Proměna smíchovského nádraží začne příští rok, Správa železnic žádá o stavební povolení

Smíchovské nádraží, vizualizace. Pramen: Správa železnicSmíchovské nádraží, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Součástí rekonstrukce nebude instalace ETCS, jen příprava na jeho zavedení.

64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
broge

Nevíte někdo, jestli bude kolejiště připraveno na napojení metra S? Předpokládám, že zde musí vyjet na povrch.

Majkl

Ne

Broge

Naštěstí jsem se dověděl, že ano 🙂

Démon

Drážní úřad nezačal dnes, už to řeší mnohem déle.

Tomáš

Poslední roky sice zanedbaného, ale krásného nádraží. Poté už jen šedý mor….

Codycheck

S tou plackou co navrhli, budou v budoucnu neuvěřitelné problémy.
Fakt design 21 století, skladiště u Prahy jsou hezčí 🙂 🙂

Petr

Stejně tam jezdí jedna prázdná krabička za hodinu.

Twix

Ale jen dokud tam modernizace tratě v Dejvicích nevyžene R/Sp od Kladna (nejspíš natrvalo).

Koro

Osobáky na Semmering by mohly začínat stejně jako Os do Nučic na Smíchově…

Twix

A je ta dvojitá úvrať opravdu o tolik delší, než dvojité lezení po schodech z toho strašného společného nádraží, kde pro cestující neexistuje vůbec nic?

Jouda

Doufám, že přes Nádražní ulici místo dvou mostů už bude jen jeden most. Uvítal bych na všechny nádraží a zastávky zřízení automatů na jízdenky, jako to mají v sousedním Německu.

Broge

O jízdence v mobilu uz jste slysel?

Alibaba

Slyšel.
Jak se dostane tato jízdenka do Nokie 3310?

Michal Iřík

Si holt dotyčný pošle SMS.

Alibaba

ČD má SMS jízdenku?
Pražskou jízdenku takto využívám, to ano.

Honnzok

S čímž asi taky skončí jedny z posledních vložených návěstidel… Nemám přehled, kde ještě jsou? Vlasatec a Bubny už asi ne… Veselí a Kladno ještě jo?

Tomáš

Už jen Smíchov a Kladno, kde už se taky začíná kopat.

Jarda

dát přes 4 miliardy do nádraží a nenamontovat etcs? :O

Leinad

Samozřejmě, povinnost ETCS se vztahuje na dopravce, ne na Spržel.

jonáš

Traťové části? 😀

Jirka

A to jako fakt bude na Smíchov jezdit Amtrac s Pendolinem, jak je na obrázku???

Honnzok

Pendolino tam asi jezdí i dnes celkem rutinně….

Plecháč

Ale zatím ne v barvách Amtraku.

Baraba

Spíše je zábavné, jak na vizualizaci SŽ zmizely všechny žluté vagónky a je vidět jen správná modrá…

Nemá náhodou Dobrá správa spravovat infrastrukturu pro všechny dopravce?

Klidně tam mohli dát i růžové, nebo zelené, aby to nevypadalo tak blbě.

Plecháč

Jiný než modrý dopravce tam snad nemá v plánu jezdit, a „depo“ už tam žlutý velmi brzy mít taky nebude.

PepaM

Spíš je zábavné, že někdo má potřebu hledat konspiraci i v barvě vlaku na vizualizaci…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Není už opravdu na čase uvažovat o kompletní výměně vedení SŽ? Tohle už hraničí se sabotáží.
Pro začátek bych se poptal na ŘSD, jestli by nechtěli ještě jeden úvazek.

Martin Peterka

Jak příští rok? Vždyť to tvrdila SŽ i loni! Dokonce i na webu pořád uvádí rok 2023. No nic, nebudu se rozčilovat, tak snad aspoň ty dálnice se budou stavět.

Kování

Vždyť máte v článku jasně napsáno že nejsou peníze. Samozřejmě taky moc nechápu proč se nepožádá dříve o stavební povolení, ale pak by se na to zase nedalo vymlouvat.

Plecháč

Hlavně ještě nejsou dvě koleje na alternativní trase.

J.K.

Tak vyšehradské zhlaví můžete nechat na konec, je tam spousta další práce…

Petr

No tak hodně štěstí při soutěži na zhotovitele.

looking4bucho

Takze rozsireni Branickyho mostu v lete uz je (po odkladech) fakt definitivni? To mi nejak uniklo. Chapu to, na druhou stranu je skoda ze to znamena konec neoficialniho primeho propojeni Hodkovicky – Chuchle 🙁

Leinad

Tam bude zákaz? Podle mě by se tam ještě kolej a ofiko chodník/lávka vešel.

Leinad

Občas tam jdu, doufám že se to vymyslí 😀

looking4bucho

Tak urcite by to nejak slo, ale pochybuju ze se tam bude nekdo delat s lavkou na obou koncich – obvzlast kdyz na jedny strane je pristup na most pres lesni stezku a na druhy pres jeste horsi „mysi diru“. Pokud se pletu a naopak to vylepsi, tak se predem omlouvam.

XXXD

Tak zůstane ta oficiální prostřední čast, ne? Od schodů na obou stranách se pak dostanete i na ty neoficiální vyústění, byť tedy pochopitelně určitou zacházkou. Tam spíš vidím problém v tom, že ta oficiální část není není moc přijemná (jen úzký chodník mezi kolejemi). Ale mám pocit, že se snad uvažovalo o nějakém novém přemostění pro chodce a cyklisty v blízkosti Branického mostu (ale nevím, jak aktuální to je).

looking4bucho

Tak z/do Hodkovicek je ta oklika dost podstatna, vicemene naprosto demotivujici takovy vylet podnikat nehlede na ten spravne popsany fakt ze ta prostredni cast je sama o sobe dost zoufala. Tak nejak predpokladam ze soucasti rozsireni bude i jeji rekonstrukce a zabezpeceni.

bvovka

Vždyť už je 2023?
Nebo jde o pokus o blbej prank jako v případě Mstětice – Čelákovice, která začala víc než půl roku před slavnostním zahájením a taky jsme jim na to skočili.

Jan

I přesto, že SŽ má jistá zpoždění, je to v porovnání s ŘSD, Prahou nebo jinými institucemi stále nejvýkonnější a nejrychlejší organizace z pohledu rychlosti přípravy projektů a staveb.

JiriP

😀 Myslím, že tohle už dnes nic nepřekoná. Díky, zlepšil jste mi náladu 🙂

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Pracujete na PR v Dlážděné?
Kvalitativně by to odpovídalo.

Jan T.

ŘSD už je daleko rychlejší, zaspal jste dobu. A pražská doprava pod Scheinherrem se obrovsky zrychlila. Kromě nových tramvajových tratí se zvládla obnovit polámaná trojská lávka v rekordním čase (nízké jednotky let pro novostavbu) a v současnosti se dostavuje druhá lávka a rozjíždí se dvorecký most. Ten už bude stát, zatímco se o kousek dál na Smíchově bude stále kopat.

J.K.

Takže další zpoždění, SŽ teda slušně nestíhá…

Jan Novák

Ještě donedávna bylo kritériem pro odměny výše proinvestovaných peněz. Tečka.

Zpoždění nikoho na MD nezajímaly, tak proč by to pak mělo vadit SŽ…

Kování

No a potom co už se proinvestovane peníze neřeší. Zpoždění staveb neřeší už vůbec nikdo.

Hodně štěstí

Takže stánek na nástupišti, pizza v podchodu a mnoho jiných obchůdků mohlo klidně do teď fungovat. A tak zbytečně SŽ přichází o peníze z nájmů.

Johnny

Vždycky když si z nedostatku lepších možností kupuju tu ochuzenou pizzu za 45, tak se slzičkou v oku vzpomenu na výbornej párek v rohlíku za 14 korun na 3. perone 🙂

Twix

Já ho pamatuju i za 12 ale výbornej mi nepřišel nikdy – párek ne moc jemný, ale dejme tomu, ovšem rohlíky rozpadavé, hořčice vytékala bokem. Navíc ta postávající klientela s kelímkáčema… Pizza v podchodu mi přišla tak nějak nejhorší ze všech zdejších pizz, akorát to ten podchod dost „provonělo“. Ale kdyby tam fungovalo něco jiného, nejsem proti. V Německu by na 3. nástupiště dali aspoň několik automatů (ty se dají snadno odvézt až práce začnou), v Holandsku asi i malou kavárnu.

Doctor

Já ho pamatuju i za 10. Byl to jenom obyčejný párek, ale ten stánek, kdysi i s papouškem ( než ho pánovi někdo ukradl ), měl své kouzlo. Když pominu bordel a násosky okolo. Automat si s vámi nepopovídá a o půlnoci také nic teplého neumí. Malá kavárna zavře i v tom Holandsku max. v osm.
ALE. Nová doba. Lepší ?

Twix

Nebyl ten papoušek v tom druhém stánku, který zanikl o pár let dříve, resp. pak tam nějakou dobu chátral? Ale párky měli asi v obou. Jinak kavárna do osmi na peroně by byla více než dostatečná (další možnosti jsou pak v hale a na ulici) a ten automat by myslím slušně vydělával, málokteré nástupiště v ČR má více odjíždějících cestujících než toto. O půlnoci si fakt s prodavačem povídat nepotřebuju 🙂

Juraj

Tímto typem nostalgie fakt netrpím. Kdo ano, může si zajet na Slovensko, kde zaplivaných stánků na nástupištích stále existuje dost.

Překvapivě v Německu fungují stánky s kávou a čerstvým pečivem přímo na nástupišti a jsou využívané, aniž by přitahovaly odpudivou klientelu.

Doctor

Správně. Ale na Slovensku nebo v Německu si podivné existence na nádražích moc neškrtají. Protože Železníčna polícia, resp. Bahnpolizei. Být u nás taková složka, i ty stánky by možná zůstali.

Bram

Ten párek na nástupišti nebyl nic moc, takže pizza vyhrála. V době, kdy se prodávaly párky na nástupišti, byla pizza za třicet korun, takže to pizza vyhrála nejen chutí, ale i cenou.

Laborec425

A nevyhrála náhodou pizza tím, že jí na nádražích už prodávají pouze nadnárodní společnosti, které vyhnali malé podnikatele? A které mají na nájem a na úplatky a známosti atd.?

Savik

Stoprocentní souhlas. Mnoho let jsme mohli ještě kvalitně cestovat ze smíchovského nádraží. Oba stánky byly supr. Jeden na párek, druhej na pivo. Hlavně to člověk stihl! Dneska už je jenom to kafe v Pontu/Minitu v hale. Jinak nic. Pro točený do Oázy je to strašně daleko!

Mirek

Přesně tak, člověk to stíhal, ale hlavně to nádraží likvidací těch stánků strašlivě osiřelo.
Točený u Magora se stíhá, ale člověk neustále kouká na hodinky.

Mateusz

Ta americká mašina na té vizualizaci, a vpravo ten Panter :DD

Jan Novák

SŽ doveze starý AMTRAK, abychom mohli vidět, kde za 30 let budeme 😛

Leinad

Když dovezli TGV a dělali z něj Brněnskou tramvaj.

Vojtěch

USA bych jako vzor železnice nebral.

Rudolf Tuček

V nákladní dopravě bych jí jako vzor bral.

Kandelábr

Jakýkoliv amtrak by naší na síti byl vlakem nejvyšší kvality.