Proměna smíchovského nádraží začne příští rok, Správa železnic žádá o stavební povolení
Smíchovské nádraží, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Součástí rekonstrukce nebude instalace ETCS, jen příprava na jeho zavedení.
Nevíte někdo, jestli bude kolejiště připraveno na napojení metra S? Předpokládám, že zde musí vyjet na povrch.
Ne
Naštěstí jsem se dověděl, že ano 🙂
Drážní úřad nezačal dnes, už to řeší mnohem déle.
Stavební řízení začalo v prosinci. Je to i na úřední desce stále.
Poslední roky sice zanedbaného, ale krásného nádraží. Poté už jen šedý mor….
S tou plackou co navrhli, budou v budoucnu neuvěřitelné problémy.
Fakt design 21 století, skladiště u Prahy jsou hezčí 🙂 🙂
Stejně tam jezdí jedna prázdná krabička za hodinu.
Ale jen dokud tam modernizace tratě v Dejvicích nevyžene R/Sp od Kladna (nejspíš natrvalo).
Osobáky na Semmering by mohly začínat stejně jako Os do Nučic na Smíchově…
A je ta dvojitá úvrať opravdu o tolik delší, než dvojité lezení po schodech z toho strašného společného nádraží, kde pro cestující neexistuje vůbec nic?
Doufám, že přes Nádražní ulici místo dvou mostů už bude jen jeden most. Uvítal bych na všechny nádraží a zastávky zřízení automatů na jízdenky, jako to mají v sousedním Německu.
O jízdence v mobilu uz jste slysel?
Slyšel.
Jak se dostane tato jízdenka do Nokie 3310?
Si holt dotyčný pošle SMS.
ČD má SMS jízdenku?
Pražskou jízdenku takto využívám, to ano.
S čímž asi taky skončí jedny z posledních vložených návěstidel… Nemám přehled, kde ještě jsou? Vlasatec a Bubny už asi ne… Veselí a Kladno ještě jo?
Už jen Smíchov a Kladno, kde už se taky začíná kopat.
dát přes 4 miliardy do nádraží a nenamontovat etcs? :O
Samozřejmě, povinnost ETCS se vztahuje na dopravce, ne na Spržel.
Traťové části? 😀
A to jako fakt bude na Smíchov jezdit Amtrac s Pendolinem, jak je na obrázku???
Pendolino tam asi jezdí i dnes celkem rutinně….
Ale zatím ne v barvách Amtraku.
Spíše je zábavné, jak na vizualizaci SŽ zmizely všechny žluté vagónky a je vidět jen správná modrá…
Nemá náhodou Dobrá správa spravovat infrastrukturu pro všechny dopravce?
Klidně tam mohli dát i růžové, nebo zelené, aby to nevypadalo tak blbě.
Jiný než modrý dopravce tam snad nemá v plánu jezdit, a „depo“ už tam žlutý velmi brzy mít taky nebude.
Spíš je zábavné, že někdo má potřebu hledat konspiraci i v barvě vlaku na vizualizaci…
Není už opravdu na čase uvažovat o kompletní výměně vedení SŽ? Tohle už hraničí se sabotáží.
Pro začátek bych se poptal na ŘSD, jestli by nechtěli ještě jeden úvazek.
Jak příští rok? Vždyť to tvrdila SŽ i loni! Dokonce i na webu pořád uvádí rok 2023. No nic, nebudu se rozčilovat, tak snad aspoň ty dálnice se budou stavět.
Vždyť máte v článku jasně napsáno že nejsou peníze. Samozřejmě taky moc nechápu proč se nepožádá dříve o stavební povolení, ale pak by se na to zase nedalo vymlouvat.
Hlavně ještě nejsou dvě koleje na alternativní trase.
Tak vyšehradské zhlaví můžete nechat na konec, je tam spousta další práce…
No tak hodně štěstí při soutěži na zhotovitele.
Takze rozsireni Branickyho mostu v lete uz je (po odkladech) fakt definitivni? To mi nejak uniklo. Chapu to, na druhou stranu je skoda ze to znamena konec neoficialniho primeho propojeni Hodkovicky – Chuchle 🙁
Tam bude zákaz? Podle mě by se tam ještě kolej a ofiko chodník/lávka vešel.
Občas tam jdu, doufám že se to vymyslí 😀
Tak urcite by to nejak slo, ale pochybuju ze se tam bude nekdo delat s lavkou na obou koncich – obvzlast kdyz na jedny strane je pristup na most pres lesni stezku a na druhy pres jeste horsi „mysi diru“. Pokud se pletu a naopak to vylepsi, tak se predem omlouvam.
Tak zůstane ta oficiální prostřední čast, ne? Od schodů na obou stranách se pak dostanete i na ty neoficiální vyústění, byť tedy pochopitelně určitou zacházkou. Tam spíš vidím problém v tom, že ta oficiální část není není moc přijemná (jen úzký chodník mezi kolejemi). Ale mám pocit, že se snad uvažovalo o nějakém novém přemostění pro chodce a cyklisty v blízkosti Branického mostu (ale nevím, jak aktuální to je).
Tak z/do Hodkovicek je ta oklika dost podstatna, vicemene naprosto demotivujici takovy vylet podnikat nehlede na ten spravne popsany fakt ze ta prostredni cast je sama o sobe dost zoufala. Tak nejak predpokladam ze soucasti rozsireni bude i jeji rekonstrukce a zabezpeceni.
Vždyť už je 2023?
Nebo jde o pokus o blbej prank jako v případě Mstětice – Čelákovice, která začala víc než půl roku před slavnostním zahájením a taky jsme jim na to skočili.
I přesto, že SŽ má jistá zpoždění, je to v porovnání s ŘSD, Prahou nebo jinými institucemi stále nejvýkonnější a nejrychlejší organizace z pohledu rychlosti přípravy projektů a staveb.
😀 Myslím, že tohle už dnes nic nepřekoná. Díky, zlepšil jste mi náladu 🙂
Pracujete na PR v Dlážděné?
Kvalitativně by to odpovídalo.
ŘSD už je daleko rychlejší, zaspal jste dobu. A pražská doprava pod Scheinherrem se obrovsky zrychlila. Kromě nových tramvajových tratí se zvládla obnovit polámaná trojská lávka v rekordním čase (nízké jednotky let pro novostavbu) a v současnosti se dostavuje druhá lávka a rozjíždí se dvorecký most. Ten už bude stát, zatímco se o kousek dál na Smíchově bude stále kopat.
Takže další zpoždění, SŽ teda slušně nestíhá…
Ještě donedávna bylo kritériem pro odměny výše proinvestovaných peněz. Tečka.
Zpoždění nikoho na MD nezajímaly, tak proč by to pak mělo vadit SŽ…
No a potom co už se proinvestovane peníze neřeší. Zpoždění staveb neřeší už vůbec nikdo.
Takže stánek na nástupišti, pizza v podchodu a mnoho jiných obchůdků mohlo klidně do teď fungovat. A tak zbytečně SŽ přichází o peníze z nájmů.
Vždycky když si z nedostatku lepších možností kupuju tu ochuzenou pizzu za 45, tak se slzičkou v oku vzpomenu na výbornej párek v rohlíku za 14 korun na 3. perone 🙂
Já ho pamatuju i za 12 ale výbornej mi nepřišel nikdy – párek ne moc jemný, ale dejme tomu, ovšem rohlíky rozpadavé, hořčice vytékala bokem. Navíc ta postávající klientela s kelímkáčema… Pizza v podchodu mi přišla tak nějak nejhorší ze všech zdejších pizz, akorát to ten podchod dost „provonělo“. Ale kdyby tam fungovalo něco jiného, nejsem proti. V Německu by na 3. nástupiště dali aspoň několik automatů (ty se dají snadno odvézt až práce začnou), v Holandsku asi i malou kavárnu.
Já ho pamatuju i za 10. Byl to jenom obyčejný párek, ale ten stánek, kdysi i s papouškem ( než ho pánovi někdo ukradl ), měl své kouzlo. Když pominu bordel a násosky okolo. Automat si s vámi nepopovídá a o půlnoci také nic teplého neumí. Malá kavárna zavře i v tom Holandsku max. v osm.
ALE. Nová doba. Lepší ?
Nebyl ten papoušek v tom druhém stánku, který zanikl o pár let dříve, resp. pak tam nějakou dobu chátral? Ale párky měli asi v obou. Jinak kavárna do osmi na peroně by byla více než dostatečná (další možnosti jsou pak v hale a na ulici) a ten automat by myslím slušně vydělával, málokteré nástupiště v ČR má více odjíždějících cestujících než toto. O půlnoci si fakt s prodavačem povídat nepotřebuju 🙂
Tímto typem nostalgie fakt netrpím. Kdo ano, může si zajet na Slovensko, kde zaplivaných stánků na nástupištích stále existuje dost.
Překvapivě v Německu fungují stánky s kávou a čerstvým pečivem přímo na nástupišti a jsou využívané, aniž by přitahovaly odpudivou klientelu.
Správně. Ale na Slovensku nebo v Německu si podivné existence na nádražích moc neškrtají. Protože Železníčna polícia, resp. Bahnpolizei. Být u nás taková složka, i ty stánky by možná zůstali.
Ten párek na nástupišti nebyl nic moc, takže pizza vyhrála. V době, kdy se prodávaly párky na nástupišti, byla pizza za třicet korun, takže to pizza vyhrála nejen chutí, ale i cenou.
A nevyhrála náhodou pizza tím, že jí na nádražích už prodávají pouze nadnárodní společnosti, které vyhnali malé podnikatele? A které mají na nájem a na úplatky a známosti atd.?
Stoprocentní souhlas. Mnoho let jsme mohli ještě kvalitně cestovat ze smíchovského nádraží. Oba stánky byly supr. Jeden na párek, druhej na pivo. Hlavně to člověk stihl! Dneska už je jenom to kafe v Pontu/Minitu v hale. Jinak nic. Pro točený do Oázy je to strašně daleko!
Přesně tak, člověk to stíhal, ale hlavně to nádraží likvidací těch stánků strašlivě osiřelo.
Točený u Magora se stíhá, ale člověk neustále kouká na hodinky.
Ta americká mašina na té vizualizaci, a vpravo ten Panter :DD
SŽ doveze starý AMTRAK, abychom mohli vidět, kde za 30 let budeme 😛
Když dovezli TGV a dělali z něj Brněnskou tramvaj.
USA bych jako vzor železnice nebral.
V nákladní dopravě bych jí jako vzor bral.
Jakýkoliv amtrak by naší na síti byl vlakem nejvyšší kvality.