Přípravy na dokončení poslední části D1 vrcholí, ŘSD opraví povrch nedalekých úseků

Práce na stavbě D1 Říkovice - Přerov. Foto: ŘSDPráce na stavbě D1 Říkovice - Přerov. Foto: ŘSD

Se zprovozněním zbývajícího úseku dálnice skončí také omezení u Lipníku nad Bečvou.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nikl Petr

Kde autor vzal 58let výstavby? Citace z wiki:

„5. listopadu 1938 bylo rozhodnuto o vypracování detailních projektů silniční magistrály Praha – Jihlava – Brno – Zlín – slovenská hranice. 13. ledna 1939 byl projekt hotov a schválen. O týden později začala stavba (kácením lesa) na úseku Zástřizly – Lužná, v květnu pak na úseku Praha – Humpolec. S dostavbou celé třísetkilometrové dálnice se počítalo během neuvěřitelných čtyř let. Po okupaci Německem byly plány drobně pozměněny, ale výstavba pokračovala až do roku 1942.“

2025-1938=87 let výstavby mi to vychází!!

Dálnice

Dokončená D1 se stane nejlepším pomníkem zbytečnosti jistého Miroslava Patrika.

kober

To dokončení po 58 letech je trochu zavádějící – protože D1 byla dokončena 1980 na trase Praha-Bratislava.

To, že se pak po rozpadu ČSFR přeznačkovala D47 na D1 a dělala se další desítky let, je druhý díl nepovedené série 🙂

Dusanh

To jste vedle jak ta jedle. D1 měla vést od Slavkova na Trenčín a dále Žilina-Poprad-Košice-hranice.
D2 byla vždy D2…

roman.lelek

Technicky vzato je dneska značení D2 špatně… historicky má tohle očíslování, ale správně by to měla být D41…

Dusanh

To označení D2 není z dneška. Je ze 60.let. Tím se dalo najevo, že dálnice spojující D1 (coby páteřní dálnici) s hlavním městem Slovenska (a zároveň druhým největším městem Československa) je významem hned ta druhá v pořadí.

Dusanh

Už jsem pochopil, jak jste to myslel – no, můžeme si vzít příklad právě ze Slovenska, kde komplet přečíslovali silniční síť. Ale myslím, že k tomu – až na výjimky – není rozumný důvod.

Jmeno

D1 nebyla do BA planova nikdy. Vzdy D2. Naopak puvodni trasovani D1 na hranici s SK chybi stále

N.N.

A nejpíš nikdy nebude. Nemá smysl ji stavět jen proto, že kdysi kdosi namaloval čáru v mapě. Původní trasa není dodržená ani v Čechách (Borovský most, např.), život jde dál.

Dena

No tento směr zajistí D49 / I/49 po dobudování.

Dena

Achjo… Pořád o tom bude někdo kecat… Po rozpadu se preznačkovala, protože D47 vedla doslova od nikud nikam a neměla žádnou návaznost. Jednoduše a logicky se z toho udělal jeden tah, který má logiku. Na Bratislavu vedla vždy D2. Na minulosti nezáleží, pouze na tom co je a o co bude, změny jsou naprosto normální a takto už D1 zůstane. Pochopte to, není to tak těžké.

johny

Také se již začalo s vyznačením přetrasování E462, jak je patrné u některých exitů

Dusanh

Jakou úlohu má ten kompresor „posazený“ na finišeru? Díky.

PavelS

Tipoval bych to spíš na elektrocentrálu kvůli tomu osvětlení.

Vítek

Že by to byla kombinace obou, když na snímku č. 9 v galerii to vypadá, že je tam zapojena jak oranžová prodlužka z boku, tak i nějaké 3 hadice pod registrační značkou?
Viz https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/07/520285921_1356324079597203_1009492237579954383_n-kopie.jpg

Vítek

Ovšem ze snímku č. 4 je zřejmé, že oranžový kabel visí z lampy, ale jeho druhý konec tam není zapojen: https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/07/518400452_1356324109597200_6935368145790494526_n-kopie.jpg