posily_do_teamu

Projekt metra D se mění. V Krči bude dispečink celé trasy, velké P+R parkoviště zmizí pod zem

Vizualizace stanice metra D Nemocnice Krč. Foto: MetroprojektVizualizace stanice metra D Nemocnice Krč. Foto: Metroprojekt

Budova bude uložena na vibroizolaci, má mít i nouzové dieselagregáty.

Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) svým rozhodnutí z tohoto týdne povolil změny v projektu připravovaných stanic metra D Nemocnice Krč a Nádraží Krč. Úpravy zahrnují kromě objektů v obou stanicích i traťový úsek Olbrachtova – Nádraží Krč či P+R parkoviště.

U stavby traťového úseku dojde ke zmenšení stavební jámy v blízkosti ulice V Podzámčí. Jižní část hloubeného tunelu bude nově doplněná o podkladní betonovou vanu. Těleso hloubeného tunelu se doplní o únikové lávky pro případnou evakuaci z tunelu do stanice.

Úpravy současné železniční stanice Praha-Krč byly původně navrženy tak, aby byl zajištěn mimoúrovňový přestup z metra na vlak. To vyžadovalo postavení nového terminálu ze tří samostatných budov propojených pouze pod terénem.

Nyní však u stanice přibude nová třípatrová budova, kterou bude sdílet dopravní podnik se Správou železnic. Je navržena v jižní části stanice a zahrnuje administrativní, komerční a technologické prostory dráhy i metra.

Na jižní části stanice se ruší plánované výstupy přímo z nástupišť do okolí stanice, cestující budou muset jít přes vestibul. Do budovy se přesunou prostory služeb metra z části trasy.

U stanice měl původně zvlášť vzniknout dispečink celé trasy metra D v samostatné budově. Plánoval se východně od severního vestibulu stanice, se kterým měl být přímo propojen spojovacím krčkem. Nově však bude součástí zmíněného sdíleného objektu DPP a SŽ nad jižním vestibulem.

Budova bude z důvodu zabránění přenosu vibrací z metra uložena na vibroizolaci. Na střeše bude náhradní zdroje elektřiny tvořený dvěma dieselagregáty.

V části budovy pod správou SŽ bude umístěna technologie, pokladny, komerční jednotky, dopravní kancelář a pronajímatelné kancelářské prostory.

Rybník a podzemní parkoviště

Součástí změn je úprava rybníku u stanice, který bude oproti původnímu řešení průtočný, Kunratický potok ho už nebude obtékat.

Změny projektu se dotknou i plánovaného parkoviště P+R u stanice. Původně bylo navrženo u jižního vestibulu stanice metra tak, aby nezasahoval do stávajícího kolejiště vlakového nádraží. Mělo mít kapacitu 444 parkovacích stání.

Nově se parkoviště zapustí hlouběji pod zem a rozšíří se v podzemní části i pod ulici Před Nádražím. V podzemí bude ve čtyřech podlažích 457 parkovacích stání.

Parkoviště bude západojihozápadně od jižního vestibulu vedle křižovatky ulic Před Nádražím a Sulická. Propojení mezi všemi úrovněmi budou pro vozidla zajišťovat dvě železobetonové polorampy uprostřed dispozice parkoviště, pro pěší dvě vnitřní schodiště a 4 výtahy, z nichž jeden je evakuační. Horní patro bude částečně zasypáno ve svahu, který přiléhá k tělesu dráhy. Objekt bude mít u vjezdu místnost pro správce parkoviště včetně sociálního zařízení, dále veřejné WC a místnost pro uschování jízdních kol,“ uvádí rozhodnutí DESÚ.

Vjezd i výjezd na parkoviště se plánuje z ulice Před Nádražím v západní části P+R.

U nemocnice vznikne severní vestibul později

Stanice metra Nemocnice Krč před Thomayerovou nemocnicí měla mít původně dva nadzemní vestibuly – severní a jižní.

Plánovaný severní zahloubený podpovrchový vestibul s výstupem na terén však bude nakonec včleněn do jiného objektu. Projekt s ním tak nyní počítá zatím jen jako s únikovým východem.

Dále došlo v projektu k vypuštění úprav stávajícího podchodu a veškerých úprav parteru v okolí severního výstupu a předpolí nemocnice.

Plány pražského dopravního podniku počítají se zprovozněním první části metra D do Písnice v roce 2031. Na trase budou jezdit automatické soupravy bez strojvedoucích. Zatím se buduje pouze část z Pankráce do stanice Olbrachtova. Soutěž na zhotovitele navazující části přes Krč na Nové Dvory řeší již přes rok antimonopolní úřad.

Budoucí podoba stanic metra Nemocnice Krč na trase D. Pramen: Praha.eu/Jiří ČernickýBudoucí podoba stanic metra Nemocnice Krč na trase D. Pramen: Praha.eu/Jiří ČernickýBudoucí podoba stanic metra Nemocnice Krč na trase D. Pramen: Praha.eu/Jiří ČernickýBudoucí podoba stanice metra Nádraží Krč na trase D. Pramen: Praha.eu/Vladimír KopeckýBudoucí podoba stanice metra Nádraží Krč na trase D. Pramen: Praha.eu/Vladimír KopeckýBudoucí podoba stanice metra Nádraží Krč na trase D. Pramen: Praha.eu/Vladimír KopeckýBudoucí podoba stanice metra Nádraží Krč na trase D. Pramen: Praha.eu/Vladimír KopeckýBudoucí podoba stanice metra Nádraží Krč na trase D. Pramen: Praha.eu/Vladimír KopeckýOkolí stanice Nádraží Krč. Pramen: IPR PrahaV novém návrhu okolí stanice Nádraží Krč je nyní vestibul pochozí a je součástí veřejného protoru. Mění se také rozloha a umístění vodní plochy. Součástí návrhu je přes 500 parkovacích stání. Pramen: IPR PrahaPohled od nemocnice Krč. Pramen: IPR PrahaVizualizace navrhovaného rozvoje v oblasti stanice Nemocnice Krč. V pravé části je vidět objekty pro polikliniku a školu. Pramen: IPR PrahaVizualizace čtvrti Nová Krč u zastávky Nemocnice Krč. Foto: DPPVýpravní budova Praha - Krč. Foto: ŠJů/Wikimedia CommonsVizualizace stanice metra D Nemocnice Krč. Foto: Metroprojekt
Tagy Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) Metro D Nádraží Krč Praha-Krč - Praha-Zahradní město stanice Nemocnice Krč
18 komentářů