Proměna hranického železničního uzlu získala první klíčový souhlas, stavět se má v roce 2028
Vítězný návrh podoby nádraží v Hranicích na Moravě. Foto: Nemec Taller Architektur

Projekt řeší i zapojení památkově chráněných viaduktů.
4 VRT spoje za hodinu, tedy cca 60 párů vlaků za den….
🤣🤣🤣.
KDO TIM BUDE JEZDIT ??.
I když budu počítat 80 % obsazenost a sestivozovou jednotku tak to je 20.000 lidí denně 🤔🤦😂😘.
To by tim musel jet každý 50.prazak každý den 2x…
Železniční uzel? Jedna odbočka na Vsetín …
Škoda, že to nezačali chtít stavět o 50 let dřív. Teď už si bohužel užiju jen vizualizace a přednášky o krásné budoucnosti dopravy.
Kromě magického r.2028 mě zarazilo, jak SŽ extrémně lže s 4 VR spoji za hodinu. V novém konceptu linek totiž uzlu Hranice uberou Ex1 i Ex4 – projedou nově bez zastavení?!
Místo toho dostanou Hranice nový „VR“ spoj R28. Jakože „Rychlík 230km/h“, který ve skutečnosti vede po „starých“ tratích mimo VRT, tzn. max 160km/h!
Dnes Ex Hranice-OV Svinov (IC 549) 25min vs „nový“ RYCHLÍK R28 (jakože VRT) zast. v Suchdolu a Studénce za 30 min?!
Hranicím (VRT pro 300tis. obyv) musí zůstat 4 linky Expresů!
Další porce zpoždění, zdržování a nespolehlivosti
Souhlas. Taky mi přijde 4 zastavení rychlovlaků v Hranicích za hodinu příliš a obávám se snížení efektivity VRT. Ale třeba to není jen politické rozhodnutí a toto nastavení je podloženo odbornou studií. 😁😅
Aby VRT zastavovala v Hranicích je úplně stejná pitomost jako když bude zastavovat v Jihlavě,
A to píšu jako rodilý Jihlavák …
už tak brzo?no to je rychlost….
Tady kdyžtak asi měsíc starý seznam staveb plánovaných v zázračných letech 2027/2028: 2027: – Rekonstrukce trati Praha hl. n. (mimo) – Vyšehrad (vč.) – Zaokruhování železničního spojení letiště Václava Havla do trati Praha – Letiště VH – Kladno – Modernizace trati Praha-Výstaviště (mimo) – Praha-Dejvice (včetně) – Modernizace trati Praha-Veleslavín (včetně) – Praha-Ruzyně (včetně) – Novostavba trati Praha-Ruzyně (mimo) – Praha-Letiště Václava Havla (mimo) – Novostavba ŽST Praha-Letiště Václava Havla – Modernizace trati Brno-Přerov, 2. stavba Blažovice – Vyškov (nově 2028) – Modernizace trati Brno-Přerov, 3. stavba Vyškov – Nezamyslice (nově 2028) – Rekonstrukce traťového úseku Nesovice (mimo) – Kyjov… Číst vice »
Nedalo by se to udrzovat jako stranka tady na webu? 😁
Zaplatíte webhosting na 40 let dopředu?
Mám ho gratis, jestli je třeba
Všechno bude!
SŽ je slibotechna skoro jako Babiš 😀
Konverze až ke kralupam? Už tak brzo? I s nemodernizova tým nezhalovskymi tunely?
Dotaz na redakci, nešlo by u článků, kde je rok výstavby 2028 udělat nějaký hashtag #2028, abychom to potom zpětně v tom roce 2028 přehledně našli a zjistili, kolik nám toho slavná SŽ naslibovala a kolik se toho reálně staví ?
Každá nová, bájná stavba má začít v roce 2028, to je nějaký milník v kaledáři SŽ, který mají od Aztéků, jak předpovídali konec světa v roce 2012 ? Tak je verze pro SŽ 2028 ? 😀
Jeste bych k hastagu 2028 pridal stavbu eletrifikace a naprimeni trate Ostrava – Frydek – Mistek, nebo to uz spada pod #2029? Uz stihla SZ aktualizovat svou mapu? Preci jenom jsme uz skoro 4 mesice po novem roce, takze by mohli aspon datumy vystavby zmenit, za 70mild./rok by mohla byt aspon tato aktivita viditelna.
tak posunovači termínů už do práce evidentně nastoupili. Minimálně u rekonstrukce 070 (skály ->Čakovice a reko žst Čakovice) už termín posunout letos stihli na rok 30+ prozměnu.
dobrý nápad:))
Podle strýčka googlu mají Hranice 18tis obyvatel a budou mít parkování u vlaku pro 450 aut, náš Most má 3x víc a udělali parking pro cca 50 aut. No to se pak určitě chce přesedat na vlak když ani není kde nechat auto. Zajímalo by mne podle čeho to na SŽ plánují. 🤔🚂
Jinak Hranicím fandím a preju jim to.
Jihlava, kde maji stavět VRT ma v planu reko za 1.5mld plus a 68 parkovacích mist. To bude tak pro personál.
Jenže v Jihlavě se očekává, že se autama bude primárně dojíždět do Pávova, aby právě do centra nikdo nemusel.
Tak v Mostě jezdí na nádraží tramvaj, ne?
Parkovací místa u uzlových stanic slouží primárně lidem z okolních vesnic, kterým už dojezd MHD v nějakých okrajových časech nemusí vycházet. V tomto gardu pak více míst v Hranicích než Mostě může dávat smysl, ale nemyslím si, že je to výsledek metodického přístupu, spíš to tak vyšlo podle místních podmínek.
Skoro. Tady je vůbec ta VHD zajímavá. První bus z vesnice Po-pá 7:02, so-ne 10:02, tramvaj z Litvínova na nádraží do Mostu bez přestupu poslední 6:03, a v mostě z tramvaje na nádraží cca 500 m pěšky. Jo v létě bez zavazadel a dětí pohoda. Jen ty časy moc nesedí. Proto všichni jezdí autem. A pak vlastně u nádraží nezaparkuje.
Ne že by v Mostě nemohlo být parkovacích míst víc, ale Hranice mají (a budou mít) mnohem větší nabídku rychlých vlakových spojů všude možně. To pak dává větší smysl nejet autem celou cestu a stahuje to auta ze širokého okolí. Stačí se podívat na parkoviště u nádraží v malých Olbramovicích.
V Mostě má končit VRTka…takže nejspíš místa budou, sled dýl…
Končit tam má, vlaky nejspíš budou převážně pokračovat na Chomutov a dál… každopádně tato VRTka je zatím dost vzdálená, to se když tak další parkoviště v pohodě stihne.
Do Hranic jezdí autem na vlak hlavně lidé z okolí, já osobně třeba z 20 km vzdálené vesnice.
Spádová oblast Hranic je mnohem větší než celý Most, protože tam staví vlaky do Rakouska, Polska a Slovenska + Prahy
Může tohle nabídnout Most?
Tak kolik lidí z vesnic u Hranic jezdí do Polska nebo Rakouska..
Já to mám do Mostu z vesnice taky 20km a když přijedu na vlak a není kde parkovat. A jak někdo výše psal ze v mostě jezdí tramvaj na nádraží, taky to úplně není pravda. Směrem od Litvínova min 1x prestup a tramvaj končí nad nádražím cca 500m. Takže co, než blbnout se zavadly ve VHD ,jede auto.
Škoda.
Hranice jsou důležitý uzel na Valašsko, kam vede prakticky jen úzkohrdlý koridor, pokud v něm zrovna nehoří cisterny….
Ti valaši tam rádi zaparkují a pojedou dále do světa tím rychlovlakem, pokud jsme pořád v režimu „bude to“….
Opět zázračný rok 2028. Už se nemůžu dočkat na ten rozvoj železnice v Česku.
Pokud máte všude stejný rok, je použití funkce „Najít a nahradit“ mnohem jednodušší.
Já bych tam spíš dal datum „letos+3“. Ať se to mění automaticky samo.