Příprava železnice na pražské letiště pokročila, do trasy teď mohou mluvit i občané
Příprava zatím stále virtuální železnice, která má spojit střed Prahy s Letištěm Václava Havla a Kladnem, se dostala do další
Příprava zatím stále virtuální železnice, která má spojit střed Prahy s Letištěm Václava Havla a Kladnem, se dostala do další fáze, který by ji mohla po letech debat a výkřiků politiků posunout blíže k realitě.
Praha dokončila 4. aktualizaci Zásad územního rozvoje, která upravuje vymezení koridoru železniční tratě mezi stanicemi Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín. Ten podle návrhu SŽDC a projektanů povede jižně od dnešní trati novými tunely pod Střešovicemi. Bez aktualizace by nešlo tunely stavět.
Posun oznámila Praha v tiskové zprávě. Až do 4. dubna mohou veřejnost a dotčené subjekty podávat své připomínky. Kompletní dokumentace k materiálu je zveřejněna na stránkách Prahy.
„Železnice Praha-Kladno je pomalá, má malou kapacitu a je celkově zastaralá. Proto většina dojíždějících denně z Kladna do Prahy za prací a do škol jezdí více autem či autobusem, což často vytváří dopravní zácpy,” uvedla Petra Kolínská, náměstkyně primátorky hl. m. Prahy.
Aktualizaci čeká po vypořádání připomínek od lidí ještě veřejné projednávání, termín pro něj ještě není stanoven. „Dlouhodobě podporujeme větší zapojení železnice do obslužnosti Prahy a jejího okolí, přičemž naší prioritou je zároveň napojení trati na letiště Václava Havla. Proto jsem ráda, že máme za sebou další krok k realizaci tohoto důležitého projektu a vstoupili jsme do stádia, ve kterém mohou občané podávat své připomínky,“ dodala Kolínská.
Dvojkolejná trať má zvládnout až 10 párů vlaků za hodinu a cestu z letiště do centra zkrátit na 27 minut. Praha je jedním z největších letišť v Evropě, které nemá vůbec kolejové napojení. Podobný problém a zhruba stejně rychle, jako v Praze, řeší Irové v Dublinu.
SŽDC aktuálně hledá projektanta pro úsek od Výstaviště do Veleslavína. Zatím probíhá hodnocení nabídek.