Prokletá Roudnice. Koridor u Labe opět stál kvůli stržené troleji
Stanice Roudnice nad Labem po modernizaci. Foto: Chládek&Tintěra

Umístění hákovnice v této beznapěťové výluce kritizují strojvedoucí.
Umístění hákovnice v této beznapěťové výluce kritizují strojvedoucí.
Ne ne, to je chyba jednoho dementního ‚strojvedoucího‘ z Děčína. Mistr střední Evropy ve vedení vlaku. Ale už ho sundali na posun. Snad tam nic nezkurví.
BINGO!!!
Souhlas 👍👍👍
To není prokletá Roudnice, to jsou vymaštění strojvedoucí, kteří čumí víc do mobilu než na trať a na rozkaz zapomenou, sotva se hnou.
Co by se vlastně stalo při spojení napájeného a uzeměného kusu troleje?
Tipuji že by se na ten uzeměný kus dostalo docela měkké napětí, asi ani ne celé 3kV. A myslím že by to dělníky na mostě ani nemuselo kopnout. (Tím neříkám že je to dobrý nápad zkoušet)
Oceňuji snahu Petra Šimrala, se kterým se léta známe, i dalších, zastávat se nás strojvůdců. Taky si myslím, že SŽ si to u nás opravdu alibisticky usnadňuje. Přesto se myslím, že ta hlavní chyba je mezi pultem a seslí. Toto místo je v rovině, je kraťoučké. A výmluvy některých mých kolegů na dlouhou prodlevu v chodu smetáku? Pánové, jak přebíráte HV, jak průběžně monitorujete jeho technický stav? Čas chodu smetáku je (zvlášť v zimě) dost podstatnou veličinou, která by měla fíru zajímat. Zvlášť když ví, že má v cestě kritická místa. Všímaví kolegové si jistě všimli, že po incidentu vlaku… Číst vice »
Tady je přece ve hře více chyb.
To, že dojde ke stržení troleje, je chyba strojvedoucího. Ale to, že se ten problém opakuje stále dokola, už je chyba SŽ a jejího přístupu #mynic. Lidský faktor je problém ve všech možných profesionálních kontextech, nejenom u hákovnic, a solidní organizace, což SŽ není, jej v případě opakovaného výskytu řeší nějak preventivně, nikoliv přístupem „no tak lidi nemají dělat chyby, héé“.
Představte si jaderné elektrárny nebo civilní letectví s bezpečností postavenou na principu #mynic, piloti a inženýři nemají dělat chyby. To by byly masakry, pane jo.
p.Šimral v diskusi správně napsal že fíra je jen člověk a doplním i tvor omylný.Pro zachycení hákovnice sběračem může byt v provozu samozřejmě vice důvodů.Od nevyhovující nastavené doby stažení sběrače,po situace,kdy se strojvedoucí např.snaží využít všechen časový potenciál pohybu vozidla v nepříznivé konfiguraci postavené jízdní cesty, jízdou přes výhybky do odbočky, při nevyhovujících jízdních odporech atd,atd.atd.a kdy to jak na potvoru to prostě nevyjde.Případů,kdy taková situace byla způsobena nepozorností, nevědomostí, navíc, kdy se člověk plně nevěnuje řízení vozidla bývá dost.Těch případů k.j. i z mé skoro 30 leté době strávené za kontrolery a rajčáky lokomotiv a z vyprávění bohatého počtu… Číst vice »
No bohužel ve směru do Prahy, kdy můžete doplachtit dá se říci už z Hrobců a včas sundat, výpravčí vám zavolá, ještě vás na to nepřímo upozorní ta padesátka a stejně to nezvládnete, tak je něco špatného mezi kontrolérem a rukama.
Ano výpravčí někdy volá, když jsem ještě u peronu v Lovosicích , z druhé strany v Beřkovicích. A nejlépe při brzdění do stanice
A to je důvod, proč nestáhneš smeták????
Není, ale to volání nechápu, to není upozornění na stahovačku, ale výpravčí se ptají na to co je v rozkazu. Ať si volají do uzpravování stanice,tam je podepsaný rozkaz v plném znění. A pokud se rozkazem neřídím, múj problém. Jinak pro vaší informací- ještě jsem koště nikde nenechal.
A co je špatného na dotazu „víš o stahovačce?“
Naprosto souhlasím. Vše je v rozkaze, výpravčí volají. Pokud není závada na sběrači a strojvedoucí se soustředí, nemůže to potrhat.
To jsou kecy, prostě čumí do mobilu, to je celá pravda. Ví se to naprosto všude a vědí to všichni, jen je jednodušší to vokecávat, než najít řešení. A přitom ani to není tak složité.
Pamatujete ještě někdo na Třebušice tam zůstalo při rekonstrukci mostu přes stanici asi 80 sběračů a všichni zůstali v klidu kromě strojvedoucích kterých se to bytostně týká
No, asi to bude tím, že v těch Třebušicích, nikdo předtím nestahoval, takže hákovnice byl jediný způsob, jak je k tomu donutit. To, že jich tam zůstalo tolik, svědčí jen o demencí mezi námi.
Ta stahovačka v Roudnici je prostě celá špatně:
Snížená výška trolejového drátu.
Navíc ještě hákovnice (další centimetry).
Pomalá rychlost.
Z jedné strany rozjezd.
Stačí málo (pozdní reakce, závada, „pomalejší sběrač“) a výsledek vidíme.
Každá práce vyžaduje odborníky. Pokuď na stanovišti sedí někdo, kdo krom jiného nezvládá včas reagovat a potažmo nezná jízdní vlastnosti vedeného stroje, měl by si najít jinou práci. Desítky vlaků tam bez problémů projedou, humbuk působí jednotky případů nepozorných individuí.
Pokud umíte číst, tak stačí souhra okolností a můžete být odborník sebelepší…
A není těch souher nějak moc za sebou??? 😄😄😄
Ale nekecej.
Sám jste pacient ,co takhle pomalu jdoucí smeták dolů?. Jinak to je průser hlavně SŽ,že neumí „ošéfovat“ výluku bez hákovnic. Navíc nařídí 3,14čovinu dotazem u strojvedoucího zda má rozkaz.
Pomalu jdoucí být asi může, ale pokud je tam všeobecně známo, že ten úsek je průserový, tak ho stáhnu raději dřív. Ve směru od Hrobců do Roudnice by problém být snad neměl, ne?
S tímto souhlas, jak to opravdu bylo se zjistí, ale jrdnou mi šlo koště dolů 45sekund, odskočení 20 sekund a to jsem zjistil pidle stínu náhodou, jinak počítám se 2mi sekundami odskok.
Taková lokomotiva je neschopná provozu…
Taková závada se může stát i behem jízdy a projevit se až při stažení. Pak nemopůže ani 100.000 správně stažených sběračů.
neměl = není! Celé je to z kopce…
O „pomalu jdoucím smetáku dolů“ bys měl vědět, pane kolego Komiku. A pokud je velmi pomalu jdoucí (zvláště směrem dolů), máš jasné instrukce, jak se zachovat. Je hezké, že se tak statečně biješ za chybující kolegy, ale vocamcaď pocamcaď. Tvá advokacie je od určitého levelu směšná. Chápu, jsi přeci ten Komik. 🙂
Taky jsem veděl, chtěl loko vyměnit, ale světe div se, jiná nebyla a zrušit vlak ???? Jardo ☝️
Proč ne? Rychlost sběrače bych řádil trochu mezi bezpečnost, jako kdyby byly pomalé odpojovače, ochrany,…
Chlapi, vole, zase ta naše „strojvůdcovská čest“… Je lokomotiva s tímhle neschopná provozu? Je. Není náhradní stroj? Blbý. Nejede se. Není to problém nás strojvedoucích. Raději odřeknu vlak, než sundám dráty na půlce nádraží…
Mě hlavně vadí to pranýřování bez vyšetření. Počkejme na závěr šetření. Může to být chyba strojvedoucího, může to být technická závada. To, že je ta stahovačka na 3,14.. není třeba diskutovat. Velký díl viny tady má i SŽ a KÚ.
Hele, a kolik z těch více než 60 urvaných košťat v Třebušicích při opravě tamního nadjezdu bylo z technických příčin? 😉
Přesně řečeno
No, ty jseš opravdu komik. Radši nekomentuj, čemu nerozumíš.
Tady se možná alespoň řádně zpravuje, ale jsou místa kde #mynic
Správa železnic a jejich vykrucování se ze všeho. V Roudnici „pro jistotu“ hákovnice, v Kolíně zase stahovačka do půlky ranžíru směr Kutná Hora, ale výchozí vlaky do Havl. Brodu netřeba zpravovat. Brzo si třeba něco přečteme zrovna o tom Kolínu.
Nač zpravovat výchozí vlak o stahovačce, o kterém výpravčí bezpečně ví, že přes stahovačku nepojede? Díky
Je to marný, je to marný, je to marný. Hákovnice nadevše. Paragraf jedna navždy.
Ad „aby prostě řádně stahovali“: Netvrdím, že je to zrovna případ Roudnice, ale někdy je to hodně hraniční ve vztahu k úvaze „na kolik to musím rozjet, abych to vůbec projel“ – pak je snaha využít každou vteřinku, no a holt se to občas tzv. přešvihne. Když se to vezme do opačného extrému, tj. „jak by postupovalo ETCS“, tak se to dít nebude, samozřejmě, ale zas půlkou stahovaček minimálně některé vlaky neprojedou. A pak se bude říkat „kdyby to rozjel ještě o 4 km/h, tak už by to projel, dyť tam měl dobrejch 100 m ještě rezervu“. Prostě ať se… Číst vice »
Od konce února, kdy se osadila hákovnice jde o sedmý případ stržení sběrače a poškození troleje. Nepočítám utržený smeták z jiné loko, který se našel při řešení MU na stejném místě, trolej ale nepoškodil. Jen uletěl z loko a fira zaznamenal poruchu a mazal dal aniž by cokoliv řešil. No ještě 3x a bude to jak v Třebusicích… Tam hákovnice úřadovala s úspěchem.
Za mna je to už trapné. Absolutní alibizmus. Cesta vlakom je len pre otrlých. Dcera pravidelne jazdí vlakom na výlety v okolí Prahy. Niekolko krát do mesiaca. A mám dojem že 50% končí fiaskom. Vždy tvrdí že vlakom už nikdy, nakoniec je to pre nu ale pohodlné, tak sa zlomí. Ale tohle je už paródia na spolahlivú dopravu. Pochádzam zo železničiarskej rodiny, v modrej uniforme u nás boli aj rybičky v akvárku, a som velký fanda. Ale toto je tragédia.
Jo, někde ted třcet v neklimatizovanym vlaku bez jakýkoliv informace co a kdy bude musí být super.
Za mna hlavnou úlohou Správy železníc je prepravovat ludí, aj keď nie sú priamo dopravci. A tomu musia podriadiť maximum. Opravujem, tak mám plán A, B, C, minimalizovať riziko,. Učiť sa z chýb. Počítať že s tým že ludia chybujú, a že budú chybovať je istota, nie náhoda. Trate sú narvané, tak s tým je nutné počítat. Ale to chce úplnú zmenu myslenia. A hákovnice sú krásny príklad
To by to ale nesměla byt SD . Ta má evidentně takovéto události na háku a je nepoucitelná.
„Učiť sa z chýb“
K tomu jsou potřeba 2 předpoklady:
– Přiznat si vlastní omylnost
– Přestat svalovat vinu na ty, kteří mají být neomylní
Nebude vhodnejsi informovat o tom, ze vlaky na teto trati jezdi? V aktualni situaci mi to rozhodne pripada jako vetsi mimoradnost, nez strzena trolej….
Kdo by mohl nezávisle posoudit vhodnost řešení? Tedy sejmout spor strojvůdci v. #mynic?
V zemi kde mají rozvinutou kulturu bezpečnosti nic takového není třeba.
Pokud se ukáže, že nastavená opatření nevedou ke snížení míry rizika/vzniku mimořádnosti, přijme se jiné, vhodnější opatření.
Čau Tondo. Jaké opatření navrhuješ? Mne ti zkrati se…rou, ale řadu let jsem občas na PTV zaskakoval, a tak jim trochu viděl do „kuchyně“. Ono to bezpečnější řešení je samozřejmě neutrální poke, jako u našich genosse Ossis, ale je to tam technicky možné? Myslím ohledně vzdálenosti k peronům.
Množná by stačilo spočítat finanční náklady spojedné s hákovnicí a opravami troleje (již 3x) vs. osazení děliče.
Že by stačilo mít bezchybné lidi, to není argument, to je utopie. Obzlášť v místě, kde projede několik tisíc vlaků měsíčně.
Jenže opravu troleje platí strojvedoucí (zaměstnavatel/pojišťovna). Dělič by platila Spržel.
Tak jinak: Nejvyjde pojišťovnu levněji zaplatit dělič?
A nevyšlo by levnějc, kdyby strojvedoucí dělali svou práci pořádně, sledovali návěsti a reagovali na ně? 😀
I strojvedoucí je jen člověk…
Jen ta současná generace jsou mnohdy už jen brečící sněhové vločky 😀 A rozhodně ne „vedoucí“… v tom původním slova smyslu.
Minimálně u nás to nestrhla generace Z…
Budu OT, ale reagovat musím. Jakožto člen generace Y považuju tyhle názory na nejmladší „kolegy“ za značně slaboduché. I já pozoruju, že za těch 15-20 let od období mého dospívání, se doba neskutečným způsobem posunula směrem k mnohem větší složitosti a náročnosti. Tlaku na úspěch, množství informací, které je nutno zpracovat, množství možností, které člověk má a nejistot typu zajištění bydlení, změny klimatu a další je prostě mnohem více, než bylo „za nás“. Fakt to těm mladým dneska nezávidím. Ironie je, že mladým se dneska nejvíc posmívají ti, kteří dospívali a zahájili produktivní část života se v té nejjednodušší době.… Číst vice »
A pak se zjistí, že rychlokvaška měl přes 50, z toho 30 roků na mašině.
Chyba v úsudku. Už před mnoha generacemi staří bezchybní uvažovali uvažovali takto, stěžoval si už Sokrates.
Nebylo by lepší jim tam začít dělat metodu pasivní rezistence. Tj. stahovačku dodržovat tak, aby tam uváznul vlak. 2x 3x denně. Škody na infra nejsou, ale krásně to naboří systém a vysvětlením je dodržování bezpečnosti. Zde ještě spojené se sníženou výškou troleje.
Jako že by jste uvázl na stahovačce při snižování rychlosti ze 140 na 50.
Přesně
Tak to jsem rád, že jsou to jen strojvedoucí a ne piloti.
To by de to nestačilo vyšetřovat.
Jenže v letectví se s chybou pilota počítá. Tam nezabíjí jedna chyba, zabíjí řetězec chyb.
Onehdá udělala chybu výpravčí, pustila dva vlaky proti sobě na stejnou kolej na volno. Staniční „zabezepčovačka“ totiž nemá vazbu nezi návěstidly zprava a zleva od budovy.
Z nějakého důvodu se takové „zabazpečení“ již skoro všude nahradilo. Lidé totiž nejsou bezchybní.
Ono to někdy nejde, neznám to místo, ale když jsem jezdil tak jsme v určitých místech museli stahovat až tesne před dělením, tzn museli jsme navést projet, obzvlášť když se odjíždělo křížem, takže vlastně byly stahovačky dvě .
No ono se muže sledovat jak chce. Sleduju,ale.s osmi vozama,rozjezd a šel dost pomalu v mrazu a tak jsem ťuknul jen lištou. To se lehce rekne,bude klouzat a pri všem tomhle co se sejde je to o hubu. Jestli vono by nebylo levnejši kdyby tam rychliky projiždel, a navaželi by cestujici motorem z Roudnice do Hrobců. U Pantera to jde dobře,rychle.se rozjede a když je dobře otočenej,tak no problem, sberač jde hned
Pořád stejná písnička od podobných rozumbradu, člověk je tvor omylny, vždy byl, je a bude.
Nebylo by levnější, kdyby manekýn šel už konečně do prdele? Ryba smrdí už dlouho od hlavy
Maneký nebo maneki-naka, to je vcelku jedno, problém je firemní kultura #mynic u SŽ.
Ano, vyšlo by to levněji. Ani to Etcs by nebylo potřeba instalovat.
A kdyby takhle pracovali i výpravčí, ušetříme i za různé ty Esy a reléovky.
V kauzách předražených pražců,dodávek ZZ,ten “mobilní dělič “,jsou pro SŽ drobné……
Ale když se nechce……
Kéž by 3x, tohle už je sedmý případ…
Drážní úřad/inspekce?
Budou jezdit na stanovištích a dozorovat, zda opravdu strojvedoucí stáhl sběrač?
Neuškodilo by to. Alespoň by se namísto natáčení líbivých videíček na youtube opravdu věnovali vedení vlaku 😀
Prosím Vás a kolik procent fírů točí videa?
Vy jste, víte co. Jak dlouho jste jezdil?
A co teď , sedíte v kanceláři a odpovídáte za vyplněnou tabulku?
Stal se někdy průser při natáčení?
AndyCZ občas dělá stream, to by byla legrace kdyby něco zvoral v přímém přenosu.
Tak zrovna u něj bych reději mlčel. Obutý TGV asi jako příklad stačí.
A video z toho bude? Jako že ho nesleduji, to bych se i podíval.
Video jak vezl TGV někde je, ale mám dojem že ho sestříhal. Prakticky nonstop houkání na šotouše
A on jej obul?
Jo po cestě z Brna, TGV muselo v Praze na soustruh. No video si asi točil, ale radši nezveřejnil.
Správa železnic špatně funguje. Bourá a ruší čekárny, hlášení zpoždění nehlásí, o lokálky se nestará a zkratka sž znamená smrt železnice.