Příprava obchvatu Lanškrouna se rozjíždí, význam silnice I/43 vzroste s dokončením D35
Válec na stavbě, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Dopravní zatížení v centru města dosahuje dle sčítání dopravy až 12 tisíc vozidel za 24 hodin.
…dle sčítání dopravy z roku 2020 až 12 tisíc vozidel za 24 hodin… Jenže o kolik se tady doprava od roku 2020 zvedla?
To ukáže nyní probíhající sčítání dopravy?
Zeptám, se jestli tu není nějaký insider. Co se týká studie „Klodzko – D35“ něco nového?
3 kruháče na obchvatu, to zase někdo přemýšlel až něco vymyslel. Kruhový objezd je fajn v místech kde jsou z různých směrů podobné intenzity dopravy, tam kde se potkává příliš mnoho silnic a tam kde je potřeba dopravu zpomalit. Obchvat slouží k odvedení dopravy z měst které obchází. Čím rychlejší a kapacitnější je, tím atraktivnější je pro dopravu. Když postaví kruháče na obchvatu tak to na něm dopravu zpomalí, zvýší spotřebu (tím i emise) aut která musí zpomalit a znovu zrychlit, sníží to množství aut které je za jednotku času schopné úsekem projet a v extrémním případě vytvoří kolony které… Číst vice »
Už to vidím co vám budou odpovídat… že kruháč je nejbezpečnější úrovňová křižovatka… jenže to je právě to, ÚROVŇOVÁ…
Občas je ještě někdo ochotný přiznat že s můk by to bylo dražší… no tak je potřeba zapsat o kolik. Kdyby to bylo 5% stavby tak to by bylo šetření na špatném místě.
A když už by to teda „muselo být“ tak proč aspoň některé nesdruží, aby nebyly 4 (plus to téčko ještě navrch) 🙁
To se dělá podle vzoru Opava, tj. 3 až 5 kruháčů, podle toho, jestli do/od Ostravy jedete po I/56 nebo I/11…
Přemýšlím, proč se víc nepoužívá, to co je například u Čáslavi. https://mapy.com/s/pelezohahe Občas jsou už dnes silnice první třídy, kde je kruhák snad každých 500 metrů.
Každý obchvat na krajovce pomůže…
Bez toho ty stavební stroje nevyjedou.
Škoda, že obchvat neobejde i Rudoltice a na druhé straně se nepropojí i silnice na Výprachtice.
A tohle je co? „Město ve spolupráci s Pardubickým krajem připravuje rovněž novou spojku silnic I/43 a II/311. Zhruba 1,5 kilometru dlouhý úsek by umožnil autům jedoucím z Orlických hor vyhnout se městu.“
Už by to chtělo, ranní a odpolední špičky v LA jsou děs.
Jasně, obchvat je potřeba, super. Super, až na ty křižovatky. Měly by tam být 2 MÚK se silnicí I/43 a 1 MÚK se silnicí II/315. Nic víc, nic míň. Ono všeobecně dělat kruháč na křížení silnic I. a II. třídy je takové heh. Ale dělat kruháč na křížení silnic I. a III. je už prasárna. To klasické „T“ na začátku ani nekomentuji.