Prodeje nových aut v Evropě dál klesají. Škoda Auto spadla z druhého místa, za celý rok si ale polepšila
Škoda Auto už není druhou nejprodávanější značkou aut v Evropské unii, jak se tomu stalo nečekaně během dubna. Data o
Škoda Auto už není druhou nejprodávanější značkou aut v Evropské unii, jak se tomu stalo nečekaně během dubna. Data o registracích nových vozidel ukazují pokračující prudký pokles celého trhu, na kterém ale tuzemská automobilka dál posiluje svoji pozici.
Škoda Auto skončila v dubnu na druhém místě v žebříčku registrací, data ale byla výrazně ovlivněna uzavřenými autosalony a celkovým kolapsem trhu, který v dubnu ztratil více než tři čtvrtiny. V květnu byly prodeje stále mnohem nižší než loni, pád ale zpomalil na 52 %. Vyplývá to z dat, které dnes zveřejnila Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA).
Za květen byla Škoda Auto v počtu registrací v Evropské unii na šestém místě s 30 372 vozy, v celkovém pořadí dál dominuje Volkswagen. Před Škodu se za květen dostal Renault, Peugeot, Mercedes a Fiat.
Škoda v době krize sice v meziročním porovnání ztrácí, ne však jako její konkurenti. Od ledna do května její tržní podíl stoupl z 5 na 5,7 %. V pořadí od ledna do května je Škoda Auto čtvrtou nejprodávanější značkou po Volkswagenu, Renaultu a Peugeotu.
V období od ledna do května prodej aut v EU meziročně klesl o 41,5 % na 3,33 milionu vozů. Všechny členské země EU vykázaly v tomto období pokles o více než 20 %. V Česku se během května prodeje meziročně snížily o 44,5 %, od ledna o 30,3 %.