Projekt metra D se mění. V Krči bude dispečink celé trasy, velké P+R parkoviště zmizí pod zem

Vizualizace stanice metra D Nemocnice Krč. Foto: MetroprojektVizualizace stanice metra D Nemocnice Krč. Foto: Metroprojekt

Budova bude uložena na vibroizolaci, má mít i nouzové dieselagregáty.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan

U sjezdu z D1 na městský okruh celkem logické místo a pořád lepší, než aby jeli po magistrále do centra. Další místo je u konečné v Písnici, tam si to v budoucnu namíří D3.

stan

Kam jinam před ruskými drony ukrýt čtyrkolové miláčky.

Michal.S

Hezké, ale už se mafoši dohandrkujte a stavět by to už chtělo.

automatic

docela mě mrzí, jak se projekt stanice u nádraží Krč změnil od úplně první vizualizace po současnost. Původně měla být stanice (pokud si dobře pamatuji) prakticky na mostě přes rybník a měla být kompletně otevřená, jen krytá nástupiště. Potom se upravil rybník, potom další věci a nyní stanice na povrchovou zrovna nevypadá a nápaditost původního řešení je ta tam.

takhle původně měla stanice vypadat:
https://images.app.goo.gl/pcLAE6DLT1YmyGJH8

zde pohled z uličního prostoru:

https://images.app.goo.gl/KNX18dcvQJBwSaQR6

https://images.app.goo.gl/JiDWqDUmXMFCDx5dA

a takto je nejnovější projekt:

https://images.app.goo.gl/HK9uczTJkpyig21YA

za mě to dost utrpělo a současně řešení je temné, dosti nepříjemné (alespoň vizuálně)

a je to velká škoda

MrMarkus

Myslím si, že to má hodně co dělat s oddalováním stavby. Je obrovská poptávka po stavebních pozemcích. Po období nepotřebujeme velké kanceláře, lidi budou pracovat z domova nastupuje trend max. 2 dny týdnu z domova a do toho se výrazně mění podmínky, jaké má budova, prostory v ní a parking splňovat. Místa jako je toto jsou velmi žádaná. Ta výstavba tím co je obrázku nekončí, další velká výstavba se chystá jižně od železnice směrem na Braník až po Vrbovu, akorát tam už to bude spíše pro bydlení. Úplně špatně bych to neviděl, je snaha tam projekty koordinovat, včetně projektu Sportovní… Číst vice »

123

Bylo by zajímavé vědět, na kolik ty úpravy vyjdou.

Clovek

Když se staví P+R tady a na Smichove, tak ho snad brzo postaví taky na Staroměstském náměstí.

Juraj

Celkově asi v pohodě.
Trochu mě mrzí odstranění přímého přístupu na nástupiště metra, ale zase oproti prapůvodnímu návrhu jsou tam i zlepšení (pochozí zastřešení). Tak už jen aby ten přestup na vlak nebyl krkolomný.

Jaaa

Ano, proč to celé nezmršit.

– Takto rozměrné parkoviště takto v hloubi města je skvělý nápad, nevadí že všechny ulice okolo včetně Jižní spojky, Sulické, V Podzámčí a sjezdu k nádraží jsou imrvére ucpané už teď, ještě jim přilepšíme.
– Přímé propojení vlaku s metrem, aby se nemuselo dlouho šmajdat, je taky asi holt zbytečnost, teď je zřejmě moderní všechny přestupy co nejvíc natahovat.
– A taky na co severní vestibul u špitálu, žejo. Při tom přestupu na autobusy se taky můžou projít, ostatně chůze je zdravá.

Můžete mi někdo vysvětlit, proč se to tak domrvilo?

Michal82

A nebylo by lepší už stavět? Termín celé trasy byl 29. Tak až kam se to zase posune?

J.Urban

Vnitřek vypadá počmáraně, zřejmě, aby sprejeři neměli took práce.

Juraj

Co si třeba o tom něco přečíst?
https://www.dpp.cz/metro-d/popis-projektu/vytvarne-souteze

atom

Nejsou 3 patra trochu málo? Nahoru dát kanceláře, a můžeme přesunout část lidí z DPD a SŽ sem.

Jirka Trumpeta

Dle vizualizací soudím, že v oné vzdálené budoucnosti budou převládající tažnou silou brejlovce. Pravděpodobně nám tím chce autor sdělit, abychom počítali s kolísavými dodávkami elektrické energie.

Michal

Zase náměstek Hřib změny asi i více peněz ale on to okecá

Petr Drozda

Politické komentáře si nechte na Novinky, zde vkladejte odborné nebo alespoň věcné příspěvky. Raději však žádné.

Pavel Kotrč

Tak teď ještě aby se začalo stavět.

shadow

Krásný jak na vizualizaci Krče mají zelené Brejlovce. Mohli tam hodit něco modernějšího, třeba současnou Reginu nebo (bateriového) Pantera, když se začíná mluvit o elektrifikaci Posázavského Pacifiku.

Robert Pražák

Já vám nevím. Vejde se trolej do tunelů?

Jaaa

Vidíte někde na té vizualizaci trakční vedení, nebo aspoň podpěry? 😉

Takže asi spíš teda dojde k deelektrifikaci a buďte rád za brejlovce. Jsou furt lepší jak koně? 😉

intrus

Jestli se nezhorší komfort přestupu, tak asi cajk. Jen se modlím, aby „přes vestibul“ neznamenalo vylézt na zem a pak teprve do budovy nádraží.

Kubrt

Nechápu, proč to P+R má být podzemní. Tahle lokalita by tu původní nadzemní variantu klidně snesla. Taky se nabízí otázka, jestli zrovna v Krči má být P+R, když to není ani na předměstí, ani tam nebudou jezdit dálkové vlaky. Ale vzhledem ke konfiguraci pražského metra a železničních linek mi to, při vazbě na jižní spojku, nepřipadá jako špatně.

intrus

Je tu Jižní spojka. Dává to tedy smysl i pro budoucí mýto uvnitř okruhu.

Frantisek X

Je to podobně ve městě, jako plánované P+R na Smíchově, přičemž se zde nabízí i P+R u Písnice s příjezdem z vnějšího okruhu, podobně teoreticky i u žst. Praha-Zbraslav. Mělo by být snahou spíše využití veřejné dopravy na co nejdelší část cest a také snížení tranzitu po samotném městském okruhu. Jestli ono to není hlavně pro ty nové kapacitní baráky na území dříve zbouraného jádra Dolní Krče, které vyvolají další velkou dopravní zátěž. Možná je snaha to jednak maskovat, a jednak nezaplácat povrch asfaltovou plochou.

Kubrt

U toho Smíchova bude možnost přestupu na dálkové vlaky, tam o smyslu nějakého P+R nepochybuju. P+R v Písnici pokládám za samozřejmost.

Nick

Takže se zakáží spalovací motory a Arabové budou pro nás čekat až bude třeba nafta do tanku a dieselu agregátů.

Matěj

To jste že článku vyčetl kde?

hroch.obojzivelny

Oceňuji váš tvůrčí přístup. Skutečný obsah článku vás zjevně nudil, tak jste si místo něj vymyslel vlastní.

Lukáš Novák

Hranatý diskutér.