Prodej Aera Vodochody je dokončený. Nový majitel už s velkým letištěm nepočítá
Hasičská slavobrána na letišti Vodochody při představení HondaJetu. Foto: Jan Sůra
Letiště bude sloužit pouze potřebám Aera Vodochody, případně armádě, se kterou má Aero podepsanou smlouvu.
za mě naprosto v pořádku,že se od toho ustupuje.V první řadě vzhledem ke covidu a green dealu bude do budoucna zřejmě nemožné se v dohledné době dostat na počty cestujících z dob před pandemií.Dále..pořád je v plánu vystavba paralelní dráhy,která umožní další případný rozmach letiště.Navíc Praha nikdy nebude žádný mezinárodní hub,nýbrž vždy a jen destinací pro přepravu pax z bodu A do bodu B.
V době covidového útlumu se to dalo čekat.
Celé Aero nemá vůbec v budoucnu žádný význam. Ta hračka L39NG do které se vrazilo tři miliardy jsou úplně vyhozené peníze, které už v životě nikdo neuvidí !!! Pokud máme něco vyrábět, musí to někdo koupit a tyhle doby nákupů z řad států RVHP jsou dávno pryč. Investoři moc dobře vědí, proč každý z nich zavčasu vycouval…….
Proč „my“? Aero je privátní firma. Jeden vlastník sídlí v Maďarsku, druhý ve Švýcarsku… Tj. nezajímá mě jestli kočka je jednobarevná či strakatá. Důležité je, aby dobře chytala myši… Jde-li o L-39C/ZA/ZO a o L-159, tak za posledních 15 let se prodalo cca 100 těchto letadel. Z druhé ruky. Dle FlightGlobal je vojenské letectva používají něco mezi 600 až 700 L-39/L-159. Pokud jde o civilní uživatele, tak to neumím odhadnout jde-li o nižší či vyšší stovky „civilních“ L-39. Používají se zhruba v 5-ti bojových konfliktech současnost. Kromě bombardování slouží taky pro „odhánění“/lov těžkých dronů, vrtulníků a turbovrtulových letadel jako jsou… Číst vice »
Ještě je potřeba ale dodat, kdo ta letadla kupoval. L-39 je velmi oblíbenou hračkou v soukromých rukou, hledal bych tedy tam a ne ve vojenských letectvech. A soukromník si sotva bude kupovat NGčko. A pokud jsou v tom započítané L-159, tak to je kapitola sama pro sebe. Prodej do Iráku a Drakenu byl těžce ztrátový, i když i tak jsou rádi, že se těch uloženek zbavili. Flight global sice může napsat, že tabulkově je ve světě nějakých 700 kusů, ale jsou opravdu všechny aktivní a použitelné?
No vidíte, a přesto už se prodalo a dokonce už začala sériová výroba. První 4 L 39 NG pro Vietnam jsou už na montážní lince.
Dyť to je radost/starost vlastníků a investorů do AERa. Peníze z našich kapes ( s 2-mi výjimkami ) nešly do L-39NG. Nevšiml jsem si, že někdo řešil např. hospodářské výsledky = radosti/starsti výrobců stavebnin či chemiček…. P.S. L-39NG je menší částí obživy AERa. Většinu obživy této firmy zajišťují dodávky kusů letadel jiným výrobcům letadel… C-27J, KC-390, A-220, L-410 plus něco menšího pro Airbusy… dřív taky subdodávky pro Sikorski UH-60/S-70i či S-76 … Koneckonců bývalý ředitel AERa tvrdil, že byla chyba, že AERo se nesnažilo stát subdodavatelm pro Sikorski C-53K https://www.euro.cz/byznys/jako-kdyz-stromu-osekate-koreny-1445722 Smysl projektu L-39NG byl zejména v tom, aby mnohem víc… Číst vice »
Musím tě zklamat, ale L39NG ztátový projekt opravdu nebude. Navíc nechápu, proč to píšeš rozhorčeně tak, jakoby šlo o státní projekt. Myslím, že Penta a teď nový majitel z Maďarska si to spočítali dobře. A patrně líp, než bys to udělal ty 🙂
Nebude? No chtěl bych mít tvůj optimismus. To letadlo stále nemá hotové všechny certifikace a jeho testování neprobíhá úplně dle plánu. Ty 4 kusy na montážní lince jsou realita nebo jen JPP a zbožné přání? Ohledně jakéhokoliv prodeje se vždy nadšeně infomovalo, když se objevila informace o prodeji do Vietnamu, bylo ticho po pěšině, oficiálně to Aero nepotvrdilo a Vietnam to rovněž nechal bez komentáře. Ze zakázky pro CLV je zatím taky velké prd. Ať se příznivcům líbí nebo ne, tak Vlk má pravdu. V náhradě za klasické L-39 Aero těžce zaspalo dobu a ztratilo čas v nepovedené L-159 (jejíž… Číst vice »
Kdysi jsem byl u plánů a vizí (spíše než projektů) na velký mezinárodní obchodní hub, který by krom osobní letecké dopravy sloužil jako nákladní letiště s příznivými tarify a přitáhl by do střední Evropy ty největší obchodníky a letadla. Bohužel tahle vize nevyšla především kvůli přizdi***čskému přístupu našich úřadů, které podlehly pár aktivistům. Prsty v tom mají všechny politické strany té doby. Ano, nejsme Londýn, ale mohli jsme se stát něčím podobně významným ve střední Evropě. Jen by to chtělo politiky, co dohlédnou dál než na okraj vlastní drůbežárny nebo jiné fabriky, o těch ekologických pomatencích bez rozvojových vizí nemluvě.… Číst vice »
Kdo a kolik by vložil peněz?
A konkrétně kdo měli být SOLVENTNÍ zákazníci na služby Vašeho projektu = aby se vrátila počáteční investice Vašich investorů?
a nechcete to nechat na těch investorech? oni nejsou úplně blbí 🙂
Zajímalo mě, jestli pan soumar si představoval, že investici a provoz budou platit daňoví poplatníci… „to se to hoduje, když nám to občani platí“ -:(
… viz ta letošní akce, že firma ČD požaduje za své pozemky určené pro komunikace, aby z našich daní bylo placeno 500 Kč/m2 pozemku (plus dlužné nájemné)… Pro zajímavost – těch 500 Kč/m2 je několikanásobek částky, kterou stát nabízel občanovi za pozemek pro dálnici D11 u Jaroměře. Prostě „monkey business“
Anebo skutečně existovaly závazné smlouvy, že privátní investoři vloží peníze do projektu pana soumara?
Pánové, to nebyl můj projekt, já u toho byl něco mezi absolutním uchem a přicmrndávajícím brigádníkem. 🙂
Jinak samozřejmě, velké infrastrukturní projekty vyžadují i podporu státu, která se vrátí mnohonásobně. Narozdíl od peněz prožraných ve slevách na důchodce (a studenty, i když tam jistou návratnost vidím), a dalších blbinách.
Nicméně problém byl v rovině záruk a legislativy…
aha … „problém byl v rovině záruk“
… Tak proto chybělo ve Vaší historce to základní – kdo zaplatí vstupní investici? A kdo budou zákazníci, jejichž útrata postupně „zaplatí“ vstupní investici i provoz.
P.S. Také nesouhlasím se způsobem utrácení našich daní, tak jak to dělá naše současná vláda …. Za 2 roky vláda zvládla zadlužit naše děti o bilion nebo nějakou takovou obrovskou částku = neskutečné.
To je dost obtížné tady rozvádět, ale podívejte se na rozvoj nákladní letecké přepravy v posledních 20 letech, na výkonnost hubů třeba DHL, a tak dále….
Problémem téhle republiky je, že se vše rozžvaní ve spoustě nikam nevedoucích diskusí a pak nám zbyde místo mrakodrapů, VRT, jaderné elektrárny, velké přehrady nebo třeba nákladního letiště jen Kozí dráha.
Nedělat nic opravdu není dobrá strategie a od Číny bychom se mohli leccos naučit.
Nemůžu za to, že jste nešetřil silnými výrazy, ale vynechal jste to základní – kdo bude platit a kdo budou zákazníci?
Člověk se si může udělat názor např. z dosti specifických způsobů podnikání firmy, zaměřené na středočeské letiště v Milovicích (prý v souvislosti s pány Zdeněk Zbytek, Antonín Vacek, Antonín Moravec) psal např. pan Jaroslav Spurný…
Ano, skutečně ti 3 jmenováni jsou veřejnosti známí z doby jejich působení, kdy šéfovali v armádě socialistické ČSSR resp. z doby kdy působení v bankovnictví = 3 roky natvrdo
https://www.denik.cz/z_domova/byvaly-bankovni-sef-moravec-d20101105.html
Jiným příkladem, že se nepovedlo rozvoj nějakého letiště může být např. Ralsko na Česko-Lipsku … Já v té době byl příliš malý, tak snad někdo doplní detaily… Tj. je možné že se mýlím. Nevím.
https://www.respekt.cz/tydenik/1993/11/letiste-nebo-pitna-voda
Jenže letiště „Hradčany“ v Ralsku by bylo třeba napojit na neexistující kapacitní infrastrukturu ? To by hradil KDO ?
Stát nebo provozovatel / vlastník letiště ?
A zejména nebyli jasné, kde se vezmou SOLVENTNÍ zákazníci, když podobné nevyužité oblasti v bývalém Východním Německu byly v té době dovovány „horem, dolem“.
pane Axele a mnozí ostatní – rád bych Vás požádal abyste se zaměřili na fakta a ne na blbiny z televize od protivládní opozice.. (oni používají absolutní čísla pro dramatičnost – důležité ale je procentuální vyjádření ) Dám pouze fakta: Při nástupu ANO bylo zadlužení státu 43% HDP, během vlády ANO a ČSSD (s přiznanou podporou KSČM) a nepřiznanou podporou SPD se státní zadlužení povedlo snížit na !!!!! 29% !!!!! v době těsně před Covidem, Během zvýšených nákladů za Covidu a vypnutí ekonomiky až do dneška státní dluh logicky narostl na 38 % HDP – tj je to stále méně… Číst vice »
Krásně opisujute výroky pana premiéra. Nevím jak jsou ona jím uváděná čísla přesná,ale dejme tomu. Bohužel říkáte jen A a zapomínáme na B. HDP v uvedené době nebývale rostlo stejně jako celá ekonomika a dá se říct že i vládě navzdory, nikoliv díky vládě. Dluh tak reálně neklesl, jen se zpomalil jeho růst a to v době nebývalého dlouhého růstu ekonomiky kdyby se měl z logicky věci dluh snižovat absolutně a rozpočty měli být přinejhorším vyrovnané.
Jarda2: Vy jste našel nějaký zázračný způsob, jak Vaše děti nebudou muset platit tento dluh, který zůstal po Babišově vládě? Už teď zažíváme obrovskou drahotu… A naše děti zažijí ještě větší drahotu, až dospějí a budou muset splácet „hříchy“ Babišovy vlády….
… Ten samý princp = bezhlavě nerozhazovat totiž, zdá se, chyběl i megalomanskému přístupu, který výše popsal pan soumar … Protože když u podobných vzletných slov, jako od pana soumar, chybí ty základní údaje, tak je to zvláštní… Víte jaké jsou ty základní údaje: kdo bude platit?
Zde je odkaz na renomovaný zdroj (Spodní tabulka). https://www.kurzy.cz/zpravy/600439-zadluzeni-cr-nevzrostlo-v-roce-2020-zasadneji-nez-v-ostatnich-zemich-visegradske-ctyrky/ A že se teď všechno zdražuje? To je přece logické – co jste dělal v hodinách na vysoké škole – nebo alespoň na střední škole????? Procentuální zadlužení země vůči HDP se umořuje růstem inflace a růstem ekonomiky… Zamyslete se člověče! Když mám sekeru za rok 400 000 000 000 (400 miliard) – jak jinak byste to chtěl řešit?? Navíc je super, že refinancování dluhu se děje se záporným úrokem = půjčím si peníze a oni mi za to ještě zaplatí..
Tvl… znáte film „Pánem na jeden den“…
jde o příběh, jak člověk se rozhodl vše prodat střechu nad hlavou a aspoň na jeden den si koupit „co hrdlo ráčí“…
¨
Holt každý máme nějaké jiné priority… Moje priorita je mít střechu na hlavou do konce života
https://www.csfd.cz/film/145035-panem-na-jeden-den/prehled/
Odpovím legendárním výrokem: je to marný, je to marný, je to marný…
Blbí ti investoři nejsou, když z toho blouznění včas vycouvali.
Soumare – je vidět že jsi člověk s mozkem!
Moje uctivá poklona!
Palec nahoru
myslim, že nám bohatě stačí Ruzyně, při současné a budoucí světové politice Green dealu je s letectvím stejně konec a současný majitel Vodochod si to asi taky uvědomuje.
Pokud by byla po druhém letišti u Prahy opravdu poptávka, tak by jí dávno využili Pardubice. Jenomže ty zejí prázdnotou.
Letiště v Popkovicích je od Prahy asi 10x dál než letiště Vodochody, to se vůbec nedá srovnávat. Navíc je na něj mnohem horší dostupnost autem. To už rovnou můžete argumentovat letištěm ve Varech.
Tak. Letiště Praha -západ ….
Když jsme, před nějakymi 15 lety v Pardubicích marketing v tomto duchu připravovali, pro Kraj i Město to bylo nepřijatelné … Dnes se v odborných kruzích hodně o tomto „duchu“ zase hovoří ve spojení s Milovicemi … no, nechme se překvapit …
Takhle zlobit Svítkováky …
Autem? Čtyřpruhem na Opatovický rozplet a z něj na D11..
Jo, jenže než se na ten rozlet dostanete, tak v době dopravní špičky si čtvrt hodiny postojíte, a to i když se chcete dostat jen na nádraží.
To se současně probíhajícími rekonstrukcemi zlepší. Na okrajích Prahy to lepší nemáte.
To je sice pravda, ale z letiště v Pardubicích lze být v centru Prahy letištním EXPRESEM za 50 minut …. pokud si spočítáte dobu letu na trase „Pardubice – Praha“ – odpíchnout se můžete pomocí Flightradaru u letadla letící přes HK, pak dobu pohybu letadla na pojezdové trase na Ruzyni, čekání na bagáž a pak minimálně 30 minut cesty „čímkoli“ včetně budoucí vlaku do centra (spíše více) a srovnáte to s dobou pojíždění po jednoduché ranveji v Pardubicích, bagážové technologii a nástupu do vlaku na peronech v podzemí, tak vám to vyjde minimálně nastejno … v porovnání cestovní doby „Lexu“… Číst vice »
Rekonstruovat a elektrifikovat tu vlečku na letiště v Pardubicích, zavést vlaky navázané na lety a může z toho být lowcost letiště pro Prahu jako třeba Milán-Bergamo nebo Brusel-Charleroi.
Aby to mělo smysl, tak by se ten vlak musel jezdit co půl hodiny. Aby se vyplatil vlak, tak by neměl vozit 10-20 lidí, ale spíše 50 až 100 lidí. To je 1000-1500 lidí denně. Takže tam zkuste dostat 500.000 cestujícch ročně a aby všichni jeli tím vlakem. Ikdyž jim do Pardubic jede autobus MHD a mají roční lítačku pro celé pardubice.
Palivová vlečka nic neřeší, nové napojení tunelem na hlavní trať u Opočínku a vozba LEX s cestovní dobou do centra za cca 50 / 55 minut ….
Protože o Pardubicích venku nikdy nikdo neslyšel – a ke smůle nás všech zarputile nechtěj tohle bezvýznamný nevyužívaný letiště přejmenovat na letiště Praha-Pardubice například jako to je jinde – například Milan-Bergamo O Bergamu předtím taky nikdo nikdy neslyšel a najednou tam lítaj levný aerolinky. A to je t letiště Bergamo mnohem zoufalajší a špinavější než letiště Pardubice… Z nádraží Pardubice je to jenom hodinu vlakem do centra matičky Prahy a vlak tam zastavuje každejch pár minut..
Rovnou postavit tunel z letiště a jste v centru Prahy za 50 minut ….
Jo, i tak mnohem víc než z Vodochod..
To nemyslím.
Je to škoda že tam nemůže létat v sezóně třeba pár charterů, minimálně by se rozpustilo parkování na větší plochu…
Těch pár charterů mohou stejně dobře odbavit třeba Pardubice, když ne Praha.
Loni mluvil představitel firmy AERO, že ohledně údržby/modernizací letadel mají nasmlouvánu práci na 39 letadlech…. Odhaduji, že jde o servisní práce na: a) 16x L-159A pro české letectvo b) několik (?5?) L-39ZA pro letectvo Nigérie c) několik (?5?) L-39C pro letectvo Uzbekistánu d) několik (?10) L-39C pro letectvo Kazachstánu e) několik (?5?) L-39C/ZA pro českou státní firmu LOM, která poskytuje výcvik budoucím/začátečnickým pilotům pro české letectvo f) některé z iráckých L-159 … Z přehledu zákazníků AERa na servisní zakázky vyplývá, že činnost AERa se doplňuje s činností firmy LOM, která servisuje vrtulníky Mil… Uvidíme, jestli se nějak propojí obě firmy… Číst vice »
zdroj o počtu servisovaných letadel v AERu : rozhovor s panem Dieter John z 12/2020
https://www.airinternational.com/article/hero-aero
Aero není zkratka , tudíž není potřeba s tímto slovem zacházet jako s ČEZ ,PRE, Atd.
Jestli se LOM z Prahy-Malešic přestěhuje do Vodochod, tak ve finále bude vcelku jedno jak se firma/firmy budou jmenovat… Zákazníkům to bude jedno, když za slušný peníz budou servisovat letadla/vrtulníky typu „za málo peněz/málo muziky“… Nebo Vy si snad myslíte, že z Ghany (zákazník AERa i LOMu) vnímají nějaký zásadní rozdíl?
A na to stěhování jste přišel jak? LOM je a bude státní firma. Aero je nyní z 80% vlastněno maďarským kapitálem, z 20% pak českým. Oficiálním 100% vlastníkem vhe firma registrovaná v Maďarsku.
Aby se uživili, neboť výhledově citelně klesne počet provozovaných L-39 i Mi-24/17/171… mluvím o variantách, které umí servisovat AERo a LOM. Tj. poklesne i obživa servisu. Nové vrtulníky pro AČR bude servisovat zejména pobočka Bellu v Praha-Ruzyně… Koneckonců – prý zhruba někdy v 2023 skončí Mi-24… Maďaři ty své (relativně nedávno zmodernizované) vyřadí taky někdy v tomto období (a maďarské Mi-17 asi nevydrží o moc déle)… A jestli poláci fakt spustí modernizaci jejich Mi-17/-24, tak primárně to budou dělat firmy v Polsku (popř. na Ukrajině). Nic víc, než ekonomickou logiku, za tím nehledejte…. Jo, našel jsem, že před pár lety… Číst vice »
To se mýlíte, vrtulníky H1 bude servisovat AČR a LOM, ostatně se už v Náměšti chystá výstavba servisního zázemí. Servis draků bude 100% dělat LOM, stejně jako elektroniky. Jen některé součástky, tzv. velké celky se budou odesílat do USA. Ostatně pobočka Bell v Praze je tzv. dostrojovací centrum, tedy slouží k dovybavení nových strojů dle přání klienta a nikoliv k běžnému servisu.
1) Tak znovu – jak se uživí obě velké letecké firmy AERO i LOM, sídlící relativně blízko sebe? V oblasti servisu (MRO) oběma firmám ubývají zákazníci, protože dožívá technika 2) Náměšť n. Oslavou je vzdálena zhruba 2 až 2,5 hodiny cesty k sídlu firmy LOM v Praha-Kbely/Malešice/Stará Boleslav… Jinými slovy – to co nebude servisovat pražský (Ruzyně) Bell, tak bude servisováno v Náměšti n. Oslavou = zaměstnanci LOMu v Praze se neuživí z provozu armádních Bellů 3. Souhlas, že nynější ruzyňský servis centrum Bellu je z větší části zaměřený na prodej/dovybavení nových vrtulníků a sesterských značek Cessna/Beechcraft… Ale to není… Číst vice »
Vy jste vážně případ. LOM má smlouvu s Bell, H1 z výzbroje AČR bude spolu s VS AČR servisovat on. Velké celky, např. reduktor pak přímo Bell v USA. Pražské středisko Bell slouží pro dovystrojovaní civilní produkce. LOM je státní firma, proto bude vždy mít přednost u AČR. Navíc Mi171 bude AČR provozovat hluboko za rok 2030. A vrtulníků řady Mi 8017/171 létá po světě dost. Aero dostane od AČR max. servis L 159 a to ještě vůbec není jisté kolik jich zůstane ve výzbroji, v rámci koncepce nadzvukového letectva VS se zvažuje i posílení počtů, což by šlo na… Číst vice »
Větší servis má zajišťovat Bell, motor letňanská pobočka firmy GE. Běžný servis mají UH-1/AH-1 mají dostávat přímo na místě v Náměsti (případně – jestli AČR omezí zbytečné přelety do Vyškova a pro 7.brigádu, tak část H-1 bude asi v Přerově tj. servisní středisko ještě vzdálenější od Prahy). Tj. z čeho budou živi zaměstnanci LOMu v Praze-Kbely/Malešice/Stará Boleslav.? Ke zbytku – proč znovu vyvětlovat a dokládat to co je zřejmé – oběma firmám v oblasti servisu/údržby (MRO) ubývá práce. P.S: LOM nedokáže pořádně servisovat novější verze Mi-8/17/171. A s výjimkou Hipů 171Š má LOM velké problémy se získáváním náhradních dílů protože… Číst vice »
Takže naposledy a tím s Vámi končím. Základní servis budou provádět VS samy. To ostatní pak LOM, část přímo v Náměšti, zbytek v Praze. To co nezvládnou, např. reduktor budou odesílat do USA k Bellu. V Letňanech GE vyrábí a servisuje motory řady H (bývalé M 601). Nic víc. To servisní centrum v Náměšti budou společně provozovat VS a LOM. Smluvní partner VS bude LOM, Bell bude subdodavatelem LOM. V Přerově nic nebude, s rozšířením leteckých základen VS se nepočítá. LOM vždy bude primárně servisní organizací VS, vše ostatní je něco navíc.. A to, že LOM nedokáže servisovat Mi 171… Číst vice »
Ad vlastník AERa… Aha, to je zajímavá ta Vaše informace, že 100% vodochodského AERa je vlastněno firmou, která sídlí v Maďarsku… Díky.
Já myslel, že menšinový podíl na vodochodském AERu má/bude mít firma sídlící v ČR – viz údaje z Obchodního rejstříku:
„AERO International s.r.o.
Nekázanka 880/11, Nové Město, 110 00 Praha1, IČ: 04907345“
… přičemž vlastníkem tohoto pražského s.r.o. je pan „Ing. R. H.“ s bydlištěm v Ženevě, ve Švýcarsku
Budiž to šance a výzva pro PED!
(Jenže tam je to zabité, protože „veřejné“ podnikání města+kraje je akorát o trafikách a odklánění…)
Co máte konkrétně na mysli?
Třeba, ale nejen (celá EBA je smradlavá odshora dolů):
https://zdopravy.cz/poslete-nam-16-milionu-a-dejte-mi-odmeny-225-tisic-zada-reditelka-pardubickeho-letiste-akcionare-60487/
Taky už tam není.
Škoda, že ten projekt civilního letiště kvůli několika stovkám kverulantů z okolních vesnic nevyšel. Praha i Středočeský kraj mohly mít vedle Ruzyně druhé záložní mezinárodní letiště, které by bylo navíc dobře dostupné i z Ústeckého kraje.
Ja sem rad,ze Vodochody nebudou v provozu. Ruzyne ma stale dost kapacit. Nejsme Londyn. 1 letiste staci, mimo jine funguji Pardubice,Brno,Viden,Mnichov,Drazdany,Berlin. V okoli Prahy je dostatek letist..
Čekal jsem na uvedení do provozu, ale marně. Ústecký kraj asi těžko bude jezdit na letiště do Pardubic a Vary jsou taky z ruky. Vesnice kolem Prahy musí počítat s dálnicemi, železnicí, letadly, tak to prostě je. Kdo chce mít klid, ať se odstěhuje dále, třeba do pohraničí.
A co kdyby cestování chtiví ,přestali otravovat všechny kolem? Vaše rétorika je jak ,- a teď ten výraz který vůbec nemám rád , jenže se mi zdá velmi přiléhavý-, je jak od vládnoucích soudruhů z doby socialistické republiky. Prizpusob se , nebo táhni. A to o sobě určitě budete mít mínění , že jste pro demokratický rozvoj. Zkuste se vžít do role lidí , které otravuje kravál 20 hodin denně , tak mocně , že musí mít i tv zesílenou aby věděli o čem je řeč. To co jste předvedl je obyčejná buranska bezohlednost.
Naprosto souhlasim – je to promarnená příležitodst pro celou Pražkou aglomeraci – a ztráta možnosti levně cestovat z Prahy… To vše kvůli pár i-d-i-o-z-ů-m, kteří si nebyli schopni zjistit, jaké jsou rozvojové plány a studie do budoucna – a postavili si tam domečky za těžký milony a hypotékou na doživotí…
PALEC DOLU!!! STEJNĚ JIM TAM TY LETADLA BUDOU LÍTAT – SKORÁT ŽE VOJENSKÝ… 😀
Kvůli jakým „idiozům“? Jak se píše v článku, souhlas BYL, čili nerealizace je rozhodnutím provozovatele samotného
Problém je v tom, že stavební úřady často nerespektují to, že pokud se svým stavebním záměrem, např. rodinným domem, vstupuji do území jako druhý, musím respektovat stavby, které byly povoleny, potažmo postaveny v tom samém území přede mnou, míněno např. letiště, dálnice, železnice apod. Děje se to i dále, např. dálnice D1 u Prahy stojí již nějakou dobu, stejně stavební úřad povolil stavby rodinných a bytových domů v blízkosti dálnice. Teď ti lidé logicky namítají, že D1 je moc hlasitá a domáhají se opatření (např. PHS). Doporučuji si přečíst tyto rozsudky, které jsou i přiléhavé k věci:
http://www.nssoud.cz/files/EVIDENCNI_LIST/2019/43A_39_2019_19_20210511132651_prevedeno.pdf
http://www.nssoud.cz/files/EVIDENCNI_LIST/2019/43A_46_2019_13_20210806085532_prevedeno.pdf
Letišť máme dost. Ovzduší máme už i tak dost znečištěné, není třeba víc podporovat leteckou dopravu.
Ovzduší je naopak mnohem méně znečištěné než např. před 30 lety. Leteckou dopravu není třeba nijak podporovat, to letiště bylo plánováno jako komerční projekt, z veřejných rozpočtů na něj neměla jít ani koruna (snad kromě exitu na D8 Odolena Voda, který by ale byl potřeba i bez letiště).
Letecká doprava JE podporovaná. Celosvětově. Protože letecké palivo je osvobozeno od daní. Na rozdíl od benzinu/nafty pro pozemní dopravu, které jsou zatíženy spotřební daní a DPH. Nebo na rozdíl od elektřiny pro vlaky. Nevím, proč se tomu neříká státy podporovaná nekalá konkurence.
Není touto formou podporována, protože zdanění paliv, o kterém mluvíte, se netýká všech států, ve světě jsou země, kde ani palivo pro pozemní dopravu nepodléhá spotřební dani a dph… navíc letecké palivo není zdaněno jen v mezinárodní dopravě! Takže o jakou nekalou konkurenci jde? Pozemní a vlaková doprava je mohutně dotována prostřednictvím výstavby infrastruktury, která je v naprosté většině hrazena z veřejných zdrojů, dotacemi, závazky veřejné služby a jinými nástroji, dnes například i dodatečným zdaněním právě letecké dopravy (tzv. enviromentální taxy, které se používají právě na podporu železnic).
Správně, prázdných letišť máme dost.