Příprava obchvatu Lanškrouna se rozjíždí, význam silnice I/43 vzroste s dokončením D35

Válec na stavbě, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVálec na stavbě, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Dopravní zatížení v centru města dosahuje dle sčítání dopravy až 12 tisíc vozidel za 24 hodin.

Odebírat
Upozornit na
guest
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
tfff

…dle sčítání dopravy z roku 2020 až 12 tisíc vozidel za 24 hodin… Jenže o kolik se tady doprava od roku 2020 zvedla?

Jan Sůra

To ukáže nyní probíhající sčítání dopravy?

ABCD

Zeptám, se jestli tu není nějaký insider. Co se týká studie „Klodzko – D35“ něco nového?

Martin

3 kruháče na obchvatu, to zase někdo přemýšlel až něco vymyslel. Kruhový objezd je fajn v místech kde jsou z různých směrů podobné intenzity dopravy, tam kde se potkává příliš mnoho silnic a tam kde je potřeba dopravu zpomalit. Obchvat slouží k odvedení dopravy z měst které obchází. Čím rychlejší a kapacitnější je, tím atraktivnější je pro dopravu. Když postaví kruháče na obchvatu tak to na něm dopravu zpomalí, zvýší spotřebu (tím i emise) aut která musí zpomalit a znovu zrychlit, sníží to množství aut které je za jednotku času schopné úsekem projet a v extrémním případě vytvoří kolony které… Číst vice »

SYN

Už to vidím co vám budou odpovídat… že kruháč je nejbezpečnější úrovňová křižovatka… jenže to je právě to, ÚROVŇOVÁ…
Občas je ještě někdo ochotný přiznat že s můk by to bylo dražší… no tak je potřeba zapsat o kolik. Kdyby to bylo 5% stavby tak to by bylo šetření na špatném místě.
A když už by to teda „muselo být“ tak proč aspoň některé nesdruží, aby nebyly 4 (plus to téčko ještě navrch) 🙁

Miri

To se dělá podle vzoru Opava, tj. 3 až 5 kruháčů, podle toho, jestli do/od Ostravy jedete po I/56 nebo I/11…

ABCD

Přemýšlím, proč se víc nepoužívá, to co je například u Čáslavi. https://mapy.com/s/pelezohahe Občas jsou už dnes silnice první třídy, kde je kruhák snad každých 500 metrů.

SYN

Každý obchvat na krajovce pomůže…

N.N.

Bez toho ty stavební stroje nevyjedou.

Pavel

Škoda, že obchvat neobejde i Rudoltice a na druhé straně se nepropojí i silnice na Výprachtice.

Martin B.

A tohle je co? „Město ve spolupráci s Pardubickým krajem připravuje rovněž novou spojku silnic I/43 a II/311. Zhruba 1,5 kilometru dlouhý úsek by umožnil autům jedoucím z Orlických hor vyhnout se městu.“

Libor

Už by to chtělo, ranní a odpolední špičky v LA jsou děs.

Vingárdijum levijósa

Jasně, obchvat je potřeba, super. Super, až na ty křižovatky. Měly by tam být 2 MÚK se silnicí I/43 a 1 MÚK se silnicí II/315. Nic víc, nic míň. Ono všeobecně dělat kruháč na křížení silnic I. a II. třídy je takové heh. Ale dělat kruháč na křížení silnic I. a III. je už prasárna. To klasické „T“ na začátku ani nekomentuji.