Příprava loni zavržené stanice metra Depo Zličín musí pokračovat, rozhodli zastupitelé

Vizualizace vítězného návrhu stanice Depo Zličín - průhled na střechu stanice z hlavní schodiště | Zdroj: Petr Stolín ArchitektVizualizace vítězného návrhu stanice Depo Zličín - průhled na střechu stanice z hlavní schodiště | Zdroj: Petr Stolín Architekt

Dopravní podnik přípravy stanice metra loni v létě zastavil z popudu vedení metropole.

Odebírat
Upozornit na
guest
36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Juraj

Zrovna tato stanice je, jak se říká na Moravě, low-hanging fruit – nejdostupnější okamžité rozšíření metra bez obrovských úprav a staveb.

Podobně jako plánovaná stanice Depo Písnice, má to význam zejména pro P+R a autobusy. Ale jako bonus to obslouží i nešťastně koncipovaný development Nový Zličín. Poptávka tam bude minimálně stejná jako na Depu Hostivař, kde se stanice budovala ze stejných pohnutek.

Y.K.

Poptávka tam určitě nebude stejná jako na Depo Hostivař, protože tam nebudou končit žádné linky. Ty končí a budou končit na Zličíně. Obsluha těch pár bloků na Zličíně by pro obyvatele byla super, ale poptvávka kapacity metra tam nebude ani náhodou (což je důvod proč to ekonomicky nevychází).

Je pravda, že nebudou potřeba žádné tunelové práce, ale zase se musí přestavět zhlaví depa a to tak že za provozu, takže tak úplně bezbolestná věc to není.

Percula

Trvá by se tam časem mění hlo vybudovat i nové aut. nadrazi, které bude vyhovovat současné dopravě, nebude aspoň odlehčí současnému Zličínu.

Pavel Dvořák

To by nebylo vubec spatne, prijezdy a odjezdy ze soucasneho autobusaku jsou dost komplikovane diky nekolika svetelnym krizovatkam, ktere kapacitne vubec nestaci na provoz generovany nekolika nakupnimi centry v okoli a dalsi zastavbou. Do toho jeste prijezdy od Chrastan, Rudne a Chyne rano a vecer… Posunuti AN bliz k okruhu a mimourovnove krizovatce by zrychlilo primestskou dopravu i zlepsilo obsazenost stanice metra Depo Zlicin. A pozemek pod stavajicim AN se da prodat nebo zastavet a tim vydelat na vystavbu noveho.

Náhodný Kolemjdoucí

Scheinherrova argumentace zní jako sunk cost fallacy.

Percula

Naopak je to rozumné, P+R parkoviště bez rozumné návazné dopravy je nesmysl. Snad se to povede i postavit.

Náhodný Kolemjdoucí

Pak je tedy otázka, jestli vůbec má smysl i to parkoviště a ty pozemky nelze využít lépe.

Dominic

Nevím, mě připadá stanice Depo Zličín zbytečná… kdyby se ty peníze raději investovali do rekonstrukce stávající stanice Zličín a hlavně do zlepšení a rozvoje jejího okolí. A to vynaložené úsilí se místo toho mohlo věnovat na projekt prodloužení Ačka směr Řepy/Zličín, směr Nádraží Zahradní město a nebo Céčka směr Petrovice.

Juraj

To „vynaložené úsilí“ je na úpravu části haly a vybudování stanice je ale řádově někde jinde, než plánovat prodloužení linky, nebo dokonce odbočku. Tady už je velká část fyzické infrastruktury přítomná, jen se musí adaptovat na pravidelný provoz, což je ostatně jedním z hlavních argumentů pro tuto stanici.

Martin

Chtělo by to 5000 parkovacích míst a ne 500 a hlavně sjezdu dálnice bez zdržení

David

2500 parkovacích míst je teď přímo v okolí té současné stanice metra.

qwerty

Ale tak 1/10 z toho je použitelná (cenově) pro celodenní parkování, zbytek jsou obchodní centra…

Y.K.

5000 míst ve stavbě je naprosto šílenej barák, to by mělo plochu jako samotné depo, 10x větší než to co je tam navržené, což není žádný drobek.

To původně plánované monstrum (z hlediska rozlohy), co mělo být nad dálnicí, mělo mít 2 500 míst.

Jan Kavan

Monstrum nad dálnici dávalo smysl

Y.K.

Neříkám že ne, ale ani to nedosáhlo 5000 míst.

mic

Šílenej barák to je. Jenže jsou jen dvě možnosti. Buďto se ty auta zaparkujou podél vlaku dejme tomu 1000 na každým nádraží a nebo všechny najednou u metra. Pokud je chceme u metra, bude to holt šílenej barák.

Filip Jirsák

A pak zase nebude stačit dálnice, tak se bude rozšiřovat… Nebylo by lepší místo monstr stavby na konci dálnice v Praze stavět menší parkovací domy na druhých koncích té dálnice, tj. v Loděnici, ve Vráži, v Berouně? Pokud možno samozřejmě ne u dálnice, ale u železnice.

Clovek

Kazda stanice metra na poli dobra, pro pripad ze by jednou prislo kompetentni vedeni mesta a umoznilo vystabu dvacetipatrovych obytnych domu, ktere si trh zada.

Jiný

Ta stanice je nesmysl, parkoviště na jejím místě taky. Pozemek mohou využít nějak jinak nebo ho za stejnou cenu prodat.

Frantisek X

Jedna stanice pro MHD a okolní haly, druhá hned za rohem pro P+R, to se vyplatí… Nebylo by jednodušší ta parkoviště vybudovat u stávající stanice, buď nad těmi autobusovými stanovišti anebo vedle nich?

Ondřej

Nebude to jen pro P+R, ale také pro celou čtvrť se ZŠ a MŠ, která tam stojí už 15 let, společně se zastavitelnými plochami pro obytné využití.

Y.K.

Jenže to je kapacitně čtrť na minubus, ne na metro. 🙁

Jakub P

Kdyby v tý stanici udělali slušnou bezpečnou kolárnu, její záběr se výrazně zvětší. Kdyby postavili další domy (tentokrát i s obchodama) mezí tou stávající noclehárnou a ulicí na Radosti, taky by to neuškodilo.

Jasně, nic z toho to nezachrání samo o sobě a ani dohromady to asi nebude žádná výhra, ale furt lepší než jenom P+R.

Martin Jedlicka

Podle mě u současné stanice není dostatek prostoru. Je tam malinké úzké P+R parkoviště už tam je, ale to není kam rozšířit
Jedině, že by celé autobusové nádraží Zličín přestavěli, zasloužilo by obnovu a vylepšení. Počet stanovišť autobusů dnes nedostačuje, bývají tam tři autobusy současně u jedné zastávky, navzájem se blokují a zpožďují.

David

Místa je v okolí víc než dost, navíc je tam v okolí té současné stanice metra už teď cca 2500 parkovcích míst. V okolí Rignofferovy v těsné blízkosti metra jsou po obou stranách jen pole, kdyby se chtělo mohlo by se parkoviště, klidně povrchové postavit i tam.

Ondřej

Ještě, že tam ten Scheinherr je, věřím, že P+R se postaví co nejrychleji a až v příští Radě znovu zasedne PS, dostaví se i ta stanice metra, jinak by ta investice do P+R měla význam jen pro betonáře.

Jan Tichavský

500 míst pro auta je dost málo pro zavádění stanice metra.

Jirka

No, oni tu stanici ocení místní i bez parkoviště.

Náhodný Kolemjdoucí

Ocení, ale kolik jich tam bude i jezdit?

Ondřej

500 aut = 3,2 km dlouhá kolona v centru města. To je např. vzdálenost od Bulhara, Seifertovou, Olšanskou až k stanici Želivského.

Kubrt

Dobře, to může být denně 2000 lidí, ale i ty nejméně vytížené stance pražského metra mají denně kolem 5-10 tisíc cestujících (stará data, Invalidovna, Kolbenova, Prosek). Tím neříkám, že tam ta stanic nemá být, když už tam bude P+R, něco by tam jezdit mělo. A samozřejmě to sídliště taky má své obyvatele.

DavidS

Že by první zastávka na znamení v metru? 🙂

Náhodný Kolemjdoucí

Poptávková doprava?

Luk

Ona ta auta v centru zmizí? Když postavili Černý Most, úbytek aut v centru byl znát tak měsíc. Pak se to vrátilo do starých kolejí, protože i když část lidí nechala auto na ČM a jela metrem, jejich místo brzy zaujali jiní, kteří do té doby jezdili MHD odjinud a nově pro ně začala být jízda autem atraktivnější.

mic

500 míst pro auta zaplní jeden vlak metra.

PavelH

Dal na trati mate dalsi zastavky s cestujicimi pro ktere musi zustat kapacita. Snad nikdo necekal ze z Motola nebo Depa Hostivar budu jezdit vlaky plne.

A nebude to jenom 500 lidi z P+R ale hned vedle je sidliste s par tisic obyvatelmi + haly v okoli to par cestujicich do prace vygeneruje. Jasne na hloubeni nove trate to neni, coz ale neni tenhle pripad. Zde je vyreseny pozemek kde to postavit, trat uz stoji hned vedle takze v podstate lowcost vec.