Prokletá Studénka. Polské Pendolino na testech v Česku zastavilo koridor
Mimořádnost polského Pendolina ve Studénce. Foto: Drážní inspekce

Vlak projel návěstidlo a „řízl“ výhybku.
Vlak projel návěstidlo a „řízl“ výhybku.
Co tu vlastně dělá polské pendolino? Nějaká odveta? Vy k nám Jančuru, my k vám Pendolino? 😆
Platí se nějaké odškodné, co jsou za to biti?
Může někdo znalý prosím vysvětlit proč ETCS nehlídá posun? O kolik je složitější pohlídat zastavení před „modrou“ než před „červenou“ ?
A když už tu „modrou“ projel, tak ETCS zastavilo jenom ten druhý vlak nebo i ten posun (byť až za návěstidlem)? Nebo to bouchne generální stop pro celé okolí?
Co třeba složitost a ekonomika? Máte třeba dvě koleje pro jízdu tzn 4 návěstidla a klidně 6 koleji pro posun násobně návěstidel plus třeba ještě vlečkové koleje, koleje z dep to je násobek technologie proti zabezpečení jen jízdních cest. Hodně posunů je též obsluhováno ručně či místně.
Jaké pak „vlak“ posunující díl
Prokletá? Studénka nemůže za něčí blbost nebo nepozornost…
Říká se tomu řečnický obrat.
Čekal jsem na tom nechvalně proslulém přejezdu v 18:00 cca 20 minut, projelo asi pět vlaků, řidiči už to nedávali a otáčeli to.
Odpoledne z druhé strany to samé, je tam navíc semafor řídící dopravu, už se asi začíná něco dít okolo toho budoucího podjezdu.
Doporučuji se tomu místu vyhnout, pokud zrovna spěcháte 🙂
Jenom tak na okraj je možné vidět jednu baterku uvízlou mezi Sedlnicí a Veřovicemi, které upravili trasu na Mošnov a z něj NAD aby se mohla nabíjet (nemůže kvůli MU do Studénky). Zajímalo by mě vyhodnocení i této zkušenosti s improvizovaným nabíjením.
Však Mošnov Letiště je pod dratem
O to právě jde. Normálně vlak jezdí z Příbora do Studénky mimo Mošnov. Pokud by došlo ke stejné mimořádnosti zavedla by se NAD Příbor – Studénka. To ale nyní není možné protože by baterka tak dlouho bez napájení nevydržela. Proto upravili trasu a jezdí alespoň do Mošnova na rychlé nabití a hned zpět na Veřovice.
A jo, ja to pochopil večer trochu jinak.
Polske pendolino za to nemuze 😉
Nemá? Svůj drobný podíl rozhodně ano. 😁
Projel návěstidlo, řízl výhybku a vjel do cesty jinému vlaku – nemělo to znít takhle? Podle toho, co je vidět, bych myslel, že i jo.
Máš pravdu.
Pendolino, Polák, Studénka. Smrtelná kombinace…
Podle fotek to vypadá, Polské pendo nezastavilo před se28, a baterky to mají postavené tedy do něho.
Jenom mě překvapuje to České pendo, které stojí mezi němá vzadu.
České Pendolino (SC 504) není účastníkem MU, jen čeká na uvolnění provozu. A doplachtilo do Studénky dřív než fotograf DI.
jezděj s těma vlakama jak blázni a to sou
ty konce.
Fiknout to srazit se s bemu, máme to nehodu desetiletí.
Neříkejte dvakrát. My klasicky vzdělaní zeměplochologové víme, že má-li něco pravděpodobnost přesně jedna k milionu, stává se to pravidelně v devíti z deseti případů. Takže když přidáme třeba, že by se současně srazili dva cyklisti na přejezdu během jeho spouštění, přičemž nehoda vlaků by naopak znamenala nepřejetí těch ze země se sbírajících cyklistů vlakem…
Dvě bemu proti sobě v tunelu. Bojím se SŽ.
A to já ne, zaprvé máme jen 4 ks, zadruhé na té lince není tunel a zatřetí je to škoda, to nevyjede kvůli poruše dveří.
ETCS? Je tam? Nemělo by takovým věcem zabránit? Prosím o odpověď někoho, kdo o tom něco ví.
Ještě po 12. hodině tam bylo 😉 Taky zastavilo jedoucí Baterku.
Pokud to bylo při posunu a ne při jízdě vlaku tak nepomůže ani ETCS
Á, král ETCŠ… 😁 Podle toho, jak vlaky zastavily, ETCS zatraceně dobře pomohlo! Bez ETCS by to bylo ve spěšném vlaku jenom na strojvedoucím, pane ETCŠ. 😎
Zastavit jiný vlak neznamená zabránit tomu, aby vůbec musel být jiný vlak zastaven (a nebyl zastaven ten, který situaci vyvolal).
Tak se podívejte pořádně!!! ETCS zastavilo Baterku po té, co do její vlakové cesty přicupitala polská souprava. A cupitání v režimu Posun není ETCS hlídáno. Nebýt tam ETCS, Baterka by dojela dál. Při troše štěstí až do boku Pendolina.
To je pravda. Na druhou stranu mohla baterka bez ETCS být dávno za návěstidlem a pak by už by vše měl v rukou fíra.
Upřímně jsem za každý prvek, který fírovi pomůže, velmi rád.
A pořád platí, že ETCS tady pomohlo.
Jenže Nihilus měl podle všeho na mysli (a KŠ v tom smyslu odpovídal), jestli ETCS dokáže zabránit nesprávnému posunu (aby ani neměl šanci říznout). NEZABRÁNÍ.
ETCS neomezuje posun. Ale zastaví jiné vlaky, když to posun zpacká (a ve stanici funguje hlídání obsazenosti koleje).
A proto jsem se ptal. Nejsem zaměstnanec dráhy
Ovšem když to posun zpacká v blbý čas, nezachrání to ani Mirel, PZB ani ETCS.
Etcs v modu posun , posunovy dil nezastavi, ale zastavi toho kdo ma opravneni k jizde vlaky a posun by mu zasahl do vlakove cesty