Proměna hranického železničního uzlu získala první klíčový souhlas, stavět se má v roce 2028

Vítězný návrh podoby nádraží v Hranicích na Moravě. Foto: Nemec Taller ArchitekturVítězný návrh podoby nádraží v Hranicích na Moravě. Foto: Nemec Taller Architektur

Projekt řeší i zapojení památkově chráněných viaduktů.

Odebírat
Upozornit na
guest
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vectron

už tak brzo?no to je rychlost….

javr

Tady kdyžtak asi měsíc starý seznam staveb plánovaných v zázračných letech 2027/2028: 2027: – Rekonstrukce trati Praha hl. n. (mimo) – Vyšehrad (vč.) – Zaokruhování železničního spojení letiště Václava Havla do trati Praha – Letiště VH – Kladno – Modernizace trati Praha-Výstaviště (mimo) – Praha-Dejvice (včetně) – Modernizace trati Praha-Veleslavín (včetně) – Praha-Ruzyně (včetně) – Novostavba trati Praha-Ruzyně (mimo) – Praha-Letiště Václava Havla (mimo) – Novostavba ŽST Praha-Letiště Václava Havla – Modernizace trati Brno-Přerov, 2. stavba Blažovice – Vyškov (nově 2028) – Modernizace trati Brno-Přerov, 3. stavba Vyškov – Nezamyslice (nově 2028) – Rekonstrukce traťového úseku Nesovice (mimo) – Kyjov… Číst vice »

Michal M

Nedalo by se to udrzovat jako stranka tady na webu? 😁

mgr.pavel

Všechno bude!

SŽ je slibotechna skoro jako Babiš 😀

Cargo

Dotaz na redakci, nešlo by u článků, kde je rok výstavby 2028 udělat nějaký hashtag #2028, abychom to potom zpětně v tom roce 2028 přehledně našli a zjistili, kolik nám toho slavná SŽ naslibovala a kolik se toho reálně staví ?

Každá nová, bájná stavba má začít v roce 2028, to je nějaký milník v kaledáři SŽ, který mají od Aztéků, jak předpovídali konec světa v roce 2012 ? Tak je verze pro SŽ 2028 ? 😀

Vladimír

Jeste bych k hastagu 2028 pridal stavbu eletrifikace a naprimeni trate Ostrava – Frydek – Mistek, nebo to uz spada pod #2029? Uz stihla SZ aktualizovat svou mapu? Preci jenom jsme uz skoro 4 mesice po novem roce, takze by mohli aspon datumy vystavby zmenit, za 70mild./rok by mohla byt aspon tato aktivita viditelna.

Honza

tak posunovači termínů už do práce evidentně nastoupili. Minimálně u rekonstrukce 070 (skály ->Čakovice a reko žst Čakovice) už termín posunout letos stihli na rok 30+ prozměnu.

Roman

Podle strýčka googlu mají Hranice 18tis obyvatel a budou mít parkování u vlaku pro 450 aut, náš Most má 3x víc a udělali parking pro cca 50 aut. No to se pak určitě chce přesedat na vlak když ani není kde nechat auto. Zajímalo by mne podle čeho to na SŽ plánují. 🤔🚂

Roman

Jinak Hranicím fandím a preju jim to.

František

Jihlava, kde maji stavět VRT ma v planu reko za 1.5mld plus a 68 parkovacích mist. To bude tak pro personál.

Jan Čech

Tak v Mostě jezdí na nádraží tramvaj, ne?

Kubrt

Parkovací místa u uzlových stanic slouží primárně lidem z okolních vesnic, kterým už dojezd MHD v nějakých okrajových časech nemusí vycházet. V tomto gardu pak více míst v Hranicích než Mostě může dávat smysl, ale nemyslím si, že je to výsledek metodického přístupu, spíš to tak vyšlo podle místních podmínek.

Twix

Ne že by v Mostě nemohlo být parkovacích míst víc, ale Hranice mají (a budou mít) mnohem větší nabídku rychlých vlakových spojů všude možně. To pak dává větší smysl nejet autem celou cestu a stahuje to auta ze širokého okolí. Stačí se podívat na parkoviště u nádraží v malých Olbramovicích.

javr

Opět zázračný rok 2028. Už se nemůžu dočkat na ten rozvoj železnice v Česku.

Pezos

Pokud máte všude stejný rok, je použití funkce „Najít a nahradit“ mnohem jednodušší.