Automobilový průmysl Automobily

Prodeje aut v Česku zastavily pád, Škoda míří k třetině trhu

Autosalón Škoda Auto: Foto: Škoda Auto
Autosalón Škoda Auto: Foto: Škoda Auto

Přes půl roku trvající pokles českého trhu s novými vozidly zastavil. Registrace nových osobních aut v červenci stouply o 0,8 % na 21 816 vozidel. Za celý letošní rok prodeje spadly o téměř desetinu.

Ze statistik o nových registracích zveřejněných Svazem dovozců automobilů vyplývá, že růst za červenec táhla především Škoda Auto, která meziročně navýšila registrace o více než čtvrtinu. Částečně může jít i o efekt celozávodní dovolené: loni připadla dvoutýdenní odstávka automobilky kompletně na červenec, letos zasáhla i do srpna. Škoda dosáhla v červenci jednoho z nejvyšších podílů na českém trhu za posledních dvacet let: 32,93 %. Do první pětky nejprodávanějších modelů už pronikla v červenci Škoda Scala, s 865 vozy je čtvrtá za modely Octavia, Fabia a Karoq.

V červenci se v Česku nově registrovalo celkem 21 816 osobních vozidel. Celkový počet osobních aut se už blíží v tuzemsku 6 milionům. Podruhé za sebou je na druhém místě Hyundai, následovaný Volkswagenem a Dacií.

Zajímavý je přitom posun některých značek směrem dolů: velký pád zažívá Nissan, který se v červenci meziročně propadl v registracích až na 22. místo, Ford s poklesem o 18 % míří pomalu z první desítky nejprodávanějších značek. Velmi špatný měsíc mají za sebou i francouzské značky.

Červenec byl zajímavý i z pohledu vývoje prodeje paliv. Podíl dieselových motorů klesal v posledních měsících k 25 %, v červenci stoupl na 36 %.

Po půlroce poklesu stoupl v červenci i počet dovezených ojetin. Za prvních sedm měsíců ale celkový počet dovezených osobních aut klesl 0,5% na 105 996 kusů. Jejich průměrné stáří je 10,3 roku, přičemž podíl vozidel starších 10 let je 51,2%. „Pokračuje stagnace, jejíž příčiny vidíme ve snižování atraktivity dovážených ojetin vůči těm s tuzemským původem. Jejich nákup je totiž bezpečnější kvůli dohledatelné historii a řádově nižší míře manipulace s nejpodstatnějšími faktory, které mají zásadní vliv na cenu – stav tachometru, rok výroby či zatajení vážnějších havárií vozu,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

7
Diskuze

avatar
1 Komentáře
6 Reakce na komentáře
5 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
4 Autoři komentářů
PetrDJarekArimatejskyHonza Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Arimatejsky
Host
Arimatejsky

Dovoz více jak 54 tisíc šunek starších 10 let za cca půl roku je tragédie, takhle se statutu popelnice Evropy nikdy nezbavíme.

PetrD
Host
PetrD

Leasing na 1-2 roky je tragédie. Proč „vyhazovat“ něco co funguje?

Honza
Host
Honza

To auto se pak nevyhodi, koupi si ho ten co nemá na nový, troubo :))

Arimatejsky
Host
Arimatejsky

Protože je to morálně i technicky zastaralé a málo bezpečné – představa že budu vozit rodinu ve vraku z třetí ruky o jehož historii nevím nic je zoufalství. Vysvětlit to lze jen tak že mnoho obyvatel je bezdetných a single a na zítřek nemyslí tak jim ruská ruleta nevadí.

PetrD
Host
PetrD

Jasne 😀 právě pocit bezpečí v „moderních“ autech dela z ridicu hovada, kteří si mysli ze všechno zvladnou. Kdyz do vás napali kamion,strom nebo mostní pilir, tam vam stejně i to nejmodernější auto nepomůže. Ale klidně si vyhazujte prachy z okna, váš boj. Jsou i takoví co nechají zcela funkční auto sesrotovat, jen proto ze můžou. BTW koupil jsem si 16 letou Fabii 1, 1.4 mpi, euro 4 co víc si přát? ABS,ESP to ma. Do práce jezdím PHD.

Jarek
Host
Jarek

Arimatejsky mluví o popelnicích starších 10 let, proč na to argumentujete takto?

PetrD
Host
PetrD

11 let staré auto neni popelnice.

Partneři



CSCARGO
RSD