Proměna trati Bubny – Výstaviště může začít, postaví ji sdružení vedené Metrostavem TBR

Estakáda, po které povede trať z Bubnů k Výstavišti. Foto: Správa železnicEstakáda, po které povede trať z Bubnů k Výstavišti. Foto: Správa železnic

Hotovo má být v roce 2025.

90 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa

Chtělo by to lávku pro pěší přes nádraží Bubny mezi ulicemi Bubenská a Argentinská.
https://mapy.cz/zakladni?x=14.4386507&y=50.1013975&z=17

původní Jakub P

Trať bude na estakádě nad úrovní těch ulic, průchod tam bude naopak pod ní, stoupat na lávku by bylo zbytečný.

Tomáš Záruba

1) Pokud skutečně odpovídá místo konce stavby dle mapky, kdy přijde na řadu ten poslední ani ne kilometr „mezi PRaKem a koridorem“? Nebo se podobně jako z Holešovic do Libně budeme tvářit, že neexistuje?

2) Jak dopadly úvahy o odstavných kolejích mezi rozvětvujícími se tratěmi?

Honza

Na 11.obrázku je pohled z ptačí perspektivy od (kurtů) Štvanice na Troju. V tomto místě by snad měla někdy v budoucnu stát Vltavská filharmonie, ne? Počítá se s tím v tomto projektu? Nebo si pak někdo vzpomene, že „MY“ (myslím tím město s IPR) to tam chtěli dřív a „ONI“(SŽ) nám vyfoukli skvělý flek.
https://vltavskafilharmonie.cz/cs/o-projektu

Honza

Sorry, na 12tém

Tomáš H.

Pořád se s ní počítá a místo tam na ní je, takže nikomu nikdo nic nevyfoukne. Neni jenom zanesená ve vizualizacích, to je všechno.

původní Jakub P

Naopak jí uvolňuje prostor ta přeložka tramvajové trati a změna vestibulu metra. Na vizualizacích k filharmonii, které byly dělány později, než návrh nádraží, ta budova nádraží je.

Romanero

Osobně by mě zajímalo, jak se to vešlo do hlukové normy. Nevidím žádné výrazné clony (v původním návrhu byla celá trať ve skleněném tubusu) a když vzpomenu na více než desetileté tahanice kolem Nového spojení..

haf

Dle dřívějších info jsou tam nízké protihlukové stěny a navíc i mezi kolejemi.

Jakub

Takže už finální vizualizace, koukám že bude nutné odtěžit obrovské množství zeminy. Vlakem?

Jan z Rokycan

Metrostav TBR je bývalá 5. divize Metrostavu, to jen pro doplnění a pro pořádek.

Packo

Lepším řešením by bylo dát železnici v Praze do tunelu postupně celou.

Alibaba

Kde by ten tunel měl začínat a kde končit?
Vzhledem k tomu, že trať z Bubnů na Dejvice a dál trať stoupá, tak tím by se zvětšilo stoupání tratě.
Neříkám, že toto řešení je úplně špatné.

Robert Pražák

To jistě. Teď ještě sehnat někoho, kdo to zaplatí.

Jiří Kocurek

V dobách dávno minulých se stávalo, že šlechtic prodal panství i s nevolníky.
Že by Čína koupila Prahu výměnou za to, že ji vytuneluje?

David

Mně se teda vůbec nelíbí ta stanice na čtvrtém obrázku. Je tam malý domeček se střechou, který vůbec nereaguje na to, že je vedle most a stojí tak trochu mimo a ještě na druhé straně má nějakou prazvláštní „loď“ s oranžovou střechou. To se snad mohlo vyřešit architektonicky elegantněji.

David

Ale samozřejmě dobrá zpráva, že se konečně začne stavět a také developerům se uvolní ruce na tak obrovském a dosud trestuhodně nevyužitém území nádraží Praha-Bubny. Doufám, že Brána nenavrátna zůstane. Nebo alespoň najde nové místo.

původní Jakub P

Ten domek, včetně té oranžové střechy na boku, už tam stojí. Není vůbec součástí stavby.

David

No není, ale částečně bude očividně, když kolem něho postaví to schodiště a vedle most.

Jiří Kocurek

Kabřinvový obklad? Tak to je tam nejméně půl století.

Jiří Kocurek

oprava: Kabřincový obklad…

Milan

Ten bar u mostu přes Dukelských hrdinů se v předchozích plánech měl bourat.

Mart.St

Nevíte někdo,zda se v rámci této akce bude nějak předělávat most přes ulici Partyzánská na kralupské větvi? Případně také, jaký bude osud zastávky Praha Holešovice zastávka?

vbb

Je snad nějaký důvod ji zachovat? Atrakční obvod zanedbatelný, dostupnost mizerná…

Alibaba

Vzhledem ke vzdálenosti mezi nástupišti by zachování zastávky Praha Holešovice zastávka dopravně nevýhodné. Já bych tuhle zastávku přemístil až k nadjezdu ulice Za elektrárnou.

Marian Kechlibar

Není spíš na místě ji zrušit úplně? Přestup mezi S4 a metrem C se přesune do Bubnů (a na novou Masaryčku, která bude spojena s přestupní stanicí Florenc). Kolik lidí by využívalo stanici u Fortuny, s výjimkou koncertů a sportovních utkání?

Alibaba

Tak ona se teď ruší, to moje umístění je šotonávrh. Byla by to na trati 094 taková varianta pro zastávku Výstaviště (na trati 120). Vzdálenost Bubny – Výstaviště bude taky okolo 1 km, ano je tady větší zástavba.

Milan

Jelikož se jedná už o jinou trať, tak se udělá jen to nejnutnější pro vytvoření rozpletu, sjednocení zastávek do jednoho místa a uvolnění pozemků. Pokud na Vltavské vznikne přestup z metra cca 150-200 m, tak zastávka P.Holešovice při vzdálenosti 450-500 m od metra ztrácí na významu. A dvě zastávky 600-700 m od sebe jsou jen zbytečným zdržováním vlaku i snižováním propustnosti trati. Vlak není tramvaj a potřebuje na rozjezd mnohem více energie i času.

Tadeáš

Ta zastávka bude společná i pro vlaky do Kralup místo Holešovic zast.?

Kubrt

Ano.

Jarda Š.

Přesněji, bude to jedno nádraží, kde vedle sebe budou nástupiště do Kralup a na Kladno/Letiště VH. Z jednoho nástupiště odjezd do obou směrů možný nebude.

Jakub

Proč v článku není jediná mapa s naznačeným úsekem o který jde? Mimochodem to by se „mělo dávat automaticky“ snad ke každému článku, kde je zmíněné nějaké konkrétní místo. A když se v článku zmiňuje třeba křížení s nějakou ulicí, vůbec by nebylo od věci do mapky tato zvlášť zmíněná místa ještě vyznačit.

Jakub

No, když už se autor textu hrabe v tématu, řekl bych, že nebude velký problém naťukat i kdyby jen pomocí funkce „ruční měření“ v mapách, alespoň přibližně uvedenou trasu. Otázka asi na 3 minuty.

Ale on to byl spíš takový obecný povzdech. nejde jen o dopravní stavby a nejde jen o články na tomto webu. Jde v podstatě o jakoukoli informaci o konkrétním místě. Může i přírodní zajímavost, může jít o místo vraždy, může jít o info o nové soše. Dát do článku rám s mapou a s pár ručně označenými body nemůže zabrat víc než pár minut.

Frantík

Já se nebudu zlobit, pokud přiznáte barvu a řeknete „nechtělo se nám“ 😀

vbb

Poproste „se“, ať to dává.
(Se je bratranec Sama a Seta)

Bram

A pan By se ztratil kam?!? Ten do této společnosti patří také :-).

Jiří Kocurek

Šel s Někým na pivo.

Majkl

Já jsem rád, že se pravidelně aspoň někde dozvídáme aktualizace ohleně staveb dopravní infrastruktury. Máte tam popisy ulic, 2 letecké pohledy, dokonce mapku SŽ. K tomu si otevřete mapu na internetu a hledejte, když tak pobízíte kdo má co a jak dělat, aby jste byl uspokojen.

Jakub

Ale to je právě to. U každého článku pak 10 minut hledat kde to vlastně je? Třeba já jsem původěm pražák. proto mne zajímá, co se v Praze chystá. Bohužel si už nepamatuju kde přesně která ulice je. Krom toho slovní popis je někdy tak nesmyslný, že se podle něj nedá moc dohledat kudy má co vést. Nejde o to, jestli jsem já líný, nebo ne. Jde o to, že ten novinář psaním takového článku stráví několik hodin. Udělat mapku je pak otázka třeba 10 minut. Ale jak by asi taková služba čtenářům velmi zvedla užitečnost článku? To je na… Číst vice »

Občan

Chtělo by to paralelně v dpp budovat i ten druhý výlez v Vltavské, aby se to zase nedělalo všechno na milionkrát.

vbb

V plánu je.

Juraj

Řekněte mi prosím, co vede projektanty k tomuto řešení dvě krajní + jedno ostrovní nástupiště. Je to tak v Edenu, na Zahradním městě a teď nově Bubny. Proč ne dvě ostrovní?

V praxi to znamená složitější přístup, víc výtahů/eskalátorů, víc zastřešení a víc zábradlí.

Chápu, že u dvou ostrovních nástupišť se bude řešit jiná geometrie koleje, ale to se bude řešit stejně.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

„V praxi to znamená složitější přístup, víc výtahů/eskalátorů, víc zastřešení a víc zábradlí.“

Ale o to tu přeci jde!

Znalec

Je to požadavek PIDu, aby se nastupovalo vždy na stejné straně kvůli kočárkům/jízdním kolům 🙂 To že to tak v Uhříněvsi, Senohrabech nebo Mokropsech není a nebude je věc druhá 😀

David

Teoreticky by benefitem mohl být zjednodušený přestup mezi vlakem z Kralup a vlakem na Letiště. Ale i tak mi to přijde, speciálně u těchto tratí jako ne úplně dobrý argument.

zesp

Napsal jste to přesně… A čím více těch zařízení a dalších prvků bude, tím bude projekt drežší a tím bude mít projektant vyšší odměnu… A o to tu jde. Provozní praktičnost je věc druhořadá…

vbb

Ideální by byl 1 společný peron pro směr do Prahy (abych tam prostě čekal a nastoupil do prvního vlaku, co přijede, ať už od Kladna či od Kralup) a 1 pro oba směry z Prahy.

Robert Pražák

Jenže to by se vám ty koleje křížily, což zřejmě není žádoucí.

Tomáš Záruba

Být to ovšem řešeno mimoúrovňově…

Jakub

2 koleje se přecházejí hůř než 1 kolej.

Jakub

2 ostrovní nástupiště: krajní koleje by zabírali více místa (pozemků) před a za nádražím.

původní Jakub P

Tady bych tipnul proto, že rozvětvení tratí bude už mezi zastávkou a Negrelliho viaduktem, na druhé straně už vyjedou dvě oddělené dvoukolejné trati.

Plus pokud bude pravostranný provoz, znamená to přestup hrana-hrana od Kralup do směru na letiště.

Ondra K.

Takovéto základní parametry jako je uspořádání nástupišť obvykle bývají součástí zadání, které projektant dostane.

Václav M.

Ach jo, kdyby bylo napsáno, že se stanice přesune blíže k Negrelliho viaduktu (do místa bývalé zastávky Praha – Bubny/Vltavská), tak by ten text dával větší smysl.

Miky

Nevíte někdo, zda zůstane plně zachován provoz na Mas. nádr. od Kralup nebo zda nepůjde něco přes Holešovice/Balabenku?

Vlakem s kolem

Jak bude fungovat současná trať během stavby? Bude zcela zrusen provoz až po Dejvice?

Juraj

Tak to bylo prezentováno. S5, S45 a S24 ukončené v Dejvicích.

Juraj

…samozřejmě R24 a R45, nikoliv S 🙂

Vlakem s kolem

Díky za info.

P_V

„V další etapě prací vznikne spolu s výstavbou nové čtvrti přímo nad nádražím administrativní budova.“

Odhaduji že nevznikne. Takto byly navrženy některé vestibuly na trase metra B. Zatím všechny, kde se stavělo, byly zbořené a přestavěné, a ty zbylé se plánuje zbourat taky. Z nějakého důvodu se na tom developerům stavět nechce.

jonáš

Tomu se nedivim. Asi to má omezenou nosnost i dispozici, vzhledem k době kdy se to stavělo. Dneska to můžou založit pořádně.

Cestující

Kde stavba skočí ve směru na Kralupy? Kousek za nádražím a nebo naváže na dokončenou stavbu ve Stromovce?

David

Podle mapky SŽ to vypadá že most přes Partyzánskou ani násep okolo výstaviště součástí stavby nebude. Snad se pletu, ten most by si zasloužil předělat.

Tomáš

A nejen most! Snad bude součástí stavby i předělání zastávky Praha-Holešovice, protože to je naprosto odporné místo nehodné evropské metropoli 21. století.

David

Ta se předpokládám zruší.

Rejpal

Neuvažuje se o instalaci solárních panelů (vodorovně) na nepochozí část střechy žst. Praha Bubny?

Kubrt

Já tam tedy vidím navržené světlíky – to by moc nedávalo smysl.

Jakub

Správa to zatím někde testuje, snad časem.

Richard

Celkem šílené, že to stojí skoro stejné peníze jako 5 let zpátky novostavba trati Sudoměřice – Votice…

Twix

Tak ona je tohle taky dá se říct novostavba, nejdřív zbourat jednokolejku a postavit novou dvoukolejku na estakádách. Takové vybavení pro cestující s jednou docela velkou stanicí a slušnou zastávkou je tady také mnohem většího rozsahu než na SuVo, kde se na pět zastávek v poli plácly betonové přístřešky.

Johnny

Mate mě ta vizualizace na foto č. 12. To je pohled od řeky? Okolo budoucích Bubnů přece není nikde v těsné blízkosti takováhle křižovatka tramvajových kolejí…

Tomáš Tichý

Vestibul metra se má dělat nový a tramvaje pak pojedou souběžně s Vltavou. Za nádražím pak bude křižovatka směrem blíž k Vltavě do stávající zastávky Holešovická tržnice a nově směrem dál do Holešovic směrem k Jateční ulici.

Johnny

Díky za vysvětlení.

Václav M.

Souběžně s Vltavou? To si nějak nedokážu představit.

Hlavně kvůli spojení tratě od Strossmayerova náměstí s tratí od Štvanice.

Kubrt

Souběžně ve smyslu rovnoběžně, nikoliv „blíže“.

mic

Tedy zastávka tram „Vltavská“ již nebude šikmo, nýbrž kolmo k železnici i metru a rovnoběžně s řekou. Jo, to mi dává smysl.
Zmíněná křižovatka se tedy bude nacházet na severovýchodním rohu nádraží.

původní Jakub P

Ta první část jo, tramvaj pojede z Antonínské rovně, kolmo na metro a vlak.

To druhé ne, měl by to být IMO jihovýchodní roh nádraží.

zesp

je pro mě tak docela nepochopitelné, že něco takového mohlo prakticky v centru města vydržet až do dnešních dnů. Ona celá ta trať je díky čekání na rekonstrukci skansen…

https://youtu.be/QZ1lg6ORr-0

Jakub

Na tom nádraží byl antikvariát, kde prodávala paní co měla snad kříšťálovou kouli :-O

jfp

Bubny to potrebujou jako prase drbani. Jenze zatimco tady je tlak od developeru aby se stavelo a uvolnily pozemky, obavam se scenare ze na Vystavisti to taky docasne trvale skonci a dal bude tlak opacny jako dosud

Zaujalo me, ze na tech fotkach z vizualizace je vystaviste s malym v.

Martin Peterka

Nádhera, na tuhle přestavbu se hodně těším. Nádraží Bubny je aktuálně jedno z nejodpornějších míst, které se nachází v širším centru Prahy. Bude paráda sledovat, jak tohle místo prokoukne.

Jakub

A nádraží Vyšehrad nejzoufalejší.

Frantík

Tak to je dneska jenom výhybna… a stejně tam za chvilku jezdit nic nebude, dokud se neopraví most.

David

Kolik firem se soutěže zúčastnilo? Jaké byly další firmy co podaly nabídku? ŘSD to běžně zveřejňuje, nevíte zda se to dá dohledat i u SŽ?