Proměna průtahu Liberce míří do první poloviny, příští rok bude omezení o pár stovek metrů delší

Práce na silnici I/35 v Liberci: Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPráce na silnici I/35 v Liberci: Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Omezení má skončit v říjnu příštího roku.

Práce na dvou velkých stavbách na průtahu silnice I/35 Libercem míří do své první poloviny a běží zatím zcela podle harmonogramu. Hotovo by mělo být příští rok na podzim. Omezení na silnici výrazně komplikuje dopravu v Liberci zejména ve špičce.

Vývoj prací dnes představilo na místě Ředitelství silnic a dálnic. Podle Tomáše Šulce z ŘSD probíhají poslední práce před zimní přestávkou, během které bude stavba prakticky prázdná. K obnově má dojít na začátku března. „Klíčové je, že jedeme podle harmonogramu a nenastaly žádné větší komplikace,“ uvedl Šulc. Úsekem denně projíždí kolem 50 tisíc aut.

Ve směru od Turnova se staví jako první nový most, který nahradil původní ze 70. let ve špatném stavu. Dokončuje se betonáž pilířů. Zatímco obvykle trvá demolice mostu a stavba nového jednu stavební sezónu, tady je kvůli rozsahu nutné rozložit práce na dvě sezony.

Mapa úseků I/35 v Liberci, které projdou rekonstrukcí a uzavírkou do října 2023. Foto: ŘSD

Mapa úseků I/35 v Liberci, které projdou rekonstrukcí a uzavírkou do října 2023. Foto: ŘSD

Ke stavbě mostu začne ještě příští rok rozšiřování připojovacího a odbočovacího pruhu u exitu na ulici České mládeže od Turnova. To bude znamenat prodloužení omezení o několik set metrů směrem k Turnovu. Po dokončení vznikne třípruhový průpletový úsek. Zakázku na tuto část včetně mostu získal Porr za 148 milionů korun, odhadovaná cena byla 160 milionů korun.

Recyklace původního mostu

Druhou stavbou je rozšíření silnice od Klatovské ulice ke Košické. Ta dosud v této části vedla po šestnáctipólovém mostě. Most je pryč, s výjimkou příjezdu k aréně povede silnice po pevném tělese s armovanou stěnou, zaplní se z velké části recyklovanou drtí z demolovaných mostů a vozovky. Podle Jaroslava Bílka ze Strabagu tvoří recyklovaný materiál zhruba třetinu nového pevného tělesa. Zemina se vozí z Mladé Boleslavi z jiné stavby.

Klíčovou proměnou projde i nájezdová rampa ze silnice I/14, která má dosud příliš malý poloměr oblouku a dochází zde k nehodám. Zmizí naopak rampa, která na této silnici vznikla v 90. letech a nikam nevede, protože později došlo k přehodnocení plánů, kudy sjezd z této silnice vést. Součástí zakázky bude i rozšíření na tři jízdní pruhy. Zakázku získalo sdružení Strabag a Integra stavby za 163,5 milionu korun.

Kvůli stavbě bude je provoz omezen do jednoho pruhu od Turnova a dvou od Chrastavy. Během zimní údržby budou nasazena vozidel s menší radlicí, aby se na silnici vešla. Omezení má skončit příští rok na podzim.

Práce na silnici I/35 v Liberci: Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPráce na silnici I/35 v Liberci: Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPráce na silnici I/35 v Liberci: Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPráce na silnici I/35 v Liberci: Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPráce na silnici I/35 v Liberci: Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPráce na silnici I/35 v Liberci: Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPráce na silnici I/35 v Liberci: Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPráce na silnici I/35 v Liberci: Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPráce na silnici I/35 v Liberci: Foto: ŘSDPráce na silnici I/35 v Liberci: Foto: ŘSDPráce na silnici I/35 v Liberci: Foto: ŘSDPráce na silnici I/35 v Liberci: Foto: ŘSD

Tagy I/35 liberec Porr Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Strabag
1 komentář