Přípravy obchvatu Šternberka pokračují, stavět by se mohlo už příští rok
Vizualizace obchvatu Šternberka. Foto: ŘSD
Obchvat má vyvést dopravu mimo město, kterým projede přes 17 tisíc aut.
Obchvat má vyvést dopravu mimo město, kterým projede přes 17 tisíc aut.
Vždy mi přijdou zejména pro nezasvědceného člověka dost zavádějící tvrzení, že „městem projede přes 17tis. voz/den“, kdepak, to je nejzatíženější úsek na průjezdu městem a nevyplývá z toho žádná informace průjezdu městem. Stačí se podívat že na severním vjezdu I/46 je intenzita kolem 6-7tis. z čehož velkou část odvede obchvat, ale moc navíc. Šternberk má velmi silnou dojížďkovou do Olmiku, plus rozhodně bude uvnitř města nezanedbatelná i místní doprava (u větších měst je to samozřejmě výrazně více). Suma sumárum ten obchvat může odvést pryč tak 30% ze zmíněných 17tis, a i to bude samozřejmě obrovsky znát a rozhodně jej podporuji… Číst vice »
Od jižního okraje po kruháč je to téměř 18 tisíc v „covidovém“ roce 2020. Jasně, dál na Ecce Homo je to cca 7 tisíc, ale mít na kruháči v centru 18 tisíc nebo 11 tisíc je setsakramentský rozdíl. V těžkých nákladních autech je to redukce z 2900 na 1200 kusů. Než se to postaví, tak ta čísla mohou být mnohem vyšší.
Proč tam nedaly připojovací pruh při nájezdu z Jivavské do kopce!
Kdo tam vjede natvrdo, bude ty dojíždějící zespodu dost blokovat.
no taky mě to překvapuje, tady bych zrovna čekal že na křižovatku (i připojovák) bude přímo navazovat stoupací pruh, který tam v současnosti je, jen teda není plnohodnotně vyznačen: https://mapy.cz/s/deludakehu
Ta trasa přes zahrádky je geniální
A to by se mělo kvůli zahrádkám trasovat tunelem nebo jak? 😅
Vedle místo nebylo? Neznám, dle mapy mi přijde místo na úplném východním kraji kolonie.
Zapněte si na mapě vrstevnice. To by právě znamenalo trasu v tunelu.
To je přesně ten důvod, proč tam jsou povolené jen reakreační zahrádky a ne trvalé stavby!
Nějak nechápu význam té jižní „žluté spojky“ mezi novým obchvatem a stávající silnicí od Olomouce.
Kdo po ní může jezdit? Buď pár lidí na jih Štenberka, nebo v hodně vzdálené budoucnosti bude sloužit jako součást východo-západního obchvatu. Který je ale IMHO zbytečný, ty intenzity dopravy tam jsou afaik dost malé.
Je tam průmyslová zóna a Excalibur army, takže využití určitě mít bude.
Navíc časem poleze průmyslová zóna i dál podél budoucího obchvatu. A pokud někde ve Šternberku porostou nějaké významné obchodní prostory a retail parky, tak to bude zcela jistě podél Olomoucké, takže absence této silnice a nájezdu by byla velká chyba.
Díky téhle spojce též nemusí mít „jižní“ křižovatka (vidlička) některé větve (od severozápadu na severovýchod a zpět)…
Jsou tam obchody a průmyslová zóna. Doprava zajizdejici pouze tam tudíž nebude muset projíždět celé město.