Prodeje elektromobilů rostou i bez dotací, ukazují nová data. Tesla ztrácí i v Česku
Výroba elektromobilu Škoda Elroq. Foto: Škoda Auto

Českému trhu s elektromobily letos vládne Škoda.
Českému trhu s elektromobily letos vládne Škoda.
Já bych si e-auto koupil rád, ve většině parametrů dnes předčí spalováky (provozní náklady, pohodlí řízení, akcelerace, žádné výměny oleje ad.), ale v garáži našeho bytového domu ho nemám jak dobíjet. V práci ho taky nedobiju. U babičky před panelákem taky ne.
Druhý problém vidím v tom, že na trhu jsou převážně jen velká e-auta, ale já chci auto velikosti fabie.
No tak jen tak dál :-). Třeba se těch čmoudů fakt do 2035 zbavíme. A u té Tesly co ztrácí všude v EU bych s hodnocením počkal až do poloviny roku, zatím se mohou vymlouvat na Juniper.
A druhou dobrou zprávou je MG4 s 5ti kusy, je super že ty čínské plečky nikdo nekupuje :-).
Pokud si elauta najdou cestu na trh přirozeným způsobem, bez dotací, tak je to v pořádku, jinak je to špatně.
Já jsem si své koupil bez dotací stejně tak jako většina. Co se týče dotací tak pokud to někoho přiměje k tomu na elektro přejít tak jedině dobře. Bude míň smradu a budeme potřebovat dovážet o něco méně ropy. A možná to někoho přiměje pořídit si i FVE a vyrábět si energii pro vlastní mobilitu sám.
Mluvte za sebe, já si koupím nový spalovák v roce 2034 a budu si ho hýčkat do konce života.
Vaše věštecké schopnosti bych chtěl mít 🙂
Kde berete jistotu, že v té době něco takového ještě bude někdo nabízet a že na to budete mít?
Jen do něj po roce 2040 nebudete mít co tankovat, kvůli několika tisícům fanatiků se totiž nevyplatí udržovat v provozu rafinerie.
A kamióny budou jezdit na co ? Zákaz prodeje platí jen pro osobní vozy, s kamiony se počítá nejdříve v roce 2040. A nechápu, že člověk, který odmítá elektro je fanatik. Kdyby elektro bylo tak skvělé, tako lidé kupují … ale oni to nekupují, tak to protlačíme na sílu.
Však si pořiď co chceš jen ti hrozí že si pro benzín budeš zase jezdit do lékárny, což se ale možná bude hodit, ve stáří přeci jen potřebuje člověk taky víc prášků.
U těch čínských aut už myslím část lidí pochopila, že jsou sice levnější, ale mají poloviční životnost.
Jen doplním:
2024 leden + únor (podíl na trhu) / 2025 leden + únor (podíl na trhu)
Nové osobní EV – 922 (2,38%) / 1718 (4,63%)
Dovoz osobní EV – 399 (1,71%) / 1034 (4,72%)
Nové LUV EV – 48 (1,21%) / 160 (5,85%)
Dovoz LUV EV – 11 (0,53%) / 25 (1,11%)
BUS – 0 (0,00%)/- 3 (1,72%)
Nové nákladní EV – 0 (0,00%)/ 9 (0,74%)
Nové EV motorky – 99 (3,85%)/ 135 (7,4%)
Zdroj SDA
Kolik z toho jsou skutečné prodeje a kolik registrace?