kmax

Prodloužení a rozšíření ranveje karlovarského letiště se přiblížilo, stavět by se mohlo už za dva roky

Letiště Karlovy Vary. Zdroj: Letiště Karlovy VaryLetiště Karlovy Vary. Zdroj: Letiště Karlovy Vary

Karlovarský kraj zdůvodňuje rozšíření dráhy možností odbavovat lety delší než 3,5 hodiny.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Caracas

Jen pro představu, letiště KV má 41 stálých zaměstnanců a v roce 2024 odbavilo 38000 cestujících. To je panečku produktivita…

Matyáš

To by asi měli zdražit poplatky …

libor

…a následně zvýšit odměny 🙂

libor

no jo ze státního (krajského/obecního) krev neteče 😉

Caracas

Kraj s nejhorším IDS v ČR, s naprosto ostudným dopravním terminálem v krajském městě, s naprosto chaotickou a amatérsky řízenou MHD ve všech třech bývalých okresních městech, kraj bez slušné nemocnice, bez vysoké školy, s poddimenzovanou a zanedbanou sítí domovů pro seniory, kraj bez vyhovujícího silničního spojení se sousedním Ústeckým krajem, kraj s dálnicí do Prahy z dojezdovou dobou na pražské letiště cca 1 hodina, tak tento kraj vidí jako svoji prioritu utratit více než miliardu korun za rozšíření dráhy na letišti, kam velká dopravní letadla v podstatě nelétají a nikdy létat nebudou. Neuvěřitelné, naprosto ostudné plýtvání veřejnými prostředky. Na… Číst vice »

libor

v Chebu je vejška! teda spíš fakulta od ZČU 😀

lvy

Tak to zdůvodnění je pěkný nesmysl, podle toho co jsem dohledal, tak je tam dráha dlouhá 2150m. 😀

Vojta

A hlavně mám pocit, že tam lítaly i lety běžně delší než 3,5 hodiny. Primární je asi rozšíření, kdy afaik Ryan a další LCC říkali, že letiště pod 45 metrů šířky ignorují, neb statisticky příliš často to vede k divertu z důvodu nemožnosti bezpečně přistát.

Pav

Samozřejmě, že tam občas byly i lety delší, než 3,5 hodiny. Ale tady hodně záleží na letadle a hmotnosti.

Pro naplněný 737-800 jsou pro vzlet z LKKV limitem cca 2,5 – 3 hodiny (podle hmotnosti).

Pro poloprázdné letadlo se pak ten limit příslušně zvedá.

Pav

Před tím, než něco budete označovat jako „nesmysl“, tak bych doporučoval se podívat třeba do tabulek pro vzlet 737-800. Například. Nebudete pak … směšný. Berme LKKV, dráhu 29 a Boeing 737 -800. Počítejme pro let v délce cca 2:30 hodin (fiktivní let LKKV – EFRO). V Boeingu budeme mít 184 cestujících a 4,5 tuny bagáže, což je cca 25 kilo na osobu. Potřebné palivo včetně rezerv bude dneska cca 9,5 tuny. Vzletová hmotnost bude něco málo přes 70 tun. A teds si budeme hrát trošku s čísly. V zimě bude vše OK – protože pro 737-800 bude pro vzlet (délkou… Číst vice »