Projekt metra D se mění. V Krči bude dispečink celé trasy, velké P+R parkoviště zmizí pod zem
Vizualizace stanice metra D Nemocnice Krč. Foto: Metroprojekt

Budova bude uložena na vibroizolaci, má mít i nouzové dieselagregáty.
U sjezdu z D1 na městský okruh celkem logické místo a pořád lepší, než aby jeli po magistrále do centra. Další místo je u konečné v Písnici, tam si to v budoucnu namíří D3.
Kam jinam před ruskými drony ukrýt čtyrkolové miláčky.
Hezké, ale už se mafoši dohandrkujte a stavět by to už chtělo.
docela mě mrzí, jak se projekt stanice u nádraží Krč změnil od úplně první vizualizace po současnost. Původně měla být stanice (pokud si dobře pamatuji) prakticky na mostě přes rybník a měla být kompletně otevřená, jen krytá nástupiště. Potom se upravil rybník, potom další věci a nyní stanice na povrchovou zrovna nevypadá a nápaditost původního řešení je ta tam.
takhle původně měla stanice vypadat:
https://images.app.goo.gl/pcLAE6DLT1YmyGJH8
zde pohled z uličního prostoru:
https://images.app.goo.gl/KNX18dcvQJBwSaQR6
https://images.app.goo.gl/JiDWqDUmXMFCDx5dA
a takto je nejnovější projekt:
https://images.app.goo.gl/HK9uczTJkpyig21YA
za mě to dost utrpělo a současně řešení je temné, dosti nepříjemné (alespoň vizuálně)
a je to velká škoda
Myslím si, že to má hodně co dělat s oddalováním stavby. Je obrovská poptávka po stavebních pozemcích. Po období nepotřebujeme velké kanceláře, lidi budou pracovat z domova nastupuje trend max. 2 dny týdnu z domova a do toho se výrazně mění podmínky, jaké má budova, prostory v ní a parking splňovat. Místa jako je toto jsou velmi žádaná. Ta výstavba tím co je obrázku nekončí, další velká výstavba se chystá jižně od železnice směrem na Braník až po Vrbovu, akorát tam už to bude spíše pro bydlení. Úplně špatně bych to neviděl, je snaha tam projekty koordinovat, včetně projektu Sportovní… Číst vice »
Bylo by zajímavé vědět, na kolik ty úpravy vyjdou.
Když se staví P+R tady a na Smichove, tak ho snad brzo postaví taky na Staroměstském náměstí.
Celkově asi v pohodě.
Trochu mě mrzí odstranění přímého přístupu na nástupiště metra, ale zase oproti prapůvodnímu návrhu jsou tam i zlepšení (pochozí zastřešení). Tak už jen aby ten přestup na vlak nebyl krkolomný.
Ano, proč to celé nezmršit.
– Takto rozměrné parkoviště takto v hloubi města je skvělý nápad, nevadí že všechny ulice okolo včetně Jižní spojky, Sulické, V Podzámčí a sjezdu k nádraží jsou imrvére ucpané už teď, ještě jim přilepšíme.
– Přímé propojení vlaku s metrem, aby se nemuselo dlouho šmajdat, je taky asi holt zbytečnost, teď je zřejmě moderní všechny přestupy co nejvíc natahovat.
– A taky na co severní vestibul u špitálu, žejo. Při tom přestupu na autobusy se taky můžou projít, ostatně chůze je zdravá.
Můžete mi někdo vysvětlit, proč se to tak domrvilo?
A nebylo by lepší už stavět? Termín celé trasy byl 29. Tak až kam se to zase posune?
Vnitřek vypadá počmáraně, zřejmě, aby sprejeři neměli took práce.
Co si třeba o tom něco přečíst?
https://www.dpp.cz/metro-d/popis-projektu/vytvarne-souteze
Nejsou 3 patra trochu málo? Nahoru dát kanceláře, a můžeme přesunout část lidí z DPD a SŽ sem.
Dle vizualizací soudím, že v oné vzdálené budoucnosti budou převládající tažnou silou brejlovce. Pravděpodobně nám tím chce autor sdělit, abychom počítali s kolísavými dodávkami elektrické energie.
Zase náměstek Hřib změny asi i více peněz ale on to okecá
Politické komentáře si nechte na Novinky, zde vkladejte odborné nebo alespoň věcné příspěvky. Raději však žádné.
Tak teď ještě aby se začalo stavět.
Krásný jak na vizualizaci Krče mají zelené Brejlovce. Mohli tam hodit něco modernějšího, třeba současnou Reginu nebo (bateriového) Pantera, když se začíná mluvit o elektrifikaci Posázavského Pacifiku.
Já vám nevím. Vejde se trolej do tunelů?
Vidíte někde na té vizualizaci trakční vedení, nebo aspoň podpěry? 😉
Takže asi spíš teda dojde k deelektrifikaci a buďte rád za brejlovce. Jsou furt lepší jak koně? 😉
Jestli se nezhorší komfort přestupu, tak asi cajk. Jen se modlím, aby „přes vestibul“ neznamenalo vylézt na zem a pak teprve do budovy nádraží.
Nechápu, proč to P+R má být podzemní. Tahle lokalita by tu původní nadzemní variantu klidně snesla. Taky se nabízí otázka, jestli zrovna v Krči má být P+R, když to není ani na předměstí, ani tam nebudou jezdit dálkové vlaky. Ale vzhledem ke konfiguraci pražského metra a železničních linek mi to, při vazbě na jižní spojku, nepřipadá jako špatně.
Je tu Jižní spojka. Dává to tedy smysl i pro budoucí mýto uvnitř okruhu.
Je to podobně ve městě, jako plánované P+R na Smíchově, přičemž se zde nabízí i P+R u Písnice s příjezdem z vnějšího okruhu, podobně teoreticky i u žst. Praha-Zbraslav. Mělo by být snahou spíše využití veřejné dopravy na co nejdelší část cest a také snížení tranzitu po samotném městském okruhu. Jestli ono to není hlavně pro ty nové kapacitní baráky na území dříve zbouraného jádra Dolní Krče, které vyvolají další velkou dopravní zátěž. Možná je snaha to jednak maskovat, a jednak nezaplácat povrch asfaltovou plochou.
U toho Smíchova bude možnost přestupu na dálkové vlaky, tam o smyslu nějakého P+R nepochybuju. P+R v Písnici pokládám za samozřejmost.
Takže se zakáží spalovací motory a Arabové budou pro nás čekat až bude třeba nafta do tanku a dieselu agregátů.
To jste že článku vyčetl kde?
Oceňuji váš tvůrčí přístup. Skutečný obsah článku vás zjevně nudil, tak jste si místo něj vymyslel vlastní.
Hranatý diskutér.