umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Železnice

Prodejny Pont na nádražích prochází proměnou, první v nové podobě je v Praze

Nová prodejna Pont to go. Foto: JLV
Nová prodejna Pont to go. Foto: JLV

Společnost JPServis dnes slavnostně na pražském Masarykově nádraží po několika týdnech zkušebního provozu otevřela první novou prodejnu PONT to go. Nový koncept chce firma rozšířit na další železniční stanice.

Zcela nové prodejny v barvách společnosti navrhlo studio Brádka design. Podle provozovatele, který patří pod JLV, přinesl nový koncept vyšší prodeje.

Designer Ondřej Brádka se inspiroval nejen v křížení drah a technicistním prostředí vlaků a nádraží, kde se většina obchodů nachází, ale i z tras poutníků, kteří se na svých cestách orientovali podle hvězd již ve starověku.

S novým vzhledem jsou už otevřeny i prodejny menšího rozsahu, například Havlíčkův Brod, Karlovy Vary a Sokolov. „Jsem rád, že se i přes mnoho peripetií a poměrně dlouhou cestu podařilo vyvinout obchod, který nastavuje směr celému segmentu,“ říká šéf JPServis Marek Cagášek.

54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Filemon44

Občerstvení z Pontu rozhodně není levné a sortiment jak kdy a jak kde.Taky se mi občas stýská po „normálním“ bufetu či hospodě s gulášovkou a pivem.Ale-pokud tam budou „lidové“ ceny,okamžitě se začnou stahovat různé podezřelé existence,které vzniklý prostor obsadí,takže běžný cestující nebude mít šanci se tam mezi dvěma vlaky posilnit.Nemluvě o tom,že tam téměř jistě vznikne „prostředí“,které možná dají otlí chlapi na nezbytně dlouho dobu,ale už ne rodiny s dětmi nebo samostatně cestuící ženy.iA gulášovku za stovku a k ní pivo za padesát si koupí málokdo,i když bude tísni.Jak tedy z toho ven??

Tady na Moravě

Prodejna Pont je neco jako benzinka, na ktere ale nemaji benzin. Jenom odporne drahe bagety.
Kdyz to ma existovat, tak at si to existuje. Ale nelze to povazovat za adekvatni sluzbu zakaznikum na nadrazich.
Pak si prectete, ze ve stanici je prodejna potravin – a on je tam jenom Pont. Pont neni prodejna potravin, ale predrazeny odpadkovy kos.

David

Na českých nádražích není nic horšího než předražený Pont s otrávenou prodavačkou.

dopravák

Ale je – třeba když tam není vůbec nic (a často třeba ani nějaký automat) …

LWQ

Znam temer denne PONT na Masarycce i hlavaku a ano – je to drahy jak kupovat stejne sortiment na benzince, ale v nicem to neni horsi – je fakt, ze na hlavaku jdu radsi do Billa, kdyz mam cas, stejne jako na Masarycce, pripadne je tam i DELMART. Ale PONT neni nic silenyho, aspon za me.

Nezávislý

aha, zato v Bille ty otravně otrávené prodavačky nejsou, jen si na ně každý stěžuje 😉

ICE_Laco

Ako Slovák Vám závidím. Čo by som dal za to, aby Pont predajňa bola na Hlavnej Stanici v Bratislave 🙁

Dan

Jak Čech Vám závidím, že máte v Košicích přímo na nádraží Lidl. Z toho by si kdejaká velká stanice v Česku i na Slovensku mohla vzít příklad. Ceny v Pontu nejsou nic extra 🙂

pozorovatel

Když si představím, jaké ceny by nasadil PONT na Hlavnej Stanici v Bratislavě, tak budu s plnou zodpovědností tvrdit, že nám nemáte vůbec co závidět: v Prešporku je už tak nechutně draho, a PONT by určitě nebyl levnější (a asi ani kvalitnější) než ti vaši vydřiduši – vždyť PONT je jen pochybným následníkem pražských JaLVáků z dob bolševika, navíc dnes finančně poplatný nějakým cizím majitelům.

Aslanex

A že by se SŽDC zaměřila na místní bufety, které bezmezně mizí? Například slavný A-Gril v Holešovicích je nyní taky zavřený :\

Y.K.

Vy tam někde vidíte SŽDC?

hospodský povaleč

Samozřejmě: ten lotr Filip je praporečníkem mezi likvidátory normálních občerstvovacích možností vyhledávaných nezpanštělými normálními cestujícími – a to je m.j. i případ holešovického A-grilu: provozovatelka tam původně chtěla vydržet ještě asi 2 roky (nájemní smlouvu měla do roku 2029), ale přístup pražské SŽDC ji na*ral tak, že to nakonec ukončila mnohem dřív.

Y.K.

Nevím, vhled do toho nemám. Asi by bylo zajímavé znát finanční detaily a zasadit je do pražských reálií. Realitní podnikání na nostalgii nejede.

Ferenc Futurista

Jak konkrétně souvisí SŽDC s tím, že nějakej nájemce si nově vymaloval kvelby?

pozorovatel

Jste úplně mimo realitu – vůbec nejde o vymalování, ale o podmínky, které jsou nově vyžadovány!

Jiří 2

Masaryčka nepatří SŽDC, zůstala Českým drahám

Davidus135

Musím říct, že v Havlíčkově Brodě ta prodejna vypadá dobře. A nabízí i pivo z místního minipivovaru Čechovka, což oceňuju

Jenda

Ale nemají nic ve vratných obalech, ani místní Rebel…

Miroslav

Ještě kdyby v Pontu nebylo tak draho.

aldik

na druhou stranu- na malý, rychlý nákup svačiny do vlaku, snídaně.. to jde 😉 Nejsou to sice alá Lidl, ale to se asi nedá čekat 😀 Leda že by Lidl začal fušovat do tohodle formátu prodejen.

martin

Souhlas, ceny by mohli trošku zkrotit.

Brian Griffin

To ani omylem: na nádraží patří prodejny typu „za 5 minut mi to jede, tady si ještě stihnu fofrem něco koupit s sebou“. A takové prodejny musí být trochu dražší, jinak se tvoří fronty a ten vlak „za 5 minut“ vám ujede. Odstrašujícím příkladem je Billa na hln: protože drží skoro stejnou cenovou úroveň, jako všude jinde (i když cenové akce přece jen má výrazně okleštěny), jsou v ní imrvére fronty, Kdo nemá do odjezdu svého vlaku alespoň 20 minut, v Bille si nic nekoupí. Taková prodejna nemá na hln co pohledávat; kdo si chce nakoupit lacino, má příležitost doma… Číst vice »

xyz

„Odstrašujícím příkladem je Billa na hln: protože drží skoro stejnou cenovou úroveň, jako všude jinde (i když cenové akce přece jen má výrazně okleštěny), jsou v ní imrvére fronty“
Z mého pohledu naopak Billa na hl. n. tvoří „možnost výběru“ spolu s Pontem. Pont = dražší a s menším sortimentem, ale proto s rychlejším „odbavením“. Billa = s běžnými cenami a s obvyklým supermarketovým sortimentem, ale proto s pomalejším „odbavením“.

Podle toho, kolik mám na pražském hl. n. potřebného času, si vybírám, do kterého z obchodů jdu.

Ferenc Futurista

Přesně, jenže tohle spousta lidí nechápe. Na místě s takovýmhle průtokem lidí je potřeba mít kde si rychle kde koupit něco na poslední chvíli, a né nákup na tejden. Samozřejmě ale, že na Hlavák patří i ta samoobsluha (a klidně by to tam uživilo dvě) – když mi jedou domů 4 vlaky do hodiny a vím, že potřebuju koupit něco k večeři, klidně tam těch 10 minut ve frontě strávím, protože to mám při cestě a pořád je to rychlejší, než jít kamkoli jinam. Taky tam hodně nakupujou tranzitující turisti, který se pak nemuseli trmácet nikam z nádraží a zvládnou… Číst vice »

pozorovatel

Úplně hloupý projev věci neznalého teoretika: kromě MOŽNÁ termínů Bublanem debilně omezených nákupních možnosti o náboženských svátcích na větší nákupy do Billy na pražském hlavním nádraží nikdo nechodí, protože navíc je tak malá, že kvůli malému sortimentu zboží na opravdu větší nákupy ani nemá smysl tam chodit – že tam jsou fronty, to je následek právě toho, že jinde jsou nabízené obdobné produkty podstatně dražší.

David

Naopak na hl.n. v Praze by se uživilo miniTesco, miniLidl i miniAlbert dohromady – jenže §1 „se nechce“. Ale věřím tomu, že kvalitní konkurence by dokázala rychle zlikvidovat monopolní přísavku typu Pont.

pozorovatel

To jistě: „miniTesco“ s cenami velice podobnými PONTu a pochybnou kvalitou zboží by bylo to pravé terno (možná pro Davidy, i když s ohledem na etnický původ toho jména je to dost překvapující).

jirka

v dnešní době se lidi orientují hlavně podle ceny, na hvězdy kouká málokdo

patology_chef

Tak třeba výše zmíněná havlbrodská prodejna je po většinu času v nejbližším okolí nádraží nejlevnější zdroj jídla, a to proto, že jiný není. Pouze ob dva rohy je Kaufland, který časem úspěšně zlikvidoval maloobchod v okruhu dvou kilometrů, ale to není nic, co bych mezi jihlavským osobákem a pražským rychlíkem vyhledával 😉

Bdtax Fan

Tak to bylo spíše před dnešní dobou. Extrémní posedlost slevami je záležitost z přelomu tisíciletí, která vyvrcholila někdy v době natáčení Českého snu. Design prodejny je čím dál důležitější, viz třeba to, jak se v Česku postupem času proměňuje strategie Lidlu.

Kubrt

Je to tak, u prodejny typu Pont na cenu nikdo nehledí, na velký nákup tam stejně nikdo nepůjde, koupí si pár věcí na cestu. K tomu designu si myslím – pěkná prodejna není o tolik dražší, než hnusná prodejna, ale do pěkné to lidi víc táhne a jsou ochotnější tam utrácet.

Honza

Sorry jsem asi konzervativní ale všechny tyto Ponty, Billi a Lidli v prostorách železničních stanic jsou akorát útok na peněženky cestujících. Chci 2 rohlíky a kousek salámu ale musím projet celou prodejnu a tam je spousta lákadel…. Chci si dát držkovou a 2rohliky a mám smůlu. Normální bufet žádného investora neláká proč asi?

Ferenc Futurista

Protože kdyby do takovýho bufetu chodili držgrešle a kolenovrti vašeho ražení, těžko by se uživil. Předpokládám, že kdyby ta dršťková stála víc než 15 korun, držkoval byste jak špaček, jaká je to drahota.
Jinak by mne zajímalo, čím konkrétně útočí na peněženky taková Billa, která má všude stejný ceny (nebo se lišící max. v jednotkách procent). U Lidlu, kterej má ceny všude úplně stejný, by mne to zajímalo tuplem.

pozorovatel

Honzo, s tou BILLou a Lidlem jste totálně uletěl: tam nakoupíte oproti cenám v PONTu za polovinu – a třeba na hlavním nádraží v Praze je právě Billa tou bezkonkurenčně nejlevnější možností získat občerstvení: proto jsou tam ostatně také pořád velké fronty u pokladen.

Ferenc Futurista

jemu chyběj fousatý bufetářky v gumovejch rukavicích.

pozorovatel

A vám zase zjevně chybí potřebný nadhled a opravdová zkušenost s tím, co jsou normální lidé běžně akceptovat – nebo jen zbytečně provokujete. Třeba peronní kiosky poskytovaly mnohem lepší a levnější občerstvení než současné prodejny typu PONT nebo Relay, kvůli nákupu v nichž musíte navíc dojít tam, kam byste při přestupu „hrana-hrana“ nejen nemusel, ale především tam stejně ani nestačíte dojít!

Cyklista

Nic Vám nebrání si takový kiosek otevřít. Snad budete mít dost zákazníků aby jste zaplatil alespoň nájem a energie….

Přeji hodně štěstí

Ferenc Futurista

Tak jasně, chybí mi zkušenost s normálními lidmi. Přes Hlavák totiž 30 let lítám soukromým tryskáčem a na obyčejné lidi zvracím kaviár se šampaňským.

Přemek

Pokud lze soudit z derniéry nádražních restaurací, tak to s lidskou kulturou nemělo téměř nic společného, čest výjimkám. Pokud jedu dál vlakem, připravím si vše potřebné na cestu doma za poloviční náklady. Rohlíky a párky odmítám konzumovat.

ABureš

Honzo,vy nejste konzervativní, vy jste prostě klasická nádražní socka.

Vectron

Já myslím,že to nemá s posedlostí nic společného,jenom hlupák dá za stejnou věc v Pontu 2az 3x víc😄

Ferenc Futurista

Takový ty lidi, který si myslej, že by všude mělo všechno stát tolik, co to stojí v lidlu, když je výprodej. Takový ty lidi, co si radši nechaj jazyk přilepenej na patro, než aby zaplatili o pětikorunu víc. A takový ty lidi, kteří jsou asi schopni kvůli ušetřený pětikoruně cestovat hodinu přes půl města.

Jen by mě zajímalo, jak si takový tyhleti lidi vysvětlují třeba existenci Žabky, Relaye, fornettek, občerstvení pod každym druhým hradem, nebo vlastně existenci hospod obecně, když tam stojí pivo minimálně 3x tolik než Braník v akci…

jirka

jsou to přesně ti lidi kterejm držgrešle kapitalista platí za práci jen almužnu aby přežili měsíc a nechcípli hlady

Jackub

A co jim brání v tom, jít jinam, kde si jich budou jinak vážit a jinak je ocení a odmění? Aha, oni asi chtějí, aby jim to ocenění a plat dali tam, kde aktuálně jsou. Jenže svět nefunguje jen na přáních, taky pro to musíte holt něco udělat! 😉

Ferenc Futurista

Aha, a ti ostatní, kteří dělají za normální prachy, jsou hlupáci, protože si mohoou dovolit utratit za bagetu o tři pěětky víc. Ty seš fakt naprostej idiot.

Honza

Asi někteří Čechové zde diskutující přeložili myšlenku mého příspěvku do svého jazyka. Tak tedy od začátku. Většina cestujících používá nádražní prostory k účelům zejména dopravním. Odjíždí odtud někam, přijíždí od někud popřípadě prestupuji ze spoje na spoj. Výše jmenované obchody vyžadují na nákup poměrně více času na nákup drobného občerstvení, které cestující vyhledávají a opravdu zde nejde o peníze. Vyzkoušeli jste vážení někdy něco nakoupit v Bille v Praze na hl. Kolik času jste na to potřebovali? A ten útok na peněženky cestujících je myšlen obecně na všechny OD. Mám okolo svého bydliště v okruhu cca 500m celkem tři OD.… Číst vice »

Ferenc Futurista

Takže vám vadí, že v sámošce maj zboží?

Ferenc Futurista

(jinak myšlenka, že Billa na Hlaváku je imrvére natřískaná proto, že je předražená a nenaplňuje potřeby cestujících, přímo zvoní štěpností, o tom žádná.)

jirka

prosím redakci o smazání výše – urážlivý komentář

Ferenc Futurista

Nejen idiot, ale ještě bonzák. Pěkné, pěkné.

JménoJeštěNevymyslel

Zrovna na pražským Hlaváku jdu raději do Pontu, pokud nechci čekat nekonečné fronty v Bille.

Miroslav

Ještě kdyby nebyly tak drahý

aldik

jen kdybych jich spíš nebylo tak málo 🙁 Spousta nádraží má volné prostory a obchod žádný (a nemyslím nějaké zapadlé vísky 😀 )

pozorovatel

Například v Praze-Libni aktuálně inzeruje PONT otevření prodejny „to go“ (v prostorách po bývalém ČD centru a posléze „sekáči“) jako „už brzy“ – takže tam bude (dost drahých) občerstvovacích zdrojů hned několik, ale jinde bývá v lepším případě jen Relay, kde sortiment občerstvení příliš široký není.