Přípravu projektu podjezdu pod tratí ve Studénce komplikuje výkup pozemků
Osvětlené závory, přejezd ve Studénce. Pramen: Správa železnic
Stávající přejezd je považován za velmi nebezpečný. O jeho nahrazení podjezdem se hovoří od tragické nehody pendolina v roce 2015.
Nechápu, vyhazovat 750 mega když kousek vedle je dostupný bezpečný mimoúrovňový přejezd trati.
cca. je to o 2km navíc a cca. 3minuty času na objetí přes most.
Ale česká logika, raději budeme 10 let řešit jak postavit nadjezd či podjezd za neskutečné náklady.
Už to mělo být dávno zrušeno bez náhrady už jenom kvůli bezpečnosti na koridorové trati.
Bez náhrady znamená že pěší by taky chodili ty 2km navíc nebo by se chodilo podchodem na nádraží? Cyklisti taky?
Realita by byla ještě nebezpečnější, protože by tam pořád někdo přes ty koleje přebíhal.
Pesi mohou podejit pod nadrazim a cykliste kupodivu take, pac cyklo tam k nadrazi vede… ale lze tam mit podchod i pro cyklo… rozhodne levnejsi nez plnohodnotny podjezd i pro silnicni dopravu… Autobusy to take objizdeji pres nadjezd…
No nevim kdo chce s kolem „jezdit“ podchodem…
Souhlas ze tam by stacilo neco pro chodce a cyklisty. Ale uplne bez nahrady jak navrhuje Riki se mi to nezdá.
Take si nemyslim, ze bez nahrady to neni ono, lide chteji kratsi trasou na druhou stranu,…
Když je to v rovině a jsou problémy se spodní vodou, nebylo by lepší postavit nadjezd?
Stát zaplatí inflačními papírky…
11) Rozpis nákladů, V tis. CZK CELKOVÉ NÁKLADY PROJEKTU 1 Poplatky za plány /stavební projekt – 30 665 2 Nákup pozemků – 7 041 3 Výstavba – 563 832 4 Technologie – 0 5 Nepředvídatelné události(1) – 57 176 6 Příp. úprava ceny(2) – 0 7 Technická pomoc – 33 284 8 Propagace – 180 9 Dozor v průběhu výstavby – 1 649 10 Mezisoučet – 693 827 1) Rezervy pro nepředvídatelné události nesmí překročit 10 % celkových investičních nákladů bez rezerv pro nepředvídatelné události. 2) Úpravu ceny lze případně zahrnout, aby se pokryla očekávaná inflace, jsou-li náklady uvedeny ve… Číst vice »
Pokud se planuje prijezdova cesta kolem arealu, tk to muze byt jen mistni komunikace a prejezd muze byt zrusen, podejit se da pod nadrazim a zde tam mozna by taktez stacil podchod pro pesi a cyklisty.
Asi tak nějak, kousek vedle je most a oblast by šla krásně objet. Za tyhle peníze se mohlo postavit hned několik mimoúrovňových křížení okolo – Polanka, Jistebník…Stavět podjezd pro pár domků za 3/4 miliardy, pokud je kousek vedle plnohodnotný most je neskutečné plýtvání prostředky.
mimochodem, je někdo ze zdejších diskuteru schopen tu objasnit co na téhle stavbě stojí 750 mio?
Kde mate cenu stavby, ja tam ctu cenu za projekt? Taky si myslim, ze jde o cenu stavby, ale zmatla me informace v clanku.
Podle mě je to dáno především komplikacemi se spodní vodou, nutností stavby za provozu atd. Hlavně je to celé úplně nesmysl, protože se kousek vedle nachází plnohodnotný most na přivaděči k D1. Pokud to ani nebude pro kamiony, tak by to těch pár osobáku prostě objelo.
no, zhovadilost to je pořádná….
za to se dá zabezpečit cca 60 přejezdů….kupříkladu
A pěší by to taky obešli a ani by je nenapadlo si to zkracovat.
Pokud tam pak bude vyloučený průjezd kamiónů, proč se tam zákazová značka nedá už teď? Plus třeba vhodně umístěná traverza ve správné výšce by taky lecjaké nadrozměrné vozidlo odradila 😀
Tak pružný systém není …. podobných míst je více, PČR tam prý být nemůže … místo toho, aby zvýšil pokuty, které půjdou třeba jen z části do rozpočtu příslušné krajské správy na zaplacení přesčasů na nějakých 10 000 splatných ihned (jinak šlus a dokud řidič nezaplatí nikam nepojede) + 6 bodů …
Tak i k dalším článkům a diskusím….stát nedokáže vykoupit a nařídit vyvlastnění kousíčku u přejezdu, ale bude umět rozpůlit republiku VRT, za mne sotva. jen důvody nějak nechápu.
jo, a nezapomeňte, tenhle podjezdik bude stát 750 mio. ale stavba navíc cca 15km tunelu pod prahou…podle Sipa…20mld.
jak v kocourkove
Proces vyvlastnění má svůj technologický postup podle zákona ….
Náklady na projekt se odhadují na 750 milionů korun.
jen projekt?
Na celú stavbu. Ale aj to mi príde strašne moc.
Slovo projekt je tu použité tak ako sa používa v angličtine.
Ono se to nezda, ale asi to tak vyjde, podle me pod 500mil. to nepujde ani nahodou, kdyz si vezmete jeste posuny krizovatek a prelozku, delku podtunelovani, je tam toho celkem hodne…
Všem vřele doporučuji zajet do Bohumína na mladý most přes železnici po silnici č. 68 ulice Za Věží. Pěšky nebo autem, jak je libo a tuhle stavbu si promítněte ve Studénce a porovnejte.
Na obrázku nad článkem ta budova vlevo za přejezdem je už 16 let prázdná a částečně státní…Že to nikoho nenapadlo ? Ale ano, ale raději se bude kopat podjezd, tam kde jsou spodní vody řeky Odry a všude v okolí rybníky. Soudruzi zase poroučí větru, ale tak je to spravne a tak to ma byt…
Docela draha dira v zemi.. A jiste se to za tu dobu, kdy se nestavi, zdrazi.
Jak někdo může jezdit často na červenou? Kamery a čau.. Camea. Za kolik je to bodů za 3? Za 2000? Vyděláno a ještě za chvilku budou chodit pěšky.
Asi to bude tak, že to jsou různí řidiči a trestat jednoho za činy jiných nelze. Kamery tam jsou, pokuta je až 2500 až 5000 Kč, bodů je 7.
Jinak při projetí stůj hrozí následky ještě horší, tak bacha na to.
Samozřejmě že nelze. Lze trestat každého zvlášť. A dokonce by to u mělo smysl (narozdíl od občasných Kryštofů s drakonickými tresty)
Tak pokud je to za 7 bodů – tak ještě jednou a chodí pěšky..
Ne, na přejezdu je za vjezd do výstrahy okamžitý zákaz řízení, body nebody. Ovšem je třeba chytit pachatele, což se nedaří.
Tak musí být pokuta 10 000 > inflace > původní už nemá „výchovný“ účinek …
Dohledové kamery tam dávno jsou. Ovšem je velmi složité je využít i pro enforcement řidičů. Každá jízda do výstrahy je dnes (kromě pokuty a bodů) sankcionována zákazem řízení. Potíž je ovšem v tom, že téměř nikomu se nedaří dokázat, že vozidlo řídil, takže v praxi se to skoro vůbec nepostihuje. Správní úřad musí dotyčného pozvat, ten se musí uráčit přijít podat vysvětlení a zpravidla odmítne s odkazem na svoje právo nevypovídat (neb máme ústavní institut tzv. osoby blízké). Ano, může být k dispozici i fotografie řidiče, která může nasvědčovat, že osoba, která přišla podat vysvětlení, je opravdu pachatelem. Ovšem pokud… Číst vice »
Jenže odmítnutí výpovědi neznamená že to nejde prokázat. Pokud je kamerový záznam dostatečně kvalitní
Ale mě o to vůbec nejde. Tak vozidlo má nějakou SPZ. Má nějakého provozovatele. Ať dostane 5000. A čau. Jaké pak bavení.
Je to jeho zodpovědnost. Komu auto půjčí. Pokud s autem provede teroristický útok. Tak stačí říct osoba blízká a vyřešené?
Pokud autem spáchá zločin (vraždu, terorismus), taky provozovatel může odmítnout vypovídat.
V tom případě je věc kriminálky zjistit jak to bylo, když se do toho opřou tak to mají za pár dnů vyšetřené. (Někdo se nechá natočit s rozeznatelným ksichtem, někdo nechá v autě otisky, někdo z rodiny má alibi,….) Jenom úředníci na dopravních přestupcích jsou líní na to, aby dělali cokoliv náročnějšího než zalepování obálek z raradových pastí, třeba prohlédnutí si obličeje vyfoceného.
Potíž je v tom, že těch přestupků na přejezdech je mnohem více než vražd a není možné na každý přestupek najet tak intenzivním týmem kriminalistů, jako u závažných zločinů.
O osobě blízké nic neříkáte, pouze využijete svého práva v definovaných právních situacích nevypovídat. Tj. reálně řeknete, že nebudete vypovídat nebo že jste vozidlo v dané době či daném místě neřídil. Jistě, úřad má možnost si pořizovat další a další důkazy, ovšem v situaci, kdy má jedna Mařenka na správním úřadě na stole stovku podobných případů, je to hodně obtížně zpracovatelné a většina se odloží nebo promlčí.
já bych byl ještě drsnější…
OK, nevíš kdo s tím jel, osoba blízká? bezva, auto propadá. nebo ještě lépe (protože to propadnutí je poněkud neadekvátní), dle závažnosti prohřešku ti ho zadržíme na danou dobu. takový řidičák pro auta.
mít pak v úschovně půl roku třeba kamion nebo meďoura či pitomou fábku, když nemám nic jiného, to už zabolí
Gwann… popisujete realitu…
Podle zákona lze zabavit věc použitou ke spáchání trestného činu / přestupku. Jen je třeba právně dořešit „bez ohledu na vlastnictví“ věci … zabavit BUS „veřejného dopravce“ asi nemá logiku, stanovit peněžitý trest v katalogové ceně vozidla, v případě osoby s diplomatickou ochranou ve spolupráci se ZAMINI řidiče s diplomatickým pasem označit za „persona non grata“ a do 72 hodin opustit stát ….
Samozřejmě, perfektní návrh, jsem pro. Stačí iniciovat novelu zákona č. 361/2000 Sb., nechat projít a schválit parlamentem, podepsat Milošem a můžeme postihy na přejezdech rozjet ve velkém! Takhle to funguje ve většině západních zemí a i u nás to tak fungovalo v letech 2013-2015, než to vládní odborníci zlikvidovali.
Vidíte – tomu se dá předejít tím, že je potřeba ztotožnit osobu řídící vozidlo jako případného svědka v trestní věci a je třeba součinnost s vlastníkem vozidla … ten ho práskne, a pak se řidič obešle s tím, že ho zaměstnavatel „práskl“ …
Takže ztotožníte manželku jako svědka v trestní věci, jako vlastník vozidla ji radostně udáte správnímu úřadu a ještě koupíte nové šaty, aby jí to při tom otevřeném doznání se k přestupku slušelo. Teda, s Vámi bych nechtěl žít v jedné domácnosti :-).
Rušit přejezdy a nahrazovat je podjezdy je absolutní nesmysl. Nebo se kvůli skokanům začnou bourat mosty, kácet keře a stromy, případně uzavírat tunely, ale se zabránilo střetům vlaku s osobami???!!!
Skokani narozdíl od kamionů a do určité míry i osobních aut (Vraňany) prakticky neohrožují bezpečnost lidí ve vlaku. Navíc kdo se chce zabít, stejně si cestu najde.
Přejezdy na koridoru nemají co dělat. Toť vše k vašemu nesmyslu.
Ne, nebudeme přívozy nahrazovat mostem. Ať je třeba vezme povodeň.
Jde o to, kolik minut z hodiny jsou zavory dole. Treba takovy prejezd v Suchdole je taky neco. Diky tomu, ze je prejezd pres koridor + lokalku, trva „blikani“ tak dlouho, ze je v podstate zazrak, ze se tam da projet.
Chápu, že jste milovník železnice a dokažu si představit jaké vzrušení prožívat, když se pokládají šraňky, ale tady jde o bezpečnost lidí na železnice a silnici. Kvůli Vašemu vzrušení se pokrok nezastaví.
A co dva prejezdy misto jednoho? Hned by ten cas, kdy jsou zavory dole spadl na polovinu. Tady to trva 3x delsi dobu nez u normalniho prejezdu.
Myslíš si, že nehody na přejezdech jsou úmyslné sebevraždy?
A ve vedlejší diskuzi se mě snaží přesvědčit, jak se nám už rýsuje VRT… Ne že bych z toho měl radost.
Novostavba na zelené louce je jednodušší, než stavět opdjezd pod provozovaným nádražím.
Ale co se výkupu pozemků týká, tak je to prašť jak uhoď. Pokud si úřad usmyslí, že toho vesnického senožrouta naučí pořádkům za to, že se chce rejpat v hlejně na náhradním pozemku, a stane se z toho předmět osobní msty…
Chytrolín a brouk Pytlík v jedné osobě tady zase rozdává rozumy…ale budiž, každý má nějakou úchylku.
Spíše v hustě zastavěném území … aniž by to komu způsobilo nějakou újmu …
V této zemi se blbej most staví 20 let.
No, vyčítejte prováděcí firmě, že stavebník nemá stavební povolení.
Technologie jsou, Číňan není Harry Potter aby most vyčaroval. Jsou tu dvě překážky, za jednu jsem rád, druhá mi vadí: 1) Právní stát. Pozemek může mít majitele. Lidé okolo silnice i trati mají jako všichni ostatní právo na životní prostředí. Stavba kolem zdroje pitné vody nesmí znečistit,… 2) V lepším případě neschopnost (někdy ale úmyslnost) konkrétních úředníků. Přes deset let nikdo neuměl bábě Havránkové bezúplatně vyměnit farmu za farmu, raději ji vyplatili daleko víc než cenu farmy. D8 se musí postavit tak aby docházelo k sesuvům a opravám, protože ekouši chtějí tunel. V Úvalech musí SprŽel stavět hlukové stěny, protože… Číst vice »
Tak je to stavba ve veřejném zájmu nebo ne?
Já měl celou dobu pocit, že po územku by se mohlo klidně začít stavět.
Pokud je pro silniční vozidla most cca 2 km, tak je soud schopen dojít k závěru, že podjezd není ve veřejném zájmu a stačí tam vydlabat pochod široký několik metrů – dva chodníky např. po 2 m, mezi nimi cyklopruh široký 4 metry ….
A pak do toho hodí vidle obec, že se jí přerušují odvěké cesty. Doufám, že to rozhodnutí, zda je stavba ve veřejném zájmu se bude dělat/dělá při územním řízení.