Příprava na krušné měsíce. Ryanair proškrtal letový řád na říjen o pětinu
Boeing 737-800 Ryanairu v Praze. Foto: Letiště Praha
Proti loňskému říjnu seškrtal irský dopravce kapacitu až o 60 %. Z propadu poptávky viní přístup vlád.
Hysterie se siri napric Evropou i svetem ,ten svet se jeste da prezit i kdyz je to skoda ,.protoze pri dobrych cenovych akcich ruznych spolecnosti se dal jeden nebo dva lety mimo Evropu rocne financne zvladnout Po Evrope se diky Ryanairu ,Wizzaru nebo EasyJetu dalo uskutecnit hodnne hezkych kratkodobych vyletu Dneska je obava ne z nakazy ,ale s toho ze let nepoleti, nebo ten ci onen stat vyhlasi nejake blbosti ,ktere zneprijemni cestovani ,coz lidi odradi Velky problem maji i lide co ziji v zahranici nebo tam pracuji a potrebuji litat do domovskeho statu za rodinou casteji Ti co o… Číst vice »
A jsme tam… kde jsem pred pul rokem rikal ze budem pokud tahle saskarna bude pokracovat. I kdyby se to ted rozlitalo, tak skody v tomhle sektoru jsou takovy ze se to bude davat dohromady X let. Vystraseny lidi v kombinaci s naprosto zmatenejma opatrenima, ktery se meni ze dne na den, neustaly straseni v mediich zalozeny na dost pofidernich statistikach s naprosto nejednotnou metodikou. Vysledek toho je, ze mlady lidi kterejm nic neni stoji frontu na covid testy mezi dalsima potencionalne 150 nakazenejma lidma, lidi s chripkou chodi rovnou do nemocnice – doktori jsou nestastny, media informujou o tom… Číst vice »
Bohužel nejde jen o cestovní omezení, ale lidé mají cestovat prostě strach. Pěkný příklad jsou linky Praha – Itálie, na obou stranách cestování zcela bez omezení, ale spojení byl obnoven naprostý zlomek. EasyJet vůbec nic, ČSA se snaží s Římem a Milánem, ale mají to hodně těžké. Alitalia nic, Ryanair tak akorát Bergamo a Ciampino, zbytek taky zrušeno. Je smutné, jak se lidi podařilo zbytečně vystrašit, přitom kdy jindy než letos navštívit památky v Itálii, které jsou normálně neskutečně přeplněné. To samé Praha z pohledu Italů.
Můj názor je, že lidi nemají strach z nemoci, ale mají strach právě z těch restrikcí. Dnes je Itálie bez omezení, zítra může být všechno jinak a za letenky (a možná i ubytování, když to bude vyloženě na poslední chvíli) jim peníze nikdo nevrátí. Tak to vnímám ve svém okolí a zároveň i u klientů (cestovní ruch mě zatím ještě živí). Ale tvrdá data samozřejmě nemám, jen své pozorování.
Presne tak. A nejde len o zavedenie cestovných obmedzení, ale celkovo dennodenných reštrikcií počas tej dovolenky. Dnes je bohužiaľ vo väčšine Európy toľko buzerácie že by som si to neužil.
Milerád by som hneď zajtra sadol na lietadlo a niekam išiel, ale musel by som veriť že to bude stáť za to – a to momentálne neverím. Takže namiesto toho idem autom do Škandinávie, kde sa to ešte ako-tak drží.
Nevím, kam se díváte, ale FR nabízí v podzimním letovém řádu z Prahy do Itálie přímé lety nejen do Bergama a Říma, ale také do Bologny, Pisy, Bari, Pescary a Benátek.
Pravda, na Bari jsem zapomněl. Ale Benátky, Bologna, Pescara i Pisa jsou pozastavené linky, v prodeji jsou letenky až od konce října. S tím, že je velké riziko, že lety budou zrušeny.
Ryanair má v tomhle případě 100% pravdu. Po půl roce jsou travel restrictions stále jen nesmyslný chaos, který se řídí v první řadě politikou. Já chtěl přispět k „rozlétání“, ale už jsem to taky vzdal. Od června mi vyšla jen jedna cesta. Všechno ostatní buď zrušeno aerolinkami, nebo jsem to musel přesunout sám.
Tak se nebude tak moc lítat. V čem je problém? Není poptávka, není nabídka. Jednoduché.
Taky nechápu, v čem kdo vidí problém. Létat se bude dál, ale tím, jak se omezí počet letů, odpadne nutnost létat mezi regionálními letišti. Budou se normálně využívat velká letiště, ze kterých je dobré spojení do města a navazující přípoje na další lety. V důsledku menšího počtu letů mezi většími městy se pak taky udrží spojení i do menších měst, linky typu London – Ostrava, které byly dosud drceny velkým počtem levných letů na letiště poblíž (Katowice apod.)
No tak v čem vidí problém Ryanair je vcelku pochopitelné…
Jednoduche a v tomto pripade hloupe. Sice termin poptavka je spravny, ale jeho vyznam je v tuto chvili ohyban vladami. Ja chci litat. Dokonce jsem si uzil v lete Mallorcu. Letal bych dal, ale ruzna omezeni mi to zneprijemni natolik, ze neletim.
Ryanar a další letečtí dopravci byli vlivem protikoronavirových opatření asi opravdu nuceni svoje letadla zaparkovat na odstavných plochách letišť.
Nad Českem se zato jako o závod prohánějí cizí armádní stroje. Například u nás prolétne v poslední době jenom za bílého dne okolo 110 – 130 takových strojů. Nebe je protkané splodinami z motorů tak hustě, že namísto čisté oblohy se nad územím kam oko dohlédne rozprostírá bílý mlžný závěs.
A nezapomeňte na vzducholodě. Co těch se letos urodilo…
Bud berete prášky, které nemáte nebo berete které máte, ale málo. Každopádně bych doporučil alobalovou čepičku. Sichr je sichr.
kde se dá sehnat tenhle matroš? vypadá to, že je kvalitní 😀
Tak tuhle zimu přežijí jen ty nejsilnější aerolinky nebo ty, které dostanou záchranný balíček od státu. Na jaře uvidíme, kdo přežil…
Tato hysterie okolo jednoho druhu chřipky stále společnost biliony dolarů.
Kdo prohrál? Cestovní ruch (hotely, restaurace, dopravci). Průmysl utrpěl ztráty.
Kdo vyhrál? Technologické firmy, kde se vytvořila bublina a e-shopy.
ty jsi taky chripka.
a ne snad? Je to jeden z mnoha destítek virů. Běžná chřipka má horší průběh a jen za rok 2019 u nás natáhlo brka přes 2500 lidí. To má COvid ještě co dohánět…
Neverim,ze krachnou velke aerolinky. Ani Smartwings nekrachne.
To není otázka víry… Charterovky (nejen Smartwings) jsou teď možná v mírné plánovací výhodě, protože zimu odepisují tak jako tak, velké aerolinky asi doufaly že udrží pomalé oživení, na což to v nejbližších měsících nevypadá.
Kdyz diky zcela nekordinovanemu pristupu jednotlivych vlad se zcela rozpadl volny pohyb osob po EU, a v navaznosti na to velmi poklesli sluzebni cesty, dovolene, eurovikendy i navstevy u pribuznych a znamych, pak se neni cemu divit. Bezne jsem mival kolem 15-20 letu rocne a letos ani jeden…
je docela vtipny, ze cloveka s regulernim pobytem a pasem nikam nepusti.
Ale bandu typku co prijedou na lodi si predavaj staty mezi sebou bez problemu sotva co se dostanou do narodnich vod. 🙂
To s tím volným pohybem vůbec neva.
Probírali jste to na schůzi KSČ nebo rovnou u STB?
KSČ. 🙂
Tak ti na tom asi tolik nezalezelo, ja mel v poslednich 4 letech 50-60 letu rocne letos nejspis budu mit 25-30 zatim jsem prisel o 8 letu,kdy mi za 4 penize vratili a u 4 letadlo letelo ,. ale ja kvuli semaforu nemohl , pripadne jen za cenu 14 ti denni karanteny, nebo testu nastesti se jednalo jen o letenky za par euro
Uznavam ,ze semafory jednotlivych statu ,ktere tzv. odbornici sestavuji z pochybnych udaju jsou velkym zlem a zasahem do volneho pohybu osob
Je jasný, že pro toho, kdo lítá hodně (třeba ty), je současná situace na pikaču, to je fakt. Jinak obecně volný pohyb osob (myslím tím schengen) není špatná myšlenka, v praxi však přináší spoustu problémů a negativ, o kterých spousta lidí možná ani netuší, nebo se nad nimi nezamýšlí. Takže nic není černobílé, každá mince má dvě strany. A že vím, o čem mluvím. Tak jsem to tou svojí holou větou trochu nadnesl a zlehčil.To by byla diskuze už na jiné téma.🙂
Jmenuj ty problémy a negativa svobody…
Bezpečnostní riziko – nekontrolovaný pohyb všelijakých individuí po celém schengenu, státy vůbec neví, kdo se jim právě zdržuje na jejich území. Přeshraniční kriminalita, obtížné dopadení pachatelů trestné činnosti..