Prokletá Roudnice. Koridor u Labe opět stál kvůli stržené troleji

Stanice Roudnice nad Labem po modernizaci. Foto: Chládek&TintěraStanice Roudnice nad Labem po modernizaci. Foto: Chládek&Tintěra

Umístění hákovnice v této beznapěťové výluce kritizují strojvedoucí.

Odebírat
Upozornit na
guest
43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
koloťuk

p.Šimral v diskusi správně napsal že fíra je jen člověk a doplním i tvor omylný.Pro zachycení hákovnice sběračem může byt v provozu samozřejmě vice důvodů.Od nevyhovující nastavené doby stažení sběrače,po situace,kdy se strojvedoucí např.snaží využít všechen časový potenciál pohybu vozidla v nepříznivé konfiguraci postavené jízdní cesty, jízdou přes výhybky do odbočky, při nevyhovujících jízdních odporech atd,atd.atd.a kdy to jak na potvoru to prostě nevyjde.Případů,kdy taková situace byla způsobena nepozorností, nevědomostí, navíc, kdy se člověk plně nevěnuje řízení vozidla bývá dost.Těch případů k.j. i z mé skoro 30 leté době strávené za kontrolery a rajčáky lokomotiv a z vyprávění bohatého počtu… Číst vice »

Kamil Novotný

No bohužel ve směru do Prahy, kdy můžete doplachtit dá se říci už z Hrobců a včas sundat, výpravčí vám zavolá, ještě vás na to nepřímo upozorní ta padesátka a stejně to nezvládnete, tak je něco špatného mezi kontrolérem a rukama.

Karel

Pamatujete ještě někdo na Třebušice tam zůstalo při rekonstrukci mostu přes stanici asi 80 sběračů a všichni zůstali v klidu kromě strojvedoucích kterých se to bytostně týká

Petr

Ta stahovačka v Roudnici je prostě celá špatně:
Snížená výška trolejového drátu.
Navíc ještě hákovnice (další centimetry).
Pomalá rychlost.
Z jedné strany rozjezd.
Stačí málo (pozdní reakce, závada, „pomalejší sběrač“) a výsledek vidíme.

Tbcko@centrum.cz

Věrtel = Svoboda tady nebydlí, tak ho to neber.. e. Že si ji nedají do Třebové.

Honza

Tady není o čem…mám rozkaz a prostě stáhnu smeták, stará škola DC průmky, prosté a jednoduché…tenhle pacient co tam perlil dnes, to tam sundal už podruhé…sundá i potřetí, našemu vedení to nevadí.
Vlakem raději nejezdím, když vidím kdo to vozí…

TTmili

Tady se možná alespoň řádně zpravuje, ale jsou místa kde #mynic

Komik

Sám jste pacient ,co takhle pomalu jdoucí smeták dolů?. Jinak to je průser hlavně SŽ,že neumí „ošéfovat“ výluku bez hákovnic. Navíc nařídí 3,14čovinu dotazem u strojvedoucího zda má rozkaz.

Zapa

Pomalu jdoucí být asi může, ale pokud je tam všeobecně známo, že ten úsek je průserový, tak ho stáhnu raději dřív. Ve směru od Hrobců do Roudnice by problém být snad neměl, ne?

Komik

S tímto souhlas, jak to opravdu bylo se zjistí, ale jrdnou mi šlo koště dolů 45sekund, odskočení 20 sekund a to jsem zjistil pidle stínu náhodou, jinak počítám se 2mi sekundami odskok.

TTmili

Správa železnic a jejich vykrucování se ze všeho. V Roudnici „pro jistotu“ hákovnice, v Kolíně zase stahovačka do půlky ranžíru směr Kutná Hora, ale výchozí vlaky do Havl. Brodu netřeba zpravovat. Brzo si třeba něco přečteme zrovna o tom Kolínu.

Petr

Je to marný, je to marný, je to marný. Hákovnice nadevše. Paragraf jedna navždy.

Tomáš Záruba

Ad „aby prostě řádně stahovali“: Netvrdím, že je to zrovna případ Roudnice, ale někdy je to hodně hraniční ve vztahu k úvaze „na kolik to musím rozjet, abych to vůbec projel“ – pak je snaha využít každou vteřinku, no a holt se to občas tzv. přešvihne. Když se to vezme do opačného extrému, tj. „jak by postupovalo ETCS“, tak se to dít nebude, samozřejmě, ale zas půlkou stahovaček minimálně některé vlaky neprojedou. A pak se bude říkat „kdyby to rozjel ještě o 4 km/h, tak už by to projel, dyť tam měl dobrejch 100 m ještě rezervu“. Prostě ať se… Číst vice »

Petr Frýdlant

Od konce února, kdy se osadila hákovnice jde o sedmý případ stržení sběrače a poškození troleje. Nepočítám utržený smeták z jiné loko, který se našel při řešení MU na stejném místě, trolej ale nepoškodil. Jen uletěl z loko a fira zaznamenal poruchu a mazal dal aniž by cokoliv řešil. No ještě 3x a bude to jak v Třebusicích… Tam hákovnice úřadovala s úspěchem.

stanokra

Za mna je to už trapné. Absolutní alibizmus. Cesta vlakom je len pre otrlých. Dcera pravidelne jazdí vlakom na výlety v okolí Prahy. Niekolko krát do mesiaca. A mám dojem že 50% končí fiaskom. Vždy tvrdí že vlakom už nikdy, nakoniec je to pre nu ale pohodlné, tak sa zlomí. Ale tohle je už paródia na spolahlivú dopravu. Pochádzam zo železničiarskej rodiny, v modrej uniforme u nás boli aj rybičky v akvárku, a som velký fanda. Ale toto je tragédia.

David

Jo, někde ted třcet v neklimatizovanym vlaku bez jakýkoliv informace co a kdy bude musí být super.

stanokra

Za mna hlavnou úlohou Správy železníc je prepravovat ludí, aj keď nie sú priamo dopravci. A tomu musia podriadiť maximum. Opravujem, tak mám plán A, B, C, minimalizovať riziko,. Učiť sa z chýb. Počítať že s tým že ludia chybujú, a že budú chybovať je istota, nie náhoda. Trate sú narvané, tak s tým je nutné počítat. Ale to chce úplnú zmenu myslenia. A hákovnice sú krásny príklad

percula

To by to ale nesměla byt SD . Ta má evidentně takovéto události na háku a je nepoucitelná.

Matfyzák

Nebude vhodnejsi informovat o tom, ze vlaky na teto trati jezdi? V aktualni situaci mi to rozhodne pripada jako vetsi mimoradnost, nez strzena trolej….

Hans N.

Kdo by mohl nezávisle posoudit vhodnost řešení? Tedy sejmout spor strojvůdci v. #mynic?

Tonda Sehnal

V zemi kde mají rozvinutou kulturu bezpečnosti nic takového není třeba.
Pokud se ukáže, že nastavená opatření nevedou ke snížení míry rizika/vzniku mimořádnosti, přijme se jiné, vhodnější opatření.

N.N.

Množná by stačilo spočítat finanční náklady spojedné s hákovnicí a opravami troleje (již 3x) vs. osazení děliče.
Že by stačilo mít bezchybné lidi, to není argument, to je utopie. Obzlášť v místě, kde projede několik tisíc vlaků měsíčně.

Leinad

Jenže opravu troleje platí strojvedoucí (zaměstnavatel/pojišťovna). Dělič by platila Spržel.

N.N.

Tak jinak: Nejvyjde pojišťovnu levněji zaplatit dělič?

Pavel

A nevyšlo by levnějc, kdyby strojvedoucí dělali svou práci pořádně, sledovali návěsti a reagovali na ně? 😀

Petr Šimral

I strojvedoucí je jen člověk…

Pavel

Jen ta současná generace jsou mnohdy už jen brečící sněhové vločky 😀 A rozhodně ne „vedoucí“… v tom původním slova smyslu.

Petr Šimral

Minimálně u nás to nestrhla generace Z…

Ondra K.

Budu OT, ale reagovat musím. Jakožto člen generace Y považuju tyhle názory na nejmladší „kolegy“ za značně slaboduché. I já pozoruju, že za těch 15-20 let od období mého dospívání, se doba neskutečným způsobem posunula směrem k mnohem větší složitosti a náročnosti. Tlaku na úspěch, množství informací, které je nutno zpracovat, množství možností, které člověk má a nejistot typu zajištění bydlení, změny klimatu a další je prostě mnohem více, než bylo „za nás“. Fakt to těm mladým dneska nezávidím. Ironie je, že mladým se dneska nejvíc posmívají ti, kteří dospívali a zahájili produktivní část života se v té nejjednodušší době.… Číst vice »

Zrzek

Nebylo by lepší jim tam začít dělat metodu pasivní rezistence. Tj. stahovačku dodržovat tak, aby tam uváznul vlak. 2x 3x denně. Škody na infra nejsou, ale krásně to naboří systém a vysvětlením je dodržování bezpečnosti. Zde ještě spojené se sníženou výškou troleje.

Kamil Novotný

Jako že by jste uvázl na stahovačce při snižování rychlosti ze 140 na 50.

Kamil Novotný

Tak to jsem rád, že jsou to jen strojvedoucí a ne piloti.
To by de to nestačilo vyšetřovat.

N.N.

Onehdá udělala chybu výpravčí, pustila dva vlaky proti sobě na stejnou kolej na volno. Staniční „zabezepčovačka“ totiž nemá vazbu nezi návěstidly zprava a zleva od budovy.

Z nějakého důvodu se takové „zabazpečení“ již skoro všude nahradilo. Lidé totiž nejsou bezchybní.

percula

Ono to někdy nejde, neznám to místo, ale když jsem jezdil tak jsme v určitých místech museli stahovat až tesne před dělením, tzn museli jsme navést projet, obzvlášť když se odjíždělo křížem, takže vlastně byly stahovačky dvě .

Pavel

No ono se muže sledovat jak chce. Sleduju,ale.s osmi vozama,rozjezd a šel dost pomalu v mrazu a tak jsem ťuknul jen lištou. To se lehce rekne,bude klouzat a pri všem tomhle co se sejde je to o hubu. Jestli vono by nebylo levnejši kdyby tam rychliky projiždel, a navaželi by cestujici motorem z Roudnice do Hrobců. U Pantera to jde dobře,rychle.se rozjede a když je dobře otočenej,tak no problem, sberač jde hned

Petr Frýdlant

Kéž by 3x, tohle už je sedmý případ…

tarten

Drážní úřad/inspekce?

Petr Šimral

Budou jezdit na stanovištích a dozorovat, zda opravdu strojvedoucí stáhl sběrač?

Pavel

Neuškodilo by to. Alespoň by se namísto natáčení líbivých videíček na youtube opravdu věnovali vedení vlaku 😀

buml

Prosím Vás a kolik procent fírů točí videa?

percula

Vy jste, víte co. Jak dlouho jste jezdil?
A co teď , sedíte v kanceláři a odpovídáte za vyplněnou tabulku?

Leinad

Stal se někdy průser při natáčení?
AndyCZ občas dělá stream, to by byla legrace kdyby něco zvoral v přímém přenosu.

Klemovak

Správa železnic špatně funguje. Bourá a ruší čekárny, hlášení zpoždění nehlásí, o lokálky se nestará a zkratka sž znamená smrt železnice.