Problémy španělských rychlovlaků. Nejnovější jednotky od Talga nejezdí, odstavila je porucha
Španělské dráhy si na problémy s kvalitou rychlovlaků stěžovaly i loni.
Španělské státní dráhy musely odstavit 1. ledna z provozu všechny jednotky S 106 Avril od společnosti Talgo. Nejnovější generace španělských rychlovlaků nejezdí kvůli nejezdí kvůli problémům v řídícím systému.
„Kvůli výpadku komunikace mezi řídicím systémem a nabíječkami baterií Avril nemohou vlaky v tuto chvíli jezdit. Ve společnosti Talgo spolupracujeme s Ingeteamem, provozovatelem nabíječky vlakových baterií, abychom incident vyřešili a byli schopni obnovit službu co nejdříve,“ uvedlo Talgo v prohlášení.
Comunicado de Talgo: Incidencia Avril
Debido a un fallo de comunicación entre el sistema de control y los cargadores de baterías de los Avril, los trenes no pueden operar en estos momentos.
Desde Talgo estamos trabajando conjuntamente con Ingeteam, operador del cargador de las…
— Talgo (@TalgoGroup) January 1, 2025
Španělské státní dráhy Renfe na sociálních sítích uvedly, že cestující přesouvají do náhradních souprav.
Dráhy si na problémy s jednotkami od Talga stěžují dlouhodobě, dopravce požádal výrobce o kompenzaci za závady. Španělský ministr dopravy Óscar Puente loni uvedl, že opakované poruchy velmi poškozují pověst španělské železnice.
Porucha uvěznila 500 lidí v tunelu, kvůli horku rozbíjeli okna. Válka Renfe s Talgem se stupňuje
Renfe převzalo první jednotky loni s dvouletým zpožděním, celkem jich má objednáno třicet. Aktuálně jich mají 22. Vlaky jsou stavěné na oba rozchody, které ve Španělsku jsou: široký u konvenčních tratí na 1 668 mm, vysokorychlostní tratě jsou postaveny na standardní šířku 1 435 mm. Souprava je vybavena zařízením, které umožní rychlou změnu rozchodu. Podle výrobce to umožní propojit Madrid s dalšími městy na severu země, kde jsou dosud jen širokorozchodné koleje. Jednotky mohou jezdit rychlostí až 360 km/h.