Příprava loni zavržené stanice metra Depo Zličín musí pokračovat, rozhodli zastupitelé

Vizualizace vítězného návrhu stanice Depo Zličín - průhled na střechu stanice z hlavní schodiště | Zdroj: Petr Stolín ArchitektVizualizace vítězného návrhu stanice Depo Zličín - průhled na střechu stanice z hlavní schodiště | Zdroj: Petr Stolín Architekt

Dopravní podnik přípravy stanice metra loni v létě zastavil z popudu vedení metropole.

Praha na návrh předsedy opoziční Prahy Sobě Adama Scheinherra zadá dopravnímu podniku, aby dokončil projekt dříve zamýšlené nové stanice metra B Depo Zličín. Rozhodli o tom ve čtvrtek pražští zastupitelé.

Bývalému pražskému radnímu pro dopravu se usnesení o pokračování projekčních prací a přípravě dokumentace pro stanici podařilo připojit k rozhodnutí o vyhlášení výběrového řízení na stavbu P+R parkoviště na Zličíně.

Praha schválila 1200 nových parkovacích míst P+R. Polovina je bez přístupu k MHD, vadí opozici

Vyhlášení nadlimitní zakázky na parkoviště schválila rada města na začátku srpna, kvůli její ceně byl nutný i souhlas zastupitelů. P+R parkoviště mělo být původně doplněno právě o prodloužení linky metra a novou stanici v areálu depa. Tím by řidiči získali přímou možnost přesednout na MHD při cestě do centra Prahy.

Dopravní podnik však přípravy stanice metra loni v létě zastavil z popudu vedení metropole. Podle náměstka primátora Zdeňka Hřiba není v okolí dostatek cestujících, aby nová stanice měla ekonomický a dopravní smysl.

Scheinherr nyní pro Zdopravy.cz uvedl, že již rozpracovanou dokumentaci je možné dodělat i v případě, že se stanice ihned stavět nebude. „Když to máme rozpracované, tak nechápu, proč to máme zastavovat,“ řekl Scheinherr.

U „zaříznutí“ Depa Zličín nejde o peníze, říká Hřib. Srovnání s lanovkou v Troji odmítá

Přehled dosud vynaložených nákladů na investiční přípravu nové stanice metra Depo Zličín a parkoviště P+R Depo Zličín činil loni 57,1 milionu korun. Podle přehledu vyšel nákup pozemků na 49,5 milionu, projektové práce na 6,5 milionu a architektonická soutěž na podobu stanice metra na 1,1 milionu korun.

P+R parkoviště vznikne v ulici Na Radosti u stanice metra B Zličín. Celková kapacita bude 462 parkovacích míst, nedaleko bude také pomocná parkovací plocha pro 134 parkovacích míst. Celkově tedy v bude mít parkoviště 596 parkovacích míst. Otevřeno pro veřejnost by mělo být v roce 2028, předpokládaná cena je 652 milionů.

Vizualizace vítězného návrhu stanice Depo Zličín. Zdroj: Petr Stolín ArchitektVizualizace vítězného návrhu stanice Depo Zličín - průhled na střechu stanice z hlavní schodiště | Zdroj: Petr Stolín ArchitektUmístění nové stanice Depo Zličín. Foto: Czechdesign – autor Vojtěch Filčev.Vizualizace P+R parkovacího domu na Zličíně. Zdroj: MHMPVizualizace P+R parkovacího domu na Zličíně. Zdroj: MHMPVizualizace P+R parkovacího domu na Zličíně. Zdroj: MHMP
Tagy Adam Scheinherr Depo Zličín dpp zastupitelstvo hlavního města Prahy Zličín
22 komentářů