Ten samý borec z ČD pendloval s polským Pinděm celou noc teď z úterka na středu mezi Uničovem, Olomoucí a Cervenkou. Povídal, ve Studénce se mi nezadařilo. Pohodář 🙂
Jen
1 měsíc
Co tu vlastně dělá polské pendolino? Nějaká odveta? Vy k nám Jančuru, my k vám Pendolino? 😆
Může někdo znalý prosím vysvětlit proč ETCS nehlídá posun? O kolik je složitější pohlídat zastavení před „modrou“ než před „červenou“ ?
A když už tu „modrou“ projel, tak ETCS zastavilo jenom ten druhý vlak nebo i ten posun (byť až za návěstidlem)? Nebo to bouchne generální stop pro celé okolí?
Co třeba složitost a ekonomika? Máte třeba dvě koleje pro jízdu tzn 4 návěstidla a klidně 6 koleji pro posun násobně návěstidel plus třeba ještě vlečkové koleje, koleje z dep to je násobek technologie proti zabezpečení jen jízdních cest. Hodně posunů je též obsluhováno ručně či místně.
O ekonomiku ani tolik nejde. Co jsem pochopil, tak spíše o kapacitu datových přenosů zastaralé technologie GSM-R. Ostatně nové specifikace zavádějí mód SM = Supervised Manoeuvre = dohlížený posun.
Takto není. Když je mobilka ETCS v módu SH, je aktivní čtečka balíz. Připojení k Radioblokové centrále není aktivní. ETCS prakticky dohlíží jen rychlost a případně jízdu za označník.
Ok, v provizorní Z8 se tak blbě čte. Kde se to dozvím? A co se stane, když díl v módu SH projede balízu u hlavního návěstidla zakazujícího posun (bez overridu?)? A když balízu u ranžírky s posun zakázán? A je u každé ranžírky vůbec balíza? Předpokládám totiž, že při neoprávněném projetí dílem v módu SH nebude sestřelen ten díl. Nýbrž že v případě, že tento ohrozí jinou cestu, sestřelí se ohrožený vlak (což se stalo a určitě tomu tak má být), ale že technicky můžou být sestřeleny veškeré díly v módu SH, jelikož tyto jsou připojeny na GSM-R datově, ale… Číst vice »
V balíze u L2 je neproměnná informace. Tedy balíza neví co je na návěstidle a neumí zastavit posunový díl. Návěsti se přenášejí proměnnými balízami používanými u L1, kde je princip bodobého zabezpečovače (ala PZB/LZB).
Navíc zastavování balízou by třeba v případě sunutého posunového dílu bylo problematické. – ETCS by reagovalo až u hnacího vozidla v době, kdy by souprava dávno byla za návěstidlem. Možná i to je důvod, proč se u ETCS s posunem historicky neuvažovalo.
Když tu modrou projel, ETCS zastavilo jen druhý vlak, protože posun nebyl připojen k radioblokové centrále a u ETCS L2 jsou telegramy v balízách v neproměnné formě. K zastavení posunu by došlo v případě jízdy za námezník. Tam jsou telegramy pro zastavení v módu posunu.
Mód SH hlídá jen rychlost 40 a obvod dopravny. Tedy aby posun nevyjel za označník nebo vjezd z opačné strany. A v módu SH k RBC připojen je. Byl problém, že před daním do AO strojvedoucí neukončí posun a pak je vozidlo třeba celou noc připojeno k RBC a zabírá tam místo. Tak prý je v novém předpise SŽ, že při aktivním odstaveni se musí dávat na vozidlech ETCS do izolace. ČD už to zavedly v červenci.
V SH k rbc připojena není! Kdy v AO zůstane spojena v rbc je např když si fíra po zrušení posunu odešle nulu do čísla strojvedoucího (aby svoje vymazal). S tím se ale OBU přihlásí k rbc. Podmínka izolace v předpise není. Jen že nesmí být navázané spojení a musí být režim SB.
ČD to ale nařizují a bylo nám vysvětleno, že je to právě požadavek SŽ, protože strojvedoucí nejsou schopni dávat v AO ETCS do SB. A že to bude dáno i do nových předpisů SŽ. A ta kost, tedy symbol spojení s RBC, bych řekl, že v režimu SH na displeji zůstává.
Byste možná řekl. Ale já vám říkám že ta kost v SH na displeji nezůstává. Taktéž vám říkám, že v interním ČD předpise k etcs žádný požadavek na izolaci přes noc, nebo v AO, není, alespoň v platném znění. V platném znení je to tak, jak jsem to popsal v minulé odpovědi.
Tak si najděte Opatření ředitele 018 č. 5/2022 – Provoz drážních vozidel ČD v systému ETCS. Účinnost změny od 21.7.25 Článek 62. V případě odstavení vozidla musí strojvedoucí ETCS vždy izolovat, nestanovíli ředitel OŘOD jinak. Není v tom článku způsob odstavení, takže to platí pro aktivní i úplné odstavení.
Do toho července platila izolace ETCS v AO jen při odstavení delším než 6 hodin, tedy izolovalo se to přes noc, při nějakých prostojích přes den ne. V AO nám to bylo zdůvodněno právě tím připojením k RBC a při úplném odstavení se má ETCS izolovat z důvodů šetření baterií vozidla. Izolace se má vypínat až po oživení vozidla a rozběhnutí nabíjení. Prý po zapnutí baterií má ETCS velký odběr a někdy může trvat, než se pomocným kompresorem nafouká vzduch.
Ten předpis tu mám před sebou v tabletu v platném znění. Stačí když si nepřečtete jen něco. Hned o článek výše je „v případě že je vozidlo odstaveno v režimu aktivního odstavení a strojvedoucí nebude etcs izolovat, je povinen nastavit mód pohotovostní stav (sb)“. Vaše obavy pro některá vozidla chápu. Na panterovi však baterie v létě z UO vždy oživení i se zaplým etcs a pk zvládly. O vašich 6h k etcs nic nevím. Přes léto jen platilo, že se nad 6h dávalo UO (mimo jiné). Nám školitel již loni říkal právě jen o nutnosti módu SB a nenavázaného spojení.… Číst vice »
Nám to tak bylo vysvětleno od našeho systémového specialisty ETCS. Článek 62 určuje, že při každém odstavení se musí ETCS izolovat. Článek 61 jen umožňuje při aktivním odstavení dávat do SB, ale to by musel ředitel OŘOD v nejaké lokalitě zrušit platnost článku 62. Na noc se u nás dává ETCS do izolace už dlouho, stejně se ráno musí dělat testy. Přes den se ten postup dle článku 62 moc nedodržuje. Ještě před rokem se nedávalo do izolace nic, ale ten předpis se v průběhu roku postupně měnil. Jinak s těmy 6 hodinami máte pravdu. Nad 6 hodin se muselo… Číst vice »
Jednoduše to není praktické, například u jednotek s pakeťákem izolace jen na jednom stanovišti, kde se pak zbytečně nachodíte, ještě když jich je víc spojených. Ráno tak stačí reset z libovolného stanoviště. V AO se spotřeba ETCS absolutně ztratí. V UO chápu izolaci u starších mašich, kde je výkon baterie tak akorát pro pk, ap. U pantera, jak jsem vysvětloval, zbytečné (s baterkami se vypíná i etcs – nic nežere, jen snížíte pakeťáku životnost o 2 bezúčelná otočení). Izolace je nařízena například při předávce do depa.
Jo to je jasné, že pro strojvedoucího je to nepraktické. Jo při předávce do údržby do depa se dávalo ETCS do Izolace vždy. Právě v tom článku 62 původně mělo být, že při odstavení v depu se bude vždy dávat ETCS do Izolace, ale nakonec na nátlak SŽ se to tam prý právě nechalo, že při každém odstavení. Prý si pořád SŽ stěžovala, že jsou vozidla v AO přes noc spojena s RBC a zabírají tam místo.
K tomu jen dodám: stačilo by si pořídit takové RBC, které má dostatečnou kapacitu. A nebude jich z Prahy do Ostravy potřeba deset. Tolik zbytečných handoverů vytvářejících nám dobře známé problémy.
Za námezník? Z8 mluví o sestřelení dílů v módu SH když mine balízu na hranici stanice, buď u označníku, nebo u vjezdu, určeno ZDD.
No ale všechny díly v módu SH by mělo být technicky možné naráz odstřelit RB centrálou, když se v obvodu RBC ohrozí vlaková cesta, ne? Čili nepřímý-neadresný zásah.
Rozdílů je mrak. Třeba posun může jet na obě strany, může mít hoooodně proměnlivou délku čumáku (když je mašina vzadu), a to až tak, že je to přes více BG (tj. safe front end je třeba o 2 BG dál než čtečka – to by asi EVCčku dělalo hodně zamotanej procesor), délka (obou) čumáků se dynamicky mění, mizerný brzdicí procenta (a opět proměnlivá během „mise“)…
Čekal jsem na tom nechvalně proslulém přejezdu v 18:00 cca 20 minut, projelo asi pět vlaků, řidiči už to nedávali a otáčeli to.
Odpoledne z druhé strany to samé, je tam navíc semafor řídící dopravu, už se asi začíná něco dít okolo toho budoucího podjezdu.
Doporučuji se tomu místu vyhnout, pokud zrovna spěcháte 🙂
Igor
1 měsíc
Jenom tak na okraj je možné vidět jednu baterku uvízlou mezi Sedlnicí a Veřovicemi, které upravili trasu na Mošnov a z něj NAD aby se mohla nabíjet (nemůže kvůli MU do Studénky). Zajímalo by mě vyhodnocení i této zkušenosti s improvizovaným nabíjením.
O to právě jde. Normálně vlak jezdí z Příbora do Studénky mimo Mošnov. Pokud by došlo ke stejné mimořádnosti zavedla by se NAD Příbor – Studénka. To ale nyní není možné protože by baterka tak dlouho bez napájení nevydržela. Proto upravili trasu a jezdí alespoň do Mošnova na rychlé nabití a hned zpět na Veřovice.
Podle fotek to vypadá, Polské pendo nezastavilo před se28, a baterky to mají postavené tedy do něho.
Jenom mě překvapuje to České pendo, které stojí mezi němá vzadu.
Neříkejte dvakrát. My klasicky vzdělaní zeměplochologové víme, že má-li něco pravděpodobnost přesně jedna k milionu, stává se to pravidelně v devíti z deseti případů. Takže když přidáme třeba, že by se současně srazili dva cyklisti na přejezdu během jeho spouštění, přičemž nehoda vlaků by naopak znamenala nepřejetí těch ze země se sbírajících cyklistů vlakem…
Á, král ETCŠ… 😁 Podle toho, jak vlaky zastavily, ETCS zatraceně dobře pomohlo! Bez ETCS by to bylo ve spěšném vlaku jenom na strojvedoucím, pane ETCŠ. 😎
Tak se podívejte pořádně!!! ETCS zastavilo Baterku po té, co do její vlakové cesty přicupitala polská souprava. A cupitání v režimu Posun není ETCS hlídáno. Nebýt tam ETCS, Baterka by dojela dál. Při troše štěstí až do boku Pendolina.
To je pravda. Na druhou stranu mohla baterka bez ETCS být dávno za návěstidlem a pak by už by vše měl v rukou fíra.
Upřímně jsem za každý prvek, který fírovi pomůže, velmi rád.
A pořád platí, že ETCS tady pomohlo.
Jenže Nihilus měl podle všeho na mysli (a KŠ v tom smyslu odpovídal), jestli ETCS dokáže zabránit nesprávnému posunu (aby ani neměl šanci říznout). NEZABRÁNÍ.
Čili posunující díl v módu SH nejde ničím automaticky zastavit, když ohrozí vlakovou cestu? Možností je více. Aspoň odstřelit všechna vozidla v módu SH, když v RBC nastane jakékoliv ohrožení vlakové cesty. To by snad takový problém být neměl.
A když v módu SH projedu bez overridu červenou na hlavním návěstidle (jeho balízu), tak se stane co? To samý, jako když bez overridu projedu hranice oblasti pro posun (označník/vjezdový klacek)?
A zase (byť tentokrát polská) 003 – se Studénkou asi riziková kombinace… 🙂
A ještě bych dodal zase polský řidič (byť tentokrát vlaku).
A neměl tam náhodou českého pilota (navigátora)?
A to tam ten polský řidič snad nebyl? Říká se tomu řečnický obrat.
Nebyl, jednotku řídil strojvedoucí ČD.
Někdo z ČD má papíry na Pendolino, jezdí běžně vyrovnávky?
Ten samý borec z ČD pendloval s polským Pinděm celou noc teď z úterka na středu mezi Uničovem, Olomoucí a Cervenkou. Povídal, ve Studénce se mi nezadařilo. Pohodář 🙂
Co tu vlastně dělá polské pendolino? Nějaká odveta? Vy k nám Jančuru, my k vám Pendolino? 😆
Jediný, kdo při nehodě zemřel, je smysl pro humor.
Nechápete mínuska ze srandy?? Suchar 🙂
Co vím tak chtějí linku – Katovice (letiště) Ostrava ( letiště )
Jezdit Pendolinem?
Platí se nějaké odškodné, co jsou za to biti?
Může někdo znalý prosím vysvětlit proč ETCS nehlídá posun? O kolik je složitější pohlídat zastavení před „modrou“ než před „červenou“ ?
A když už tu „modrou“ projel, tak ETCS zastavilo jenom ten druhý vlak nebo i ten posun (byť až za návěstidlem)? Nebo to bouchne generální stop pro celé okolí?
Co třeba složitost a ekonomika? Máte třeba dvě koleje pro jízdu tzn 4 návěstidla a klidně 6 koleji pro posun násobně návěstidel plus třeba ještě vlečkové koleje, koleje z dep to je násobek technologie proti zabezpečení jen jízdních cest. Hodně posunů je též obsluhováno ručně či místně.
O ekonomiku ani tolik nejde. Co jsem pochopil, tak spíše o kapacitu datových přenosů zastaralé technologie GSM-R. Ostatně nové specifikace zavádějí mód SM = Supervised Manoeuvre = dohlížený posun.
Nerozumím. Pokud jede posunový díl pod ETCS v módu SH, tak je on-line pod GSM-R datovou komunikací.
Takto není. Když je mobilka ETCS v módu SH, je aktivní čtečka balíz. Připojení k Radioblokové centrále není aktivní. ETCS prakticky dohlíží jen rychlost a případně jízdu za označník.
Ok, v provizorní Z8 se tak blbě čte. Kde se to dozvím? A co se stane, když díl v módu SH projede balízu u hlavního návěstidla zakazujícího posun (bez overridu?)? A když balízu u ranžírky s posun zakázán? A je u každé ranžírky vůbec balíza? Předpokládám totiž, že při neoprávněném projetí dílem v módu SH nebude sestřelen ten díl. Nýbrž že v případě, že tento ohrozí jinou cestu, sestřelí se ohrožený vlak (což se stalo a určitě tomu tak má být), ale že technicky můžou být sestřeleny veškeré díly v módu SH, jelikož tyto jsou připojeny na GSM-R datově, ale… Číst vice »
V balíze u L2 je neproměnná informace. Tedy balíza neví co je na návěstidle a neumí zastavit posunový díl. Návěsti se přenášejí proměnnými balízami používanými u L1, kde je princip bodobého zabezpečovače (ala PZB/LZB).
Navíc zastavování balízou by třeba v případě sunutého posunového dílu bylo problematické. – ETCS by reagovalo až u hnacího vozidla v době, kdy by souprava dávno byla za návěstidlem. Možná i to je důvod, proč se u ETCS s posunem historicky neuvažovalo.
To vim. Píšu o chování, kdy RBC zjistí, že je ohrožena nějaká vlaková cesta a tak preventivně odstřelí skrze GSM-R všechno.
Protože železničáři jsou „staromilci“ a proto je průměrná železniční technologie zastaralá už v době nasazení.
Preto všade jazdia iba parné vlaky 40-tkou, že áno?
Když tu modrou projel, ETCS zastavilo jen druhý vlak, protože posun nebyl připojen k radioblokové centrále a u ETCS L2 jsou telegramy v balízách v neproměnné formě. K zastavení posunu by došlo v případě jízdy za námezník. Tam jsou telegramy pro zastavení v módu posunu.
Je na tohle nějaký solidní popis, jak mód SH funguje? Z prozatímního předpisu mi to vyčíst nejde a na mašině neposunuji.
Mód SH hlídá jen rychlost 40 a obvod dopravny. Tedy aby posun nevyjel za označník nebo vjezd z opačné strany. A v módu SH k RBC připojen je. Byl problém, že před daním do AO strojvedoucí neukončí posun a pak je vozidlo třeba celou noc připojeno k RBC a zabírá tam místo. Tak prý je v novém předpise SŽ, že při aktivním odstaveni se musí dávat na vozidlech ETCS do izolace. ČD už to zavedly v červenci.
To jo, to je v Z8 docela dobře popsané.
V SH k rbc připojena není! Kdy v AO zůstane spojena v rbc je např když si fíra po zrušení posunu odešle nulu do čísla strojvedoucího (aby svoje vymazal). S tím se ale OBU přihlásí k rbc. Podmínka izolace v předpise není. Jen že nesmí být navázané spojení a musí být režim SB.
ČD to ale nařizují a bylo nám vysvětleno, že je to právě požadavek SŽ, protože strojvedoucí nejsou schopni dávat v AO ETCS do SB. A že to bude dáno i do nových předpisů SŽ. A ta kost, tedy symbol spojení s RBC, bych řekl, že v režimu SH na displeji zůstává.
Byste možná řekl. Ale já vám říkám že ta kost v SH na displeji nezůstává. Taktéž vám říkám, že v interním ČD předpise k etcs žádný požadavek na izolaci přes noc, nebo v AO, není, alespoň v platném znění. V platném znení je to tak, jak jsem to popsal v minulé odpovědi.
Tak si najděte Opatření ředitele 018 č. 5/2022 – Provoz drážních vozidel ČD v systému ETCS. Účinnost změny od 21.7.25 Článek 62. V případě odstavení vozidla musí strojvedoucí ETCS vždy izolovat, nestanovíli ředitel OŘOD jinak. Není v tom článku způsob odstavení, takže to platí pro aktivní i úplné odstavení.
Do toho července platila izolace ETCS v AO jen při odstavení delším než 6 hodin, tedy izolovalo se to přes noc, při nějakých prostojích přes den ne. V AO nám to bylo zdůvodněno právě tím připojením k RBC a při úplném odstavení se má ETCS izolovat z důvodů šetření baterií vozidla. Izolace se má vypínat až po oživení vozidla a rozběhnutí nabíjení. Prý po zapnutí baterií má ETCS velký odběr a někdy může trvat, než se pomocným kompresorem nafouká vzduch.
Ten předpis tu mám před sebou v tabletu v platném znění. Stačí když si nepřečtete jen něco. Hned o článek výše je „v případě že je vozidlo odstaveno v režimu aktivního odstavení a strojvedoucí nebude etcs izolovat, je povinen nastavit mód pohotovostní stav (sb)“. Vaše obavy pro některá vozidla chápu. Na panterovi však baterie v létě z UO vždy oživení i se zaplým etcs a pk zvládly. O vašich 6h k etcs nic nevím. Přes léto jen platilo, že se nad 6h dávalo UO (mimo jiné). Nám školitel již loni říkal právě jen o nutnosti módu SB a nenavázaného spojení.… Číst vice »
Nám to tak bylo vysvětleno od našeho systémového specialisty ETCS. Článek 62 určuje, že při každém odstavení se musí ETCS izolovat. Článek 61 jen umožňuje při aktivním odstavení dávat do SB, ale to by musel ředitel OŘOD v nejaké lokalitě zrušit platnost článku 62. Na noc se u nás dává ETCS do izolace už dlouho, stejně se ráno musí dělat testy. Přes den se ten postup dle článku 62 moc nedodržuje. Ještě před rokem se nedávalo do izolace nic, ale ten předpis se v průběhu roku postupně měnil. Jinak s těmy 6 hodinami máte pravdu. Nad 6 hodin se muselo… Číst vice »
Jednoduše to není praktické, například u jednotek s pakeťákem izolace jen na jednom stanovišti, kde se pak zbytečně nachodíte, ještě když jich je víc spojených. Ráno tak stačí reset z libovolného stanoviště. V AO se spotřeba ETCS absolutně ztratí. V UO chápu izolaci u starších mašich, kde je výkon baterie tak akorát pro pk, ap. U pantera, jak jsem vysvětloval, zbytečné (s baterkami se vypíná i etcs – nic nežere, jen snížíte pakeťáku životnost o 2 bezúčelná otočení). Izolace je nařízena například při předávce do depa.
Jo to je jasné, že pro strojvedoucího je to nepraktické. Jo při předávce do údržby do depa se dávalo ETCS do Izolace vždy. Právě v tom článku 62 původně mělo být, že při odstavení v depu se bude vždy dávat ETCS do Izolace, ale nakonec na nátlak SŽ se to tam prý právě nechalo, že při každém odstavení. Prý si pořád SŽ stěžovala, že jsou vozidla v AO přes noc spojena s RBC a zabírají tam místo.
K tomu jen dodám: stačilo by si pořídit takové RBC, které má dostatečnou kapacitu. A nebude jich z Prahy do Ostravy potřeba deset. Tolik zbytečných handoverů vytvářejících nám dobře známé problémy.
Sry, nemělo být „námezník“ ale „označník“.
Za námezník? Z8 mluví o sestřelení dílů v módu SH když mine balízu na hranici stanice, buď u označníku, nebo u vjezdu, určeno ZDD.
No ale všechny díly v módu SH by mělo být technicky možné naráz odstřelit RB centrálou, když se v obvodu RBC ohrozí vlaková cesta, ne? Čili nepřímý-neadresný zásah.
Rozdílů je mrak. Třeba posun může jet na obě strany, může mít hoooodně proměnlivou délku čumáku (když je mašina vzadu), a to až tak, že je to přes více BG (tj. safe front end je třeba o 2 BG dál než čtečka – to by asi EVCčku dělalo hodně zamotanej procesor), délka (obou) čumáků se dynamicky mění, mizerný brzdicí procenta (a opět proměnlivá během „mise“)…
Jaké pak „vlak“ posunující díl
Jaký bude rozdíl v následcích nárazu rozjetého vlaku do vlaku nebo do posunového dílu?
Je to obojí. Nemůžeš dělat, že je to jen jedno z toho, když obojí je správně. Nic moc pokus.
Prokletá? Studénka nemůže za něčí blbost nebo nepozornost…
Říká se tomu řečnický obrat.
Čekal jsem na tom nechvalně proslulém přejezdu v 18:00 cca 20 minut, projelo asi pět vlaků, řidiči už to nedávali a otáčeli to.
Odpoledne z druhé strany to samé, je tam navíc semafor řídící dopravu, už se asi začíná něco dít okolo toho budoucího podjezdu.
Doporučuji se tomu místu vyhnout, pokud zrovna spěcháte 🙂
Jenom tak na okraj je možné vidět jednu baterku uvízlou mezi Sedlnicí a Veřovicemi, které upravili trasu na Mošnov a z něj NAD aby se mohla nabíjet (nemůže kvůli MU do Studénky). Zajímalo by mě vyhodnocení i této zkušenosti s improvizovaným nabíjením.
Však Mošnov Letiště je pod dratem
O to právě jde. Normálně vlak jezdí z Příbora do Studénky mimo Mošnov. Pokud by došlo ke stejné mimořádnosti zavedla by se NAD Příbor – Studénka. To ale nyní není možné protože by baterka tak dlouho bez napájení nevydržela. Proto upravili trasu a jezdí alespoň do Mošnova na rychlé nabití a hned zpět na Veřovice.
A jo, ja to pochopil večer trochu jinak.
Docela by mě to zajímalo, protože v Mošnově myslím není nabíjecí bod jako třeba v Ostrava-střed.
Polske pendolino za to nemuze 😉
Nemá? Svůj drobný podíl rozhodně ano. 😁
Projel návěstidlo, řízl výhybku a vjel do cesty jinému vlaku – nemělo to znít takhle? Podle toho, co je vidět, bych myslel, že i jo.
Máš pravdu.
Pendolino, Polák, Studénka. Smrtelná kombinace…
Podle fotek to vypadá, Polské pendo nezastavilo před se28, a baterky to mají postavené tedy do něho.
Jenom mě překvapuje to České pendo, které stojí mezi němá vzadu.
České Pendolino (SC 504) není účastníkem MU, jen čeká na uvolnění provozu. A doplachtilo do Studénky dřív než fotograf DI.
Rodinné stretnutie. 😁
jezděj s těma vlakama jak blázni a to sou
ty konce.
Fiknout to srazit se s bemu, máme to nehodu desetiletí.
Neříkejte dvakrát. My klasicky vzdělaní zeměplochologové víme, že má-li něco pravděpodobnost přesně jedna k milionu, stává se to pravidelně v devíti z deseti případů. Takže když přidáme třeba, že by se současně srazili dva cyklisti na přejezdu během jeho spouštění, přičemž nehoda vlaků by naopak znamenala nepřejetí těch ze země se sbírajících cyklistů vlakem…
Dvě bemu proti sobě v tunelu. Bojím se SŽ.
A to já ne, zaprvé máme jen 4 ks, zadruhé na té lince není tunel a zatřetí je to škoda, to nevyjede kvůli poruše dveří.
Porucha dveří je tedy vlastně nikoliv bug, ale bezpečnostní feature 🙂
ETCS? Je tam? Nemělo by takovým věcem zabránit? Prosím o odpověď někoho, kdo o tom něco ví.
Ještě po 12. hodině tam bylo 😉 Taky zastavilo jedoucí Baterku.
Pokud to bylo při posunu a ne při jízdě vlaku tak nepomůže ani ETCS
Á, král ETCŠ… 😁 Podle toho, jak vlaky zastavily, ETCS zatraceně dobře pomohlo! Bez ETCS by to bylo ve spěšném vlaku jenom na strojvedoucím, pane ETCŠ. 😎
Zastavit jiný vlak neznamená zabránit tomu, aby vůbec musel být jiný vlak zastaven (a nebyl zastaven ten, který situaci vyvolal).
Tak se podívejte pořádně!!! ETCS zastavilo Baterku po té, co do její vlakové cesty přicupitala polská souprava. A cupitání v režimu Posun není ETCS hlídáno. Nebýt tam ETCS, Baterka by dojela dál. Při troše štěstí až do boku Pendolina.
To je pravda. Na druhou stranu mohla baterka bez ETCS být dávno za návěstidlem a pak by už by vše měl v rukou fíra.
Upřímně jsem za každý prvek, který fírovi pomůže, velmi rád.
A pořád platí, že ETCS tady pomohlo.
Jenže Nihilus měl podle všeho na mysli (a KŠ v tom smyslu odpovídal), jestli ETCS dokáže zabránit nesprávnému posunu (aby ani neměl šanci říznout). NEZABRÁNÍ.
ETCS neomezuje posun. Ale zastaví jiné vlaky, když to posun zpacká (a ve stanici funguje hlídání obsazenosti koleje).
A proto jsem se ptal. Nejsem zaměstnanec dráhy
Ovšem když to posun zpacká v blbý čas, nezachrání to ani Mirel, PZB ani ETCS.
Etcs v modu posun , posunovy dil nezastavi, ale zastavi toho kdo ma opravneni k jizde vlaky a posun by mu zasahl do vlakove cesty
Čili posunující díl v módu SH nejde ničím automaticky zastavit, když ohrozí vlakovou cestu? Možností je více. Aspoň odstřelit všechna vozidla v módu SH, když v RBC nastane jakékoliv ohrožení vlakové cesty. To by snad takový problém být neměl.
A když v módu SH projedu bez overridu červenou na hlavním návěstidle (jeho balízu), tak se stane co? To samý, jako když bez overridu projedu hranice oblasti pro posun (označník/vjezdový klacek)?
OBU v módu SH není spojena s RBC. Výpravčí vědí že musí použít gsmr stop.