Projektanti vysokorychlostní trati z Prosenic do Hranic spustili interaktivní mapový portál
Vizualizace vysokorychlostní trati. Foto: Afry CZ
Lidé mohou k projektu podávat připomínky přes mapovou aplikaci.
Lidé mohou k projektu podávat připomínky přes mapovou aplikaci.
Těším se až oslavím své 50. narozeniny a svezu se. Dám si v tom vlaku něco dobrého a budu vzpomínat, jak jsem v něčem podobném jel před 20ti lety ve Španělsku z Valencie do Madridu.
Trochu jsem se prehledl a myslel, ze to bude z Pardubic.
Ale kazdy metr dobry…
Nechybí na té mapě sjezd od Ostravy do Hranic? Vidím tam jen jednu kolej, předpokládám směr z Hranic do Ostravy. Sice je to už v té fialové části jako související stavby, ale pro celkovou představu je to celkem dost podstatné.
Ten záměr posunutí nádraží v Hranicích s vyústěním podchodu přímo na autobusovém nádraží vypadá velice dobře.
To bude součást projektu Moravská brána II.
Co jsem se dočetl, město Hranice právě preferuje tuto variantu s terminálem před AN. Co do peronizace z obou projektů je vidět, že po novu přibude plus jedna nástupní hrana, tzn. celé 3 ostrovní nástupiště. K příchodu k nástupištím odpadne povinnost sejít do podchodu a znovu vyjít na nástupiště. Vejde se do budovy projde podchodem a jen se vyjde/vyjede výtahem či eskalátorem? na nástupiště, ideální stav.
Vzhledem k jednomu plánovému páru za hodinu REx84 (zdroj linkové vedení na VRT), tak je to asi dostatečné.
U toho Lipníku n. B. ten velký komplex při VRT, jedná se o údržbovou centrálu? Hovoří se především o údržbové centrále v Ostravě-Vítkovicích. Bude jich více na tomto úseku Přerov-Ostrava?
Ano, jedná se o údržbovou základnu.
Neví někdo, zda se při tomto projektu musí ještě zohledňovat (již vládou ze stolu shozený) DOL?
Nemusí. Projektanti s ním už nepočítají.
Vždyť je to stavba, která by dávala smysl před 200 léty. Něco jako tohle: https://mapy.cz/s/lujuzafefo
No mně to neříkejte…
Taková věc kdyby byla k dispozici ve Stradově… Jinak tedy hodně dobrý nápad!
K věci samé: Tu první fialovou spojku v Hranicích od koleji 3+4 bych otočil, pokud doplnit na viadukty červeně ještě jednu nelze. Odjezd z místního kolejiště do Drahotuse vidím jako větší problém, než vjezd od Drahotuse do “valasskych sudých”.
Jé hele, Vladislav Šefl, ten ještě před pár roky dělal HIPa v SUDOPu.
Jen bych podotknul „Opravou by měly projít i viadukty u Hranic.“ Ty viadukty jsou přímo v Hranicích, někteří obyvatelé mísní čtvrti bydlí v Hranicích těsně naproti viaduktům. Takže pokud u Hranic, tudíž jedině u ŽST Hranice na Moravě anebo „opravou projdou Hranické viadukty.“
Škoda, že se to nemaluje až po sjezd na Olomouc. Tak, jak to bylo v původních materiálech kresleno.
Aby do toho Rokytnice hodila vidle a územko se řešilo deset let?
To už je součást tzv. VRT Haná, která zatím ještě není schválena k realizaci. Na tu má dojít až v případě, že by nestačila rekonstruovaná trať Brno – Přerov ( i to zdvoukolejnění a narovnání na 200 km/h stále nabírá zpoždění).
Škoda, to napojení by se uživilo i bez VRT Haná.
Co vím, tak VRT Brodek u Přerova – Prosenice je v plánu vypsat a ani ne tak za dlouho. Jak to bude ve skutečnosti to je otázka 🙂
DÚR má být hotová příští rok, takže bych se ani nedivil.
Ta Slavíč 🙂
Odkud čerpáte? Dle mě je to ten Slavíč.
Tleskám za takovou otevřenost s plánováním / projektováním. Toto může vyřešit či předejít spoustě odmítavých reakcí od okolních, stavbou dotčených subjektů. Pošuky typu Voda z Tetčic to nezastaví, ale ty nezastaví asi nic..
Brzdil bych ten optimismus.
Já bych radši brzdil ten český pesimismus, který čtu denně v diskuzi „nikdy se to nepostaví“, „nedožiju se toho ani já, ani moje děti“. S takovým přístupem to jde fakt těžko.
Pravda 👏já tu českou zahořklost u starší generace tak trochu i chápu, ale u mladých mi to přijde zbytečně cynické
Přesně tak, musím jen souhlasit, Afry přináší do světa českého projektování nevídané objevy, jen tak dál!
Tak to není jen Afry, pokud vím, jako první to nabídl SUDOP na Polabí: https://www.gobec.cz/vrt-bechovice-poricany/#15/1651806.92/6467227.16/GYQwjA3ATAJmPRlSA5EKg
„Stavba by mohla začít kolem roku 2026.“
Hmmm…
Patrik už teď mlaská blahem, že dostal další hračku…
Mám dva dotazy:
1. minimální rychlost 200km/h bude závazná?
2. a co, nebo kdo by tam měl pak jezdit, na dané trase (RJ rozhodně nemá vlaky na to, aby z R8 přesedlal na trasu VRTu, musel by koupit komplet nové lokomotivy a i vagóny).
Laicky bych řekl, že bude závazná do té doby, pokud to bude operativně možné (námraza apod.), jinak by docházelo ke zpomalování celé tratě.
Všichni dopravci mají osm let na to si vlaky s takovou rychlostí pořídit, pokud nechtějí, nemusí, v té době bude hotový pouze úsek z Ostravy do Prosenic a Polabí, úspora času nebude tak velká.
Počítejte, že vozidla nebudou potřeba dřív než za 5 let. Jinak řečeno kupovat vozidla dřív, než se vydá stavební povolení je zbytečné. Vozidlo se vyrobí za dva roky +- trvání soutěže. Takováhle stavba 2-3 roky potrvá. Se podívejte na Sudoměřice-Votice.
Zkuste se podívat. Ta trasa vede mimo koridor. Tedy vlaky linky R8 v této části trasy budou jezdit po koridoru, nikoliv po VRT. (pokud se mýlím, tak mě prosím opravte, díky.)
Leda že by ministerstvo zrušilo zastavování v Hranicích, nebo Správa rozkopala koridor, který už tou dobou bude potřebovat generálku. 20 let už má odslouženo, docela to hoří.
Já tam teda sjezd na Hranice vidím, takže po tomto kousku by mohl.
Máme stejné jméno. Mám to změnit? Ať to nevypadá že tu „nedočkavě“ odpovídám dvakrát na to samé třeba nebo tak
No máme. Tak já si jej taky změním. Ať se to neplete.
Někde jsem mám pocit viděl, že R8 má jezdit pořád po staré trati pokud si to pamatuju dobře. Ověřil bych si to, ale tu mapku s vedením linek už najít nemůžu, buď zmizela, nebo neumím hledat
Ano má jezdit po staré trati. Přibližná linka vedení momentální R8 připomíná na plánku R28
www. spravazeleznic .cz/vrt/priprava-a-technologie
Já věděl, že ta mapka někde je. Dík…
Pro pravidelný provoz (myšleno, že dopravce na to bude muset mít soupravu a namaluje se mu na to grafikon) bude 200 km/h závazných. Jeden z důvodu je, aby přebytek převýšení takto pomalých vlaků zbytečně neojížděl dolní pás. A druhá věc je, že se pro navrhování grafikonu tak „nerozvírají nůžky“ mezi pomalým a rychlým vlakem.
Byl by pro něj takový problém během těch let pořídit vozy na 200? Vectrony už měl, takže tady by nebyla potíž.
RJ má na dvěstě valnou většinu vagonů a za deset let se připraví na cokoli anebo tu nemusí být. Buď v klidu
Taky se může stát, že se do té doby na R8 vrátí ČD. Co teď, když původní souprava 363 s Béčky vyhovuje na 120 km/h a už při této rychlosti se B249 klepe jak ždímající Tatramatka.
To bych chtěl vidět, co by tam chtěly ČD nabídnout. Ty budou rády, když vůbec udrží R9.
A když neudrží R9, tím spíš budou mít za těch několik let soupravy na 200 pro jiné linky. Do Chebu horem i spodem jezdí už teď.
Z Brna do Olomouce (a dál) nasazovaly Bd a Bdt. Nejlepší česká jednička je rakouská dvojka.
Žádnou 363 už u ČD pár let nenajdete.
Tak v tom případě 362 a jejich deriváty.
Mohu se zeptat, jestli existuje nějaká vazba mezi řízením o umístění stavby (které ještě nezačalo) a tím co napíšou lidé projektantům?
Chápu správně, že během územního řízení se vůbec nebude přihlížet k tomu, co kdo z běžných občanů NYNÍ napsal projektantům?
Tj. jestli projektanti napíšou odpověď takovou či makovou, tak je to úplně jedno, neboť bude platit POUZE to, co SŽDC pošle na Stavební úřad (tj. na Dražní úřad)… je to tak?
Ne. On je rozdíl, jestli se k tomu vyjádří Pepíček v diskuzi, nebo Josef Novák, zástupce spávce sítí. A také jak se vyjádří.
Pokud Správa bude ingorovat požadavky správce sítí, tak „razítko“ nedostane.
Pokud bude ignorovat požadavek na podrobné vyčíslení ceny PHS na úrovni Územního rozhodnutí, tak se nestane nic. Územko tohle neřeší.