie.cz/cs/o-projektu
Naopak jí uvolňuje prostor ta přeložka tramvajové trati a změna vestibulu metra. Na vizualizacích k filharmonii, které byly dělány později, než návrh nádraží, ta budova nádraží je.
Romanero
1 rok
Osobně by mě zajímalo, jak se to vešlo do hlukové normy. Nevidím žádné výrazné clony (v původním návrhu byla celá trať ve skleněném tubusu) a když vzpomenu na více než desetileté tahanice kolem Nového spojení..
Kde by ten tunel měl začínat a kde končit?
Vzhledem k tomu, že trať z Bubnů na Dejvice a dál trať stoupá, tak tím by se zvětšilo stoupání tratě.
Neříkám, že toto řešení je úplně špatné.
V dobách dávno minulých se stávalo, že šlechtic prodal panství i s nevolníky.
Že by Čína koupila Prahu výměnou za to, že ji vytuneluje?
David
1 rok
Mně se teda vůbec nelíbí ta stanice na čtvrtém obrázku. Je tam malý domeček se střechou, který vůbec nereaguje na to, že je vedle most a stojí tak trochu mimo a ještě na druhé straně má nějakou prazvláštní „loď“ s oranžovou střechou. To se snad mohlo vyřešit architektonicky elegantněji.
Ale samozřejmě dobrá zpráva, že se konečně začne stavět a také developerům se uvolní ruce na tak obrovském a dosud trestuhodně nevyužitém území nádraží Praha-Bubny. Doufám, že Brána nenavrátna zůstane. Nebo alespoň najde nové místo.
Ten bar u mostu přes Dukelských hrdinů se v předchozích plánech měl bourat.
Mart.St
1 rok
Nevíte někdo,zda se v rámci této akce bude nějak předělávat most přes ulici Partyzánská na kralupské větvi? Případně také, jaký bude osud zastávky Praha Holešovice zastávka?
Vzhledem ke vzdálenosti mezi nástupišti by zachování zastávky Praha Holešovice zastávka dopravně nevýhodné. Já bych tuhle zastávku přemístil až k nadjezdu ulice Za elektrárnou.
Není spíš na místě ji zrušit úplně? Přestup mezi S4 a metrem C se přesune do Bubnů (a na novou Masaryčku, která bude spojena s přestupní stanicí Florenc). Kolik lidí by využívalo stanici u Fortuny, s výjimkou koncertů a sportovních utkání?
Tak ona se teď ruší, to moje umístění je šotonávrh. Byla by to na trati 094 taková varianta pro zastávku Výstaviště (na trati 120). Vzdálenost Bubny – Výstaviště bude taky okolo 1 km, ano je tady větší zástavba.
Jelikož se jedná už o jinou trať, tak se udělá jen to nejnutnější pro vytvoření rozpletu, sjednocení zastávek do jednoho místa a uvolnění pozemků. Pokud na Vltavské vznikne přestup z metra cca 150-200 m, tak zastávka P.Holešovice při vzdálenosti 450-500 m od metra ztrácí na významu. A dvě zastávky 600-700 m od sebe jsou jen zbytečným zdržováním vlaku i snižováním propustnosti trati. Vlak není tramvaj a potřebuje na rozjezd mnohem více energie i času.
Tadeáš
1 rok
Ta zastávka bude společná i pro vlaky do Kralup místo Holešovic zast.?
Přesněji, bude to jedno nádraží, kde vedle sebe budou nástupiště do Kralup a na Kladno/Letiště VH. Z jednoho nástupiště odjezd do obou směrů možný nebude.
Jakub
1 rok
Proč v článku není jediná mapa s naznačeným úsekem o který jde? Mimochodem to by se „mělo dávat automaticky“ snad ke každému článku, kde je zmíněné nějaké konkrétní místo. A když se v článku zmiňuje třeba křížení s nějakou ulicí, vůbec by nebylo od věci do mapky tato zvlášť zmíněná místa ještě vyznačit.
Protože jediná mapa, kterou SŽ k tomuto projektu vydala, je ta, která je v textu. „Mělo dávat automaticky“ – jistě souhlasím, ale my opravdu nebudeme suplovat práci investora zpřístupnit své záměry široké veřejnosti. ŘSD to umí, třeba se to někdy po výměně managementu naučí i na SŽ.
No, když už se autor textu hrabe v tématu, řekl bych, že nebude velký problém naťukat i kdyby jen pomocí funkce „ruční měření“ v mapách, alespoň přibližně uvedenou trasu. Otázka asi na 3 minuty.
Ale on to byl spíš takový obecný povzdech. nejde jen o dopravní stavby a nejde jen o články na tomto webu. Jde v podstatě o jakoukoli informaci o konkrétním místě. Může i přírodní zajímavost, může jít o místo vraždy, může jít o info o nové soše. Dát do článku rám s mapou a s pár ručně označenými body nemůže zabrat víc než pár minut.
Já jsem rád, že se pravidelně aspoň někde dozvídáme aktualizace ohleně staveb dopravní infrastruktury. Máte tam popisy ulic, 2 letecké pohledy, dokonce mapku SŽ. K tomu si otevřete mapu na internetu a hledejte, když tak pobízíte kdo má co a jak dělat, aby jste byl uspokojen.
Ale to je právě to. U každého článku pak 10 minut hledat kde to vlastně je? Třeba já jsem původěm pražák. proto mne zajímá, co se v Praze chystá. Bohužel si už nepamatuju kde přesně která ulice je. Krom toho slovní popis je někdy tak nesmyslný, že se podle něj nedá moc dohledat kudy má co vést. Nejde o to, jestli jsem já líný, nebo ne. Jde o to, že ten novinář psaním takového článku stráví několik hodin. Udělat mapku je pak otázka třeba 10 minut. Ale jak by asi taková služba čtenářům velmi zvedla užitečnost článku? To je na… Číst vice »
Občan
1 rok
Chtělo by to paralelně v dpp budovat i ten druhý výlez v Vltavské, aby se to zase nedělalo všechno na milionkrát.
Řekněte mi prosím, co vede projektanty k tomuto řešení dvě krajní + jedno ostrovní nástupiště. Je to tak v Edenu, na Zahradním městě a teď nově Bubny. Proč ne dvě ostrovní?
V praxi to znamená složitější přístup, víc výtahů/eskalátorů, víc zastřešení a víc zábradlí.
Chápu, že u dvou ostrovních nástupišť se bude řešit jiná geometrie koleje, ale to se bude řešit stejně.
Je to požadavek PIDu, aby se nastupovalo vždy na stejné straně kvůli kočárkům/jízdním kolům 🙂 To že to tak v Uhříněvsi, Senohrabech nebo Mokropsech není a nebude je věc druhá 😀
Teoreticky by benefitem mohl být zjednodušený přestup mezi vlakem z Kralup a vlakem na Letiště. Ale i tak mi to přijde, speciálně u těchto tratí jako ne úplně dobrý argument.
Napsal jste to přesně… A čím více těch zařízení a dalších prvků bude, tím bude projekt drežší a tím bude mít projektant vyšší odměnu… A o to tu jde. Provozní praktičnost je věc druhořadá…
Ideální by byl 1 společný peron pro směr do Prahy (abych tam prostě čekal a nastoupil do prvního vlaku, co přijede, ať už od Kladna či od Kralup) a 1 pro oba směry z Prahy.
Takovéto základní parametry jako je uspořádání nástupišť obvykle bývají součástí zadání, které projektant dostane.
Václav M.
1 rok
Ach jo, kdyby bylo napsáno, že se stanice přesune blíže k Negrelliho viaduktu (do místa bývalé zastávky Praha – Bubny/Vltavská), tak by ten text dával větší smysl.
Miky
1 rok
Nevíte někdo, zda zůstane plně zachován provoz na Mas. nádr. od Kralup nebo zda nepůjde něco přes Holešovice/Balabenku?
Vlakem s kolem
1 rok
Jak bude fungovat současná trať během stavby? Bude zcela zrusen provoz až po Dejvice?
„V další etapě prací vznikne spolu s výstavbou nové čtvrti přímo nad nádražím administrativní budova.“
Odhaduji že nevznikne. Takto byly navrženy některé vestibuly na trase metra B. Zatím všechny, kde se stavělo, byly zbořené a přestavěné, a ty zbylé se plánuje zbourat taky. Z nějakého důvodu se na tom developerům stavět nechce.
Podle mapky SŽ to vypadá že most přes Partyzánskou ani násep okolo výstaviště součástí stavby nebude. Snad se pletu, ten most by si zasloužil předělat.
A nejen most! Snad bude součástí stavby i předělání zastávky Praha-Holešovice, protože to je naprosto odporné místo nehodné evropské metropoli 21. století.
Tak ona je tohle taky dá se říct novostavba, nejdřív zbourat jednokolejku a postavit novou dvoukolejku na estakádách. Takové vybavení pro cestující s jednou docela velkou stanicí a slušnou zastávkou je tady také mnohem většího rozsahu než na SuVo, kde se na pět zastávek v poli plácly betonové přístřešky.
Johnny
1 rok
Mate mě ta vizualizace na foto č. 12. To je pohled od řeky? Okolo budoucích Bubnů přece není nikde v těsné blízkosti takováhle křižovatka tramvajových kolejí…
Vestibul metra se má dělat nový a tramvaje pak pojedou souběžně s Vltavou. Za nádražím pak bude křižovatka směrem blíž k Vltavě do stávající zastávky Holešovická tržnice a nově směrem dál do Holešovic směrem k Jateční ulici.
Tedy zastávka tram „Vltavská“ již nebude šikmo, nýbrž kolmo k železnici i metru a rovnoběžně s řekou. Jo, to mi dává smysl.
Zmíněná křižovatka se tedy bude nacházet na severovýchodním rohu nádraží.
Ta první část jo, tramvaj pojede z Antonínské rovně, kolmo na metro a vlak.
To druhé ne, měl by to být IMO jihovýchodní roh nádraží.
zesp
1 rok
je pro mě tak docela nepochopitelné, že něco takového mohlo prakticky v centru města vydržet až do dnešních dnů. Ona celá ta trať je díky čekání na rekonstrukci skansen…
Na tom nádraží byl antikvariát, kde prodávala paní co měla snad kříšťálovou kouli :-O
jfp
1 rok
Bubny to potrebujou jako prase drbani. Jenze zatimco tady je tlak od developeru aby se stavelo a uvolnily pozemky, obavam se scenare ze na Vystavisti to taky docasne trvale skonci a dal bude tlak opacny jako dosud
Zaujalo me, ze na tech fotkach z vizualizace je vystaviste s malym v.
Martin Peterka
1 rok
Nádhera, na tuhle přestavbu se hodně těším. Nádraží Bubny je aktuálně jedno z nejodpornějších míst, které se nachází v širším centru Prahy. Bude paráda sledovat, jak tohle místo prokoukne.
Chtělo by to lávku pro pěší přes nádraží Bubny mezi ulicemi Bubenská a Argentinská.
https://mapy.cz/zakladni?x=14.4386507&y=50.1013975&z=17
Trať bude na estakádě nad úrovní těch ulic, průchod tam bude naopak pod ní, stoupat na lávku by bylo zbytečný.
1) Pokud skutečně odpovídá místo konce stavby dle mapky, kdy přijde na řadu ten poslední ani ne kilometr „mezi PRaKem a koridorem“? Nebo se podobně jako z Holešovic do Libně budeme tvářit, že neexistuje?
2) Jak dopadly úvahy o odstavných kolejích mezi rozvětvujícími se tratěmi?
Na 11.obrázku je pohled z ptačí perspektivy od (kurtů) Štvanice na Troju. V tomto místě by snad měla někdy v budoucnu stát Vltavská filharmonie, ne? Počítá se s tím v tomto projektu? Nebo si pak někdo vzpomene, že „MY“ (myslím tím město s IPR) to tam chtěli dřív a „ONI“(SŽ) nám vyfoukli skvělý flek.
https://vltavskafilharmonie.cz/cs/o-projektu
Sorry, na 12tém
Pořád se s ní počítá a místo tam na ní je, takže nikomu nikdo nic nevyfoukne. Neni jenom zanesená ve vizualizacích, to je všechno.
Naopak jí uvolňuje prostor ta přeložka tramvajové trati a změna vestibulu metra. Na vizualizacích k filharmonii, které byly dělány později, než návrh nádraží, ta budova nádraží je.
Osobně by mě zajímalo, jak se to vešlo do hlukové normy. Nevidím žádné výrazné clony (v původním návrhu byla celá trať ve skleněném tubusu) a když vzpomenu na více než desetileté tahanice kolem Nového spojení..
Dle dřívějších info jsou tam nízké protihlukové stěny a navíc i mezi kolejemi.
Takže už finální vizualizace, koukám že bude nutné odtěžit obrovské množství zeminy. Vlakem?
Metrostav TBR je bývalá 5. divize Metrostavu, to jen pro doplnění a pro pořádek.
Lepším řešením by bylo dát železnici v Praze do tunelu postupně celou.
Kde by ten tunel měl začínat a kde končit?
Vzhledem k tomu, že trať z Bubnů na Dejvice a dál trať stoupá, tak tím by se zvětšilo stoupání tratě.
Neříkám, že toto řešení je úplně špatné.
To jistě. Teď ještě sehnat někoho, kdo to zaplatí.
V dobách dávno minulých se stávalo, že šlechtic prodal panství i s nevolníky.
Že by Čína koupila Prahu výměnou za to, že ji vytuneluje?
Mně se teda vůbec nelíbí ta stanice na čtvrtém obrázku. Je tam malý domeček se střechou, který vůbec nereaguje na to, že je vedle most a stojí tak trochu mimo a ještě na druhé straně má nějakou prazvláštní „loď“ s oranžovou střechou. To se snad mohlo vyřešit architektonicky elegantněji.
Ale samozřejmě dobrá zpráva, že se konečně začne stavět a také developerům se uvolní ruce na tak obrovském a dosud trestuhodně nevyužitém území nádraží Praha-Bubny. Doufám, že Brána nenavrátna zůstane. Nebo alespoň najde nové místo.
Ten domek, včetně té oranžové střechy na boku, už tam stojí. Není vůbec součástí stavby.
No není, ale částečně bude očividně, když kolem něho postaví to schodiště a vedle most.
https://goo.gl/maps/5ix75CugeSnuuciCA
Kabřinvový obklad? Tak to je tam nejméně půl století.
oprava: Kabřincový obklad…
Ten bar u mostu přes Dukelských hrdinů se v předchozích plánech měl bourat.
Nevíte někdo,zda se v rámci této akce bude nějak předělávat most přes ulici Partyzánská na kralupské větvi? Případně také, jaký bude osud zastávky Praha Holešovice zastávka?
Je snad nějaký důvod ji zachovat? Atrakční obvod zanedbatelný, dostupnost mizerná…
Vzhledem ke vzdálenosti mezi nástupišti by zachování zastávky Praha Holešovice zastávka dopravně nevýhodné. Já bych tuhle zastávku přemístil až k nadjezdu ulice Za elektrárnou.
Není spíš na místě ji zrušit úplně? Přestup mezi S4 a metrem C se přesune do Bubnů (a na novou Masaryčku, která bude spojena s přestupní stanicí Florenc). Kolik lidí by využívalo stanici u Fortuny, s výjimkou koncertů a sportovních utkání?
Tak ona se teď ruší, to moje umístění je šotonávrh. Byla by to na trati 094 taková varianta pro zastávku Výstaviště (na trati 120). Vzdálenost Bubny – Výstaviště bude taky okolo 1 km, ano je tady větší zástavba.
Jelikož se jedná už o jinou trať, tak se udělá jen to nejnutnější pro vytvoření rozpletu, sjednocení zastávek do jednoho místa a uvolnění pozemků. Pokud na Vltavské vznikne přestup z metra cca 150-200 m, tak zastávka P.Holešovice při vzdálenosti 450-500 m od metra ztrácí na významu. A dvě zastávky 600-700 m od sebe jsou jen zbytečným zdržováním vlaku i snižováním propustnosti trati. Vlak není tramvaj a potřebuje na rozjezd mnohem více energie i času.
Ta zastávka bude společná i pro vlaky do Kralup místo Holešovic zast.?
Ano.
Přesněji, bude to jedno nádraží, kde vedle sebe budou nástupiště do Kralup a na Kladno/Letiště VH. Z jednoho nástupiště odjezd do obou směrů možný nebude.
Proč v článku není jediná mapa s naznačeným úsekem o který jde? Mimochodem to by se „mělo dávat automaticky“ snad ke každému článku, kde je zmíněné nějaké konkrétní místo. A když se v článku zmiňuje třeba křížení s nějakou ulicí, vůbec by nebylo od věci do mapky tato zvlášť zmíněná místa ještě vyznačit.
Protože jediná mapa, kterou SŽ k tomuto projektu vydala, je ta, která je v textu. „Mělo dávat automaticky“ – jistě souhlasím, ale my opravdu nebudeme suplovat práci investora zpřístupnit své záměry široké veřejnosti. ŘSD to umí, třeba se to někdy po výměně managementu naučí i na SŽ.
No, když už se autor textu hrabe v tématu, řekl bych, že nebude velký problém naťukat i kdyby jen pomocí funkce „ruční měření“ v mapách, alespoň přibližně uvedenou trasu. Otázka asi na 3 minuty.
Ale on to byl spíš takový obecný povzdech. nejde jen o dopravní stavby a nejde jen o články na tomto webu. Jde v podstatě o jakoukoli informaci o konkrétním místě. Může i přírodní zajímavost, může jít o místo vraždy, může jít o info o nové soše. Dát do článku rám s mapou a s pár ručně označenými body nemůže zabrat víc než pár minut.
Přibližnou mapu máte v textu. Obecný povzdech doporučuji adresovat SŽ. Btw, najít si místo v mapě zabere tak deset sekund.
Já se nebudu zlobit, pokud přiznáte barvu a řeknete „nechtělo se nám“ 😀
Myslím, že jste absolutně nepochopil můj příspěvek. Opravdu nebudeme suplovat práci investora.
https://www.spravazeleznic.cz/zeleznice-na-letiste/useky
https://www.spravazeleznic.cz/zeleznice-na-letiste/useky/modernizace-trati-praha-bubny-praha-vystaviste
Na tom druhém odkazu je někde mapa?
Našel jsem jen v sekci Základní informaci odkaz „mapa“, kde mapa není a asi měla být:)
Poproste „se“, ať to dává.
(Se je bratranec Sama a Seta)
A pan By se ztratil kam?!? Ten do této společnosti patří také :-).
Šel s Někým na pivo.
Já jsem rád, že se pravidelně aspoň někde dozvídáme aktualizace ohleně staveb dopravní infrastruktury. Máte tam popisy ulic, 2 letecké pohledy, dokonce mapku SŽ. K tomu si otevřete mapu na internetu a hledejte, když tak pobízíte kdo má co a jak dělat, aby jste byl uspokojen.
Ale to je právě to. U každého článku pak 10 minut hledat kde to vlastně je? Třeba já jsem původěm pražák. proto mne zajímá, co se v Praze chystá. Bohužel si už nepamatuju kde přesně která ulice je. Krom toho slovní popis je někdy tak nesmyslný, že se podle něj nedá moc dohledat kudy má co vést. Nejde o to, jestli jsem já líný, nebo ne. Jde o to, že ten novinář psaním takového článku stráví několik hodin. Udělat mapku je pak otázka třeba 10 minut. Ale jak by asi taková služba čtenářům velmi zvedla užitečnost článku? To je na… Číst vice »
Chtělo by to paralelně v dpp budovat i ten druhý výlez v Vltavské, aby se to zase nedělalo všechno na milionkrát.
V plánu je.
Řekněte mi prosím, co vede projektanty k tomuto řešení dvě krajní + jedno ostrovní nástupiště. Je to tak v Edenu, na Zahradním městě a teď nově Bubny. Proč ne dvě ostrovní?
V praxi to znamená složitější přístup, víc výtahů/eskalátorů, víc zastřešení a víc zábradlí.
Chápu, že u dvou ostrovních nástupišť se bude řešit jiná geometrie koleje, ale to se bude řešit stejně.
„V praxi to znamená složitější přístup, víc výtahů/eskalátorů, víc zastřešení a víc zábradlí.“
Ale o to tu přeci jde!
Je to požadavek PIDu, aby se nastupovalo vždy na stejné straně kvůli kočárkům/jízdním kolům 🙂 To že to tak v Uhříněvsi, Senohrabech nebo Mokropsech není a nebude je věc druhá 😀
Teoreticky by benefitem mohl být zjednodušený přestup mezi vlakem z Kralup a vlakem na Letiště. Ale i tak mi to přijde, speciálně u těchto tratí jako ne úplně dobrý argument.
Napsal jste to přesně… A čím více těch zařízení a dalších prvků bude, tím bude projekt drežší a tím bude mít projektant vyšší odměnu… A o to tu jde. Provozní praktičnost je věc druhořadá…
Ideální by byl 1 společný peron pro směr do Prahy (abych tam prostě čekal a nastoupil do prvního vlaku, co přijede, ať už od Kladna či od Kralup) a 1 pro oba směry z Prahy.
Jenže to by se vám ty koleje křížily, což zřejmě není žádoucí.
Být to ovšem řešeno mimoúrovňově…
2 koleje se přecházejí hůř než 1 kolej.
2 ostrovní nástupiště: krajní koleje by zabírali více místa (pozemků) před a za nádražím.
Tady bych tipnul proto, že rozvětvení tratí bude už mezi zastávkou a Negrelliho viaduktem, na druhé straně už vyjedou dvě oddělené dvoukolejné trati.
Plus pokud bude pravostranný provoz, znamená to přestup hrana-hrana od Kralup do směru na letiště.
Takovéto základní parametry jako je uspořádání nástupišť obvykle bývají součástí zadání, které projektant dostane.
Ach jo, kdyby bylo napsáno, že se stanice přesune blíže k Negrelliho viaduktu (do místa bývalé zastávky Praha – Bubny/Vltavská), tak by ten text dával větší smysl.
Nevíte někdo, zda zůstane plně zachován provoz na Mas. nádr. od Kralup nebo zda nepůjde něco přes Holešovice/Balabenku?
Jak bude fungovat současná trať během stavby? Bude zcela zrusen provoz až po Dejvice?
Tak to bylo prezentováno. S5, S45 a S24 ukončené v Dejvicích.
…samozřejmě R24 a R45, nikoliv S 🙂
Díky za info.
„V další etapě prací vznikne spolu s výstavbou nové čtvrti přímo nad nádražím administrativní budova.“
Odhaduji že nevznikne. Takto byly navrženy některé vestibuly na trase metra B. Zatím všechny, kde se stavělo, byly zbořené a přestavěné, a ty zbylé se plánuje zbourat taky. Z nějakého důvodu se na tom developerům stavět nechce.
Tomu se nedivim. Asi to má omezenou nosnost i dispozici, vzhledem k době kdy se to stavělo. Dneska to můžou založit pořádně.
Kde stavba skočí ve směru na Kralupy? Kousek za nádražím a nebo naváže na dokončenou stavbu ve Stromovce?
Podle mapky SŽ to vypadá že most přes Partyzánskou ani násep okolo výstaviště součástí stavby nebude. Snad se pletu, ten most by si zasloužil předělat.
A nejen most! Snad bude součástí stavby i předělání zastávky Praha-Holešovice, protože to je naprosto odporné místo nehodné evropské metropoli 21. století.
Ta se předpokládám zruší.
Neuvažuje se o instalaci solárních panelů (vodorovně) na nepochozí část střechy žst. Praha Bubny?
Já tam tedy vidím navržené světlíky – to by moc nedávalo smysl.
Správa to zatím někde testuje, snad časem.
Celkem šílené, že to stojí skoro stejné peníze jako 5 let zpátky novostavba trati Sudoměřice – Votice…
Tak ona je tohle taky dá se říct novostavba, nejdřív zbourat jednokolejku a postavit novou dvoukolejku na estakádách. Takové vybavení pro cestující s jednou docela velkou stanicí a slušnou zastávkou je tady také mnohem většího rozsahu než na SuVo, kde se na pět zastávek v poli plácly betonové přístřešky.
Mate mě ta vizualizace na foto č. 12. To je pohled od řeky? Okolo budoucích Bubnů přece není nikde v těsné blízkosti takováhle křižovatka tramvajových kolejí…
Vestibul metra se má dělat nový a tramvaje pak pojedou souběžně s Vltavou. Za nádražím pak bude křižovatka směrem blíž k Vltavě do stávající zastávky Holešovická tržnice a nově směrem dál do Holešovic směrem k Jateční ulici.
Díky za vysvětlení.
Souběžně s Vltavou? To si nějak nedokážu představit.
Hlavně kvůli spojení tratě od Strossmayerova náměstí s tratí od Štvanice.
Souběžně ve smyslu rovnoběžně, nikoliv „blíže“.
Tedy zastávka tram „Vltavská“ již nebude šikmo, nýbrž kolmo k železnici i metru a rovnoběžně s řekou. Jo, to mi dává smysl.
Zmíněná křižovatka se tedy bude nacházet na severovýchodním rohu nádraží.
Ta první část jo, tramvaj pojede z Antonínské rovně, kolmo na metro a vlak.
To druhé ne, měl by to být IMO jihovýchodní roh nádraží.
je pro mě tak docela nepochopitelné, že něco takového mohlo prakticky v centru města vydržet až do dnešních dnů. Ona celá ta trať je díky čekání na rekonstrukci skansen…
https://youtu.be/QZ1lg6ORr-0
Na tom nádraží byl antikvariát, kde prodávala paní co měla snad kříšťálovou kouli :-O
Bubny to potrebujou jako prase drbani. Jenze zatimco tady je tlak od developeru aby se stavelo a uvolnily pozemky, obavam se scenare ze na Vystavisti to taky docasne trvale skonci a dal bude tlak opacny jako dosud
Zaujalo me, ze na tech fotkach z vizualizace je vystaviste s malym v.
Nádhera, na tuhle přestavbu se hodně těším. Nádraží Bubny je aktuálně jedno z nejodpornějších míst, které se nachází v širším centru Prahy. Bude paráda sledovat, jak tohle místo prokoukne.
A nádraží Vyšehrad nejzoufalejší.
Tak to je dneska jenom výhybna… a stejně tam za chvilku jezdit nic nebude, dokud se neopraví most.
Kolik firem se soutěže zúčastnilo? Jaké byly další firmy co podaly nabídku? ŘSD to běžně zveřejňuje, nevíte zda se to dá dohledat i u SŽ?