Příprava severní spojky v Budějovicích může pokračovat, úřad prodloužil stanovisko EIA o pět let
Ředitelství silnic a dálnic chce začít se stavbou dvoumiliardové spojky v roce 2024, nejprve musí získat pozemky.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo dalších pět let na přípravu severní spojky, která v Českých Budějovicích propojí hlavní tah od Plzně a Písku (I/20) s dálnicí D3. Jihočeský krajský úřad aktuálně prodloužil kladné stanovisko k hodnocení vlivu na okolí (EIA) až do března 2027. Projekt získal souhlas v procesu EIA už v roce 2015, vypršet měl letos v březnu. Podle krajského úřadu nedošlo v minulých letech k takovým změnám, které by musely vést k novému zkoumání.
ŘSD nicméně nečeká, že využije celou prodlouženou lhůtu. Se stavbou chce začít v roce 2024, stavební řízení by mělo začít ještě letos. Od loňského podzimu mají silničáři „v kapse“ územní rozhodnutí, které získali na druhý po dvouletých peripetiích.
Dva a půl kilometru dlouhá severní spojka, jejíž součástí bude i most přes Vltavu a podjezd pod železničním koridorem, propojí hlavní tah od Plzně a Písku (I/20) s dálnicí D3. Bude tak plnit funkci severního obchvatu krajského města. Odhadované náklady činí 1,9 miliardy bez DPH. Stavět se má v letech 2024 až 2027. Majetkoprávní příprava ale nebude snadná, neboť stavba protne i obydlenou oblast ve čtvrti Kněžské Dvory a bude třeba bourat domy.
Severní spojka je pro město strategických projektem. Má především „odlehčit enormní zátěži ve Strakonické ulici vedoucí městem“. Začátek stavby je u okružní křižovatky u Globusu, konec pak na křižovatce Nemanické ulice, Pražské třídy a Okružní ulice.