Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Proměna obchvatu Loun v dálnici by měla začít ještě v červenci

Vizualizace D7 kolem Loun. Foto: ŘSD
Vizualizace D7 kolem Loun. Foto: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic se po měsících nejistoty přiblížilo k zahájení stavby dálničního obchvatu Loun na D7. Ačkoliv vítěze tendru vybralo už v březnu, k podpisu se sdružením firem Eurovia a Herkul přistoupilo až nyní. Smlouva se objevila ve veřejném registru.

„Po podpisu smlouvy bude možné předat zhotoviteli staveniště, k tomu by mohlo dojít v červenci,“ uvedlo ŘSD v aktualizovaném letáku ke stavbě. Doplnilo, že došlo i k vyřešení sporu s posledním vlastníkem pozemku na trase, stavební povolení má obchvat už od loňského října.

Stavba má přitom dlouhé měsíce zpoždění, stavět se mělo už loni. Tendr na zhotovitele, který byl vypsaný už loni v květnu, se ale vlekl. Původní termín pro podání nabídek se z loňského července několikrát odložil, definitivně vypršel až v půlce letošního ledna.

Zájem mezi stavebními firmami byl velký, ŘSD vybíralo z deseti nabídek. Sdružení Eurovia/Herkul přišlo s cenou 773,4 milionu korun bez DPH, což je 79 procent předpokládané ceny. I po březnovém výběru zhotovitele však zůstávaly termíny „na vodě“ kvůli koronavirové nákaze.

Projekt spočívá především v přestavbě dnešní dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici. Proto jej ŘSD také označuje jako zkapacitnění obchvatu města Louny. Obchvat v polovičním profilu je hotov už od roku 1999. Stavba měří přes šest kilometrů, hotovo má být za dva roky.

Z necelých 80 plánovaných kilometrů D7 je dosud hotovo 43 kilometrů, delší souvislé úseky jsou od Prahy ke Slanému a od Postoloprt k Chomutovu, doplňuje je krátký úsek u Sulce.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Urban Transport Lover

Dneska jsem jel po obchvatu Loun – a stále nic…. Je to v hlubokém zářezu, který byl vybagrován pro oba směry budoucí dálnice už před lety – ale asfalt byl položen jen v polovičním profilu. Křižující mosty byly také postaveny na plný profil budoucí dálnice. Momentálně je tam jen posekaná tráva. Takže cena měla být maximálně 50% ceny odhadované… ———————————————————————————————- Ob dva úseky se už čile staví na rozšíření obchvatu Panenského Týnce – shodou okolností tenhle obchvat v zářezu byl také vybagrován na oba směry dálnice už při stavbě obchvatu – zde byl profil silnice 2 plus 1… Stav je… Číst vice »

Jiří Kocurek

Mno určovat cenu bez toho, aby člověk viděl položkový výpis prací… Jste si jist, že v té současné zaákázce byly uvedeny smíněné zemní práce, kteté není potřeba dělat?
Potřebuju omítnout garáž. Ale protože garáž už stojí, tak chci, abyste mi tu omítku udělali za polovic.

Urban Transport Lover

Jasně 8OO milionů po slevě za to že akorát položí asfalt a nabouchaj patníky…

Jiří Kocurek

6,13 km za 773,4 mil Kč, to máme 126 tisíc Kč za metr běžný. Mínus svodila, mínus oplocení z obou stran, mínus bourací práce, mínus nové připojvoací pruhy. No jsme na 5000 až 8000 kč za metr čtvereční dálnice.
Ovšem naco se dívat do položkového rozpočtu, že?

Jiří Kocurek

A ještě tam mám chybu: Ozelenění a osetí náspů/zářezů a výsadba dřevin, to mi tam chybí. Někde tam mají být gabionové zdi a jak se tak dívám na mapy cz na panorama, tak vidím, že ten nehotový výkop je zhruba 0,5 metru nad niveletou vozovky. Takže tam bude pěkných pár tisíc kubíků bagrování.
Že já vám věřil ty hotové výkopové práce. 🙁

Jirka

6km za 773 milionů není špatná cena. Jinde se za tuto cenu nepostaví ani kilometr. Třeba na plánované D3 ve středočeském kraji.

Eduard

Jen tak dál a houšť. Včera bylo pozdě. Každopádně dobrá zpráva pro Louny a její obyvatele.

Josef Trögl

Já myslím, že většině lounských už je to jedno. Dvoupruhový nebo čtyřpruhový obchvat, do města už tranzitní doprava dávno nezajíždí.

BeHe

Naprostý souhlas, tranzitní doprava není problém Loun. Zkapacitnění obchvatu má význam pro dopravu jedoucí okolo Loun nikoli přes ně

Urban Transport Lover

V čem konkrétně ??

Eduard

V tom, že ten obchvat je součásti dálnice, která by je jednou měla spojit se světem. Prostě mám radost z každého nového kousku dálnice.

Honza Vrba

No vzhledem k tomu, že bude po předělání na plný profil zrušen prostřední lounský exit, tak pro obyvatele u výpadovek směrem k exitu východ a západ nutně dojde k větší intenzitě.

Urban Transport Lover

Exit Louny – centrum vede od budoucí dálnice městem z velkého kopce téměř neobydlenou částí města (různé stavebniny, nemocnice, školy, hřbitov, úřady atd. kolem vlakové zastávky přímo k autobusovému nádraží a supermarketům) – i tak je tam doprava minimální – tedy rozhodně mnohem menší než po bývalém průtahu středem města spojujícím obě sídliště a průmyslovku mezi exity Louny – západ a Louny – východ.
Nedává to logiku – takhle budou muset všechna auta i nákladní auta jezdit přes oblasti velmi hustou bytovou zástavbou…

Kalanis

… do chvíle, než přilétne papír obsahující „nejmenší vzdálenost MÚK“. Tabulka 21 ČSN 73 6101. Takže buď šly Chlumčany (východ) nebo Cítoliby (centrum). A Cítoliby to měly nahnuté i kvůli existenci Jimlína (západ). Lounští si musí u svých konšelů protlačit přestrkání dopravy do ulice Na Horizontu.
Vůbec – když na to jeden kouká, tak i Václava Majera je vlastně ex-obchvat.

Kodl

Diky bohu za kazdy kilometr dalnice v infrastrukturalne zaostale Ceske republice. Ptat se vsak musim porad, co bude s veledulezitou D35, D49, D55 a hlavne D52? Proc se mlci ci mlzi?

MlB

+ D0 a D3

realista

Dokud někdo nevymyslí na severu (od) Prahy lepší řešení „DO“, než jakou tvrdošíjně hloupe neustále prosazuje investor a politici, tak tam „D0“ nebude.

BeHe

Myslím, že nevymyslí, ono tam víc reálných možností není. Náhradou D0 muže být z části nová spojka mezi D7 u Slaného po D8.

Urban Transport Lover

Ta silnice tam vždycky byla – půlka nové trasy už je hotová kolem Slaného ze severu a teď se staví druhá půlka jako obchvat dalších 3 obcí po trase – až to bude hotový – tak spojka 1/16 mezi D7 a D8 bude komplet mimo města a obce .
https://mapy.cz/zakladni?x=14.1537268&y=50.2417703&z=12&l=0

BeHe

To jo, ale jak píšete, před rekonstrukcí to byl z velké části trest, po ní jet.Nyní to je výrazně lepší a po otevření druhé půlky to bude super!

Honza Vrba

Mimo obce, fungl nová, ale stavební parametry silnice vzhledem k silnému provozu ubohé. Tam měl být vystřídaný 3pruh.

Urban Transport Lover

projekt ležel v šuplíku MD od brzkých 90. let, kdy intenzity dopravy byli na minimu…Od té doby X-násobně vzrostly. Byly tu kolony od kruhového objezdu ve středu města až daleko za město, když se přidaly závory – tak až ke sjezdu z dálnice (několik kilometrů). To že je to v naprojektováno a postaveno v parametrech „úzké císařské silnice“ bez krajních odstavných pruhů je fakt – ale my jsme rádi i za tohle – už nám to nejezdí pod okny. Pokles tranzitující kamionové dopravy pod našimi okny je o 90-95% – stále je ještě dost kamionů, kteří to značení ignorují

Be He

Máte pravdu, bez odstavných pruhů je to slabší, když před vámi jede kamion. V době koronaviru se tam jezdilo ale skvěle. Při absenci odstavných pruhů ase tam aspoň jezdí o něco pomaleji, než by se jezdilo, kdyby tam OP byly….Viz moje testování v době koronaviru

realista

Tam by hlavně byla potřeba modernizace „stojedničky“ = kapacitnější trasa mimo obce, aby to vyřešilo nejen vztahy mezi D7 a D8 (které samy o sobě asi nejsou příliš velké), ale na západě i Kladno a D6, na trase Kralupy nad Vltavou, Neratovice (a vlastně i Mělník), a na severovýchodě i oblast u Brandýsa nad Labem, D10 a Čelákovice, atd. – tahat veškerou tuhle dopravu de facto do Prahy (protože D0 na severu má podle současných vizí vést z velké části Prahou) a na D8 (= protože po ní na východ Prahy k D10, D11 a vlastně i D1) je naprostý… Číst vice »

Jiří Kocurek

15, 20, 30, nevíkolik roků stabilizovaná trasa. A teď najednou přijdete o tři dědiny vedle, že v Suchdole moc řvali, takže D0 povede okolo Velkých Přílepů a severně od Klecan. A tohle řeknete starostovi. Starosta srazí opatky a řekne ano, seznámím s tím obyvatele. A obyvatelé pokývají hlavou, jelikož před vrchností z Prahy… cože?! COŽE?!!

Jirka

D0 zatím leží už rok a půl u nějaké paní na stavebním úřede v Uhřiněvsi, ale za nějaký čas se věc mohla pohnout. Severní část D0 se jedná s obcemi.
D3 k hranicím se vykupují pozemky a do pár let se začne stavět k hranicím. D3 ve středočeském kraji ještě dlouho nic.

Vladimir

Patrik tvrdil v jednom rozhovoru, ze se bude soustredit na stavby na Morave a ta pritom potrebuje dalnice jako sul. Tak snad nebude vystavbu zasadne blokovat on a priprava na strane statu doufam, ze bezi. Protoze na Morave je defakto jen jedna dalnice a to spojnice Brno-Olomouc-Bohumin a par ramen, da se rici slepych ktere nevedou nyni zasadne nikam.

Jirka

D35 – pomalým tempem se postupuje dopředu. Do pár let nastane stav, kdy se budou moci začít vykupovat pozemky.
D49 – blokovaná ekologickými aktivisty. Datum zahájení je ve hvězdách.
D55 – Od Otrokovic po Bzenec se vykupují pozemky a do pár let by se v celém úseku mohlo kopnout. Bzenec – Rohatec je ptačí oblast, takže dlouho nic a z Rohatce po D1 je poloviční profil, takže až budou dostatečné intenzity, tak se dostaví druhý pás.
D52 – ekologové, nicméně obchvat Mikulova se snad někdy podaří protlačit.

Nekdo

Obchvat Mikulova uz byl. Ovsem domorodci kolem nej postavili kus mesta. Takze na dalsi nemaji nárok…