Prodeje elektromobilů rostou i bez dotací, ukazují nová data. Tesla ztrácí i v Česku
Výroba elektromobilu Škoda Elroq. Foto: Škoda Auto

Českému trhu s elektromobily letos vládne Škoda.
Českému trhu s elektromobily letos vládne Škoda.
Mě ty výsledky připadají ještě dost dobré na to s jakou bídou se pracuje na nabíjecí infrastruktuře ve městech. Kdo má vlastní dům s garáží OK, ale vě větším městech, kde to dává největší smysl je to nejen v ČR dost mizérie. Čest výjimkám.
Většina měst v tomto směru utěšeně spí a nebo má pocit, že pár nabíječek u kterých se někde vyfotili spasilo svět. Ani se nemají k tomu tenhle segnet komercializovat, přestože z toho brzy bude solidní příležitost k výdělku (prodávat energii) a města by mohla v průběhu času něco thnout na pronájmech / licencích atp.
problém je nejspíše v tom „v průběhu času“ – když si vezmete jakou raketu stojí vybudovat dobíjecí stanici + to několika měsíční (i roční) martýrium s papírováním, tak na té minimální marži za prodej elektřiny se vám to nevrátí ani za 20 let (a to jsou mezi tím patery volby). A pokud dáte cenu za elektřinu se slušnou marží – tak si ji zase nikdo nekoupí a všichni budou kritizovat starostu, že na elektromotoristech chce rejžovat. Problém prostě je, že dnes (a možná ještě dlouho) ty dobíječky musí někdo dotovat. A nevidím důvod, proč by to měla dotovat obec (benzín… Číst vice »
Máme nový energetický zákon, tak nevím, jak to přesně je teď (mělo dojít k nějakému uvolnění), ale dřív pokud někdo přeprodával elektřinu, byl to distributor elektřiny a na to byla potřebná licence od energetického úřadu (nešlo jen tak si dát hodiny a nechat si od někoho platit za elektriku). To je taky důvod, proč většina nabíječek právě patří distributorům elektřiny (ti už příslušnou licenci mají). Ale to je ještě pořád pohoda, teď si vezměme auta na sídlištích, která kolikrát parkují i tam, kde se parkovat nesmí. Tam těžko někdo postaví nabíječku. Taky je občas vidět natažená prodlužka z baráku k… Číst vice »
Poskytovatel nabíjení není distributorem elektřiny. Licenci nepotřebuje.
To že jsou u nás téměř výhradním poskytovatelem distributoři je dáno tím, že zavčasu rozpoznali příležitost a uzavřeli si trh. Moc nových hráčů mezi sebe nepouští – aneb není rezerva výkonu atp.
Nikde jsem nepsal, že by to obec měla dotovat. To určitě ne. Ale rozhodně by měly udělat první výkop, protože vlastní ulice. Jedna dobíjecí stanice není nic tragicky drahého oproti třeba domovní přípojce, návratnost bych tedy nepodceňoval zejména v delším horizontu. Kromě toho postupný nástup dává možnost využít současné silové rozvody a posilovat postupem v čase, protože to nebude od začátku co auto to nabíjení, ale spíše roztahané do následujících dvou, tří dekád. Někde se začít musí. A bavíme se samozřejmě o obyčejných pomalých nabíječkách, což není nic technologicky složitého, je to jen přípojka k síti, ne o těch vysokovýkonných… Číst vice »
Ale parkování obce normálně dotují a málokomu to přijde divne.
Auta dodaná v lednu a únoru můžou být pořád auta objednaná s dotacemi.
Odložená poptávka po Tesle Model Y určitě stojí za částí poklesu Tesly; ale tím, jak se evropská konkurence dotáhla, tak jejich market share bude snižovat. Navíc Muskova pravice …
Já bych si e-auto koupil rád, ve většině parametrů dnes předčí spalováky (provozní náklady, pohodlí řízení, akcelerace, žádné výměny oleje ad.), ale v garáži našeho bytového domu ho nemám jak dobíjet. V práci ho taky nedobiju. U babičky před panelákem taky ne.
Druhý problém vidím v tom, že na trhu jsou převážně jen velká e-auta, ale já chci auto velikosti fabie.
Za mně by nabíjení problém být neměl. Při tak malém nájezdu by mi stačilo nabíjet 1 – 2x/ za týden a to možná ani ne celou kapacitu baterie. Naději vidím v zavádění veřejných stojanů přímo na parkovištích v ulicích měst. Cenově srovnatelná EV „fábie“ tu opravdu chybí.
Jo, já v bytě taky nenabiju, ale opodál je veřejná nabíječka města a pár lidí s EV na tom pravidelně funguje.
U nás by měl začít ČEZ spolupracovat se supermarkety. Jejich parkoviště jsou pro nabíječky vhodné. 2-3 stojany u každého obchodu a je to.
Mám problém si vybavit supermarket, kde už by pár nabíječek nebylo.
Pokud máte vlastní stání, dá se wallbox nainstalovat celkem bez problémů. U společných garáží je to složitější, tam záleží na konkrétní situaci.
Těch malých přichází letos na trh deset
Jsou dnes již nabíječky do zásuvky 220 V
No tak jen tak dál :-). Třeba se těch čmoudů fakt do 2035 zbavíme. A u té Tesly co ztrácí všude v EU bych s hodnocením počkal až do poloviny roku, zatím se mohou vymlouvat na Juniper.
A druhou dobrou zprávou je MG4 s 5ti kusy, je super že ty čínské plečky nikdo nekupuje :-).
Pokud si elauta najdou cestu na trh přirozeným způsobem, bez dotací, tak je to v pořádku, jinak je to špatně.
Já jsem si své koupil bez dotací stejně tak jako většina. Co se týče dotací tak pokud to někoho přiměje k tomu na elektro přejít tak jedině dobře. Bude míň smradu a budeme potřebovat dovážet o něco méně ropy. A možná to někoho přiměje pořídit si i FVE a vyrábět si energii pro vlastní mobilitu sám.
A z čeho pak budou rusové a muslimové financovat svůj terorismus?
Tak to je pozitivní benefit, bohužel jednak nějaká ropa bude potřeba pořád a pak zdroje si tihle magoři najdou vždy.
Budeme dovážet méně ropy, to možná jo ale taky budeme dovážet více jiného svinstva, možná ještě horšího.
Furt lepší dovézt 40kg lithia na jedno auto, a po jeho dojetí ho zrecyklovat, než vyrábět 6000l nafty na 100kkm jeho nájezdu. A pak třeba se prosadí sodíkové baterie a nic z toho co používají baterie dnes z neobvyklých materiálů nebude potřeba?
Většina kde? V celém světě nebo v ČR? Uveďte hodnověrný zdroj, že VĚTŠINA kupujících zakoupila EV bez dotací. Pokud neuvedete, jde jen blábol vycucaný z prstu.
Říkám z nás, takže myslím Čechů. A stačí jeden kuk na SDA a to bylo asi rychlejší než se tady rozčilovat velkými písmeny nad většinou.
Jen za rok 2023 bylo přihlášeno více nových BEV než na kolik bylo v roce 2024 rozdáno dotací. Stačí? Je to dostatečně důvěryhodné?
Napsal jste: „Já jsem si své koupil bez dotací stejně tak jako většina.“. Žádné „z nás“ v textu nebylo.
Ve světě se loni prodalo 15 milionů elektroaut
každý rok to roste. Každý rok jsou levnější a mají ještě velký potenciál na zlevnění při hromadné výrobě. Mají totiž polovinu součástek než spalováky
Najdou si je cenou
Mluvte za sebe, já si koupím nový spalovák v roce 2034 a budu si ho hýčkat do konce života.
Vaše věštecké schopnosti bych chtěl mít 🙂
Kde berete jistotu, že v té době něco takového ještě bude někdo nabízet a že na to budete mít?
Bude na to mít. V té době žádná EU už existovat nebude. Skončí podobně, jako skončili fanatičtí Rudí Khmerové v Kambodži se svými naivními plány v 70. letech minulého století.
aha tak to vysvětluje všechno. Zase jeden co si myslí že bez EU by bylo lip. Kdyby trump neměl první ženu z Čech, asi bychom dopadli jak Lesotho. Mysli trochu.
Vám se všechna ta omezení a příkazy EU líbí? Pravděpodobně je Vám dobře v roli otroka. Vzhledem k úrovni Vašeho vyjadřování a tedy i věku, soudím, že jste předchozí režim nezažil a být v podřízené roli Vám nevadí. Já jsem ten režim, na rozdíl od Vás, zažil a mohu proto srovnávat – proto se mi přikazování EU nelíbí.
Ne, nestrefil jsi se, zažil jsem z totáče hodně, víc než bych chtěl a důchod mám bohužel blízko. A mezi EU a totáčem je podstatný rozdíl, a to je ta červená knížka, která mě zabránila v tom studovat školu, protože rodiče neměli správný kádrový profil. Navíc co ti režim přikazoval, bylo mít práci, resp. zaměstnání, nic jiného je nezajímalo. Jen nebýt příživník :-). A další rozdíl snižování emisí za totáče. Směšné. O co máme lepší vzduch, o co bezpečnější auta (díky těm nařízením co z nás dělají otroky), o co méně spotřebováváme energií nejen LED žárovkami, o zateplení abychom snižovali… Číst vice »
A příště prosím nějaké argumenty, ne oslí hýkání typu Lesotho.
Jsem rád že se shodneme na tom že oranžový král je osel, s Lesothem začal on.
Jen do něj po roce 2040 nebudete mít co tankovat, kvůli několika tisícům fanatiků se totiž nevyplatí udržovat v provozu rafinerie.
A kamióny budou jezdit na co ? Zákaz prodeje platí jen pro osobní vozy, s kamiony se počítá nejdříve v roce 2040. A nechápu, že člověk, který odmítá elektro je fanatik. Kdyby elektro bylo tak skvělé, tako lidé kupují … ale oni to nekupují, tak to protlačíme na sílu.
Ale to přece není pravda. Sice pomalu ale neustále ty prodeje rostou. To že někde dotace přestanou nebo jsou problémy ve výrobě sice na chvíli tento trend ovlivní ale nikoliv zabrzdí. A nevím proč se pořád lidé baví o síle, mě to nikdo netlačil. Člověk který odmítá elektro ho většinou odmítá z důvodu předsudků jako dojezd, zimní spotřeba, nemám kde nabíjet, stojím hodiny na nabíječce, hoří to, je to drahý. A pak jde a koupi si kodiaq za 1.5M aby s nim najel 15000km ročně. Výmluvy. Ano je to změna oproti spalovakům a chápu, že někdo kdo nemá možnost nabíjet… Číst vice »
Ono to chce vystoupit ze své sociální bubliny majitele RD. Co budou dělat obyvatelé paneláků ? Na každém sídlišti bude x – set nabíječek, nebo si lidé budou nabíjet kabelem, který vyhodí z okna ? A co dostatečné dimenzování rozvodné sítě ?Elektromobil má význam pouze pro lépe vydělávající majitele RD a to pouze do města, na dovolenou s dlouhými přejezdy zcela nevhodné.
Nabijí si v práci nebo v době než nakoupí v obchodě kam stejně minimálně jednou týdně jedou.
Stále stejné dotazy, prodlužovací kabely z okna, LOL. Si to na měsíc půjč a pak hodnoť. A ano i normální pomalé nabíječky na parkovišti budou, ostatně mnohde už jsou i dnes, když tu máme těch aut minimum.
A dimenze rozvodů je fakt to nejmenší, zvláště pokud si budeme část té energie vyrábět v místě spotřeby.
Nabijí si v práci? Evidentně jste ještě nikdy nepracoval v nějaké větší firmě, že píšete takové bláboly. Už si představuji, jak stovky zaměstnanců nějaké fabriky (protože EV přece bude již brzy mít většina lidí, jak příznivci EV sní své choré sny) nabíjejí v práci.
No v naší firmě máme v garážích řádově stovky wallboxů. Ais jsme se vás zapomněli zeptat, že to nejde ;-).
I Vy brepto, stovky? Nelžete a nevymýšlejte si. A prostudujte si raději u vás ve firmě požární předpisy. Fascinuje mne, že dokážete plácnout takovou pitominu.
N aulici Halskestrasse, Erlangen. Jsou tři desetipatrové parkovací domy. Zhruba první tři patra jsou vybavena komplet wallboxy.
Mimochodem, kdybyste ovládal aspoň základní matematiku a používal rozum, tak byste si uvědomil toto: Podle Vás máte ve firmě stovky, takže nejméně 200 wallboxů. Wallbox má smysl od 11 kW, jinak by stačila obyčejná zásuvka 3,7 kW. Takže dimenzování 200 x 11 kW = 2,2 MW odpovídajícího příkonu. Zbytek si domyslete sám a vyjde Vám, jakou kravinu jste si vymyslel s těmi stovkami wallboxů.
Pán asi není elektrikář co? Dynamické řízení výkonu je cizi sprosté slovo a trafačka co zvládne 2MW má velikost zhruba 2x2x1.5m. To přece není žádný problém ne?
No myslím, že kdyby pan Black rozhodoval o těchto věcech, tak nevyjede ani tramvaj. Přece není možné rozjet několik 700kW tramvajích v ulici. Tohle přece žádné trafo neutáhne :-).
Očividně u vás mají zaměstnanci denní nájezd 400km, že musí nabíjet každý den a všichni. To je hustý 100.000km ročně nájezd, to bych fakt nechtěl.
Re: prodlužovací kabely z oken – nejsou LOL, ale reálný problém. Jsou obce, co už na to mají vyhlášky, např. : https://solarnimagazin.cz/v-kladne-zakazali-nabijet-elektromobily-z-oken-panelaku/
https://www.mestokladno.cz/oznameni-o-vyhlaseni-pravniho-predpisu-obecne-zavazna-vyhlaska-statutarniho-mesta-kladna-quot-o-zabezpeceni-mistnich-zalezitosti-verejneho-poradku-ochrane-zelene-a-zlepseni-vzhledu-mesta-quot/d-1501696
LOL
Budou fungovat jako doposud se spalovákem, jednou týdně nabijou někde u rychlonabíječky během nákupu v supermarketu.
Tankuji 1x měsíčně a nemusím přitom nakupovat, ani obědvat, ani pít kávu, což jsou obvyklé hloupé argumenty příznivců EV.
Tak když jen jednou měsíčně tak budeš nabíjet 2x v zimě 3x. To u Lidlu zvládneš ne?
Psal jsem, že nemusím u tankování nakupovat a natankováno i s placením na samobslužné benzince mám za 4 min.
Nějak mi zcela uniká smysl tohoto argumentu. Jako by to auto nikdy nikde nestálo a jen jezdilo? Proč je důležité, že to je za 4 min, když se dá stejná činnost odbít v čase kdy auto stejně stojí?
Tak se ptám… 🙂
Pokud moje auto stojí/parkuje, tak stojí daleko a daleko od nejbližší nabíječky. Ty 4 min. samozřejmě nejsou až tak důležité. Důležité je to, že tankuji zcela náhodně, když náhodou jedu kolem benzinky a když se mi chce zastavit. Mám takový dojezd, že když nenatankuji dnes tak třeba až pozítří nebo klidně za týden, protože v nádrži vždy zbývá dost. Takový luxus si majitel EV nemůže dovolit.
Prostě to není pravda. Když tobě dochází palivu a chceš jet dál musíš jet na benzínku. Mě stačí jet domu nebo do práce. A žádný čas navíc mě to nestojí.
Pokud jedu někam dál musím někde mimo nabít, ale 300km je tak akorát na zastávku. Navíc v našem věku :-).
Já ale 4 minuty nemusím nikam jezdit já prostě jen nabíjím když parkuji.
No tu závislot na ropě spoutsta lidí nechápe. https://medium.seznam.cz/clanek/radek-sindel-zavislost-na-rope-a-elektromobilita-kolik-skutecne-stoji-fosilni-paliva-126625
A teď tu o Sněhurce Bobe :-). Asi jste si nevšiml, jak je průměrně starý vozový park v ČR. Tak šup šup dovzdělat se 🙂
To se zvýšením ceny paliv přinese určitou změnu, asi ne u lidî co jezdí 5000km ročně i když tam se to přestane jednou vyplácet udržovat.
Chtěl bych se zeptat – dlouhodobe mi to vrtá hlavou – v ČR tuším 80% lidi vnímá klimatickou zmenu jako problem, ve vědecké obci na to je celkem jednoznačný konsensus, nicméně neustále v (nejen) v českém prostředí slyšíme negaci jakýchkoli řešení, aniž bychom slyšeli nějaké alternativní přístupy, jak situaci řešit. Pokud tedy něco vnímám jako problem / hrozbu a odmítám navrhované řešení, jak si představuju, že teda celá věc dopadne případně jak by se měla řešit? předem díky za normální kultivovanou odpověď bez nenávistných vykriku a napadání.
Klima je globální záležitost, chápu , že se tady v Evropě snažíme něco dělat, ale co zbytek světa ? Třeba taková Čína s mohutnou výstavbou uhelných elektráren, to bychom se pak museli vrátit do jeskyň, abychom eliminovali jejich emise. Dále Trump, odstoupení od Pařížských dohod a zastavení peněz do Inflation Reduction Act. Dokuď svět nepotáhne za jeden provaz tak je to marný, marný,marný. A kolik zboží se do Evropy dováží z Asie, kam jsme vymístili výrobu, ani pitomý Endarion na sračku nekoupíte, neb továrna v Indii před třemi lety vyhořela. A bez francouzských brambor se také obejdu – nevím proč… Číst vice »
Takže chapu – li to správně tak to řešení je zavřít oči a nedělat nic, ono to nějak dopadne a stejně to nemá cenu – podívejte se jak se chová Čína nebo lidi v Africe a co teprve sopky. Tenhle názor znam, me prave zajímalo jestli existuje i nějaký konstruktivní a ideálně odpovídající politickým možnostem a vědeckému poznání.
Nechápete to správně, jen jsem chtěl říci, že to hašení požáru ztuha, když Vám tam mnozí přikládají polínka.
No dobre a co je teda to řešení?
Zrovna Čína už do obnovitelných energií šlape taky. Vrchol spotřeby uhlí už mají dost možná za sebou. Afrika nejspíš některé naše etapy rovnou přeskočí a půjde od začátku na šetrnější energie, protože jsou i levnější. Dále kdo by měl jít příkladem a začít spíš, bohatý země, nebo ty chudý, který často nemaj takový možnosti? S tím vožením je to složitější, někdy vyjde líp (i z pohledu klimatu) zaměřit se na lokální produkci, někdy soustředit a vozit klidně daleko. Je to případ od případu. Plus pokud jde o auta, klima je jedna věc, lokální emise a znečištění vzduchu druhá. Nemalé škody… Číst vice »
Oni sice uhelky staví, ale za stávajícího růstu podílu obnovitelných energií. Prostě jim furt roste spotřeba a musí jí odněkud získat. Navíc mnohdy jde o náhrady starších elektráren, které jsou za zenitem.
Pochybuji, že 80% lidí v ČR vnímá klimatickou změnu jako problém. Možná tak 80% influencerů nebo 80% z generace sněhových vloček. Ale určitě ne z 80% z celé populace, to fakt ne
Co kdybyste radši 20 sekund googlil než od stolu vystřelil svůj světonázor? Najít si takovou informaci fakt není těžké. Třeba zde: https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/pruzkum-zmena-klimatu-median-cesko-zivotni-prostredi-planeta-katastrofa-ztrata_2309180500_ava
A co kdybyste si přečetl ten zdroj: „Zdroj: Median, bleskový průzkum pro ČRo“ – takže si zadám průzkum ve stylu „chci to rychle, levně a hlavně tak aby to vyšlo“. To má úplně stejnou váhu, jako moje tvrzení.
V mé „sociální bublině“ včetně mých dvou dcer nikdo klimatickou úzkostí netrpí.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/80-procent-cechu-vnima-zmeny-klimatu-jako-vazny-problem-nejv/r~8ce999fae15511e9b259ac1f6b220ee8/ Tak tady mate STEM.
Což vám asi taky nebude vyhovovat jako zdroj, protože to zjevně neodpovídá vašemu světonázoru. Každopádně to ani nebyla podstata toho dotazu, můžeme se handrkovat jestli to je 80% nebo třeba 60%, ale zjevně to není par tisíc aktivistů.
Myslím, že se s pisatelem Radek bavíte zbytečně. Pokud někdo uvádí jako svůj zdroj informací Rozhlas, případně ČT, Seznam nebo Novinky, což jsou jasně dezinformační propagandistická media pro důvěřivé oslíky, tak s takovým člověkem diskutovat je ztrátou času.
asi máte pravdu
Tak teď to začíná být zajímavé :-). A jaký zdroj informaci není podle tebe dezinformační ? To možná totiž vysvětlí ty postoje….
Kdybyste mi radši odpověděl na ten můj dotaz, než kopat kolem sebe jako dítě.
Nevnímáte správně příčiny a následky. Nákladové křivky technologií jako OZE a baterie mají dlouhodobě charakter exponenciály. Už desítky let. A jsou tak nákladově předvídatelné narozdíl od fosilních paliv, která trpí nepředvídatelnými komoditními riziky, prokázanými již za posledních zhruba 150 let. Adopce těchto technologií není způsobena politickými rozhodnutími v poslední době (typicky Green Deal), ale těmito ekonomickými a technologickými trendy. Debata o zákazu výroby vozidel se spalovacím motorem je bezpředmětná, protože technologie spalovacího motoru prostě a jednoduše v budoucnu zkrachuje, možná se stane minoritní. Klimatická změna je problém, ale není to hlavní důvod nástupu těchto technologií. V kontextu těchto globálních trendů… Číst vice »
Pěkné shrnutí…
Moc dekuju za to ze jste mi to všechno hezky vysvětlil, akorát tam nějak vůbec nevidím odpověď na to, na co se ptam. Tzn. jaké je teda to nabízené řešení pokud ne uhlíková neutralita.
Neexistuje jiné řešení. Budoucnost je uhlíková neutralita, v některých oblastech lidské činnosti možná i uhlíková negativita. V základech takového řešení bude elektrifikovaná ekonomika. Tu umožní zmiňované trendy, jejich konvergence, a z toho vyplývající jevy. Projděte si ten odkaz, abyste pochopil proč. Otázka je, jak rychle k tomu bude docházet. Politika a regulace by se měly adaptovat průběžně také, aby plnily roli posilující, a ne protichůdnou. Negace a odmítání navrhovaných řešení, které zmiňujete, je pouze boj s větrnými mlýny. A to proto, že tito lidé předřadili své vidění světa, subjektivní předsudky, a politizaci těchto témat právě před pochopením těchto trendů. Pokud… Číst vice »
Rafinerie tady budou ještě dloooouho. Bez ropy nevyrobíte větrník, elektromobil, ani zubní kartáček nebo pytel na odpadky. Doporučuji populárně vědecké knihy Václava Smila “Jak svět dooporavdy funguje” a “Ropa”.
Tak bez ropy a rafinerií se ještě dlouho neobejdeme ale bez jejího využití pro osobní mobilitu ano. Ty lidi co ta BEV mají to dokazují každý den. Pokud někdo dobrovolně vyhodí 75kWh energie na 100km jízdy a vyprodukuje přitom škodlivé látky jen proto že je to tak posledních 100 let a koupí si spalovák za 1.5M tak je to ignoranství. Chápu, že na to všichni nemají, nabíjení doma nebo v práci je taky bod ale postupně se tam dostaneme. A i tahle diskuze ukazuje že je to dneska půl na půl, před 5ti lety si kupoval BEV nadšenec se solarem… Číst vice »
Asi moc nevíte jak funguje rafinace ropy, ten benzín a nafta budou vznikat pořád protože i do toho vašeho EV budou potřeba plasty a spousta dalších věcí které jsou na ropě závislé. A když se to palivo neprodá tak se bude muset nějak zlikvidovat, pravděpodobně ze prostě jen spálí jako odpad a ten smad bude pořád. Jediné řešení je vrátit se do jeskyně a lovit mamuty oštěpi a jíst sirové maso protože ohýnek nebude ekologický.
Jasně, i nějaké plasty jsou potřeba a i po přechodu na elektro se nějaká ropa bude stále využívat, ale uvědomte si, o jakém množství se tady ve vztahu k autu bavíte. Srovnáváte řádově nižší stovky kg plastů v autě s nižšími desítkami tisíc kg spáleného paliva. Takže argumentovat nějakými procenty z celkového množství spáleného paliva je tak trošku irelevantní.
Však si pořiď co chceš jen ti hrozí že si pro benzín budeš zase jezdit do lékárny, což se ale možná bude hodit, ve stáří přeci jen potřebuje člověk taky víc prášků.
Chtěl bych mít tu jistotu ze ty spalovaky za deset let budou pořád o tolik lepší a výhodnější
Nekoupíš protože v té době již bude elektroauto o třetinu levnější než spalovák a spolovičními náklady na provoz
U těch čínských aut už myslím část lidí pochopila, že jsou sice levnější, ale mají poloviční životnost.
To je nesmysl.
To máš z doslechu nebo tím už rok jezdíš?
Jen doplním:
2024 leden + únor (podíl na trhu) / 2025 leden + únor (podíl na trhu)
Nové osobní EV – 922 (2,38%) / 1718 (4,63%)
Dovoz osobní EV – 399 (1,71%) / 1034 (4,72%)
Nové LUV EV – 48 (1,21%) / 160 (5,85%)
Dovoz LUV EV – 11 (0,53%) / 25 (1,11%)
BUS – 0 (0,00%)/- 3 (1,72%)
Nové nákladní EV – 0 (0,00%)/ 9 (0,74%)
Nové EV motorky – 99 (3,85%)/ 135 (7,4%)
Zdroj SDA
Kolik z toho jsou skutečné prodeje a kolik registrace?