Přípravy obchvatu Šternberka pokračují, stavět by se mohlo už příští rok
Vizualizace obchvatu Šternberka. Foto: ŘSD

Obchvat má vyvést dopravu mimo město, kterým projede přes 17 tisíc aut.
Obchvat má vyvést dopravu mimo město, kterým projede přes 17 tisíc aut.
Co Tynecek – Šternberk, když už jsme to tenkrát ibojovali na MD přes soud, to UR, snad běží příprava na SP taky a bude se brzy tendrovat, osobně tuto stavbu považuji za důležitější než Šternberk obchvat a případně OLM tangentu, kterou asi pořád blokují firmy AB, R.I.P. Milan Feranec…
Křižovatka na fotce doslova nahání hrůzu. Pokud je to výjezd z města… brrr.
Je to napojení Jívavské na nový obchvat nad městem.
Stejně si myslím, že to mohlo být odtáhnuté více od Šternberka směrem do lesa. Pozemky tam patří buď státu, městu nebo Lesům ČR Doufám, že tam budou alespoň protihlukové bariéry.
Křižovatka „Na Boudě“ je nedomyšlená, chybí tam sjezd na Šternberk. Když přejedu odbočku na Šternberk před Alešem od Olomouce, tak další možnost vrátit se do Šternberka bude možná až v Lipině.
Je tam dost prudkej svah který tomu docela brání. Dál od města by taky znamenalo třeba o 50m výš.
Ano svah tam je. Výškově by to bylo pouze 25m, ale obchvat by byl pouze 3.8km dlouhý oproti plánovaným 4.7 km a plně by se vyhnul Šternberku.
Jívavská ulice vede do Jívové? Tak to dopadne, když se překladatelé nedomluví.
Vždy mi přijdou zejména pro nezasvědceného člověka dost zavádějící tvrzení, že „městem projede přes 17tis. voz/den“, kdepak, to je nejzatíženější úsek na průjezdu městem a nevyplývá z toho žádná informace průjezdu městem. Stačí se podívat že na severním vjezdu I/46 je intenzita kolem 6-7tis. z čehož velkou část odvede obchvat, ale moc navíc. Šternberk má velmi silnou dojížďkovou do Olmiku, plus rozhodně bude uvnitř města nezanedbatelná i místní doprava (u větších měst je to samozřejmě výrazně více). Suma sumárum ten obchvat může odvést pryč tak 30% ze zmíněných 17tis, a i to bude samozřejmě obrovsky znát a rozhodně jej podporuji… Číst vice »
Od jižního okraje po kruháč je to téměř 18 tisíc v „covidovém“ roce 2020. Jasně, dál na Ecce Homo je to cca 7 tisíc, ale mít na kruháči v centru 18 tisíc nebo 11 tisíc je setsakramentský rozdíl. V těžkých nákladních autech je to redukce z 2900 na 1200 kusů. Než se to postaví, tak ta čísla mohou být mnohem vyšší.
já nijak nerozporuju potřebu obchvatu a třeba 20-30% pokles bude sakra znát hlavně kvůli výraznějšímu poklesu nákladní dopravy. Jen jsem poukazoval na tvrzení že „nějakým městem projede tolik a tolik vozidel“, které se naprosto běžně objevuje u všech obdobných článků a je velmi zavádějící…
Začátek sčítání byl kvůli covidu odložen o půl roku a výsledky se počítaly z jednotlivých sčítání od července do září 2020 a pak duben-červen 2021, kdy doprava nebyla tak moc ovlivněna pandemií, ale samozřejmě bez Covidu by ty čísla byly o něco vyšší, to je jasné
Jenže ono to nebude z 18 na 11, jelikož určitě nějaké procento z aut přijíždějících do Šternberka od východu nebude pokračovat do Olomouce.
Přesně tak, člověk se kolikrát až diví kolik jen je v reálu tranzit a kolik aut začíná/končí ve městě. Na druhou stranu i auta jedoucí od severu po I/46 do jižní prumyslové části či Kauflandu obchvat využijí také.
Extrémním případem je např. Zlín, kterým tranzituje pouhých 2tis voz/den, zatímco na příjezdu od Vizovic je intenzita kolem 20tis., ve Zlíně mají problém hlavně s vnitroměstskou dopravou a silnou dojížďkou, což samozřejmě není úplně případ Šternberka, který je řádově menší..
Proč tam nedaly připojovací pruh při nájezdu z Jivavské do kopce!
Kdo tam vjede natvrdo, bude ty dojíždějící zespodu dost blokovat.
no taky mě to překvapuje, tady bych zrovna čekal že na křižovatku (i připojovák) bude přímo navazovat stoupací pruh, který tam v současnosti je, jen teda není plnohodnotně vyznačen: https://mapy.cz/s/deludakehu
To je teda dost na pytel… už tak to neoficiální predjizdeni ve stoupání kde kdo bojkotuje až do Lipiny.
Ta trasa přes zahrádky je geniální
A to by se mělo kvůli zahrádkám trasovat tunelem nebo jak? 😅
Vedle místo nebylo? Neznám, dle mapy mi přijde místo na úplném východním kraji kolonie.
Zapněte si na mapě vrstevnice. To by právě znamenalo trasu v tunelu.
Proč se vyjadřujete, když to tam neznáte?
To je přesně ten důvod, proč tam jsou povolené jen reakreační zahrádky a ne trvalé stavby!
Nějak nechápu význam té jižní „žluté spojky“ mezi novým obchvatem a stávající silnicí od Olomouce.
Kdo po ní může jezdit? Buď pár lidí na jih Štenberka, nebo v hodně vzdálené budoucnosti bude sloužit jako součást východo-západního obchvatu. Který je ale IMHO zbytečný, ty intenzity dopravy tam jsou afaik dost malé.
Je tam průmyslová zóna a Excalibur army, takže využití určitě mít bude.
Navíc časem poleze průmyslová zóna i dál podél budoucího obchvatu. A pokud někde ve Šternberku porostou nějaké významné obchodní prostory a retail parky, tak to bude zcela jistě podél Olomoucké, takže absence této silnice a nájezdu by byla velká chyba.
Díky téhle spojce též nemusí mít „jižní“ křižovatka (vidlička) některé větve (od severozápadu na severovýchod a zpět)…
Jsou tam obchody a průmyslová zóna. Doprava zajizdejici pouze tam tudíž nebude muset projíždět celé město.