Proměna hranického železničního uzlu získala první klíčový souhlas, stavět se má v roce 2028
Vítězný návrh podoby nádraží v Hranicích na Moravě. Foto: Nemec Taller Architektur

Projekt řeší i zapojení památkově chráněných viaduktů.
už tak brzo?no to je rychlost….
Tady kdyžtak asi měsíc starý seznam staveb plánovaných v zázračných letech 2027/2028: 2027: – Rekonstrukce trati Praha hl. n. (mimo) – Vyšehrad (vč.) – Zaokruhování železničního spojení letiště Václava Havla do trati Praha – Letiště VH – Kladno – Modernizace trati Praha-Výstaviště (mimo) – Praha-Dejvice (včetně) – Modernizace trati Praha-Veleslavín (včetně) – Praha-Ruzyně (včetně) – Novostavba trati Praha-Ruzyně (mimo) – Praha-Letiště Václava Havla (mimo) – Novostavba ŽST Praha-Letiště Václava Havla – Modernizace trati Brno-Přerov, 2. stavba Blažovice – Vyškov (nově 2028) – Modernizace trati Brno-Přerov, 3. stavba Vyškov – Nezamyslice (nově 2028) – Rekonstrukce traťového úseku Nesovice (mimo) – Kyjov… Číst vice »
Nedalo by se to udrzovat jako stranka tady na webu? 😁
Všechno bude!
SŽ je slibotechna skoro jako Babiš 😀
Dotaz na redakci, nešlo by u článků, kde je rok výstavby 2028 udělat nějaký hashtag #2028, abychom to potom zpětně v tom roce 2028 přehledně našli a zjistili, kolik nám toho slavná SŽ naslibovala a kolik se toho reálně staví ?
Každá nová, bájná stavba má začít v roce 2028, to je nějaký milník v kaledáři SŽ, který mají od Aztéků, jak předpovídali konec světa v roce 2012 ? Tak je verze pro SŽ 2028 ? 😀
Jeste bych k hastagu 2028 pridal stavbu eletrifikace a naprimeni trate Ostrava – Frydek – Mistek, nebo to uz spada pod #2029? Uz stihla SZ aktualizovat svou mapu? Preci jenom jsme uz skoro 4 mesice po novem roce, takze by mohli aspon datumy vystavby zmenit, za 70mild./rok by mohla byt aspon tato aktivita viditelna.
tak posunovači termínů už do práce evidentně nastoupili. Minimálně u rekonstrukce 070 (skály ->Čakovice a reko žst Čakovice) už termín posunout letos stihli na rok 30+ prozměnu.
dobrý nápad:))
Podle strýčka googlu mají Hranice 18tis obyvatel a budou mít parkování u vlaku pro 450 aut, náš Most má 3x víc a udělali parking pro cca 50 aut. No to se pak určitě chce přesedat na vlak když ani není kde nechat auto. Zajímalo by mne podle čeho to na SŽ plánují. 🤔🚂
Jinak Hranicím fandím a preju jim to.
Jihlava, kde maji stavět VRT ma v planu reko za 1.5mld plus a 68 parkovacích mist. To bude tak pro personál.
Tak v Mostě jezdí na nádraží tramvaj, ne?
Parkovací místa u uzlových stanic slouží primárně lidem z okolních vesnic, kterým už dojezd MHD v nějakých okrajových časech nemusí vycházet. V tomto gardu pak více míst v Hranicích než Mostě může dávat smysl, ale nemyslím si, že je to výsledek metodického přístupu, spíš to tak vyšlo podle místních podmínek.
Ne že by v Mostě nemohlo být parkovacích míst víc, ale Hranice mají (a budou mít) mnohem větší nabídku rychlých vlakových spojů všude možně. To pak dává větší smysl nejet autem celou cestu a stahuje to auta ze širokého okolí. Stačí se podívat na parkoviště u nádraží v malých Olbramovicích.
Opět zázračný rok 2028. Už se nemůžu dočkat na ten rozvoj železnice v Česku.
Pokud máte všude stejný rok, je použití funkce „Najít a nahradit“ mnohem jednodušší.